Sydänsurut vol. XIIXVI

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja F[r]iend, 23.01.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Stuntman Mike

Rekisteröitynyt:
    11.08.2001
    Toki, siksi pistin "valitettavan usein". En minäkään ole pitänyt mitenkään ongelmana ottaa poikaa ns. kainaloon ja lähteä viettämään aikaa kavereiden kanssa. Hyvin sitä pystyy ulkona tapaamaan, menemään kauppoihin ym. eikä se lapsi siinä häiritse. Itselleni ei jotenkaan tulisi mieleen että katkaisisin ns. normielämän koska lapsi - monet muutkin pitää muksuja mukanaan kaikkialla ja hyvinhän se menee. Ei muakaan lapsena jätetty himaan jos vanhemmat tapasivat tuttaviaan tms. Omasta lähipiiristä löytyykin sitten näitä "emmä voi, koska muksu" tai "ei pysty, kun Elli-Noora Unelma-Anselmi on niin herkkä tolle kuivalle ilmalle". Valintojahan toki nämäkin asiat ovat.

2. jjappe

Rekisteröitynyt:
    18.08.2008
    Miksei käy "pettäminen"? Typerä termikin, varsinkin sun tapauksessa, kun kärvistelet tuossa huonossa diilissä. Sitoutunut naiseen, mutta et saa mitään vastineeksi. Jos seksin puute on ongelma, hanki seksiä. Sillä selvä. Seksittömyys ei selvästikään ole pelkästään oire, vaan (myös) syy.

Toinen juttu mikä varmasti auttaa ahdistukseen ym. on urheilu. Treenaatko mitään?

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. ReliQ

Rekisteröitynyt:
    03.07.2001
    Itse haluttomuutta suurempi ongelma on se, että naiset eivät koe sitä ongelmaksi (yleensä ottaen, mm. galluppeihin perustuen) eivätkä puutu siihen oma-aloitteisesti. Ja tämä ongelma esiintyy riippumatta siitä onko lapsia. Samaa asian sivuuttamisen ongelmaa on toki myös miehillä, mutta vähemmässä määrin. Yleensähän mies on se, joka tuo asian esille ja saa syyllistämissyytteet niskaansa. Toisaalta vaikeaahan se on olla syyllistämättä, kun vaikuttaa siltä, että toista ei kiinnosta parisuhteen terveys.

5. wanderer_ Banned

Rekisteröitynyt:
    12.12.2009

Pistäs ihan linkkiä siihen galluppiin :kahvi:

6. Ogram

Rekisteröitynyt:
    11.11.2000

Sama keskustelu miehen näkökulmasta

M: Mitäs jos tyydyttäisin haluni muualla nyt kun sinua ei enää kiinnosta?
    N: No ei todellakaan käy!
    M: Okei, no sitten sinä ilmeisesti rakastat minua kuitenkin vielä?
    N: Koska olen menettämässä kykyni manipuloida sinua kontrolloimalla seksiä suhteessamme, siirryn sitten syyllistämiseen sekä rakkautesi ja suhteemme kyseenalaistamiseen jos en muuten saa haluamaani. En halua, että koet onnellisuutta ilman minua.

Joo, kyllä mä taidan olla sinkku ihan syystä :smoke:

7. J.diGriz

Rekisteröitynyt:
    21.02.2008
    Keskusteleminen on nykyään pahasti yliarvostettua. Jos mies ei kerro, mikä mieltä vaivaa, sanotaan, että pitäisi puhua. Jos mies kertoo, mitä vailla on ja mikä mieltä ja muutakin painaa, syyllistetään. "Sika", "sitäkö vain ajattelet", "ajattelet vain itseäsi", jne.

On paljon tilanteita, joissa puhuminen ei enää auta, vaan tarvitaan muita tekoja. Kuitenkin kun tässäkin puhutaan tapauksesta, josta on oikeasti kerrottu vain hyvin vähän, ei voi tietää olisiko suhteella oikeasti vielä toivoa, ja minkälaisia tekoja tarvittaisiin.

Ogramin versio keskustelusta on todennäköisesti useimmiten vähintään yhtä oikea kuin Hunajamuro85:nkin.

8. G-MIES JERRY COTTON

Rekisteröitynyt:
    20.03.2001
    Keskusteleminen on eri asia kuin puhuminen. Keskustelussa on ajatuksena löytää syyt ongelmien takana ja miettiä ratkaisua.

9. J.diGriz

Rekisteröitynyt:
    21.02.2008
    Totta. Se on yliarvostettua ja usein käy niin, että ratkaisua ei löydy ja tilanne muuttuu kaikin puolin vielä pahemmaksi.

10. Hunajamuro85

Rekisteröitynyt:
    25.08.2010
    Tuo viesti on tosi surullinen. Mutta olen huomannut, että miehillä tämä ajatusmalli on tosi yleinen. Kun ei ymmärretä miten naisen, tai edes ihmisten yleensä, seksuaalisuus ja mieli toimii, tehdään sitten omia päätelmiä, joiden lopputulema on oikeastaan kuin suoraan jostain masennuksen käsikirjasta. That is: 1)negatiivinen kuva maailmasta, 2)toivottomuus, 3)uhriutuminen, 4)tunne omasta arvottomuudesta.

Kohta 1, neg. kuva maailmasta, manifestoituu siten, että kohdistetaan negatiivinen stereotyyppi koko naissukupuoleen. Naiset on verenimijöitä, jotka haluavat vain manipuloida ja kupata minua, vaikka itse antaisin heille rakkautta.

Kohta 2, toivottomuus. Ajatellaan, että edellä mainittu tilanne on lähes vääjäämätön lopputulema mille tahansa suhteelle. "Tohon ne aina päätyy." Koska tilanne on seurausta naisten biologisesta pahuudesta, asiaa ei voi selvittää puhumalla eikä edes vaihtamalla kumppania, koska kaikki ne on samanlaisia, ja täten tulevaisuus on siis toivoton.

3, uhriutuminen. Esiintyy loistavasti lauseessa: "En halua, että koet onnellisuutta ilman minua." Nainen on paholainen, joka itse päättää olla onneton, ja haluaa vetää kaikki mukaansa samaan kaivoon. Mies itse ei voi asioille mitään, vaan on vain muiden pelinappula, koska miehessä on kaikki tunteet ja haavoittuvaisuus ja normaali ihmisyys, mutta naisessa pelkkää kylmää suunnitelmallisuutta. Jälkimmäinen tietysti peittoaa ensimmäisen 6-0, ja mies on naisen uhri.

4) oma arvottomuus. Ajatus, että naiset eivät oikeasti edes rakasta miehiä, vaan pelaavat vain jotain omia pelejään. Mikään ei saa ihmistä tuntemaan oloaan arvottomammaksi kuin se, että joku jota rakastat ei rakasta sua takaisin. Haluttomuusteemaan liittyen: Todella yleisiä ajatuksia ovat, että nainen ei enää halua, koska on kyllästynyt mieheen, mies ei ole tarpeeksi miehekäs naiselle (jjappe puhuu aina tästä), tai miehen ulkonäkö ei miellytä naista. Kuvitellaan, että naisella on ehkä joku toinen jo valmiiksi katsottuna, mikä on kaikkein äärimmäisin tapa viestittää, että sinussa on joku vika: ei nainen varmaan edes kärsi haluttomuudesta, se ei vaan halua just sinua!

Kaikki tunteet ovat oikeita siinä mielessä, että minä kyllä uskon että sinusta oikeasti tuntuu tuolta. Mutta kaikki tunteet eivät ole oikeassa, ja anna rehellistä tietoa ympäristöstä. Jotkut tunteet ovat valehtelijoita, ja masennus on niiden näyttelysali. Ennen kuin lähtee toimimaan omien tunteidensa pohjalta, kannattaisi tehdä tilannetsekkaus ja kyseenalaistaa tunteiden perusteella tekemänsä johtopäätökset. Jos ko. johtopäätös on negatiivinen yleistys puolesta ihmiskunnasta, se ei luultavasti ole relevanttia tietoa, vaan masennuspuhetta.

11. Kvarkki

Rekisteröitynyt:
    31.08.2001
    Höpö höpö. Ratkaisu on aina löydettävissä, mutta ratkaisun vaatima työmäärä voi osoittautua mahdottomaksi. Varsinkin, jos toinen osapuoli vainoharhaisesti kuvittelee toisen kontrolloivan markkinaraollaan ja olevan vain rahan perässä.

12. J.diGriz

Rekisteröitynyt:
    21.02.2008
    Jos jonkin asian vaatima työmäärä osoittautuu mahdottomaksi, kyseessä ei ole omassa ajatusmaailmassani ratkaisu, vaan ennemminkin epäonnistunut yritys. Totta kai sanojen tarkoituksista ja merkityksistä voi keskustella, mutta tässäkään tapauksessa se ei ratkaise todellista ongelmaa. Myöskään keskustelussa toisen näkemyksen kuittaaminen yksioikoisesti höpöhöpöksi ei ole kovin rakentavaa tai ratkaisukeskeistä.

Harmi että samantapaiselta päällisinpuolin vaikuttaviin ongelmiin ei ole olemassa yleisiä patenttiratkaisuja. Toki olisi mukavaa ja helppoa, jos voitaisiin vain katsoa taulukosta tai lyödä ohjelmaan "jaahas, nainen 27 vuotta, mies 28 vuotta, kaksi lasta, iät se ja se ja se ja se, naimisissa 4 vuotta, jne. ", ja saada toimivia ratkaisuja automaattisesti. Aivan samalla tavalla kuin on käytännössä mahdotonta tehdä tässä absoluuttisesti onnistuvaa ohjelmaa, on myös ulkopuolisten tai edes osallisten itsensä tietää varmasti ja etukäteen mikä auttaa ja toimii juuri kyseissä kuviossa ja tilanteessa. Se on osa tämän elämän ja maailman ihanuutta. :)

13. Kvarkki

Rekisteröitynyt:
    31.08.2001
    Ei kannata kirjoittaa paskaa, jos ei halua höpöhöpöä lukea. Ratkaisu löytyy aina, koska eroaminenkin on ratkaisu. Työmäärällä nyt viittasin ratkaisuun, jossa reunaehtona on yhdessäpysyminen. Keskustelu on aliarvostettua, kun sitä ei osata tehdä. Sit kuvitellaan, että se keskustelu pahensi tilannetta, kun oikeasti vaan puheltiin omia ja huudettiin. Ja ei, en väitä, että olisin mikään erinomainen keskustelija. Sen vaan sanon, että on täysin järjetöntä lähestyä tilannetta (naisvihaajien) näkökulmasta, jossa oletetaan automaattisesti toisen osapuolen oleva vihamielinen.

e: Viimeinen lause ei varmaan liity ihan suoraan sun teksteihin vaan viittaa enemmän yleiseen tunnelmaan, jota täällä helposti viljellään.

14. ongelmakäyttäjä

Rekisteröitynyt:
    30.12.2014
    Kyllä meiänki porukoissa käyään me dokaavat ja riekkuvat lapsettomat lapsellisilla kylässä vaikka ois skidit paikalla. Sitte voi pelailla jotai ulkona yhessä jne. Tai skidit leikkiä ja aikuiset turista. Ei tulis mieleenkään jäädä kokonaan sieltä pois, vaikken lapsista varsinaisesti pidäkään tai että mua ei kuttuttas mukaan. Samoin sitte isä+äiti lähtee kimpassa meiä kanssa "bailaamaan" kun skidit on jossai hoidossa.

edit. täällä myös 30-40 ikähaarukassa.

15. ReliQ

Rekisteröitynyt:
    03.07.2001
    Tässä on yksi, mutta muita pyörii varsinkin iltapäivälehdissä vähän väliin. Aikalailla kaikki sanovat samaa, että miehet haluavat seksiä useammin kuin kumppaninsa eivätkä ole tyytyväisiä seksin määrään. Haluttomuudesta tai siihen puuttumisesta nuo kyselyt eivät suoraan sano mitään, mutta ei se nyt myyttikään ole, että naiset "pihtaavat" ja miehet vonkaavat.

16. wanderer_ Banned

Rekisteröitynyt:
    12.12.2009

Niin, tässä etsittiin siis gallupia, jossa kerrotaan ettei naisia yleisesti ottaen häiritse seksittömyys parisuhteessa (näinhän sinä väitit). Tuo linkkaamasi ei sellaista tulosta esitä.

Voisiko olla niin, että sulla itselläsi on kokemusta vain haluttomista naisista ja näin ollen oletat, että muutkin naiset ovat samanlaisia?

17. ReliQ

Rekisteröitynyt:
    03.07.2001
    Nope. Väitin, että ne joilla haluttomuutta esiintyy eivät monesti koe sitä ongelmana.

18. wanderer_ Banned

Rekisteröitynyt:
    12.12.2009

Olisko sulla jotain lähdettä väitteellesi vai onko taas kyse vain omakohtaisista kokemuksista? :)

En jaksa uskoa, että aseksuaaleja on niin iso osa naisista (tai ihmisistä ylipäätään), että heitä kannattaisi tässä yleistää koko sukupuoleen.

19. Allbad

Rekisteröitynyt:
    05.08.2011
    Jännästi hyvin paljon samoja asioita käynyt itsekkin läpi tässä viime vuosina. Pienet sille :kippis:

Edelleen totuttelua siihen arkipäiväiseen rutiinien pyöritykseen ja elämän "tylsyyteen", vaikka alkanut tajuamaan ettei elämä tylsää ole edes pienten lapsien vanhempina. Kuitenkin, jopa muutaman kuukauden ikäisen seuraaminen, kuinka kehittyy ja oppii joka päivä uutta, on sittenkin aika mielenkiintoista, jos siihen oikein asennoituu. Ja onhan kyseessä kuitenkin se oma lapsi.

Seksiä toki itsekkin haluaisi enemmän ja luulisin ainakin, että nyt eletään sitä parisuhteen kannalta haastavinta vaihetta. Ja kuitenkin, kun asiat aika ajoin on nostettu pöydälle ja puhuttu selviksi niin, että molemmat pääsee sinne toisen ajatusmaailmaan vähän kiinni, niin taas tuntuu paremmalta ja luottavaisemmalta siihen, että ei sen oman seksinhalun takia kannata kaikkea uhrata. Kieltämättä välillä tuntenut itsensä aika lapselliseksi, kun on taas asiat saatu selvitettyä. Meillä kommunikointi välineenä toiminut joko whatsapp tai ihan kasvotusten, mutta ei sitä whatsappin välityksellä keskusteluakaan kannata aliarvioida ;)

Toki forumeilla vaikea antaa mitään yleispäteviä neuvoja, koska kukaan täällä ei tunne sinua tai naistasi. Itse väittäisin tuntevani vaimoni jo tarpeeksi hyvin, että voin väittää ettei ainakaan ole muita kiikarissa tai että yrittäisi pelata jotain valtapeliä. Eli ongelma on jossain muualla ja mitä tässä nyt on asioista puhuttu niin jotain samantapaista olen ollut huomaavinani, mistä hunajamuro puhuu. Itse en muutenkaan parisuhteeseen ole lähtenyt mitään valtapeliä pelaamaan tai hyötymään toisesta, vaan jakamaan elämääni ihmisen kanssa, jonka kanssa se tuntuu mielekkäältä. Ja siinä ollaan mielestäni vaimoni kanssa aika samanlaisia.

Voi toki olla mahdollista, että olen väärässä ja joku kaunis päivä erotaan, mutta ei sekään minulle mikään maailmanloppu olisi. Sen verran realisti, että aina senkin vaihtoehdon pitänyt mielessä, enkä usko, että olisi vaikeuksia löytää uutta. Jos elämä yhdessä käy täysin sietämättömäksi niin ero varmaan on se paras ratkaisu ja toivottavasti ainakin sitten pystyy eroamaan hyvissä väleissä, niin kuin aikuiset, ettei lapset joudu keskelle huoltajuustaistelua ja muuta asiaan liittyvää kiukuttelua.

Taas tuli paljon tekstiä aiheesta ja aiheen vierestä. Jos nyt jonkun vinkin tapaisen koittaa tästä puristaa, niin koita ymmärtää myös naistasi ja niitä pohjimmaisia syitä siihen haluttomuuteen. Ei ole helppoa miehelle, koska tosiaan, suhtautuminen seksiin on aika erilaista. Ja koita saada irti niistä kaikista muista hyvistä asioista perheessäsi ja parisuhteessasi, minkä takia olette perheen perustanut. Ja yrittää keskittyä vähemmän siihen omaan seksin himoon. Ei ole helppoa sekään, tiedän ;)

20. Skyline

Rekisteröitynyt:
    10.03.2009
    Tuo on kyllä helvetin totta että kun kaverit/ystävät (miehet) löytää naisia ja aloittaa suhteen niin voi mennä kk/vuosia että kaverista ei kuulu mitään. Tai häviää kokonaan live näkemisistä. Näin on käynyt muutamien kohdalla. Mut sama se nykyään ainakin itselle. Ihmisiä naisia/miehiä tulee ja menee elämässä. Tosin niitä tosi ystäviä ei taida niin vain löytää ehkä...

21. ________

Rekisteröitynyt:
    31.08.2011
    Pitäisikö naamanvaivan jäsennellä ajatuksiaan kuten viime sivun lopulla teki ja kertoa fiiliksistään vaimolleen?

22. Pow_82

Rekisteröitynyt:
    14.03.2011
    Siis jos ollaan tilanteessa, että parisuhteessa muuten on asiat suht ok, mutta seksiä ei juuri ole. Mies haluaisi seksiä, mutta nainen ei. Mitä miehen silloin pitää tehdä?

23. G-MIES JERRY COTTON

Rekisteröitynyt:
    20.03.2001
    Ensin varmaan kannattaisi keskustella, että mikä on syynä?

24. trotor

Rekisteröitynyt:
    15.09.2013
    Voi olla että puhun vain omasta ja lähipiirin kokemuksista, mutta minusta näyttää siltä että aika usein haluttomalta tai haluttomammalta kumppanilta puuttuu "sairaudentunto" eikä ongelma keskustelemalla aukea. On hyvin mahdollista että toisen mielestä ei ole ongelmaa lainkaan tai ei siihen haluttomuuteen ainakaan mitään selvää korjattavissa olevaa syytä ole.

Tämä on minulle ehkä se kaikkein hankalimmin hyväksyttävä totuus. Onko jotain mitä voisin tehdä asian korjaamiseksi vai onko tämä nyt sitten tässä ja tälläistä suhteen loppuun saakka? Kannattaako jatkaa loppuun vai ei?

Olisi helpompaa jos se johtuisi jostain jolle voisi tehdä jotain.

25. Hunajamuro85

Rekisteröitynyt:
    25.08.2010
    Vaihe 1. Sherlockoi mikä naista vaivaa. Todennäköisesti tiedätkin sen jo, kyllä se varmaan joskus ohimennen höpöttelee asioista jotka ärsyttää.
    Vaihe 2. Lohduta surussa, tarjoa tukea haasteissa, anna apua hommissa, mieti ratkaisuja dilemmoihin, vähennä taakkaa kotona. Jos huoli on turha, harhauta. Esim jos kyseessä on ulkonäköpaineet, vakuuta ettei syytä huoleen ole, ja heitä sen jälkeen hämypallo, joka saa unohtamaan turhat huolet. Vaikkapa siirappinen tunteenpurkaus jossa kerrot miten kertakaikkisen ihana ihminen toinen on. Jatka samoin kunnes tilanne on ohi.
    Vaihe 3. Profit.

Tavoitteena siis sekä naisen stressitason laskeminen, että se, että sinä olet naisen elämässä niin positiivinen voima, että hän hakeutuu stressissä mieluummin halaamaan sinua kuin syömään kakkua. Kuulostaa hiukan manipuloivalta kun sen näin kirjoittaa, mutta olen melko varma että se vaikuttaa rakkaudelta kun sen toteuttaa käytännössä.

Puoliso saattaa tosiaan sanoa ettei mikään ole vialla, ja uskoa siihen itsekin. Mutta käytännössähän tilanne on varmaankin se, että nyt ei ehkä olla pahasti miinuksella, mutta ei olla kyllä plussallakaan. Toisin sanoen elämä voisi olla kyllä parempaakin. Eli koita tehdä jotain, mikä tekee tiedän elämästä jotenkin parempaa! Muija ilostuu, staattinen tilanne laukeaa ja kuka tietää mitä kaikkia muutoksia se katalysoi.

26. M52B25 Banned

Rekisteröitynyt:
    07.01.2015
    Mulle on vierasta tuo, että nainen pihtaa ja mies vonkaa. Mulla on ollu aina toisinpäin, oon ollu sellasten muijien kanssa, joilta aukee sakset vaikka ruokakaupassa keskellä päivää jos tulee tarve. Edellisessä suhteessa tein varmaan kolme kertaa alotteen seksistä, vaikka seksiä oli runsaasti, 5-10 kertaa viikossa. Noista kerroista kaipasin itse seksiä 1-2 kertaa viikossa ja mieluummin jonkun toisen naisen kanssa. Kaiken lisäksi, en harrastanut onanointia ollenkaan edellisessä suhteessa, voidakseni pitää suorituskyvyn hyvänä ja parisuhteen seksin puolesta hyvänä.

Oon kaiketi ottanut sellaisia naisia joiden itsetunto vaatii jatkuvaa hyväksytyksitulemisen tunnetta. Jos joskus olen erehtynyt kieltäytymään seksistä, niin olen saanut kokea kuinka tälläinen henkilö romahtaa ensin itsesääliin ja sitten saa mustasukkaisen raivokohtauksen - minun tunteista tai jaksamisesta ei ole silloin keskusteltu tietenkään lainkaan.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen