Sydänsurut vol. XIIXVI

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja F[r]iend, 23.01.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. alpha_

Rekisteröitynyt:
    01.12.2007
    Thanks, wowia en onneks harrasta mutta jos sitä vaikka panostais kunnolla tuohon urheiluun pari viikkoa että saa pään selväksi niin eiköhän se tästä taas :kippis:

2. msry

Rekisteröitynyt:
    17.08.2001
    alpha_, minkä ikäinen tää mimmi oli? Kuulostaisi vähän nuoremman tuuliviirin touhuilta, mut kai ne vanhemmatkin osaa...

3. alpha_

Rekisteröitynyt:
    01.12.2007
    26 ollaan molemmat.

4. Esjonne

Rekisteröitynyt:
    09.09.2011
    Olemme tyttöystävän (avovaimon) kanssa seurustelleet kohta neljä vuotta. Ikää 20 ja 21. Yhdessä olemme asuneet 2 vuotta. Tyttöystävä on viimeaikoina jutellut paljon jonkin vanhan nettituttavansa kanssa ja juttelut yleensä jatkuneet yömyöhään.

Eräs yö tyttöystäväni sitten itki kainalossani ja tunnusti että on ollut ihastunut tähän tyyppiin, vaikkei ole koskaan edes livenä nähnyt. Kysyi itkuissaan että enhän ole hylkäämässä häntä, on kuulemma päässyt ihastuksesta ohi ja on päättänyt että haluaa jatkaa elämistä minun kanssa. Noh, tämä tuli minulle vähän järkytyksenä vaikka olenkin mietiskellyt että mitä he oikein puhuvat iltaisin, eikä hän ole minulle suostunut näyttämään keskustelujaan, vaan on äkkiä laittanut tehtäväpalkkiin. Viime päivät olen ollut todella maassa tämän takia, vaikka mitään syytä ei kuulemma ole ollut ja koko homma pitäisi unohtaa.

Tämä on myös todella idioottimainen ja vastuuton teko, mutta luin tyttöystäväni tekstiviestejä ja oli siellä ainakin yksi viestittely tyyliin M:
    "Kaipaan sinua, hassua." N: "Tshih, kultsipuppeli <3". Lisäksi olimme pari viikkoa sitten matkalla vierailemassa molemmilla vanhemmillamme. Matkan aikana tyttöystävä viestitteli paljon "äidillensä", mutta todellisuudessa viestit olivatkin menneet tälle nettitutulle...

Olen yrittänyt unohtaa koko juttua, mutta sydäntä kalvaa edelleen. En oikein osaa enää luottaa tyttöystävän sanoihin, vaikka kuinka on lupautunut minulle, eikä ikinä pystyisi jättämään minua. Pitäisikö siis yrittää unohtaa koko typerä juttu?

5. AIF Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    23.07.2003
    siis onko naita viestittelyja tapahtunut sen jalkeen kun han itki sulle ja tunnusti homman. Jos ei, niin sanoisin et kattele nyt vaha miten homma lahtee etenemaan. Jos likka paatti jattaa tuon kaiken taakseen, niin en nae syyta miksi ette voisi jatkaa. Tulee vastaavia tilanteita varmaan sullekkin ajanmittaan.

6. Esjonne

Rekisteröitynyt:
    09.09.2011
    Joo eli viestittelyt tapahtuivat ennen tunnustusta. Kaippa tämä on ohi menevää...

7. yannara

Rekisteröitynyt:
    28.04.2003
    Ihastumisia suhteen ulkopuolella kyllä tapahtuu, se on elämään, ja monet pääsee siitä vielä ohi. Ihastuminen ei ole kuitenkaan pettämistä, joten ennen kun tapahtuu varsinaisesti mitään, niin älä tee hätiköityjä päätöksiä. Elä päivä kerrallaan ja yritä olla avoin tästä asiasta avokkisi kanssa.

Täytyy kuitenkin sanoa, että aloititte seukata niin nuorena, että moni tuommoinen suhde päättyy eroon, koska tuossa iässä ihminen kasvaa ja muuttuu niin merkittävästi vain muutamien vuosien sisällä.

8. joos

Rekisteröitynyt:
    17.10.2002
    Ihastumisia tapahtuu ihan varmasti jokaiselle pitkän suhteen kuluessa. Yleensä ne menee ohi ilman että kumppani niistä tietää, eikä mielestäni tuollaisia asioita tarvitse edes kertoa toiselle. Tiettyyn rajaan asti ymmärrän jopa viestittelyt ja flirtin. Missä se raja menee, on jokaisen päätettävä itse.

Kuten yannara yläpuolella sanoi, asiasta kannattaa keskustella avoimesti. Avokkisi varmaan on säikähtänyt itsekin omia tunteitaan ja kokee siitä huonoa omaatuntuntoa. Jos suhde muuten toimii, niin en näe miksi ei voisi jatkossakin toimia. Kunhan molemmat ymmärtää jatkossa missä raja menee ja sen että ihastuksia tulee ja menee jatkossakin...

Mutta jos kyyniseksi ryhdytään, niin pitää muistuttaa taas siitä tosiasista, että useimmat teininä aloitetut suhteet loppuvat siinä parikymppisinä kun aletaan miettimään olisiko ruoho aidan toisella puolella vihreämpää. Jossain vaiheessa toinen lähtee kokeilemaan.

9. J1mmy

Rekisteröitynyt:
    12.06.2001
    Koska olet noin nuori, suosittelen katkaisemaan suhteen.

Perustelu: nuoren iän takia suhteesi mene kuitenkin erittäin suurella todennäköisyydellä mönkään. Koska tytön toiminta viittaa siihen, että kun suhde menee mönkään huomaat sen lähtevän jonkun toisen mukaan, kannattaa itse olla proaktiivinen ja katkaista suhde nyt vielä hyvän sään aikana. Meinaan sitten kun se oikeasti lähtee toisen mukaan, vitutus on palttiarallaa 100x se mitä nykyinen mielentilasi.

Ainakaan juttua ei kannata unohtaa. Vähintä mitä voit tehdä, on asettaa nettituttu täydelliseen pannaan, jonka rikkomisesta räpsähtää välitön avoero. Jos et saa edes tällaista päätöstä tehtyä, olet munaton nyhverö (tai oikeastaan kokematon pojannulikka, kun kantti ei kestä)

Mutta et kuitenkaan usko minua. Selvästi epäilyksistä huolimatta haluat jatkaa ja toivot, että muroraati taputtelisi selkääsi oikeasta valinnasta ja näin vahvistaisi päätöstäsi sekä parantaisi mielialaasi.

Eli eroamalla et häviä oikeastaan mitään, mutta pysymällä yhdessä voit hävitä paljonkin.

10. yannara

Rekisteröitynyt:
    28.04.2003
    J1mmy=aabee?

11. AIF Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    23.07.2003
    J1mmylla on toki pointti. Jos pelkaa kuoliaakseen sita, etta sydan sarkyy kannattaa vaan pistaa ero. Ja valttaa myos sitoutumista ja harrastaa enemman sellasia hupisuhteita.

Jos kuitenkin tarkotus on rakentaa vakavaa suhdetta (nuoresta iasta huolimatta) niin tottakai vastoinkaymisia tulee ja niista on yritettava selviytya. Vaikeudet pitaa kohdata ja ne pitaa ymmartaa. En nae tassa mitaan nyhveroytta. Hirvea pelko siita etta sattuu ja siita johtuva kumppanin eraanlainen eristaminen tuntuu mielestani henkisesti aika nyhverolta. Mutta mutta, kukin tyylillaan.

12. sensuell

Rekisteröitynyt:
    10.08.2010
    Varmasti pistää pahan mielen päälle saada selville tuollaista, mutta kuten ylempänä sanottu, niitä tulee ja menee pitkissä suhteissa.

Kerran hän sinulle asiasta kertoi, ei kannata olla liian ankara. Jos kyse olisi pettämisestä (seksin harrastamisesta toisen kanssa), niin silloin kyllä olisin samaa mieltä kuin jimmy ja katkaisin toki välit heti.

Kaikkein tärkeintä on, että pystyt itse unohtamaan asian. Jos jäät vatvomaan sitä ja kylvet mustasukkaisuudessa tai muissa samanlaisissa tunteissa, on suhteenne mahdollinen katkeaminen enenevissä määrin myös sinun syytäsi. Uskoisin, että kyky unohtaa on monien pitkien avioliittojen/suhteiden salaisuus.

Pidä mielessä, että tulevaisuudessa voit itse joutua samanlaiseen tilanteeseen kuin hän. Ole avoin hänelle, puhukaa asiasta, mutta älä missään nimessä puhu, jos tunnet suurta mustasukkaisuutta tai syyllistämisen halua. Silloin tulee haluamattaankin päästämään sammakoita suustaan, mikä oikeasti voi myrkyttää välinne. Kokemuksella voin sanoa, että silloin on vain parempi pitää suu kiinni.

Jimmy, pointtisi on ihan ok, jos ei ole suhteessa niin tosimielellä. Mutta jos esjonne on tosissaan suhteessa, niin en näe järkeväksi katkaista suhdetta, ovathan he olleet jo vuosia yhdessä.
    Yannara, aabee olisi vielä paljon syyllistävämpi ja alistavampi esjonnea kohtaan. Varmuus oman mielipiteen paremmuudesta toisaalta on yhdistävää. :D

Viimeksi muokattu: 09.09.2011
  13. Marshal

Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    Samaa mieltä.

Esjonne, Kysy itseltäsäsi, "haluanko 'naisen' joka tekstittelee toisille miehille kultsipuppeleista" ? Kysymys on hyvin yksinkertainen ja siihen ei ole kun kaksi vastausta, selväjärkinen yleensä vastaa kieltävästi. Kun vastaat tähän kysymykseen kieltävästi, on aika osoittaa tälle uskottomalle naisen irvikuvalle ulko-ovea.

Kuten useamman kerran täällä olen todennut, munattomia miehiä täysi tämä paikka, kykenemättömiä tekemään miehen päätöksiä ja vain pimpsankiilto silmissä painetaan menemään ja annetaan naisten elää kun pellossa.

14. aabee

Rekisteröitynyt:
    16.08.2006
    Skitso?

Siis sinä et selvästikään ole ymmärtänyt minun ajatusmaailmaani ollenkaan, koska olen aivan eri mieltä asioista kuin J1mmy - nyt ei kuitenkaan ole aikaa ottaa osaa aiheeseen joten istun täällä takapiruna sen sijaan että ryttäisin nuo idiotismit mitä hän tuossa esittää.

Edelleen - toista ihmistä ei voi omistaa, ihastus ei ole tapahtumatta jos siitä ei kerro mutta naisen ajatusmaailmasta kertoo hyvinkin paljon se miten hän asian hoiti -- voit kuvitella kuinka vaikeaa tuollaisen esille tuominen on ja mitä se ihmiseltä vaatii kun vaakakupissa on pitkä ja selvästi tärkeä suhde - toisaalta jos joku on niin tunteeton ja laskelmoiva perfektionisti paskiainen että pistää suhteen poikki jos kumppani erehtyy edes vilkaisemaan toisen sukupuolen edustajia - saati sitten puhumaan niille - niin ansaitseekin menettää suhteensa, vinkkinä kuitenkin että pysyy sitten loppuelämänsä sinkkuna koska niin on helpompi (pun intended, jos joku sattuu tajuamaan näin kaukaa haettuja juttuja).

Tuo oli kai J1mmyn suuntaan ammuttu, tosin ei nyt varsinaisesti vastaukseksi tai kommentiksi, mutta se sopisi se siihenkin - en kuitenkaan tee niin koska en usko että kumpikaan meistä kykenee muuttamaan mieltään tässä asiassa -- normaalisti ehkä, mutta nyt ollaan liian päinvastaisissa suunnissa ja on turha alkaa väittelemään - Esjonne osaa kyllä itse vetää omat johtopäätöksensä.

Se että sydäntäsi kalvaa tarkoittaa sitä että pelkäät menettäväsi (tai pikemminkin sitä kuinka lähellä sitä käytiin omasta mielestäsi, vähän kuin se tunne joka tulee jos meinaa astua liikkuvan auton eteen, muttei astukaan - pelkotila syntyy vaikka ymmärtääkin ettei mitään tapahtunutkaan) jotain tärkeää - toisin sanoen tämän naisen ja nyt epävarmuudessasi haluat kahlita tämän niin että tulevaisuus voi toteutua vain sillä yhdellä täydellisellä tavalla. Älä huoli, tämä on ihmiselle ihan normaalia - vaatii kuitenki henkistä aikuisuutta hyväksyä se että kaikki ihmiset tekevät virheitä, tässä on kyseessä vielä suht pieni asia (tajuat varmaan kuitenkin että nainen ihastui päässään luomaansa 'ideaan' siitä mitä siellä langan toisessa päässä on eikä suinkaan todelliseen ihmiseen).

Mitä sitten ikinä teetkään: elä todellisuudessa ja jätä tälläiset ikisinkkurobottien mielipiteet omaan arvoonsa:
    Tässä hyvä esimerkki ihmisestä joka on ihan vitun sekaisin päästään - kuvitellaan että toisen voi omistaa tai ladella jotain vitun ultimatumeja miten pitää elää 'jos haluaa olla mun kanssa kun olen itse niin täydellinen'. Marshal on narsisti joka on joko sinkku tai jonka nainen elää nyrkin ja hellan välissä - ainoa mikä näitä pitää yhdessä on se että naisen itsetunto on hakattu siitä irti.

Inhimillisyys ja virheiden anteeksianto ei myöskään liity millään tavalla 'munattomuuteen' tai 'pillunkiiltoon silmissä' - aivan kuten ystävällisyys ei liity mielistelyyn, vaikka objektiivinen tarkastelu osoittaa että näillä kahdella on paljon yhteistä -- erona on kuitenkin aie, syy joka tuon aiheutti --- epäinhimilliselle robottikyrvälle tämän ymmärtäminen on kuitenkin varmasti mahdotonta, joten en lähde asiasta vittuilemaan (enpä xD).

Ainoa johtopäätös jonka premissistä "täytyy olla täydellinen" voi vetää on "parisuhde on mahdoton" (jos Marshallin säännöillä lyötäisiin ihmisille "parisuhdekelvoton" leimoja otsaan, olisi jokaisella sellainen siihen mennessä kun ikää on 25, ellei ole erakko [pun intended?:confused:]).

Tuleeko viesteistäni oikeasti kuva että tekisin niin? :( Pidä nyt mielessä että kirjoitustyyli ei kerro mitään muuta kuin kirjoitustyylin, joka on mielestäni aika vapaasti valittavissa - mielestäni myös oman mielipiteen saa asettaa pöydälle niin raskaasti kuin sen katsoo olevan tarpeen -- kun kyse on "neuvoista" joilla ei tehdä muuta kuin aiheuteta pahaa oloa jonkun hatusta vedetyn heiton perusteella niin katson aiheelliseksi tunkea jauhot niin syvälle kurkkuun ettei kaveri pysty kirjoittaa kun kihisee kiukusta ja puristelee käsiä nyrkkiin :p

Väärin. Silloin nimenomaan otat itseäsi niskasta kiinni ja tunnustat olevasi ihminen joka tuntee joskus asioita joita ei haluaisi tuntea jos saisi päättää (toiset ihastuu 'ideoihin', toiset tuntee mustasukkaisuutta tai liiallista syyllistämishalua) mutta on samalla tarpeeksi älykäs jättääkseen ne huomiotta silloin kun järki sanoo ettei niissä ole mitään järkeä.

PS. Sanoin että jäisin takapiruksi, mutta valitettavasti täällä oli taas sen verran vääryyksiä ilmassa että piti tulla pelastamaan maailma :cool:

15. sensuell

Rekisteröitynyt:
    10.08.2010
    No aabee, voi olla että sain sinusta sellaisen kuvan, kun joskus 6 am kirjoittelit viestejä, jotka todellakin olivat syyllistäviä. Ehkä se oli poikkeus.

Nyt nousivat sun pisteet mun silvissä ed. kirjoituksen myötä huimasti. Järkevää, monitahoista.

Ja joo, olin epäselvä. On OK puhua ja kertoa tunteistaan. "Minä olen mustasukkainen, minusta tuntuu että tekisi mieli syyttää sinua". Mutta tarkoitan, että ei saa oikeasti alkaa syyttelemään ja luomaan pahaa oloa kumppanille. Sellaisesta tunteiden ilmaisusta tuskin puhuitkaan.

Superegosi internetissä osaa ilmeisesti olla ihan mukavakin heppu. Loppulauseestasi huolimatta :rolleyes:

ps. hyvä että ryttäät noi "jätä se" kommentit heti, oon samaa mieltä. ei se ole munatonta, että pystyy selvitätmään suhteen ongelmat. nimenomaan munallista sanoisin, toki tiettyyn rajaan asti. toisilla se sitten näköjään on toiselle miehelle tekstailu, ja siitä anteeksi pyytäminen :confused:

16. GirlT

Rekisteröitynyt:
    18.06.2008
    Ehkä voi katsoa vähän itsensä perään, ettei naiset t. naisen pääse viemään kuin litran mittaa joidenkin (miesten) ylevien periaatteiden takia..."ei tässä mitään, se vaan vähän viestitteli ja katui itsekin", "miehet ei itke", "olen niin hyvä ihminen kun jäin suhteeseen ja kestin asian"...jos todellisuudessa asiat syö rotanlailla ja ottaa päähän. Paljonpa lämmittää ne ylevät ajatukset siinä vaiheessa. (Eikä semmonen oo ehkä kovin rehellistä kenellekkään...toinen katuu ja yrittää korjata tilannetta (tai uusii tekonsa) ja toista ottaa päähän pahemman kerran.) Ehkä on hedelmällsempää ottaa tuo ton yhden tyypin tilanne siltä kannalta, että jotain on tapahtumassa suhteessa, kun aletaan vilkuilemaan muita.

17. Marshal

Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    Ai tämä on taas tämä aabee, kaveri joka menee kirjoituksissaan aina henkilökohtaisuuksiin ja tekstin sisältö on mitä on...

Vaikka näin yksinkertaisia asioita harvoin selvennetään, selvennän silti : Kun mies valitsee puolison, on hyvä valita sellainen yksilö joka on itsellekkin kaikin puolin sopiva. Kun käyt tarpeeksi monta naista läpi, ymmärrät että loppujenlopuksi homma vaan tiivistyy siihen tosiseikkaan että kannattaa mieltyä sellaiseen naiseen joka omasta mielestä on kaikin puolin sopiva. Sama pätee tietenkin myös toisinpäin. Tässä ei ole kysymys "ultimaatumeista" eikä toisen ihmisen itsetunnon romuttamisessa vaan siitä että kaksi ihmistä tulevat mahdollisimman hyvin toimeen keskenään, kai sinäkin aabee edes jotenkin ymmärrät näin yksinkertaisen asian?

Mies antaa naisen virheitä anteeksi kun saa seksiä säännöllisin väliajoin tältä, ole siis hyvä ja jätä "objektiiviset tarkkailut", ihnimillisyydet ja anteeksiannot yms. muut turhat diibadaabat pois jorinoistasi.

18. GirlT

Rekisteröitynyt:
    18.06.2008
    Rakkaus ja ihastuminen on musta aika jänniä asioita, jos niitä katsoo siltä kannalta, että semmosta ihmistä rakastaa tjsp. kenelle tahtoo itse olla hyvä ja kenelle tahtoo vain pelkkää hyvää. Itselläni on alkanu painottua tuo puoli nyt enemmän...aikaisemmin se oli sitä semmosta, että kuka on tosi ihq ja vetävä tyyppi niin siitä tykkäs paljon.

19. aabee

Rekisteröitynyt:
    16.08.2006
    Tämä tälläinen lähestymistapa on äärimmäisen kylmä - "olen niin hyvä ihminen kun jäin suhteeseen ja kestin asian" ja "annoin rakastamalleni ihmiselle inhimillisen virheen anteeksi" ovat kaksi näkökulmaa objektiivisesti täysin identtiseen tapahtumaan. Jos parisuhteen yrittää väkisin vääntää tiettyyn muottiin, se menee sirpaleiksi eikä kumpaakaan noista lauseista voi tilanteeseen liittää kukaan muu kuin subjektiivinen kokija itse - yrittää voi, mutta se on lottoamista.

Parisuhde on sitä, mitä sen osapuolet siitä tekevät - toisille yhdessäolo on symbioosi, toisille hyväksikäyttöä, toisille suuria tunteita, toisille normi, toisille egonjatke, toisille vankila, toisille paratiisi, toisille onnellisuutta, toisille viihdettä.

Toisaalta...
    ...meidän...

...on kasvanut aikuiseksi. Kohta se lentää pesästä, *kyynel*

Viimeksi muokattu: 10.09.2011
  20. GirlT

Rekisteröitynyt:
    18.06.2008
    Parisuhteita on paljon erilaisia, ja siitä olemme samaa mieltä. Varmaan jokainen päättää itse sen, että missä vaiheessa on menty sen rajan yli, ettei asioita voi enää korjata. Niistä asioista pitää toki puhua ensin.

Tiedän omasta kokemuksesta, että on helppoa sanoa tykkäävänsä toisesta suuresti, mutta silti saattaa kohdella toista vähän huonosti, ohittaa toisen mielipiteitä yms tai tykätä jostain kuvasta jonka on luonut itselleen siitä toisesta. On tullut muutamia kertoja mietittyä jälkeenpäin, että miten sen oman tykkäämisen laita on oikeastaan ollutkaan.

21. yannara

Rekisteröitynyt:
    28.04.2003
    aabeelle ja jimmylle vittuileminen johtuu nyt omalta osaltani siitä, että tyypit alkaa nopeasti heittämään nysverö-läppää niitä kohtaan, jotka tuntevat vaikeuksia omassa parisuhde - elämässä. Se ei auta ketään, jos alkaa haukkumaan ketään tässä. Siksi itse reagoin puolustuskannalta. Vaikka teillä olisi kuinka fiksua asiaa esitettävänä näissä parisuhde kiemuroissa, niin kauan kun ette sitä osaa kohteliasti esittää, niin suhtautuminen teihin tulee olemaan paskanmaista.

22. J1mmy

Rekisteröitynyt:
    12.06.2001
    Voiko 20 ja 21-vuotiaat ylipäätänsä olla suhteessa tosimielellä?

Neuvoni olisi erilainen mikäli Esjonnella ja hänen vaimokkeellaan olisi 10 vuotta enemmän ikää. Omasta mielestäni Esjonnen avokki on korttinsa paljastanut ja tässä vaiheessa kannattaisi suosiolla katkaista tappiot.

Tuo on täysin väärä tulkinta sillä hupisuhteessahan ei haittaa vaikka akka lähtee lähtee toisen mukaan (tai haittaa, mutta ei se ole mikään maankaatojuttu vaan pelkkä pikkuinen takaisku). Minä kannatan elinikäistä sitoutumista ja hupisuhteiden välttämistä, tosin pitkäaikainen sitoutuminen vaatii vähän ikää ja elämäntilanteen tasaisuutta, eli ei sovellu nuorille eikä elämän käännekohdassa seilaaville.

Sitoutuminen taas johtaa siihen, että pitää olla äärimmäisen tarkka siitä, kenen kanssa sitoutuu.

Hupisuhteilijalla ei ole niin väliksi. Itsekin kevytseurustelin joskus yhden hepsankeikan kanssa vaikka tiesin sen taipumuksista. Ei sillä ollut väliä kun en ajatellut perhettä perustaa ja olin jo etukäteen ajatellut lempata sen ensimmäisessä sopivassa mutkassa. Tällöin ei ole oikeastaan merkitystä vaikka akka joskus lirkuttelelisi epäilyttävästi muille, ihan sama kun se lentää kumminkin parin kk kulutua tunkiolle. Jos taas aikoo perhettä perustaa, tilanne muuttuu aika radikaalisti.

23. J1mmy

Rekisteröitynyt:
    12.06.2001
    Toista ei voi omistaa, mutta se toinen voi ilmeisesti velvoittaa seurustelemaan kanssaan?

Vai eikö ole minkäänlaista oikeutta katkaista suhdetta esimerkiksi vaikkapa auringonpilkujen tai omasta mielestä epäasiallisen käytöksen takia?

Ei parisuhteen katkaisemiseen tarvita mitään varsinaista syytä. Se riittää että ei tykkää toisesta tai että ei näe tulevaisuutta. Kumpikin asia riippuu varsin voimakkaasti vastapuolen omista toimista. Jos jokin toimi syö niin paljon, että mielummin lähtee kävelemään niin sitten se on näin. Ei toista voi omistaa ergo kävelemään saa lähteä vaikka sillä syyllä että tänään sataa vettä.

24. Azu-nyan

Rekisteröitynyt:
    14.02.2004
    Jos itkee, koska ero tulee kohtuuttoman syyn takia, niin sehän kertoo vain vastapuolen persoonasta. Miksi ulista ihmisestä, joka on mielestäsi kohtuuton? Epätoivo?

25. aabee

Rekisteröitynyt:
    16.08.2006
    Piti muokata tuo seuraava tämän perään, mutten muokannutkaan joten tuli tupla >_>

Viimeksi muokattu: 10.09.2011

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi