Samat havainnot oli itselläkin asiakkaana lauantaiyönä, mentiin pilkun jälkeen steissille, jossa oli aika villi meno. Jamalit ja Kemalit huutelevat meille siitä ikkunasta, että "tulee tulee" ym. Kysyin sitten yhdeltä mitä maksaa kotiin(3km matka),niin hinta tuli tykin suusta että 30€. vastasin että ime nyt itse jotain.
bernerin logiikan mukaan mun olisi pitänyt sitten ilmeisesti kysyä seuraavalta, että "toi sanoin 30€ hinnaksi, niin mikäs sun hinta sitten on" ja harrastaa näin sitä kilpailuttamista. Se nyt ei vaan tosielämässä mene ihan näin, eikä ketään kiinnosta moista pelleilyä harrastaa.
Siinä ei näytä olevan enää ns. luotettavien yhtiöiden autoja ollenkaan, lopulta siihen steissille kaartoi yksi fiksutaksi mikä piti juosta repimään sieltä steissin suulta. Siinä oli meinaan muitakin, jotka kyttäsivät joko taksi helsinkiä tai lähitaksia.
Äpit toimivat toki hyvin jos pitää lähteä vaikka kotoa liikenteeseen, mutta ei mua kiinnosta aloittaa äppirunkauskierrosta, kun olet noussut milliklubilta ja tolppa on 50m päässä. Ihan samoin kuin maalaiset saapuvat kaupunkin, niin eikö se ole luontevinta kävellä siihen aseman tolpalle.
Itse kaupungin puolesta toivoisin, että tuo steissi laitettaisiin johonkin ruotuun, koska se on kuitenkin tolppa mihin maalaiset ja turistit luonnollisesti ensimmäisenä kävelevät. Samoin satamille pitäisi varmaan tehdä jotain.
Viimeksi muokattu: 19.08.2019
Perättäiset viikonloppupäivät (pe-la yö ja la-su yö) suurinpiirtein samaan aikaan täysin samasta lähtöpaikasta. Matka Tikkurilasta Helsingin puolelle n. 15km.
Lähitaksi 40€ (Otettu taksitolpalta. Olisi mennyt mittarilla pari € varmaan yli, mutta sanoin 38€ kohdalla että käykö tasasumma 40€). Kävi.
Uber 23€
Ei varmaan tarvitse ihmetellä miksi on aiemmin tullut käytettyä vähemmän taksia...ns. "viimeinen vaihtoehto".
Nykyisellään pääsee kohtuu hinnalla erityisesti mikäli frendi sattuu olemaan mukana. No brainer tällöin käyttää taksia moninkertaisesti verrattuna aikaisempaan. Uberista yksi huono sähläys kokemus (joku uusi kuski muilta mailta) ja vastineeksi ainakin yli 10 hyvää kokemusta. Myös Yandexista (Yango) ihan mukavat kokemukset, mutta nostivat aika pian Suomeen tulon jälkeen hintoja (aluksi oli selvästi edulliset tutustumishinnat) ja Uber on omien vertailujen perusteella ollut pitkään paljon halvempi. Taxifystä ei kokemuksia.
Tolpat joo vaikuttaa aika villeiltä enkä hyppäisi tuntemattoman taksin kyytiin sopimatta etukäteen hintaa...tai hyppäsinhän minä Lähitaksin ja ihan saatanan kallista se oli (edelleen) jostain reilu vartin ajosta.
Maailma muuttuu ihmiset, ei se ole mitenkään erikoista tai vaikeaa kysyä "käykö hinta X€ matkasta paikkaan Y". Tietty jos ei uskalla puhua ihmisille...no joo vanhukset ym. erikseen jotka ei ehkä halua alkaa neuvottelemaan tai teknologiasta ole niin perillä, mutta nuorilta saa jo vaatia vähäsen...
Viimeksi muokattu: 20.08.2019
Väärin. Sitä ei haudata vaan korjataan valuviat. Paluuta entiseen hintasäännöstelyyn ei tulla näkemään.
Viimeksi muokattu: 21.01.2020