Suomen taksijärjestelmän "laatu", jonka vapauttaminen tuhoaisi, mitä se oikein on?

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Nik0lai, 11.08.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. B12

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
    Viestejä:
    2 628
    No on kunnon tajunnanvirtaa. Piti lukea pari kolme kertaa, että aukeni. Katsotaan tajusinko tuon vuodatuksesi.

    En puolustanut asiakasta. Nordean paskabotti sulki kortin. Kerroin oman kokemukseni, kuinka perseestä oli saada kortti auki Nordean asiakaspalvelun kanssa. Oli täydennys tuon uudenvuoden känniläisen kokemukseen. Oli varmasti lisännyt hänen vitutustaan ihan syystäkin.

    Toinen kappale on paljon hankalampi. En syytä uberia. Hiukan huvittuneesti luin 5x ruuhkakertoimesta, että onpa pojilla kertoimet kohillaan ja saattaa mennä känniläiseltä pienellä präntätty ns ohi. Nordea on mennyt melko paskaksi palvelultaan, myönnetään.

    Viestissäni ei ole sulkuja tai lisäharmeja. Jotenkin tuo sanajärjestys ja muu on niin päin v......, että ei meinaa saada kiinni mitä siinä yritetään kertoa.
     
  2. DDT

    Rekisteröitynyt:
    01.08.2002
    Viestejä:
    625
    Nylkeä? Kysynnän ja tarjonnan laki, se on ainoa oikea. Vapaa kilpailu on ainoa oikea tie, ja nyt ollaan ihan alkumetreillä. Mitään kauheaa ei ole tapahtunut, päinvastoin. Hinnat ovat kokonaisuutena halpuneet ja hintahaitari on isompi. Kukaan ei ole taksin armoilla, jokaisella on vapaus valita sen kulkeeko sillä vai ei. Ihan naurettavaa sepustusta palvelusta, jossa summat ovat pienempiä kuin mitä suurin osa tuhlaa kertakäynnillä ravintolassa. Miksi ravintolat eivät ole hintasäänneltyjä? Apua, haluan Neuvostoliiton takaisin!

    Ja kyllä alat vääntämään. Mikään ei tässä ketjussa ole varmempaa kuin se, että sinä alat vääntämään.
     
  3. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Kaipa sitten suuri osa koomuksenkin edustajista on oikeasti kaappikommareita, kun eivät kerran kaikki nekään kannattaneet uudistusta.


    mutta jees, kaikki sanottava on oikeastaan sanottu moneen kertaan viimeisen 355 sivun aikana, eikä mitään uutta ole ilmaantunut pitkään aikaan. Samat vänkäykset alkavat alusta muutaman sivun sykleissä, joten annan olla ja hiljenen ketjusta toistaiseksi ellen lopullisesti.
     
  4. beatme

    Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Viestejä:
    3 945
    Niin joka toinen sivu kerrot fiktiivisiä tarinoita villeistä kuskeista.
    Miksi kaikki kokoomuslaiset olisi samanlaisia? Aika älytön ajatus. Vai onko kaikki vihreät tai persut aina samaa mieltä joka asiasta? Näinpä.
     
  5. SundeR

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    4 992
    furesis väittää joka toisessa viestissä hiljenevänsä toistaiseksi tai lopullisesti.. Ihan hauskaa siihen nähden että tähän ketjuun on sylkenyt varmaan tuhat viestiä.. :D
     
    Viimeksi muokattu: 08.01.2019
  6. ie1

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Viestejä:
    6 523
    Ja olikos furesis nyt taksikuski vai ei ollut vai siis miten tämä meni vai ettei joka sekunti ole, mutta toisinaan pääsääntöisesti aina? Tuntuu kovin vaikealta myöntää, että oma mammutinkokoinen lehmä on ojassa tän asian suhteen :D
     
    SundeR, beatme ja electron06 tykkäävät tästä.
  7. DDT

    Rekisteröitynyt:
    01.08.2002
    Viestejä:
    625
    No tämähän on nyt ihan selvä asia. Suurin osa on ihan kommariporukkaa, juurikin tätä pro-busines -sakkia jonka pääidea on mm. lobata ja jakaa kavereiden kesken 5 miljardin yritystukipottia, josta 90-99% on itseasiassa bisnestä jarruttavaa. Onhan siellä ihan aitoa markkinatalouttakin kannattavia, mutta eihän nyt Suomessa niitä kovin paljoa ole, puolueesta riippumatta. Joku taksimonopoli ja varman rahan lypsäminen valtiolta sopii kokoomuslaiselle kuin nyrkki silmään.
     
  8. joku...

    Rekisteröitynyt:
    09.06.2008
    Viestejä:
    47
    Suurin osa kyydeistä ainakin näillä villeillä tulee juurikin omien verkostojen ja verkostoitumisen jälkeen, tietenkin tiettyinä tunteina tolpaltakin saa kyytejä, mutta jos niiden varassa on niin ei siinä hirveät tienestit tule vaikka saisi huijattua ja jätettyä veroja maksamatta. Varsinkin kun vielä moni kyydeistä arvioidaan esim. Uuberissa arvosanoin joten ei siinä tietyt kuskit kauan saa ajoja ja pysyttyä keskuksissa ajossa.

    Mobilisoitumisen jäljiltä oikeastaan nykyään paljon helpommin pystyy antamaan palautetta niin asiakkaan kun kuskin käytöksestä kun ennen se meni vähän kun kuuroille korville noissa isommissa taksiasemissa, mutta nyt voit helposti heti ajon jälkeen arvioida kyytiä. Eikä kovin helposti siihen huijaritaksiin pääse nykyään ellei lähde itse leikkimään ja arpomaan minkä kyytiin menee.
     
    beatme tykkää tästä.
  9. Upp3

    Rekisteröitynyt:
    19.02.2002
    Viestejä:
    915
    Mites muuten nykysin menee? Wanhat parrat kököttää tolpalla ja uudet suharit päivystää siinä teknodiskon ovella?
     
  10. ie1

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Viestejä:
    6 523
    Olikos UV:na muuten millaiset taksijonot? Vai oliko ne kokonaan kadonneet?
     
  11. joo22

    Rekisteröitynyt:
    05.05.2007
    Viestejä:
    776
    Airport taxilla näytti olevan kyltti 25e meno ja samanverran paluu (ilmeisesti ostettava joku lipuke paluumatkaa varten) Airport to Downtown.

    En katsonut onko tuo downtown helsingin keskusta vai mikä. Selkeästi hinnat alkaneet elää myös alaspäin näin yleisenä huomiona.
     
    1001001 tykkää tästä.
  12. smee

    Rekisteröitynyt:
    14.05.2009
    Viestejä:
    13 600
    Airport Taxi on kimppakyyti joka on suunnilleen tuollaiseen hintaan tarjonnut lentokenttäkuljetuksia molempiin suuntiin jo vuosikymmeniä.
     
    Charun tykkää tästä.
  13. Charun

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2014
    Viestejä:
    438
    Joo ei oo hirveen halpa kyyti, jos laskee vaikka nelihenkisen perheen mukaan, saati sitten täydellä (tila-)autolla.. :rolleyes: Eipä siinä, hyvät hillot firma tuosta saa, mutta jos on 2 tai enemmän samassa porukassa matkalla, niin lähes millä tahansa muulla taksikyydillä tulee halvemmaksi.
    Ja tosiaan ihan samalla kaavalla on airport taxi toiminut ties kuinka monta (kymmentä?) vuotta.
     
  14. Puha Jarhiala

    Rekisteröitynyt:
    31.12.2015
    Viestejä:
    258
    https://www.helsinginuutiset.fi/art...Cvzam2711SuyBlUVrICZEUsRTDC_kOT6HS6POB4aLB_M4
    Jep. Aikanaan oli kyydissä näkövamainen joka kertoi osoitteen, vein hänet sinne. Ongelma oli etä kyseinen ravinola oli kiinni. Kello oli 5:20, asiakas luuli että kello on 17:50. Vein hänet kotiin takaisin ja en velottanut kyydistä. En tiedä miten nykyisin suhtaudutaan tällaisin. Näkyy Helsingissä olevan aika monta villiä ja vilpitöntä yrittäjää?
     
    AlwariTuohitorvi tykkää tästä.
  15. Näyttis

    Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Viestejä:
    26
    Ei omien yhteystietojen jakaminen asiakkaalle kannata juuri koskaan, jos on iso välityskeskus, niin sen tiedot toki sietää jakaa.

    Kun asiakas sitten soittaa juuri sun autoon, on yleensä ruuhka-aika ja nopeammin saa kyydin muualta, kun hakemalla juuri tämän soittajan. Jos kuitenkin päätät hakea asiakkaan, on hän usein saanut jo toisen kyydin ennen kuin ehdit paikalle. Asiakasta ei tässä kiinnosta laatu sinänsä, kunhan kyyti oli edes kohtuu ok, se mikä kiinnostaa, on saada taksi jonon ohi. Eikä ruuhka-aikaan kukaan jaksa soittaa kavereita läpi, ehtisikö joku ajaa, luultavasti ei kuitenkaan. Hiljaiseen aikaan taas se kyyti kiinnostaa vain, jos se on paljon halvempi, muuten asiakas nappaa lähimmän auton.

    Näin se menee, vaikka se on vaikea tajuta toisille... Taksi ei ole kuin ruokakauppa, yleensä asiakasta et näe enää ikinä uudelleen, ellet aja jossain pikkukylässä.

    Lisätäänpä vielä noista lentokenttäkeikoista, olen itse hakenut sopimusasiakkaita sieltä ja se vie tuhottomasti aikaa. Ensinnäkin joutuu jo hyvissä ajoin ennen koneen tuloa hylkäämään kaikki muut keikat, jotta ei myöhästy noudosta. Sen jälkeen sitten kentällä saa odottaa nimikyltin kanssa vielä hyvän tovin, koska ei voi tietää, kuinka nopeasti asiakas sieltä koneesta ehtii tullin läpi. Tällaiset keikat on kannattavia vain, jos matka on jonekkin yli 100km päähän, muuten turha vaivautua.
     
    Viimeksi muokattu: 19.01.2019
    Hemmo P Paskiainen ja Charun tykkäävät tästä.
  16. Terevis2

    Rekisteröitynyt:
    19.05.2018
    Viestejä:
    139
    Ainakin täällä 100k asukkaan kaupungissa ahkerasta käyntikorttien jakamisesta on ollut huomattavaa hyötyä. Monesti ne omat asiakkaat soittavat myös silloin hiljaiseen aikaan. Ei meillä ole ollut edes mitään merkittäviä alennuksia ollut tapana antaa. Meillä kaiketi isoin kunnon kalusto. Monet tuntuvat mieluusti maksavan mersun kyydistä.
     
  17. Näyttis

    Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Viestejä:
    26
    Voihan se toimiakin tuon kokoisessa paikassa, jos firmalla on useampi auto käytössä. Yhdellä autolla joutuisi liian usein myymään eioota ja useimmiten ainakin Helsingissä asiakkaalle on joku muu auto lähempänä ja kuskille muu asiakas. Mersuhan ei tunnetusti mikään harvinainen ilmestys ole tolpalla, joten se ei mikään erityinen myyntivaltti ole, miksi asiakas odottaisi kauempaa tulevaa autoa.
     
  18. joku...

    Rekisteröitynyt:
    09.06.2008
    Viestejä:
    47
    Toisaalta melkein kaikkialla muualla Suomessa on etäisyydet sen verran pienempiä ja piirit pienet että jos saa saman kyyditettävän myöhemmin niin on aika iso etu. Voihan se olla että joudut myymään ei oota sille mutta eipä se muutenkaan sulle olisi soittanut ilman että yhteistietoja on antanut. Käyntikortitkin on sen muutaman sentin.
     
  19. Näyttis

    Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Viestejä:
    26
    Haittaahan tulee siitä, kun lähdet hakemaan asiakasta, joka kesken hakumatkan sitten ilmoittaakin saaneensa toisen kyydin, tai vaihtoehtoisesti joudut hylkäämään keikkoja, jotta varmistat olevasi paikalla sovittuun noutoaikaan. Nämä siis omia kokemuksiani kuljettajana pk seudulla, omat asiakkaat on täällä hyviä jos ovat lähellä hiljaiseen aikaan, ei juuri muuten. Toki jos on isompi firma/välityskeskus, kannattaa sen numero antaa.
     
    Viimeksi muokattu: 24.01.2019
  20. electron06

    Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Viestejä:
    4 312
    Missä ne kaikki pimeät ja villit taksit olivat..?

    https://www.is.fi/autot/art-2000005986993.html

    Tässä lista rikkeistä ja puutteista:
    • Ajoneuvoa ei oltu merkitty luvanvaraiseen käyttöön: 6 kpl
    • Luvanhaltijan nimi ja yhteystiedot eivät olleet matkustajan nähtävillä: 61 kpl
    • Kuljettajalla ei ollut voimassa olevaa taksinkuljettajan ajolupaa: 3 kpl
    • Kuljettajalla ei ollut ajopäiväkirjaa: 10 kpl
    • Kuljettajan nimi ei ollut matkustajan nähtävillä: 37 kpl
    • Hintatiedot eivät olleet helposti matkustajan havaittavissa: 14 kpl
    Yleisin puute oli, etteivät taksiluvan haltijan nimi ja yhteystiedot olleet matkustajan nähtävillä. Nämä tiedot puuttuivat useammalta kuin joka toiselta.

    – Poliisin näkökulmasta keskeiset liikenneturvallisuuteen vaikuttavat asiat, kuten ajo-oikeus ja ajoneuvon kunto, ovat hyvällä mallilla, arvioi liikennevalvonnasta Helsingissä vastaava ylikomisario Jarkko Lehtinen tiedotteessa.

    – Myös taksinkuljettajan ajolupa löytyi lähes kaikilta, ja kaikkien taksien taustalta löytyi asianmukainen taksiliikennelupa. Ne kolme kuljettajaa, joilta puuttui taksinkuljettajan ajolupa, saivat sakon ja asiakaskuljetus keskeytettiin.
     
    ie1 ja 1001001 tykkäävät tästä.
  21. 1001001

    Rekisteröitynyt:
    24.11.2010
    Viestejä:
    1 121
    3/111. Sama tulos varmaan olisi tullut myös vuosi sitten tai ei ainakaan kaukana varmaan.
     
  22. ie1

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Viestejä:
    6 523
    Vieläkin odotan sitä yhteiskunnan romahtamista taksien vapautuksen vuoksi :rolleyes:

    Uudistuksia vastustavia tahoja yhdistää hyvin usein se, että pelotellaan jollain tuomiopäiväskenaariolla, joka ei kuitenkaan sitten oikeasti toteudu. Odotellaan mikä on seuraava pieni uudistus ja mikä on vastaava tuomiopäiväskenaario :kahvi:
     
  23. SundeR

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    4 992
    Kertakaikkiaan paska uudistus! :think::kahvi:

    Taksiuudistus lisännyt taksien määrää kaikissa maakunnissa
    Eniten taksien määrä on kasvanut Uudellamaalla, Lapissa ja Varsinais-Suomessa, kertoo Traficom.
    https://yle.fi/uutiset/3-10626499
     
  24. PhillyNott

    Rekisteröitynyt:
    06.03.2013
    Viestejä:
    243
    Kohutusta taksiuudistuksesta on kulunut seitsemän kuukautta: Selvitimme, mitä taksi maksaa nyt ja mikä on pelin henki – Asiakkaiden palaute on karua luettavaa

    https://www.aamulehti.fi/a/201406949?c=1522737894164

    Itse juttu on muurin takana, mutta sen mukaan Tampereella kilometrihinnat nousseet 10%-60%.
    Näinkö se piti mennä vai eikö tätä lasketa, kun ollaan landella? Kertakaikkiaan loistava uudistus:kippis:
     
  25. Telstar70

    Rekisteröitynyt:
    26.06.2008
    Viestejä:
    49
    Näinhän se menee, meidän firma nosti kilometritaksaa n. 30%. Tolppakyydeissä siis.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti