Suomen taksijärjestelmän "laatu", jonka vapauttaminen tuhoaisi, mitä se oikein on?

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Nik0lai, 11.08.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. beatme

    Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Viestejä:
    3 945
    Jos kerroin vitonen, niin ei kai sitä voi odottaa et pääsee tuollaisen matkan kympillä tai kahdella. Tuossa sovelluksessa jos jossain asiakkaalle on kerrottu parhaalla mahdollisella tavalla hinta-arvio.
     
  2. J.T.V

    Rekisteröitynyt:
    25.09.2002
    Viestejä:
    220
    Hyvä etten ole ainoa, joka tuota juttua ihmettelee..siis minkä ihmeen takia asiakkaalle hyvitettiin tuosta matkasta se kerroin? Riittääkö tosiaan, että sanoo ”en minä mitään nähnyt tai huomannut”..tosin tää kaverihan tuossa ilmeisesti puhui vielä itsensä ihan pussiin. En ymmärrä, mutta ei se mitään.
     
  3. taxman

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2001
    Viestejä:
    3 149
    Lie osittain Uberin PR-toimintaa ja osittain taas sen väistämistä, että yli 100 euron matkasta ei sovittu etukäteen.
     
    J.T.V tykkää tästä.
  4. beatme

    Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Viestejä:
    3 945
    Ei sovittu? Asiakkaalle on ilmoitettujen tietojen mukaan väkisinkin ilmoitettu hinta-arvio, jonka hän on hyväksynyt. En ole uberia käyttänyt, joten et tätä voi vahvistaa, mutta en nyt heti epäilisi yhtiön edustajaa valehtelijaksi median edessä.
     
  5. joku...

    Rekisteröitynyt:
    09.06.2008
    Viestejä:
    47
    Vaikuttaa että joku känniääliö on päässyt vain uutiskynnyksen läpi ja yrittää saada matkansa hintaa takaisin jonka oli kännissä hyväksynyt..
     
    kusiainen ja beatme tykkäävät tästä.
  6. B12

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
    Viestejä:
    2 976
    Oli kenen moka tai ei niin tuo nyt oli vain esimerkki mitä tämä uusi vapaa hinnoittelu tuo tullessaan. Pankki vielä nappasi kortin kiinni, kun tuli niin epäilyttävä normaalista poikkeava taksilasku.

    Se kortin avaaminenkin on todella perseestä. Ei taida olla nykypäivänä muuta vaihtoehtoa kuin jonottaa parhaimmillaan tunteja pankin palvelunumeroon. Nordealla ainakaan rahoituspalvelujen palvelunumeroa ei löydy mistään ja sain sen nettipankin chatista. Oli kohtuullisen iso projekti saada automaattisesti suljettu kortti auki, kun kerran sille oli tarvetta.

    Nyt uuden taksilain alkuaikoina kaikki kyttäävät hintoja ja molisevat niistä foorumeilla. Kohta juttu on vanha, tilanne rauhoittuu ja hyvinkin kirjava hinnoittelu muodostuu uudeksi normiksi. Ihmiset oppivat olemaan tarkkana siitä mitä ovat ostamassa.
     
    Viimeksi muokattu: 06.01.2019
  7. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    En mäkään ymmärrä mikä tossa nyt on ongelma? Tilattu Uber ja kyllä se hinta tai hinnoittelun perusteet on kerrottu selkeästi ennen matkan alkamista. ilmeisesti ei ole kiinnostanut pätkääkään oikeasti, minkä pystyy rivien välistä lukemaan. Hyvityksessä on kyse pelkästään pr-tempusta.

    Tarkkana saa nykyään olla. Ennen ei tarvinnut mölistä foorumeilla taksien hinnoista. Erona muihin pienyrittäjiin on se, että jos menet parturin tai pizzerian ovelle, voit aina todeta, että liian kallis ja käännyt pois. Taksissa kuluttaja on monessa suhteessa alisteisessa asemassa, ja siksi se onkin kaikkialla ollut enemmmän tai vähemmän säädeltyä toimintaa
     
  8. ie1

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Viestejä:
    6 524
    Itsehän taisin mennä jouluaattona jonkun 15km-20km pätkän Taxifylla (18,2e), joka olisi maksanut Taksi Helsingillä yli 40e. On tämä kyllä kamalaa tämä vapautus. Saataisiinkohan tälle kohta loppu? :(
     
    Viimeksi muokattu: 07.01.2019
    joo22 ja electron06 tykkäävät tästä.
  9. SundeR

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    4 990
    :confused::rolleyes::)
     
  10. beatme

    Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Viestejä:
    3 945
    Ai Nordean ongelmatkin on nyt taksialan vapautuksen syytä? Logiikka on sangen tajuntani räjäyttävää.

    Mitä tulee hintojen kyttäämiseen, niin vaimoni on vain innostunut uteliaisuuttaan tästä muutoksesta. Lisännyt taksin käyttämistäkin, kun voi tutkia eri yhtiöitä ja hintoja. Aina jakaa palautteen kuskeista ja yhtiöistä kotiin palatessaan ja kuskien kanssa tuntuu juttelevan muutoksesta. Viimeisimmän yhtiön kuski oli matkan aikana opastanut miten niiden appin saa ja sitä kautta tilausta tms, ettei tartte tilausnumeron kalliista numerosta soitella. Pahoitteli puhelinvaihteen kustannuksia.
     
  11. beatme

    Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Viestejä:
    3 945
    Sen sijaan, että keskustelu hiljenisi ja hinnoittelu jäisi kirjavaksi kusetukseksi, niin tulevaisuus on omassa arviossani aivan toinen. Taksia käyttävät ihmiset perustavat facebook-ryhmiä, ehkä vertailusivustoja ja ovat hyvin hintatietoisia. Jakavat sitten vinkit kavereilleen tai omille vanhemmilleen.

    Vapautus pakottaa yhtiöt panostamaan kuskien tasoon ja erilaiset asiakastyytyväisyyttä mittaavat toiminnot tulevat yleistymään. Huonot kuskit ja yritykset karsiutuvat pois. Se 140+ kiloinen huohottava punaniska ei jatkossa saa yhtään kyytiä työnantajaltaan, kun joka helvetin matkalla avautuu asiakkaille kuinka surkeaa kaikki on.
     
  12. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Näin kyllä isojen tunnettujen välistyhtiöiden alaisuudessa ajavat autoilijat ja kuljettajat. Sitten on se välitykseen kuulumaton alaluokka, mitä ainakin nykyään helsingin kaikki kävelytolpat ja satamat ovat täynnä, joille ei periaatteessa ole mitään väliä mitä palvelua tarjoavat.

    Jos mulla olisi pizzeria missä myyn pahaa ruokaa liian kalliilla, siellä ei käy kohta kukaan ja olen konkassa. Jos mulla olisi taksi missä myyn kallista kyytiä ja v1ttuilen vielä asiakkaalle, mulla käy kauppa ihan niin kuin muutoinkin, koska senkus menen jonottamaan asemalle ja ottamaan uuden pokan kerta toisensa jälkeen.
     
  13. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518

    Niin esimerkiksi tilaat espoossa Uberia ruuhka-aikana ja sillä on täysi oikeus nylkeä sut hinnassa. Ota tai jätä. Jonotat asemalla autoa vkl-öinä ja kohdallisesi osuva auto on ota tai jätä, oli hinta minkä tahansan. Olet taksien armoilla. Maksimitaksalla pyrittiin juuri rajoittamaan tätä kuluttajan eduksi.

    En ala tästä asiasta yhtäkään viestiä tätä enempää vääntämään, koska samasta on väitelty useasti viimeisen 300 sivun aikana. Ei jaksa.
     
  14. electron06

    Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Viestejä:
    4 863
    On se vaan niin vaikeaa käyttää sitä taksi appia josta näet hinnan, pystyt maksamaan matkan etukäteen eikä sun tarvitse ottaa painimatsia känniääliöiden kansaa siellä tolpalla.
     
    Viimeksi muokattu: 07.01.2019
  15. ampula

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2015
    Viestejä:
    2 896
    Niin pieni ero, aiemmin se oli jonota aikas, sitten ota tai kävele, nyt voi valita.
     
  16. beatme

    Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Viestejä:
    3 945
    Ne paskat kokemukset leviää hyvin äkkiä kauppalehteen ja iltasanomiin kuten ollaan huomattu ja se ajaa ihmiset valitsemaan suositeltuja takseja. Yksinkertaista, eikös? Jos satamassa merkittävä määrä perseilyä, niin satamaoperaattori tekee Helsinki-Vantaat ja laittaa ehdot sinne tulemiselle. Ei kovin vaikea lyödä sisäänajon portille kortinlukijaa tai vastaavaa järjestelmää suhareille.
     
  17. SundeR

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    4 990
    Furesiksen logiikalla siis olisi helppoa rahaa tiedossa kaikille psykopaateille kun pistäisi taksifirman pystyyn, hinnat pilviin ja sitten vaan ajaa taksia asiakkaille vittuillen.

    Kauppa tulisi käymään niinkuin muutoinkin ja ei ne ihmiset taksijonossa kuitenkaan voi mitään.

    Kuulostaa niin hulppealta skenaarioilta että siitä vain joku kokeilemaan? Niin tai sitten furesis valehtelee jälleen.. :)
     
    Viimeksi muokattu: 07.01.2019
    electron06 tykkää tästä.
  18. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Juuri noin.

    Laitat mieleisesi hinnat tai keksit ne vaikka omasta päästä, ja ilmoitat perillä, että se on nyt tän verran. Jos asiakas suuttuu ja sanoo, että se on paljon enemmän ku aiemmin, niin siihen vastaa, että "minkäs teet, voi voi ja maksa, hintalappu oli ikkunassa, olisit katsonut sitä ". Jos asiakas kysyy, että "eikös tää ole taksi helsingin auto/lähitaksi, sullahan on noi teipitkin?" Kuski voi sanoa, "en ole, vaan mä olen Helsinki-Taksi auto, ei se ole sama asia"

    Jos sitten asiakas uhkaa valittaa, niin voi kysyä, että valittaa minne ja kenelle, jos kysessä on villi yrittäjä. Vastaus on, että yrittäjälle siinä autossa, jolle voit antaa haukut samantien ja paiskata oven kiinni.

    sitten kun se on rahastettu ja saatu vittuuntuneena ulos, niin voi olla tyytyväinen ja ajaa uudestaan kävelytolpalle ja ottaa seuraavan kyytiin samalla metodilla. Tätähän nuo villit yrittäjät käytännössä tekevät tuolla koko ajan.

    kuten sanoin pizzeriassa tai parturissa on intressi tyytyväiseen asiakkaaseen, joka palaa uudestaan samaan liikkeeseen. Taksissa asiakkaita aina riittää, eikä idea olekkaan, että samaa tolpalta tullutta kävelypokaa kohdataan enää ikinä. Isot firmat toki ovat poikkeus ja ne haluavat, että asiakkaat käyttävät niiden autoja jatkossakin, eikä perseilyä sallita.
     
    Viimeksi muokattu: 07.01.2019
  19. beatme

    Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Viestejä:
    3 945
    Konditionaalit on hieno keksintö.

    Silti näistä ei edes facebookissa ihmeemmin tunnu kiertävän kahta tarinaa enempää. Ei edes niitä kuuluisia "kaveri kertoi".

    Jos taas olisi ongelmaksi asti tarinoita tai valhetarinoita, niin se vain laittaisi asiakkaat varpailleen ja jokainen tietäisi seuraavalla kerralla minkä taksin ottaa jos ottaa.

    Olisiko siis mitenkään mahdollista, että sun ison firman edustajana mustamaalaamasi "villit" ei olekaan niin villejä ja ne perhana osaa sittenkin ajatella omilla aivoilla varpaita pidemmälle. Aika paljon niissä villeissä kun on entisiä isojen firmojen renkejäkin. On se kamala istua nyt sen VILLIN kyytiin, kun aiemmin sama ajoi 27 vuotta kartellin LAATUA.
     
    Viimeksi muokattu: 07.01.2019
  20. B12

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
    Viestejä:
    2 976
    Aivan loistava tulkinta. Todellakin tajunnanräjäyttävä. Juuri näinhän minä sanoin.
     
  21. beatme

    Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Viestejä:
    3 945
    Se yksityisyrittäjä saa äkkiä itselleen kivasti lisätienestiä kun käyttäytyy hyvin, osaa palvella ja jättää käyntikortin asiakkaalle. Ensi kerralla kun yrittäjä tulee työmatkalle, niin voi laittaa whatsappiin viestiä et monelta olisi kentällä. Ai niin, eihän ne VILLIT tätä nyt osaisi tehdä.
     
  22. beatme

    Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Viestejä:
    3 945
    Lue oma viestisi uudestaan. Ihme yhdistelyä, että epäilyttävä taksihinta aiheutti kortin sulkemisen ja kuinka surkea se nordea onkaan ja miten nyt tuli lisäharmia taksimatkan vuoksi.

    Ei, yksikään sulku tai lisäharmi viestissäsi ei ollut uberin syytä. Asiakas ei välittänyt lukemastaan, nakutteli yes yes yes tilataan taksi. Tämän jälkeen kaikki muu on vain ja ainoastaan Nordean syytä.
     
  23. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518

    Toimii ehkä jossain pikkukaupungissa, missä kaikki tuntevat toisensa ja sen kylän kivan ja mukavan taksiyrittäjän. Stadissa aivan yhdentekevä asia.
     
  24. beatme

    Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Viestejä:
    3 945
    Luehan nyt. Se verkostoituu kyytiin istuvien kanssa. Arvaa miten löysin kirjanpitäjän? Liikelounaalla stadista tullut tekijä kertoi et menossa tilitoimistoille. Siitä sain numeron ja nyt itselläni sama käytössä.
    Mutta ei, eihän taksikuski nyt voi osata myydä itseään. Ei ainakaan Helsingissä.
     
  25. beatme

    Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Viestejä:
    3 945
    Sitten jos ei itse vapaana, niin se noheva yrittäjä suosittelee kaveriaan, joka vastavuoroisesti jakaa omat ylimääräiset kyydit takaisin joku toinen päivä. Asiakas kiittää ja villit ajelee hymyillen.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti