Nämä jutut alkaa olla aika läppää.
"Yrittäjä on voinut esimerkiksi kiinnittää vanhan tai itse tehdyn keltaisen taksimerkin autonsa katolle."
Ja samaan hengenvetoon puhutaan jostain plagioinnista ja plagiaatti rikoksista? Niin ja valetaksi jos taksimerkki katolla!!
Anna mun kaikki kestää.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e4c478fd-b110-4126-8091-52bd888870f0
Viimeksi muokattu: 15.11.2018
vanhan liiton takseissa on kamerat ja napit. Sitä painamalla paikalla on hetkessä nahkatakkimafia valmiina vetämään turpaan. keskukselle menee myös tieto jos sitä painaa.
Joo lisääntyvä kassan ohi myynti on varmasti ongelma. Eihän kukaan edes tiedä monta taksia nykyään on. Käteiset on aivan liian helppo laittaa fikkaan. Eiköhän tästäkin kuulla lisää vuoden sisään.
Viimeksi muokattu: 15.11.2018
Uutta sen suhteen, että ennen niitä ei ollut.
Pimeät taksit ovat oma lukunsa.
Viimeksi muokattu: 15.11.2018
Juu, ei ole. Villit taksit olivat aikaisemmin rehellisiä ja suoraselkäisiä asiakaspalvelijoita.
Villi tai "pimeä", sama asia.
Viimeksi muokattu: 15.11.2018
Villillä taksilla tarkoitetaan yleisesti välityskeskukseen kuulumatonta yrittäjää, kenen toimintaa ei ohjaa tai valvo kukaan.
Pimeä taksi perinteisessä mielessä on ilman lupia vkl-öisin keikkaa heittävä henkilö joka tarjoaa sinulle kyytiä kadulla.
Nämä eivät ole sama asia. Ensimmäisiä ei aiemmin ollut, jälkimmäisiä on aina ollut ja tulee olemaan.
Viimeksi muokattu: 15.11.2018
nii'i...
Kuten jo täälläkin kauan kauan sitten sanoin, niin nyt taksit ovat samalla viivalla. Ennen muutosta taksamittari oli kassakone, mikä rekisteröi kaikki ajot, maksetut kilsat, auton ansion, tyhjät kilsa,t hukka-ajot, ym. ja siitä voitiin tulostaa raportit suoraan kirjanpitoon.
Nyt kun tämä on vaatimus on poistettu, niin tätäkään kontrollia ei ole. "mittari" voi olla euroja pyörittävä munakello. Kukaan ei valvo eikä saa tietää jos olet yrittäjä, ja joku maksaa käteisellä eikä halua tai tarvitse kuittia. Kyllä siinä pienellä palkalla ja pitkän odotuksen jälkeen varmaan kiusaus voi olla kova. Raha itselle kun kukaan ei saa tietää?
En ole missään vaiheessa väittänyt, että tätä ei tapahtuisi partureissa, hierojilla ym. ja pizzerioissahan ohimyyntiä tapahtuu tunnetusti koko ajan. Olen nimenomaan sanonut näin olevan.
Kyse on siitä, että lakimuutoksella takseillekkein annettiin tähän entistä tehokkaammat toimintaedellytykset aiempaan nähden.
ja puheet "suomalaisen taksi tms. yrittäjän rehellisyydestä" kuten Berner sanoi luottavansa kyllä yrittäjiin on aivan saatanan typerää sinisilmäistä naivismia. Kiitos kauniista sanoista ja luottamuksesta, mutta itse kyllä olisin säilyttänyt tehokkaan kontrollin.
Viimeksi muokattu: 16.11.2018
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ac702bdb-4102-47f6-9d2c-083144b1c8e9
Ei minkään pitäny mennä niin kuin ruotsissa. öyh öyh.
Oliko se Electroni vai kuka joka lupaili, että tulee nuoria opiskelijoita yrittämään, jotka ajavat satama-steissi väliä viidellä eurolla. Miksei näitä näy vielä?
Sen sijaan näkyy olevan yrittäjiä, jotka tarjoavat länsisatama-jätkäsaari väliä 25 eurolla.
"ihan oma syy jos ei kato hintaa"
Viimeksi muokattu: 18.11.2018
Älä nyt jälleen kerran viitsi puhua paskaa. Olen sanonut että taksiammatti ei sovi päätyöksi, opiskelijalle ok lisäansio kylläkin.
Yango ajaaa melko lähelle 5 euroa satama-steissi välin, Katajanokalta steissille matka noin 2km. öyhöyh.
https://www.moottori.fi/liikenne/ju...lsingissa-edullisin-matka-maksaa-kolme-euroa/
Viimeksi muokattu: 18.11.2018
En mielestäni jauha täällä yleensä randomisti heitellen paskaa "jälleen kerran", vaan pyrin usein perustelemaan sen mitä sanon.
Fakta on se, että noilla Yangon hinnoilla ei pitkällä aikavälillä kannattavaa liiketoimintaa harrasteta. Kyseessä on hinnoittelu, jolla koitetaan vallata markkinoita. Ruuhkaliiktenteessä steissi-satama väliin voi mennä 20 minsaa, ja jos sieltä ei saakkaan uutta keikkaa heti perään, niin tuolla hinnalla ei makseta edes auton kuluja saati kuljettajalle jotain palkkaa.
Toinen fakta on se, että aika moni kuitenkin tekee sitä ihan päätyökseen.
Onko sinulla jotain järkevää sanottavaa esimerkiksi tuohon satamaongelmaan? Jos ei ole, niin älä "heitä paskaa" kiitos.
Viimeksi muokattu: 18.11.2018
Niin,mitään muuta keikkaa ei siis mielestäsi ole työpäivän aikana kuin satama-steissi..? Se on taas ihan oma valinta mitä kukin tekee päätyökseen. Kuten olen sanonut, sivutyönä ok, päätyönä tienaa ropoja.
Mihin "satamaongelmaan" minun pitäisi puuttua?
P.S Pahoittelut kielenkäytöstä mutta älä kirjoita muunneltua totuutta.
Viimeksi muokattu: 18.11.2018
Ratkaisu tuohon satamablokkaamiseen on esimerkiksi se, että satamien kanssa tehdään sopimuksia siten, että sinne pääsevät vain tiettyjen välityskeskusten autot. Näin se on ratkaisu ruotsissakin. Linkitin pari sivua sitten videon ruotsin takseista, missä oli kerrottu täsmälleen samasta ongelmasta ja siellä se on ratkaistu noin, että villit yrittäjät potkitaan vittuun.
Veikkaan että melko pian myös suomessa satamat ja hotellit siirtyvät tähän käytäntöön. Eli puomit jotka aukeavat vain niille autoille, joilla on voimassa oleva sopimus ja ovat sitoutuneet esim satamasta lähdettäessä voimassa olevaan maksimihintaan. Kuten kentälläkin.
Viimeksi muokattu: 18.11.2018
Onhan 8-10h/päivässä, pari päivää viikossa tietty nykypäivän sohvaperuna -opiskelijalle melkoinen urakka.
Viimeksi muokattu: 18.11.2018
Kilpailijoille kiusaa ?
No varaudu siihen että joku yhtä vmäinen "villi" kuski antaa vinkkiä TH yrittäjästä, varsinkin jos hinta ja asenne ei miellytä.
Viimeksi muokattu: 18.11.2018
Siinäs antaa jos epäilee. Ei se itseeni vaikuta mitenkään. Ensinnäkään rengit eivät tätä omaan liiviin vetämistä voi harrastaa koska se näkyy kyllä nopeasti vuororaportissa. Lisäksi kaikissa TH ja LT autoissa on taksamittari, joka menee kyllä päälle aina kun asiakas tulee autoon. Jos se ei ei mene päälle, niin silloin kyseessä voi olla veronkiertoyritys, koska kaikki mika on mittarissa, siitä jää jälki. Näillä uusilla yrittäjillä ei välttämättä ole mitään oikeata mittaria. Ei ainakaan sellaista, mistä jäisi mitään tietoa mihinkään. Kännykkäänkin on käsittääkseni saatavila joku taksamittarisovellus.
Yhden kerran muistan tilanteen, jossa olin tolpalla toisena ja edessä olevaan autoon menee nainen. Hetken päästä hän tulee sieltä ulos ja tulee minun kyytiin, koska edessäni olevan somalin autossa ei kuulemma mittari ja kortinlukija toiminut. Tässä vaiheessa meno oli olliut niin epäilyttävää, että asiakas päätti siirtyä ulos.
Ainakin se firma missä itse ajoin, olisi kestänyt verotarkastuksen ihan milloin vain.
Onkos täällä monella kokemusta tilanteesta vanhan lain aikana, joss kuski ei ole laittanut mittaria päälle autoon astuessasi, perillä heittää hinnan hatusta ja sanoo, että väin käteinen käy.
Epäilen vahvasti ja poikkeus ei vahvista sääntöä, vaikka joku luultavasti heittääkin jonkun vedätysyritystarinan.
Viimeksi muokattu: 18.11.2018