Kannatat varmaan myös vain yhtä ruokakauppaketjua, yhtä televisiokanavaa, yhtä internet ja puhelinoperaattoria, yhtä kännykkävalmistajaa, yhtä olutlaatua kauppaan, vain yksi matkatoimisto jonka kautta voi ostaa yhden ja ainoan lentoyhtiön lippuja, yhden ketjun bensa-asemat, pitsaa saa vain kotipitsasta jne?
Viimeksi muokattu: 05.11.2018
Siis ennen yhdestä numerosta ? onko se numero lopettanut ? vai onko sen numeron palvelutaso romahtanut ?
En väitä etteikö joidenkin aluetaksien palvelutaso laskenut, sitä tuolla aiemmin kritisoin, suhmuroivat, mutta eivät silti vaivaudu palveleen.
Kuvauksestasi tulee ensinnä mieleen jotkin alueet missä tiettyinä aikoina ei tahdo saada palvelu nopeasti.
Vapautumisen myötä tuollaiselle yhden numeron yhden palvelun käyttämiselle avautu tie, mutta ne aluetaksit...
Viimeksi muokattu: 05.11.2018
Nythän se hinta sitten vaan nouseekin varmaan ennalleen, sillä ei kellään muulla paitsi LT:lla ja HT:lla ole riittävästi reserviä hoitaa kela-ajoja. Ehkä ne sitten taas ajetaan.
Uskon, että ei noiden ajaminen paljoa nykyhinnalla varmaan kuskeja nappaa. Tyypillisessä kelakyydissä ainakin Helsingissä sai mennä etsimään mummoa aulasta/osastolta, heittää sen kilsan-kahden päähän kotiin, jossa taluttaa sen sisälle. Jos tuosta mittariin reilun kympin saa(kuskille 3€), niin ei siinä palkoille pääse, kun aikaa tuhraantuu puoli tuntia.
Muut normaalihintaiset kyydit menevät varmaan edelle.
Viimeksi muokattu: 06.11.2018
Laitan tarjouskilpailun omakotitalon rakentamisesta. Halvin tarjoaja lupaa rakentaa hienon omakotitalon 50 000 eurolla. Kovasti kehuvat että saavat kyllä Pohjois-Koreasta duunarit riisipalkalla töihin, kuulostaa siis hyvältä, onhan rakentajan vastuulla hoitaa homma kuntoon.
Homma meneekin perseelleen täysin, miksi vika olisi minun?
Viimeksi muokattu: 06.11.2018
En mä ole ainakaan varsinaisesti Kelaa, eli palvelun tilaajaa haukkunut. Olen haukkunut sitä, että vapautumisen, eli Annen uudistuksen myötä Kelan oli pakko järjestää kilpailutus, jonka myötä hommat alkoivat kusta. Toisin sanoen arvostelen lakimuutosta myös tältä osin em. linkittämässäni uutisessa mainittujen muiden ongelmakohtien lisäksi.
Sitä en tiedä olisiko Kela osaltaan voinut hoitaa kilpailutuksen paremmin, koska sillä on kuitenkin lakisääteinen tehtävä korvata sairauden hoitamisesta johtuvat kyydit, vaikka kilpailutukseen osallistuvat palveluntuottajat lupailisivat maat ja taivaat.
Kelan on helppo pestä kätensä, mutta se ei lohduta sitä dialyysipotilasta, jolta alkaa jäämään hoitokertoja väliin.
Viimeksi muokattu: 06.11.2018
Viimeksi muokattu: 06.11.2018
Eli et edes lukenut koko juttua.
E: Lisätään nyt ettei mene provoiluksi, että eiköhän jokaisella suomen opiskelipaikkakunnalla (lue kaupungissa) ole enemmän taksitoimintaa ja paremmat tienestit, kuin syksyisessä puolikuolleessa pikkupitäjässä. Joten missä ongelma.
Viimeksi muokattu: 06.11.2018
Palkkaryhmä 1.6.2018 1.6.2019
I Aloitteleva työntekijä 10,33 € 10,73
II Vähän kokemusta omaava työntekijä 11,68 € 12,08
III Aloitteleva ammattilainen 12,84 € 13,24
IV Ammattilainen 14,18 € 14,58
V Kokenut ammattilainen 15,46 € 15,86
VI Erittäin kokenut ammattilainen 16,57 € 16,97
Linkkaa ihmeessä mulle vaikka yv:llä firmojen nimiä, joissa irtoaa 15€ helpolla säkin kantamisesta.
On jo vuosia toki aikaa omista kokemuksistani, mutta ei niin älyttömän kauan, että uskoisin tuohon 15€ heittoon. Amiksesta valmistunut kirvesmieskään saanut tuota, niin miten apumies vispilän varressa?
Viimeksi muokattu: 06.11.2018
En tajua mikä sulla risoo, kun ihan faktana tiedän, että kaveri joka opiskelijana teki apparin hommia kesällä tienasi 2400e kuukauden aikana ilman ihmeempiä ylitöitä.
Tuossakin tuo 12e ja risat nousee ruokarahan takia lähelle 14 euroa. Sälli jolla kokemusta on tienaa jo yli 15e.
Viimeksi muokattu: 06.11.2018