No ei ole ihme jos täällä wanhan liiton taksikuskin mielestä vallitsi yleinen konsensus 
Muutenkin niin LOL tilanne: EI HALVENTUNUT TARPEEKSI!
Viimeksi muokattu: 29.10.2018
Tähän mennessä on tapahtunut juuri niin, kuin odotettiinkin: Osa kyydeistä kallistuu, osa halpenee. Olennaista on että osa hinnoista halpeni, minun kyytini halpeni, koska käytän niitä halvempia. Hinta voi olla dynaaminen. Tapahtuu erikoistumista. Sovellukset kehittyvät. Taksiyrittäjäksi pääseminen helpottuu.
Silti: tässä ollaan vielä ihan alkumetreillä, vasta muutama kuukausi vapautumisesta. Parin vuoden sisällä nähdään vielä monenlaista uutta.
edit. Ai niin, unohtui yksi asia mitä myös odotettiin: pussihousuporukka jaksaa valittaa, kun kehitys/kilpailu uhkaa neuvostoliittohenkistä staattista kermankuorintaa mukavuusalueella.
Viimeksi muokattu: 29.10.2018
Mä haluaisin vihdoin konkreettisiä esimerkkejä, että mitä "uutta ja monenlaista" on odotettavissa jos Suomea verrataan niihin maihin, joissa ala on ollut vapaata ties kuin kauan. Mitä monenlaista innovaatiota ja huvia näistä löytyy verrattuna Suomeen?
Itse lopetan kohta koko ketjun lukemisen kyllästymisen takia, sillä yleisimmät vastaukset tuntuvat olevan "wanhan liiton nahkatakkien pelkoa ja mölinäää höhöhöö". Mitään uutta sanottavaa ei ole ilmestynyt varmaan sataan sivuun.
Viimeksi muokattu: 30.10.2018
Kartelli/monopolisoituneen alan sääntelyn vapauttamisen yhteydessä on tyypilistä että hinnat nousee alussa, jos ei niitä kartelleja/monopoleja pureta.
Ala loppas lakiin viimemetreillä muutoksia joiden seurauksena paikalliset kartellit pystyy helpommin nostamaan hintoja.
Toinen syys on se vanhat maakuntakartellit jäivät voimaan ja puolustavat asemaansa voimakkaasti. Eli niistä vanhoista välityskeskuksista olisi pitänyt vahvalla pakolla purkaa kaikki kartelli piirteet.
Hintojen nousua on perusteltu kustannusten nousulla, kuten aina ennenkin, sääntely hinnat olisivat nousseet myös.
Joissain perusteltu sillä että kilpailu (autojen määrä) lisääntunyt, niin sen takia hintojen nostopaineita,kuvaa lähinnä sitä että vanhat kartelli kuviot jyllää.
Viimeksi muokattu: 31.10.2018
Niinhän terevis tuossa ylpeänä myöntääkin. "Jäh jäh, ne kenellä markkinat hallussa, niin määrää hinnat"
Samaan aikaan taukotuvalla luetaan iltasanomista, kun Googlelle miljardisakot EU:lta..
Viimeksi muokattu: 31.10.2018