Suomen taksijärjestelmän "laatu", jonka vapauttaminen tuhoaisi, mitä se oikein on?

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Nik0lai, 11.08.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Peridermal Jesus

Rekisteröitynyt:
    01.02.2009
    Olin sen verta päissään etten muista, mutta mul on Taksihelsingin ja fiksutaksin sovellukset, joten niihin ainakin vertasin.

Edit: on muuten perseestä, kun nykyään joutuu monella sovelluksella vertaamaan hintoja, ennen pystyi pyytämään tiskiltä taksin tai kävelemään tolpalle, ilman vammaista säätöä

Viimeksi muokattu: 25.10.2018
  2. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    No just. itse olen vertaillut etukäteen appien hintoja ja TH on edelleen kallein, LT on menossa hintojen puolesta lähes kalleimaksi. FixuTaxia käytän mutta täytyy testata seuraavaksi TaxiFy:tä tällä mun perus 15km reitillä. FT:lla käytän ainoastaan kiinteää hintaa tilatessani appilla.

Viimeksi muokattu: 25.10.2018
  3. SundeR

Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Onhan tuossakin pointti. Jospa vaikka K-kauppa olisi ainoa kauppa mitä Suomessa olisi (samat hinnat joka k-kaupassa). Netistä ei saisi tilata mitään.

Ah, sitä autuutta kun pitäisi jotain ostaa eikä tarvitsisi vertailla kauppojen välillä sekä vielä käydä Amazonista sun muualta katsomasta :) Tottakai se helpottaisi elämää, ihan kiistatonta.

4. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Niin tai vaikka olisikin S ja K-ketjut, sekä Lidl, niin kaikkien pitäisi myydä se Valion maitolitra samalla hinnalla.

5. furesis

Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    mitä mielenkiintoista vertailua taksikyydeissä on? ymmärrän ravintolat ja parturit kyllä, mutta tarjoaako taksikyydin vertailu paikasta A paikkaan B jotain intohimoa tai olennaisesti toisistaan poikkeavia vaihtoehtoja? Varsinkin kun se hintaero liikkuu jonkun hilun välillä.

Kertokaa millä kriteereillä valintanne tapahtuu. Onko jossain firmassa vain stand up-koomikkoja kuskeina, jotka naurattavat koko kymmenen minuutin kyydin asiakasta vai tarjoaako joku firma tarjoaa autoja, missä on kaikissa shamppanjatarjoilu vai miten valinta ja vertailu tehdään?

Mulle sen harvan kerran kun taksia käytän, niin aivan se ja sama onko kyyti 19 vai 22 egeä. En jaksa lähteä vertailemaan viiden apin kautta saanko jostain euron paremman diilin, joten valitsen suoraan sen välityspalvelun jonka tunnen.

Viimeksi muokattu: 26.10.2018
  6. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Niin. Toisille on se ja sama maksaako joku vähän enemmän laiskuuden vuoksi. Itse en katso kaupassa hintoja koskaan oikeastaan, ehkä siis liikaa rahaa olevinaan.
    Ymmärrän silti heitä, jotka tekevät hintavertailua ja säästävät tällä tavoin vuodessa tuhansia euroja. Arvostettavaa touhua, kunhan ei mene äärimmäisyyksiin.
    Ymmärrän myös taksikuskia, joka ajaa sitä hieman kalliimpaa autoa. Ärsyttäähän se jos joku ei istu kyytiin, vaan menee täysin identtisellä, mutta halvemmalla autolla.

7. SundeR

Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Oletko kysynyt asiakkailtasi mitä mieltä he ovat hinnoista. Sähän ajat taksia.

8. furesis

Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Mikä logiikka tämä nyt on?

Miksi kukaan yrittäjä tai yrittäjän työntekijä kysyisi "mitä mieltä olet meidän hinnasta?"

Jos asiakas on astunut puljuun sisään, olkoon se taksi tai Spice Ice, niin hän on kai itse tehnyt mieltymystensä mukaisen valinnan, jossa käyttänyt varmaan hintaa yhtenä valintaperusteena.

Taksissa kun noissa ei vaan hirveästi ole valittavaa, toisin kuin esimerkiksi haluaako kuluttaja mennä subiin, spaissiin vai heseen.

9. J.T.V

Rekisteröitynyt:
    25.09.2002
    Lidl taitaa olla näistä mainituista se poikkeus, ainakin joskus aiemmin mainostivat samoja hintoja Hangosta..jonnekin kauas pohjoiseen. Lidl taitaa muutenkin poiketa muista siinä, että kaupat eivät ilmeisesti ole yrittäjävetoisia, siinä missä K-kaupat jne. Saatan olla väärässä ja myönnän, että käyn useammassa Lidl:ssä usein, ja en tee minkää sortin hintavertailua, ehkä pitäisi, mutta ei jaksa/viiti.

10. Sport_FIN

Rekisteröitynyt:
    11.12.2015
    Itse käytän vain paikallista (alkuperäistä) toimijaa. Ei tarvitse tietää osoitetta kunhan sanon baarin "kutsumanimen" tai paikan tms. niin taksikuskinkaan ei tarvitse etsiä sitä mistään navigaattorista. Se on nyt ihan sama maksaako x euroa enemmän jos muutaman kerran vuodessa tarvitsee mutta ei tarvitse miettiä tietääkö kuski paikan ja mistä sinne ajetaan.

11. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Kaikkien hyvien yritysten asiakastyytyväisyyteen kuuluu kyllä kysymys, että minkälaiseksi mieltää hintatason. Ilmeisesti taksikuskien ei edelleenkään tarvitse ymmärtää markkinataloudesta mitään.

12. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    No aika monella yrityksellä on yhtenäinen hinnasto. Luepa siis uudestaan viestini eli KAIKKI S, K tai Ö-ketjut myisi sen Valion maitolitran samalla hinnalla. Olisiko siinäkään mitään järkeä jos tuollaista lähdettäisiin vaatimaan?

Jos siis täysin identtistä maitolitraa pitää jokaisen saada myydä haluamallaan hinnalla, niin miksi helvetissä taksiyrittäjät ei saa myydä samaa taksimatkaa eri hinnoilla, vaan pitäisi olla joku yhtenäishinnoittelu hamaan tappiin asti.

13. J.T.V

Rekisteröitynyt:
    25.09.2002
    Mitä sä nyt huudat siellä? Unohdin mainita, et off-topic..Lidl:ssä on ehkä, huom ehkä, samat hinnat en oo varma. Mut juu ja unohda. Ei liittynyt mitenkään takseihin. Helvetissä sitä ja tätä..huoh..ja anteeksi kovasti.
    Edit:ja mulle yks helvetin sama mitä taksit maksaa..toivottavasti kallistuis ihan vitusti, kun en kuitenkaan maksa ajoja itse 95% ajoista.

14. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Mutta kun tuossa ei ole mitään pointtia. Totta helvetissä nyt firman sisällä saattaa olla samat hinnat ympäri maata. Mikä uutinen tuo oli ja mistä se jossittelu toimiiko Lidl näin. Vastaavia yrityksiä on satoja tässäkin maassa päivittäistavarakaupan puolella. Kyse on siitä, että miksi taksialalla ei saa olla yritysten välisiä hintaeroja myydessään samaa tuotetta, kuin kilpaileva yritys.

Toi sun vika lause aika läppä. No ehkä joskus erotat sanat ilmainen ja maksuton. Ennen eläkeikää saatat ehkä sisäistää myös sen, kuka ne sinun matkasi maksaa ja mitä vaikutuksia sillä voi olla myös sinuun jos ne kallistuvat "vitusti".

15. J.T.V

Rekisteröitynyt:
    25.09.2002
    Ok. Ja edelleen vain kirjoitin off-topic kommentin Lidl:stä, koskapa se on eri kuin esim K-kaupat. Ja toisekseen, en ole missään vaiheessa sanonut, että eikö taksit voisi olla eri- tai samanhintaisia, ja kyllä hermostuin hitusen, että kommentoit käyttämällä sanoja helvetti jne. Ja loput mitä sanoin oli nyt vaan ihan puhdasta provosoitumista, minä voin myöntää, koska en ole enää mikään lapsi. Antaa olla. Minulla ei ole täällä tarvetta ”tapella”, luulin ja uskon edelleen, että asioista voi keskustella ilman mitään suurempia tunteita.

16. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Piti ihan lukea uudestaan oma viestini. Joo yksi helvetti lipsahti sinne painosanana. Pienestä se kamelin selkä katkeaa joskus. Tainnut olla rankka työviikko takana eli otahan rennosti ja katso vaikkapa leffa jos lapset nukkumassa :)

17. J.T.V

Rekisteröitynyt:
    25.09.2002
    Aamen ja näemmä töllöstä tulisi Nuijaa ja tosinuijaa jatko-osa..taitaa olla just sopivaa huttua nukahtaa sohvalle.
    Ja sanotaan nyt sitten, jotain takseihin liittyvää..noh olen sitä mieltä, että kaikilla on oikeus hinnoitella matkansa, kuten lakikin nykyään sallii ja se on hyvä, ellei jopa erinomainen asia! Kilpailu ei siis ole pahasta minun mielestä.

18. DDT

Rekisteröitynyt:
    01.08.2002
    On nämä huikeita analyysejä. Miksi kukaan palveluntarjoaja kysyisi yhtään mitään asiakkaalta? Ei Neuvostoliitossakaan kyselty!

19. furesis

Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    On nää kyllä vielä huikeampia nää vasta-analyysitkin usein.

20. Näyttis

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    No millon viimeksi sulta kysyttiin esim. ruokakaupassa, että mitä mieltä olet hinnoista? Ei multa ainakaan ikinä ole kysytty, ihan mukisematta olen maksanut mitä kassaneiti pyytää...

Jos tilaan apilla taksin, voin sillä samalla apilla antaa palautteen heti kyydin jälkeen. Siinä voin vaikka valittaa hinnasta, jos niin haluan.

21. SundeR

Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Kyllä sitä takseissakin on valittavaa ja varmasti tulevaisuudessa tulee olemaan lisää, maailma muuttuu eskoseni. Ymmärrän että se voi olla tuollaiselle wanhanliiton taksikuskille kova paikka.

22. furesis

Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Okei..Autokyydin innovoinnissa on siis tulevaisuus ja uudet palvelumuodot valtaavat taksialan pikapikaa. Kiitos tiedosta, täytyy päivittää tosiaan päivittää asenteet 70-luvulta tälle vuosituhannelle. En tosin ole elänyt silloin, mutta noin kuvainnollisesti.

Viimeksi muokattu: 27.10.2018
  23. DDT

Rekisteröitynyt:
    01.08.2002
    Ruokakaupassa harvoin on se yrittäjä siinä paikalla. Ne tekevät kuitenkin aktiivisesti kuluttajatutkimusta, mittaavat tyytyväisyyttä ja muita asioita. Taksiyrittäjänkin olisi hyvä tietää vaikkapa se, haluaisiko asiakas istua mieluummin halvassa autossa halvemmalla hinnalla, kuin kalliissa vähän kalliimmalla hinnalla. Samoin voisi olla tarvetta joillekin lisäpalveluille.

24. Lazlo_

Rekisteröitynyt:
    22.08.2007
    Tosin taksien osalta määritettiin vain maksimihinta, halvemmalla sai aikaisemminkin ajaa.

Fixutaxin kiinteällä hinnalla olen ajellut lentokentälle. Noin 2-5 euroa halvempaa on ollut kuin aikaisemmin.

25. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Mutta eikö ole jännä juttu. Kattohinta pois, niin alkoi tulla edullisempia hintoja.
    No syy voi löytyä muista muutoksista, joita ei aina muisteta tuoda esille.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen