Suomen presidentinvaali 2018 -nettikysely

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Qfi, 13.01.2018.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Qfi

Rekisteröitynyt:
    13.01.2018
    Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 13.01.2018
  2. Paapaa

Rekisteröitynyt:
    14.04.2005
    Nettikyselyt gallupinkorvikkeena :facepalm:

3. Qfi

Rekisteröitynyt:
    13.01.2018
    Kyselyn äänet ovat anonyymejä. Tämä kysely on voittoa tavoittelematon pienimuotoinen tutkimus, josta kukaan ei maksa kellekään yhtään mitään. Otanta on varmaankin se merkittävyyttä luova seikka, osallistumalla siihen voi vaikuttaa tai olla vaikuttamatta. Annettujen äänien määrä tällä hetkellä 105.

4. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Tuossa kyselyssä itse antaa vaikka 1000 ääntä valitsemallesi ehdokkaalle. Ei tuolla kyselyllä ole siis mitään merkitystä.

5. Qfi

Rekisteröitynyt:
    13.01.2018
    Millä perusteella? Onko tiedossasi jokin luotettavampi ilmaispalvelu internetissä tällaisia kyselyitä varten? Jossa siis voisi vastata vain kerran, jos väittesi pitää paikkaansa.

6. Olen Kuningas

Rekisteröitynyt:
    13.12.2016
    Minkälainen tulos on tällä hetkellä?

7. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Teknisesti ottaen sellaista ei ole mahdollista toteuttaa.

8. Qfi

Rekisteröitynyt:
    13.01.2018
    Kyselynetti.fi tuloksia: Huhtasaari 45,8%, Niinistö 20,3%, Väyrynen 19,8%, Haavisto 6,7%, Torvalds 2,7% Haatainen 1,9% Kyllönen 1,9%, Vanhanen 0,8%

Viimeksi muokattu: 14.01.2018
  9. Paapaa

Rekisteröitynyt:
    14.04.2005
    Täytyy sanoa, että yllätyin Huhtasaaren alhaisesta prosentista. Olisin itse veikannut 60-70% tulosta. Jos olisi parissa sopivassa ketjussa mainostanut, olisi noihin lukuihin päästykin. Todellisen kannatuksen kanssa näillä ei toki ole mitään tekemistä.

10. Qfi

Rekisteröitynyt:
    13.01.2018
    Tässä joitain fb ryhmiä joihin kyselyyn osallistumiskutsu lähetetty Facebookryhmät: Puskaradio Helsinki, Vantaan puskaradio, ESPOO puskaradio - se rennompi, Rakkaudesta Suomeen ry, Sosialidemokraatit SDP, Sauli Niinistö 2018 Vantaa, Kerava - Politiikka, Paavo Väyrynen palaa politiikan keskiöön!, Nils Torvalds, Vihreä politiikka...

11. Qfi

Rekisteröitynyt:
    13.01.2018
    Tuhat ääntä tuli täyteen, tämä taitaa riittää toistaiseksi, kiitos äänestäjille. Ääniä voi tietysti vielä jättää vaalipäivään asti mutta en ole enempää valvomassa niitä sillä välin itse. [​IMG]

12. Sport_FIN

Rekisteröitynyt:
    11.12.2015
    Eihän tuossa ole sitten mitää järkeä jos ei voi seurata vaikka päivittäin muuttuuko kannatus johonkin suuntaan.

13. notareal

Rekisteröitynyt:
    21.04.2008
    Jos käyttää termiä otanta, niin kannattaa ensin sisäistää mitä se tilastotieteelisesti tarkoittaa. https://fi.wikipedia.org/wiki/Otanta
    Nyt tämä lähinnä klick bait.

14. Qfi

Rekisteröitynyt:
    13.01.2018
    Satunnaisotanta niistä ryhmistä, joihin linkki on jaettu sekä niiltä kenelle se on edelleen jaettu. Eikö ryhmät näy kuvasta? Joo sitä "klick bait" yritettiin ainakin kahdesti tämän sivun käyttäjien toimesta massiivisesti, minkä johtopäätöksen teen siitä, että kommenttejani täällä seurasi massiivinen klick bait sota. Sen takia en aio valvoa näitä "klick bait" tieteilijöitä ja seurata sitä yötä päivää täällä kommentoinnin jälkeen, siitä johtuen. :) Oliko tämä riiittävän selvästi ja tieteellisesti kerrottu?

15. Sport_FIN

Rekisteröitynyt:
    11.12.2015
    Pistit linkkiä eri paikkoihin ja lopetit seuraamisen vuorokauden jälkeen? Minä ainakin törmäsin vasta äsken tähän threadiin joten äänestäminen on ihan turhaa?

16. Qfi

Rekisteröitynyt:
    13.01.2018
    En mä niin sanonut. Sinun äänesi on tallentunut, se muuttaa tuota tulosta 0,1% Tällä hetkellä hylättyjä ääniä joita on annettu enemmän kuin yhden kerran samalta koneelta on noin 1200 kappaletta

17. SniperFin

Rekisteröitynyt:
    08.08.2002
    Mitäs johtopäätöksiä voidaan sitten tehdä kun huhtasaaren prosentuaalinen äänimäärä vaaleissa on alle 1/10 tämän paskeen tuloksesta ?

18. Sport_FIN

Rekisteröitynyt:
    11.12.2015
    Mutta mikä merkitys sillä on jos ei voi tietää kannatusta ennen kuin ensimmäinen kierros on mennyt? Vaiko silloinkaan jos et aio julkistaa tuloksia enää.

19. Qfi

Rekisteröitynyt:
    13.01.2018
    Olet huolissasi Huhtasaaren saamasta suosiosta? Se on yhteneväistä vaalikyselyyn tulleiden hyökkäysten kanssa, niin kauan kuin niitä ilmenee ei ole järkeä julkaista mitään eli teette turhaa työtä siinä. Itse en ole vielä varma ketä äänestän. Viha Laura Huhtasaarta kohtaan on ilmeinen mitä noihin hyökkäyksiin tulee tämän tiedon julkaisun jälkeen.

20. Qfi

Rekisteröitynyt:
    13.01.2018
    Noin 1600 hylättyä ääntä samasta lähteestä tällä hetkellä, tilanne näyttäisi yhä jatkuvan yhtä epätoivosena ja huomionhakuisena yrittämisenä. Viimeisin hykkäys alkoi 2018-01-14 12:01:21-

21. Olen Kuningas

Rekisteröitynyt:
    13.12.2016
    Kannattaisi harkita sellaisen palvelun käyttöä jossa tulee selvä ilmoitus "Olet jo äänestänyt", niin harva jaksaisi enää tuhlata aikaansa.

22. furesis

Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Jokaisessa näkemässäni nettigallupissa Laura on ollut aivan ylivoimainen ykkönen. Onko tässä joku yllätysjytky tulossa?

23. Paapaa

Rekisteröitynyt:
    14.04.2005
    Varo nyt liikaa innostumasta, ettet sitten vaalipäivänä pety pahasti. Mitä nyt sitten "jytkyksi" lasketkin. Trumpillekin nettiäänestykset povasivat jopa 70-80% äänimäärää ja silti hävisi popular voten Hillarylle. Edes herran vuonna 2018 nettiäänestyksillä ei tee juuri mitään - ei tämänkään ketjun.

24. Jack Horny

Rekisteröitynyt:
    31.10.2003
    On joo ihan varmasti... (pyrsk :D )

Oikean gallupin tuloksia kuluvalta viikolta:
    Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-10006272

25. Qfi

Rekisteröitynyt:
    13.01.2018
    Aika verrannollinen äänimäärä Niinistön ylen gallupissa ja Laura Huhtasaaren kotikaupungin galluppiiin Huhtasaaren äänissä. Ilmankos, ylen gallupin tekijä on kokoomuslainen yrittäjä. Ei se sen luotettavampi ole kuin mikään nettikyselykään, nettikyselyt ei sentään väitä olevansa pitäviä tai varmoja tai edustavansa koko kansan tahtoa tai että niillä olisi joku tietty virhemarginaali, johon siis nämä gallupit kovasti pyrkivät. Puhelinhaastattelujakin voidaan profiloida tietyille numeroille, joista on aiempi äänestyskäyttäytymistuntemus ja näin algoritmillä saada halutunlainen tulos, helposti, edullisesti. Nettikyselykin voidaan jakaa vain tietyn ryhmän tai ehdokkaan seuraajille, mutta näin en itse toiminut vaan pyrin mahdollisimman yleiseen ja montaa ehdokaskuntaan suuntaamaan sen ja sen olisi voinut tehdä vieläkin paremmin kuin minä tein, mutta fb:ssä esimerkiksi ei pääse tietyn paikkakunnan ryhmään välttämättä jos ei ole sen paikkakunnan asukas tai vastavaa.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen