Suklaata keliaatikolle

Viestiketju alueella 'Ruoka ja juomat' , aloittaja Adamson, 25.01.2017.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Adamson

Rekisteröitynyt:
    31.08.2011
    Mitkä suklaat käyvät keliaatikolle? Ainakin Fazerin sinisissä ja ehkä muissakin lukee, että saattaa sisältää pähkinää ja vehnää. Tiedättekö Pandan suklaiden sisältävän viljaa? Entä Tallinnasta saatavien Kalev-suklaisen?

2. Jo_Hani

Rekisteröitynyt:
    05.11.2010
    Aika useassa suklaassa lukee tuo "saattaa sisältää", koska valmistetaan samassa linjastossa kuin muut vastaavat tuotteet esim pähkinäsuklaa. Tällä yhtiö varmistaa ettei kukaan pysty heitä haastamaan jenkkityylillä oikeuteen ettei tiennyt ja saikin päiväksi vatsan löysälle jne. Aina voi jonnekin putkeen jäädä microgramma pähkinän jämää tai vehnää, joka sitten on juuri siinä suklaapaketissa. Periaatteessa ravintolasta tilaamasi gluteeniton pihviannoskin voi sisältää vehnää, koska se valmistetaan samassa keittiössä kuin muut ruuat. Pitäisi olla täysin eristetty oma keittiö niin sitten olisi 100-varma ettei sisällä.

Itse mussutan niitä vapaasti jos suklaata tekee mieli, olen myös keliaakikko (ollut jo reilu 10v). Itselle tulee kyllä pienistä määristä vatsanväänteitä mitä joskus kokeillut ihan kauraakin, mitä jotkut kestävät.

Viimeksi muokattu: 25.01.2017
  3. Tranfire

Rekisteröitynyt:
    02.06.2010
  4. comte

Rekisteröitynyt:
    19.07.2009
    Hieman off-topic, mutta mitäs tekemistä kauralla on keliakian kanssa? Kaura itsessäänhän on gluteiinitonta ja siten keliaakikolle soveltuvaa.

5. Jo_Hani

Rekisteröitynyt:
    05.11.2010
    Kyllä itse siitä ainakin saan vatsanväänteitä ja joutuu useammin juosta vessaan. Tiedä sitten onko ollut puhdasta kauraa mitä kokeillut vai onko vain tottumiskysymys, kun niitä ole 12vuoteen syönyt kuin kokeilemalla hetkellisesti.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen