Stellaris (PC) (Paradox interactive)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Pati, 20.04.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Henkilö X

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2001
    Viestejä:
    590
    Saatan ymmärtää väärin mitä sanot, mutta onhan se mahdollista, että galaksi ruudussa valitset construction ships ja sitten klikkaat niitä tähtiä. Siinä aukeaa lista että mitä se sinne voi rakentaa. En ole nyt hetkeen pelannut, joten en muista mitä tapahtuu jos rakennettava kohde on jokin sellainen joka pitää itse asettaa (kuten taisteluasema tai madonreikä portti).
     
  2. Vieran

    Rekisteröitynyt:
    28.08.2013
    Viestejä:
    133
    Meinaatko tehtävien ketjutusta? Se onnistuu painamalla shift pohjaan ja sitten valittemalla sen seuraavan systeemin.
     
  3. Frank Provo Banned

    Rekisteröitynyt:
    30.08.2010
    Viestejä:
    2 563
    Vähän kaipaisia peliä excelin päälle. Voitin sodan ja vastustajan kaikki planeetat siirtyvät haltuuni, eikä tullut mitään sen kummempaa ilmoitusta. Myös neuvotteluruudut on vähän pieniä ja geneerisiä.

    Muuten maistuu kyllä vaikka onkin ehkä hidastempoisin RTS mitä on tullut pelattua, vaikea miettiä kuinka moninpeliä jaksaisi kaikki vääntää 50h.

    Paradoxilla ilmeisesti ollut joku feministi, kun 75% kaikista johtajista ja tiedemiehistä on naisia.
     
    Viimeksi muokattu: 05.08.2016
  4. Frank Provo Banned

    Rekisteröitynyt:
    30.08.2010
    Viestejä:
    2 563
    Ei tää nyt oikein iske. Into lopahti viimeistään tuohon planeettojen pommitukseen mikä on tuskallisen hidasta (kestää vuosia, oikeassa ajassa tunteja(?) ). Sektorin määrittelyn jälkeen ei voi parannella planeettojen rakennuksia. Koko warscore on paskaa, en minä halua enää antaa mahdollisuutta sille naapurissa olevalle vittuilijalle kun olen päässyt niskanpäälle. Lisäksi tuo influence on päälleliimatun oloinen pelinhidastaja.
     
  5. ODI

    Rekisteröitynyt:
    12.06.2000
    Viestejä:
    774
    Kyllä tämä omalla kohdalla uppoaa hyvin. Päätin kokeilla pelata fanaattisella pasifistilla, tuolla nyt tietenkään ei saa väkisin vallattua mitään. Ja kun kuitenkin varustauduttu mahdolliseen sotaan niin ei kukaan ole hyökännyt kimppuunkaan olisikohan joku 60+ tuntia mennyt tähän mennessä. Vähän aikaa oli vaikeuksia laajentaa valtakuntaa mutta nyt taas tuntuu menevän vauhdilla eteenpäin.
     
  6. Frank Provo Banned

    Rekisteröitynyt:
    30.08.2010
    Viestejä:
    2 563
    Warscore tekee "endgamen" pelaamisesta vain tuskaisen hidasta, kun vähänkään isompia vastuksia ei voi vaatia vasalliksi kun warscore menee yli sadan. Eli jos haluat vallata, niin joudut valtaamaan muutaman planeetan kerrallaan ja taas odottelemaan 10 vuotta, että saat julistaa sodan uudestaan ja toistaan saman tempun. Vaikka olisit aivan ylivoimainen niin tuo vie ihan järjettömästi aikaa.
     
  7. rambler78

    Rekisteröitynyt:
    24.04.2012
    Viestejä:
    101
    Nostellaas tätä kun uudelle Heinlein -pätsille on julkaisuajankohta ja hinta tiedossa. October 20th, 2016, priced at $9.99

    https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/the-leviathans-awaken-on-october-20th-along-with-free-heinlein-patch.973250/

    Alustyypeillä omat roolinsa, asutuskelpoisten planeettojen määrää voi pienentää/suurentaa ja älykkäämmät kuvernöörit sektoreille.
    Itselle kolahtaa parhaiten asutuskelpoisten planeettojen määrän pienentäminen, nykyisellään niitä tuntuu olevan inflaatioon asti tarjolla.
     
  8. Dragool

    Rekisteröitynyt:
    02.08.2014
    Viestejä:
    89
    Meinasin repiä jo pelihousut maksullisesta patchista, mutta otsikon mukaan patch on ilmainen ja Leviathans lisäri maksullinen? Toivoa sopii että nuo saa erillisenä. Ei sillä, että kyllä mä ton Leviathans DCL:n voin ostaa, mutta jos patchit rupeaa maksamaan, niin Paradoxin pelit jää jatkossa ostamatta.
     
  9. rambler78

    Rekisteröitynyt:
    24.04.2012
    Viestejä:
    101
    Oho tuli kierrepallo heitettyä. Heinlein on ilmainen ja Leviathans maksaa 9.99$
     
  10. Pati

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2001
    Viestejä:
    1 223
    Käsitin että kaikki fiiturit (Alustyypeillä omat roolinsa, asutuskelpoisten planeettojen määrää voi pienentää/suurentaa ja älykkäämmät kuvernöörit sektoreille.) saa jokainen ilmaiseksi mutta itse avaruusmörköjä ei
     
  11. Nakkivahvero

    Rekisteröitynyt:
    19.04.2008
    Viestejä:
    1 832
    Heinleinin ja Leviathansin myötä oli tarkoitus aloitella moninpeli ja kun palvelimen pitäisi kestää niin sama kai mainostaa tännekkin.

    Porukalla on pelattu useammat Paradoxin moninpelikampanjat Europa Universalis 2:sta alkaen. Pääasiassa Europa Universalista, mutta myös Crusader Kingsit, Victoriat on tullut pelattua (ja pienemmillä porukoilla Hearts of Ironitkin kai). Nyt kun Stellariksen laivastobalanssi oletettavasti alkaa olemaan jotenkin järkevä, tarkoitus on pelata sitä. Peliaika on 11-15 sunnuntaisin alkaen heti patchin jälkeen, 23.10. Tällä hetkellä taitaa olla 13 pelaajaa luomassa Araknokommunististen tasavaltojen liittoja ja Galaktisia kokoomuksia ja muuta kivaa. Nimilistoja varten tehdään modi, jotta nimilistan voi itse väsätä tai kaivaa workshopista. Leviathania ei tarvitse ostaa, riittää kun hostilla on se, mutta pelaajien odotetaan selviävän paikalle suunnilleen joka sunnuntai ja pelaamaan suunnilleen joka kerta koko neljä tuntia.

    Jos kiinnostaa, irkkikanavalla #eu2 Quakenetissa voi ilmoittautua. Samalla kanavalla organisoidaan ylipäitään peli, joten siellä on hyvä olla sessioiden alkaessa. VOIP on käytössä Mumblen muodossa. Sitä ei ole pakko käyttää, mutta vähintään kuuntelua suositellaan.
     
  12. anidabi

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    3 778
    Onko tosiaan näin että leviathanista eteenpäin ei sanctuary ring worldin bottien tuhoamisen jälkeen jää mitään teknoligiaa tutkittavaksi?

    Kyl ainakin edellisellä kerralla tuli vaikka mitä kivaa samasta operaatiosta. Se oli tosin aikaa jolloin pelin versio oli jotain 1.2.0.


    PS. melkoisen surkeita noi sektoreiden AI kuvernöörit edelleen. Jos vaikka planeetta asutettu roboteilla ja siellä on tilaa vaikka muille jakaa ja asetuksista säädetty että teknologiaan keskitytään, ilman oikeuksia muuttaa jo olemassa olevia rakennuksia ja että ei hyödynnä valmiita resursseja, niin silti mokomat ei osaa edes robotteja rakentaa vaikka kassaan pumppais tuhansittain energiaa ja mineraaleja. Joo ja oli täppä että saa rakentaa robotteja.

    Pitääkö tosiaan robottien rakentaminen ite manuaalisesti tehdä itse jatkossakin?


    Kaiken lisäksi täysin älykääpiö koko AI muutenkin kun jos vaikka sen sektorilla on planeetta jota olet terrafoinut 10v ja sitten AI päättääkin kolonisoida sen niin sinne menee koko 10v terrafoinnit hukkaan. Luulis että se tajuu olla menemättä moisille planeetoille ennen kuin homma on valmis.
     
  13. skJ

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2014
    Viestejä:
    22
    Nouseeko vallatun planeetan vierasälyn onnellisuus jos pistän sen sektoriksi?
    Kohta poksahtaa vastarintaa sieltä ja onnellisuus pysynyt jo kauan nollissa..
     
  14. Kiila

    Rekisteröitynyt:
    13.02.2001
    Viestejä:
    846
    Saako tässä jotenkin rajoitettua FPS:n, täysin turhaa nostaa lämpöjä ja ääntä tuo GTX1070.

    - Documents kansion settings.txt (vaimikäseoli) framet on jo 60 ja VSYNC on (ehkä VSYNC off?)
    - Steamissa Launch Options "-limitfps" ei tee mitään
    - Pelin sisäinen konsoli ei tunne "maxfps" muuttujaa, vaikka forumeiden mukaan sellainen pitäisi ollakin

    Ihan koukuttava peli, vaikken ole vastaavaa pelannut sitten MOO I:n ja Civ V vain pari peliä.
     
  15. Carnivora

    Rekisteröitynyt:
    07.03.2013
    Viestejä:
    164
    Tuli nyt Humblesta hommattua perusversio. Mitä mieltä kannattaako aloittaa pelkästään tuolla vai tuoko Utopia- lisäri peliin semmoista sisältöä, että kannattaa sekin hommata heti alkuun peliin?
     
  16. Zaku

    Rekisteröitynyt:
    21.11.2003
    Viestejä:
    1 999
    Varmaan mielipide kysymys. Utopiassa on muutamia ihan kivoja lisäominaisuuksia ja oman rodun luonti on uudistettu minusta parempaa suuntaan. Esimerkkinä vaikkapa, että voit luoda hive mind rodun, joka siis on "yksi entiteetti". Toisaalta varmaan ensin kannattaa testailla, että pitääkö edes pelistä, ennen kuin investoi paljon rahaa.
     
  17. Carnivora

    Rekisteröitynyt:
    07.03.2013
    Viestejä:
    164
    Selvä. Pitääkin sitten aloitella perusversiolla. Pitkään ollut ostoslistalla ja jonkun verran katsellut let's playta pelistä, joten kiinnostavalta on ainakin näyttänyt.
     
  18. Zaku

    Rekisteröitynyt:
    21.11.2003
    Viestejä:
    1 999
    Minusta tämä on selkeästi paras 4x space. Taattua Paradox laatua ja varsin helpolla käyttiksellä. Ainut miinus on se, että tämä on ensimmäinen sarjan peli, joten muut vastaavat, jotka ovat iteroituneet kaksi , kolme tai jopa neljä kertaa ovat tietenkin paljon toimivampia siinä mielessä. Silti todella hyvä peli, alku todella rautaa, sen jälkeen valitettavasti laskee ja keskiosa pelistä vähän tylsähkö kevyen diplomatian/viahtoehtojen takia. Mielenkiintoinen yleensä on loppupeli ja todella vaikea ... jopa aloittelijalle erittäin vaikea, joten kannattaa miettiä haluaako end game crisis option vaiko ei. Toki tuo on mielenkiintoinen suola peliin.

    Taistelut, alusten rakentaminen, teknologia, erilaiset matkustus mahdollisuudet sekä planeettojen kehittäminen on todella hienoa ja erilaiset hallitusmuodot sekä muut sosiaaliset asiat tuovat mukavaa vaihtelua. Teknologia voisi olla ehkäpä hieman laajempaa sillä näin 100 + tunnin pelin jälkeen alkaa jo tietämään mitä odottaa. Silti pelin suurin vahvuus on, että "jokainen" peli kerta on varsin eri tyylinen ja tuohon ei ihan heti pääse kyllästymään.
     
  19. PePi

    Rekisteröitynyt:
    20.06.2015
    Viestejä:
    114
  20. anidabi

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    3 778
    Mitä mieltä olette, kannattaako toi utipia ostaa kun näin äkkiseltään vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin alkuperäinen? Olen lähinnä miettinyt early game ja end game eroja kun jotenkin aika puuduttavaa jo nykyisin aloittaa uusi peli kun alun tutkiminen aika tylsää kun kaipais uusia anomaaleja ja muuta. Olis hienoa jos noita tiedemiehiä joilla eri kykyjä olisis suurempi merkitys käyttää anomaalien tutkimisessa ja sitä kautta päästä käsiksi hienoihin etuihin siihen verrattuna että niitä vain istuttaa tuolla perus teknologiaa kehittämässä. Esim. olis hienoa jos harvinaista psi kyvyn osaavalla tiedemiehellä olis mahdollisuus avaruuden tutkimisella löytää jotain super harvinaisia teknologioita joita ei muuten voisi edes saada. Silloin olisi mahdollisuus riskillä valita että ottaako ko. ukkelilla ne perus teknologiat perus tutkimuksella vai raivaako galaksia ja mahdollisesti löytää paremmat teknologiat kuin mitä perus tutkimisella saa.


    End gamessa taas ongelmana ollut lähinnä se että mitä kauemmaksi omasta kotiplaneetasta menee sitä tylsemmiksi ja toistuvimmiksi anomalit muuttuu. Eikä mitää toivoa löytää niitä percursoreita tai muita harvinaisempaa kuitenkaa.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti