Star Citizen (Windows, Linux)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Makikou, 10.10.2012.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Cletus.

    Rekisteröitynyt:
    26.02.2013
    Viestejä:
    404
    Ei kannata odottaa liikoja seuraavat isot pätsit loka- ja joulukuussa keskittyvät object container tekniikkaan = parannuksia muistinkäsittelyyn.
    Tapahtuma alkaa tänään 21:00 onneksi Robertsonin kohkailun lisäksi mukana on useita teknisiä juttuja käsitteleviä paneeleja.

     
    Viimeksi muokattu: 10.10.2018
  2. Athlon4

    Rekisteröitynyt:
    05.03.2000
    Viestejä:
    9 822
    3.3, 3.35 ja 3.4 sisältö nyt on suuremmilta osin tiedossa, ja onhan 3.35 ja 3.4 tulossa mukavasti sisältöäkin. Mutta tarkoitin uudella materiaalilla että mitä keynotessa näytetään PU:n tai yksinpeli kampanjan osalta. Tulee onneksi tuo avaus osio sopivasti yhdeksän aikaan ja vaikka myöhästyisikin aloitus normi rsi tyyliin niin silti kerkeää katsomaan livenä.
     
  3. Gizimoo86

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2017
    Viestejä:
    48
    Tein testi servulla pelin ensimmäisen pelattavan fps tehtävän missä tekoälyä.

     
  4. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    Star Citizen Alpha 3.3 Julkaistu

    Tässä versiossa on käytössä OCS joten FPS lukemat on pelattaessa huomattavasti parempia ts jos omistat pelin ja olet laittanut sen tauolle huonon pelattavuuden vuoksi nyt kannattaa kokeilla.

     
  5. splice

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2011
    Viestejä:
    11 940
    https://muropaketti.com/pelit/star-...a-julkaisupaivamaarasta-ole-vielakaan-tietoa/

    Tuossapa summataan tilanne erinomaisesti - lähes neljännesmiljardi kerätty pelaajilta heidän rahojaan mutta valmista ei tule sitten niin millään.

    Normaalisti homma toimii niin, että potkaistaan pelin ykkösosa valmiina ulos pelaajille, tähän hyvinkin olisi ollut jo rahkeita, ideoita & työvoimaa. Kakkososaan sitten kaikkiea suurempana, parempana ja laajempana. Myös pelin ykkösosa luulisi tuottavan myyntivoittoa jolla jatkaa peli(sarjan) kehitystä.

    Mutta nykyisellään, vuositolkulla kehitetään sitä early alphaa ei vain ole järkeä. Peli poikki ja valmista tiskiin. Tällä menolla peli on "valmis" ei koskaan, kunhan lypsetään rahaa.
     
  6. ryijy

    Rekisteröitynyt:
    01.06.2016
    Viestejä:
    11
  7. jugih

    Rekisteröitynyt:
    22.01.2017
    Viestejä:
    34
    Ja 3.3.5 Livessä. Toimii ihan kivasti ainakin omalla mopokoneella.
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2018
  8. Cletus.

    Rekisteröitynyt:
    26.02.2013
    Viestejä:
    404
    Pelistä kiinnostuneiden kannattaa pistää jäitä hattuun alphan toimivuus parannusten suhteen.
    Alpha testi on uusista, vanhoista asseteista rakenneltu kyhäelmä, ja FPS lukemat vaihtelevat rajusti eri alueilla.
    Useiden alusten mercenary tehtävät, ja ihmisvastustajia vastaan käytävät taistelut ovat edelleenkin lähinnä diashow tasoa.

    Levskin, ja Lorvillen kaltaiset paikat ovat lähes pelikelvottomia.
    Perjantaina alkavan, ja viikon kestävän freeflight viikon aikana alpha testin toimivuus tulee heikkenemään lisää pelaajamäärien kasvaessa.

    AMD osista kootuissa koneissa saadaan entisten 10-20FPS lukemien sijasta parhaimmillaan jopa siedettäviä 30FPS lukemia.
    Intel osista koottujen koneiden suorituskyvystä en ryhdy viisastelemaan koska joudun hajonneen näytönohjaimen tilalla käyttämään kämyistä Radeon RX 560 näytönohjainta. (i7 8700K, DDR4 24gb, Optane 32gb, M2 970 EVO 1T)
    Tuollakin kokoonpanolla päästään noin 40FPS lukemiin, mutta konsolikomentojen perusteellla rupinen RX 560 toimii äärirajoillaan 95-98% kuormituksilla.

    Kipataan lisää kylmää vettä niskaan, etenkin jos kuvittelit omistavasi tykimmänkin pelikoneen.
    Omalta osaltani seuraavan suorituskykytestin arvion GPU lukemat olivat aika hyytävää katseltavaa.

    https://robertsspaceindustries.com/telemetry
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2018
  9. ongelmakäyttäjä

    Rekisteröitynyt:
    30.12.2014
    Viestejä:
    672
    Joo, aika diashowta oli itelläkin 6500K, 16gb ja 1070 -kokoonpanolla. Parissa kohtaa toimi ookoo. Kyllähän toi aika huikea kokemus kuiteki on hypätä asemalta alukseen, lentää planeetalle ja kävästä pinnalla ja sen jälkee huristella kiertoradalle toisen aluksen romun luo ja tutkia sitä sitten FPS-moodissa.
     
    Viimeksi muokattu: 27.11.2018
  10. Athlon4

    Rekisteröitynyt:
    05.03.2000
    Viestejä:
    9 822
    Lorville ja Levski on ne ongelmakohdat fps:n suhteen silloinkin on yleensä tuurista kiinni mille servulle menee ja missä populaatio liikkuu. Muuten fps:n suhteen ei ole ongelmia jos konehuone sen sallii. Paljon tekniikkaa puuttuu vielä pelistä mitkä noita ongelmia ratkoo. Mutta Lorville on kyllä paikkana sellainen mitä ei peleissä paljon vastaan ole tullut, toki GTA:t ja vastaavat tarjoaa sen yhden kaupungin tarkemmalla detaililla mutta siihenpä se pelimaailma sitten rajoittuukin.

    Ship expo on hyvä idea, toivottavasti ensi vuonna laajentavat konseptia niin ettei esittelytila ole niin staattinen, toki tarvitaan tekoälyyn parannuksia nyt kun se on vielä niin kökköä.
     
  11. H-K_Blu

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2016
    Viestejä:
    1 084
    Ihan pikaisen testin vedin vanhalla ivyllä. Yllättävän hyvin pörräsi.. 52FPS väitti keskiarvoksi. 3770k @ 4,4Ghz, 16GB DDR3 @ 2400Mhz, SATA3 SSD RAID0 ja GTX1080 pikkukelloilla ja 4k resolla.

    // Laitetaas parit screenit PE- illan kunniaksi

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 30.11.2018
    jugih tykkää tästä.
  12. H-K_Blu

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2016
    Viestejä:
    1 084
    Nyyh.. se on ohi. Noh katsellaan kenties ensi vuoden puolella uusiksi. 55.9FPS ( 60 limitterillä ) jäi telemetrian mukaan omaksi keskiarvoksi. Säätöihin en edes vaivautunut koskemaan ( taisi olla defaultti high ). On se kyllä nätti kun sika pienenä.. dumpataas toinen shottiläjä;

    // Laitetaas vielä remarkki, että oli win8.1 ja DX11 vielä. Rupesi tuo 10 taas sylettämään game modeineen ja mitään DX12 tukevaa peliä ei taida itselläni olla.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2018
  13. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    Tuohon tiedoksi että Star Citizen ei koskaan tule saamaan DX12 tukea vaan se päivitetään jossainvaiheessa Vulkan pohjalle, eli sitten joskus pystyy pelaaman nykyaikaisella rajapinnalla vaikka ei olisikaa Win 10 käyttistä.
     
  14. H-K_Blu

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2016
    Viestejä:
    1 084
    Jep, vähän näin arvelin.. mutta moiset scored jäi tiskiin.
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2018
  15. Gizimoo86

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2017
    Viestejä:
    48
    Ihan hieno tuo uusi kaupunki mikä tulossa ihan kohta.

     
  16. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    3.6.0 PTU Wave 1







     
  17. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    3.7 PTU:ssa

     
  18. Wulfgraf

    Rekisteröitynyt:
    19.02.2013
    Viestejä:
    191
    onko jo peli ulkona?
     
  19. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    Jos tarkoitat Alpha 3.7 versiota niin joo Star Citizen Alpha 3.7 on julkaistu ts ulkona.

     
    Viimeksi muokattu: 16.10.2019
  20. Wulfgraf

    Rekisteröitynyt:
    19.02.2013
    Viestejä:
    191
    eli tieokonepelien historian suurin huijaus on vieläkin alhpa vaiheessa? millonkas oikea peli tulee?
     
  21. Feuersturm

    Rekisteröitynyt:
    07.11.2002
    Viestejä:
    425
    Tässä Star Citizenissä kyllä elää Battlecruiser 3000AD:n ja Black & Whiten henki vahvasti. Taitaa olla liian myöhäistä toivoa mitään kunnon yksinpelikampanjaa enää tässä vaiheessa, kun resurssit on parissa vuodessa viimeistään käytetty loppuun ja projekti jää lillumaan suurine lupauksineen jonnekin hylätyn ja fanien modauspiirien välille. Kaikkien aikojen avaruusoopperahan se olisi voinut olla, mutta eiköhän Dwarf Fortresskin ole ennemmin valmis...
     
    Viimeksi muokattu: 16.10.2019
  22. Star0C

    Rekisteröitynyt:
    18.03.2018
    Viestejä:
    25
    Vaikea tätä on kyllä tässä kohtaa enää huijauksena nähdä, mutta peli launchaa virallisesti, kun on valmis. Milloin tuo sitten tapahtuu niin siitä en tiedä, mutta Roope-setä haluaisi muutaman core featuren vielä sisään (organisaatiot/guild systeemit ja server mesh) ennen kuin julkaisua voidaan edes harkita. Lisäksi pelimekaniikkoja lisää ja tietysti pari tähtijärjestelmää...
     
  23. Star0C

    Rekisteröitynyt:
    18.03.2018
    Viestejä:
    25
    Hmm... olen kuullut ennenkin tämän tarinan rahojen nopeasta loppumisesta ja firman kaatumisesta, mutta siitä on jo vuosia aikaa... Kuitenkin nykyisellä aikataululla parikin vuotta riittää hyvin, sillä jos jaksaisi vähän nähdä vaivaa ja käydä https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/2-Squadron-42 niin huomaisi, että siellä se yksinpelikampanja on vielä tekeillä. Todennäköisesti arvio heittää ainakin puolella vuodella, mutta hei, se on alle 2 vuotta kuiteski. Right?
     
  24. Star0C

    Rekisteröitynyt:
    18.03.2018
    Viestejä:
    25
    Ja tosiaan, I'm back. Tämä taisi olla viimeisin keskustelu, mutta koska siitä on jo vuosi niin en nyt muista paljoa jutun juonesta. En itsekään oikeastaan usko tässä kohtaa ton UEC ostamisen olevan ongelma isolla skaalalla ja vaikka olisikin niin aika näyttää. Eiköhän ne osaa tasoittaa kaikki suurimmat eriarvoisuudet. Päivitin vähän RAM:ia ja peli pyörii nykyään sulavasti sen 40-60 fps. Jostain syystä Universe pyörii hyvin, mutta Star Marine pätkii ja lagailee, vaikka framet yli 40. Onko mitään hajua, mistä johtuu. Ja osaatko antaa numeroita SSD antamasta boostista (lähinnä frameihin), kun itsellä vielä HDD alla.
     
  25. Fanboys suck

    Rekisteröitynyt:
    15.02.2011
    Viestejä:
    1 142
    Tekisi mieli kaivaa jotain omia kysymyksiä ja niiden vastauksia vuosien takaa. Taitoo monella pelin ostaneella tai siihen sijoittaneella tulla vastaan jo perhe-elämä ja pelaamisen väheneminen ennekuin tämä peli on ns. valmis. Ja onhan se toki hyvä että sillä riittää vieläkin uskollisia yhteisön jäseniä jotka jaksavat innostua ehkä vuoden välein ilmestyvistä isommista alphaversioista.
     
Tagit:

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti