Star Citizen (Windows, Linux)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Makikou, 10.10.2012.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Desiato

    Rekisteröitynyt:
    11.04.2012
    Viestejä:
    209
    Viimeksi muokattu: 11.03.2017
  2. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    CIG ei selvästikkään panosta enää uusien joukorahoitus bäkkerien saantiin niin kovasti kuin aikaisemmin kun tuonkaltaiset tilaisuudet on menneisyydessä aina aiheuttanut isonpiikin uusien bäkkerien määrässä kun jotku uudet konseptialukset tms näkyy vain lähinnä lisärahana vanhoilta bäkkereiltä.

    Itse olen tulkinnut tuon niin että CIG odottaa sitä että uusia pelinhakkijoita tulisi mielummin lisää enemmässämäärin vasta sitten kun Squadron 42 on oikeasti julkaistuna pelinä myynnissä, koska silloin ei ole kyseessä enää joukkorahoitus vaan normaali myynti jolloin se mitä CIG voi sillä pelimynnistä saamallaan rahalla tehdä on eri perusteella kuin tällähetkellä oleva joukkorahoitus.
     
    Viimeksi muokattu: 16.03.2017
  3. Cletus.

    Rekisteröitynyt:
    26.02.2013
    Viestejä:
    404
    CIG lafkalla ei olisi pahemmin varaa lepäillä laakereillaan, vaan panostaa mahdollisimman paljon omaan näkyvyyteensä.
    Pelimediassa näkyvyys on minimissään muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (PcGamer jne)
    Mistään varsinaisesta Port olisarin julkaisun alkuaikojen kaltaisesta pelaajatungoksesta ei voida enään puhua nykymenoa seurattuani.
    Pahimmillaan uudet kokeilijat saattavat luulla pelin kärsivän pelaajakadosta, mielikuva saattaa syntyä tavasta kuinka pelaajat pyritään jakamaan tasaisesti servereiden/sessioiden minkälieneekään välillä (viimeisimmässä chairman videossa kaavailtiin hiukan suurempia pelaajakeskittymiä)
    Alphan nykykuntokin karkoittaa muutenkin freeflight viikkojen kokeilijoita.

    Videossa on viimeisimmät kaavailut 3.0 pätsissä, ja tulivat osittain jopa järkiinsä rahdinkäsittelynkin suhteen.
    HULL sarjan aluksissa normaalit rahtilaivakäytännot, ja pelaajat saavat halutesaan valita satamajätkän ammatinkin jolla varmistetaan hävikki kun arvotavara "putoilee" kyydistä. :cool:
    Jotakin hourittin pienemmänkin lastin käsitelystä paletteineen kuormalavoineen, mutta eiköhän siinäkin päädytä tavalliseen tavaroiden teleportailuun omille paikoileen useimmissa tapauksissa.
    Kaivostoiminnassa yritetään saada Prospector aluskin toimintakuntoiseksi, me muut saadan tyytyä hakkuun, lapioon, ja käsiskannereihin.

     
    Viimeksi muokattu: 17.03.2017
  4. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    Juu CIG ei selvästikkään ole aktiivisesti pyrkinyt hakemaan näkyvyyttä pisempään aikaan ja se näkyy uusien kokeilijoiden määrässä.

    Jos näkyvyys ei pääse lian huonoksi se ei vahingoita pelin myyntiä pitkällätähtäimellä, mutta jos se tipahtaa liian heikoksi (niin että potentiaaliset ostajat ehtii unohtaa sen ja luokitella jo menneisyyteen) se ilmanmuutaa heikentää esim. Squadron 42 pelin myyntiä sitten kun se julkaistaan.

    Itse kuvittelisin että CIG järjestää näkyvyyttä 3.0 julkaisun yhteyteen koska silloin on oikeasti uutta pelattavaa jota ne kokeilijat voi kokeilla.

    Muuten siitä millämallilla SQ42 peliin tulevat ja 3.0+ versioon tulevat alukset on tällähetkellä, katsokaapa uusin ATV tarkemmin se mitä on lopputekstin jälkeen.

    Ei CIG ole tullut järkiinsä, ongelma on aina ollut se että lukijat/kuulijat ei ole vaivautuneet lukemaan/kuuntelemaan mistä CIG on milloinkin puhunut rahdin suhteen kun ne on aina tehneet ero isojen rahtierien ja isojen rahtialusten ja pienien rahtierien ja pienien rahtialusten välille.

    Eli kun CIG on puhunut siitä miten pienissä aluksissa käsitellään pieniä rahtieriä kaikki bäkkerit on huutaneet ja voivotelleet että eihän tuossa ole mitään järkeä Hull aluksessa ja sitten kun CIG on puhunut isojen rahtierien käsittelystä Hull aluksessa bäkkerit on valittaneet että nyt ne söi sanansa kun en voikkaan itse kantaa niitä rahtikontteja.

    Eli kummatkin rahdinkäsittelyn ääripäät on aina olleet suunnitelmissa, ne ei ole koskaan olleet syrjäyttämässä toistaan niin kuin bäkerit on draamaan halunneet aiheuttaa.

    Tuohon liityen, tekisimieli nähdä Auroraan kehitetty kaivoskontti jossa olisi kaikki kaivostoiminan vatimat laitteet yhdessä avautuvassa paketissa.
    Auroran rahtikontin asennuspaikkahan on sijoitettu niin että siinä olevassa rahtikontissa pystyisi olemaan avautuvia ulkoisia kaivoslaitteita.
    RSI:llä on jo iso Orion kaivosalus joten niiltä olisi järkevää odottaa myös alkupäähän mining/kaivos kykyistä Auroraa.

    Myös Caterpillariin voisi tehdä kaulaan kaivosmoduulin ja rungon moduulit voisi olla sellaisia että ne lastaa malmin rahtikotteihin.

    Mutta sitten muut alukset joissa on kiinteä rahtitila ja rahtiluuku takana (kuten Freelancer tai Reliant) niistä en keksi miten niihin voisi uskottavasti rakentaan kaivosmoduulit (se että alus peruuttaisi kaivoskohteeseen ei ole oikein järkevää).
     
    Viimeksi muokattu: 17.03.2017
  5. Cletus.

    Rekisteröitynyt:
    26.02.2013
    Viestejä:
    404
    Toivottavasti kaivostoiminta perustuu tosielämän toimintaperiaatteisiin, eikä siitä tehdä liian helppoa lähes joka alukseen asennettavilla moduuleilla.
    Robertsonhan vastustaa muissa MMO pelissä tapahtuvaa farmausta, ja esim No mans sky, Mass Effect Andromedan kaltaisia kaivosrobotti-luotain ratkaisuja peliin ei tule.

    Pelin talous tulee perustumaan esim tietojen myyntiin, mukaanlukien kartoitustiedot, ja kaivosvaltaukset.
    Liian helpolla kaivoslaitteiden saatavuudella, tai automatisoinnilla, mineraalien, valtausten arvot todennäköisesti romahtaisivat.

    Pienimuotoinen kaivostoiminta toki sallitaan kaikille pelaajille, ja homma olisi verrattavissa vaskooli kullanhuuhdontaan.
    Todella tuottoisassa puuhassa pelaaja joutuu sijoittamaan kaivostoimintaan tarkoitettuihin aluksiin, ja kaivosasemamoduuleihin.
    Vaikka tuotantoketju olisi kunnossakin toimintaa ei voi silloinkaan täysin automatisoida, tai jättää pelkästään NPC hahmojen hoidettavaksi.

    Tulevaisuudessa pelaaja joutuu samankaltaisiin päätöksiin esim Starfarer alustenkin kohdalla, keskitytkö pelkästään polttoaineen kuljetukseen, vai keräykseen jalostuksineen.
    Viimeisessä vaihtoehdossa joudut uhraamaan aluksestasi yhden säiliöparin, keräys- ja jalostuslaitteiden asentamiseksi.

    Seuraavassa videossa käsitellään moduuleita, ja selitetään kuinka muutamiin aluksiin asennettavat miehistömoduulit toimivat liikuvina tallennuspisteinä.
    Normaalistihan eri tilanteissa pelaajan sijainti tallenetaan lähimmälle planeetalle tai avaruusasemalle nettiyhteyden katketessa, pelistä poistuttaessa, kelaa kohtaan 13:48

    Varsinaista kaivostoimintaa käsitellään kohdassa 20:40

     
    Viimeksi muokattu: 18.03.2017
  6. Raiggu

    Rekisteröitynyt:
    30.01.2006
    Viestejä:
    7 985
    Mikäs tässä on vikana kun optionsien reso ei pysy 1980x1080:ssa vaan aina palaa 1280x720:aan? Ja missä advanced grafiikkaoptiot, nyt ei muuta kuin ne tasovalinnat.

    Edit. No nyt oli pysynyt 1080p, seuraava ongelma ilmeni, miten tämä ei käytä "tarpeeksi" näyttistä, hyvä että puolet oli 1070:sta käytössä, eli
    tehoa jäi pirusti käyttämättä.
     
    Viimeksi muokattu: 19.03.2017
  7. Desiato

    Rekisteröitynyt:
    11.04.2012
    Viestejä:
    209
    Alphassa on liikaa lukittuja ominaisuuksia joita ei voi muokata user kansioiden, tai cfg tiedostojenkaan avulla.

    Cryengine tweaking for Star Citizen
    https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/5422470/#Comment_5422470

    Star Citizen configuration file for version PTU Alpha
    https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/5422501/#Comment_5422501
     
  8. Habi

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2014
    Viestejä:
    134
    Sulle ja muillekin lisää päänsärkyä jos aattelitte revitellä tai päivitellä näyttisjutuissa.
    http://www.guru3d.com/news-story/star-citizen-to-go-vulkan-exclusively.html
     
  9. Raiggu

    Rekisteröitynyt:
    30.01.2006
    Viestejä:
    7 985
    Niin, eikös tuo Vulkan ole ikäänkuin AMD:n "juttu", joten tosiaan Nvidian omistaville käy kylmät.
     
  10. Leranch

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2015
    Viestejä:
    180
    No ei sentäs, AMD anto tuon rajapinnan kolmannelle osapuolelle (perustuu siis Mantleen), jotta he voisivat tehdä uuden "OpenGL" -tyyppisen universaalin rajapinnan. Kaikki hyötyy, teoriassa ainakin, nvidia-kortit ja amd:t.
     
  11. Cletus.

    Rekisteröitynyt:
    26.02.2013
    Viestejä:
    404
    Aika pätevä tiivistelmä nykytilanteesta:

    Itse en lähtisi päivittelemään konettani ainakaan tämän pelin vuoksi.
    Taitaa vaihtua AMD näytönohjaimissakin uusi sukupolvi ennen pelin lopullista julkaisua rautavaatimuksineen:p
     
    Viimeksi muokattu: 21.03.2017
  12. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    Miten niin, kaikki nykyaikaiset ja tulevat näytönohjaimet tukee Vulkania ja kaikki käyttikset (sekä Microsoft että Linux) tukee Vulkania, niin että mistä päänsärystaä oikein puhut.

    Kyllä Vulkan ja Directx 12 perustuu Mantleen mutta kukana ei ole koskaan väittänyt että DX12 tai Vulkan toimisivat vain AMD:n näytönohjaimilla.


    Vulkan on se paras mahdollinen alusta koska se ei sido käyttäjää mihinkään tietyyn näytönohjaimeen eikä mihinkään tietyyn käyttöjärjestelmään, taas kerran Star Citizeniin valitaan paras mahdollinen toteutustapa ja heti on neysayerssit keksimässä miten sen on pakko olla hirveänn huono ratkaisu koska eihän Star Citizenissä voida tehdä mitään oikein.
     
    Viimeksi muokattu: 24.03.2017
  13. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    No ei se nyt ihan niin ole että ne olisi tarkoituksella lukittu kysymys on vain siitä että alkuperäisen Cryengine toteutuksien tilalle on rakennettu jotain parempaa joka ei tietenkään tukeudu enää niihin Cryenginen asettus tiedostoihin eli ei olla tarkoituksella alettu lukita mitään ei vain ole vielä tehty helppoa tapaa muuttaa niitä juttuja käyttäjän toimesta.

    Hyvä esimerki jota on käsitelty parissa uudemmassa ATV:ssa on se miten valot on toteutettu/tullaan toteuttamaan Star Citizenissä se tapa on paljon tehokkaampi ja antaa paremman lopputuloksen (esim. Caterpillarissa valojenmäärä tippuu yli 1000:sta 96:n ja silti lopputulos on parempi) mutta tuo tapa muuttaa myös sen miten valoihin liityviä asetuksia tehdään joten se vanha Cryenginen asetus ei enää toimi.
     
  14. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    Mullakin on tuo tarkkuuden vaihto joskus bugittanut itse olen onnistunut kiertämään kyseisen bugin sillä että olen vaihtanut pelin kokoruudulta ikkunaan ja ikkunassa vaihtanut tarkkuuden ja sen jälkeen ottanut kokoruudun tilan uudelleen käytöön (homma tökki ilemeisesti kokoruudulla jostain näytön/näytönohjaimen tarkuuden vaihtelun yhteensopivuusongelmista johtuen (ainakin kerran minulla vaikutti siltä niin kuin virkistystaajuudeksi oltaisiin yritetty asettaan 59Hz tarkkuudella jolla minun näyttö ei tukenut 59Hz taajuutta)).
     
    Viimeksi muokattu: 24.03.2017
  15. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    No aloitus aluksilla perustason mainuas nyt täytyy kumminkin olla mahdollista koska peliä kehitetään siitä lähtökohdasta että sillä aloitusaluksella voi kokeilla kaikkia ammateja ja sen perusteella päättää että mihinsuuntaan haluaa erikoistua, eli siihen Auroraan tarvii kyvyn kaivostoimintaan perustasolla (Aurora on noista kolmesta aloitusalksesta se mihin sen voi helpoiten toteuttaa).
     
  16. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    PS Julkaistu 7.12.2015 kaivostoimintaa on käsitelty moneenkertaan paljon uudemmissa paremmin ajantasalla olevissa lähteissä, sillon kun tuo video tuli oli ulkona vain suuri Orion kaivosalus yhdelläkään bäkkerillä ei ollut mitään hajua Prospecktorista joten siinä käsitelty kaivosaihe on ilmanmuuta vääristynyt koska bäkkkerit tuijottaa yksisilmäisesti vain siihen mitä on ulkona (ts Orion).
     
    Viimeksi muokattu: 24.03.2017
  17. Gizimoo86

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2017
    Viestejä:
    48
    Uusin alus ja hieno oli tuo EVA tehtävä myös.

     
  18. Athlon4

    Rekisteröitynyt:
    05.03.2000
    Viestejä:
    9 822
    Nykyisten suunnitelmien mukaan 3.0 pitäisi tulla pelattavaksi kesäkuun lopussa eli jos kaikki menee hyvin niin ei tässä enää pitkään tarvitse odotella, tosin kun melkein kaikki muut deadlinet ovat aiemmin paukkuneet niin ei kannata pettyä jos venyykin pidemmälle.

    https://robertsspaceindustries.com/schedule-report
    Sisältää aikataulu suunnitelman loppuvuodelle 2017
     
  19. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    Tuossakin on huomattava se tilanne mikä oli jo 2.6.0 versiossa ja aikaisemmissakin versioissa että nettikoodin valmistumiselle on varattu eniten aikaan ja sen valmistuminen on laitettu lähelle 3.0:n julkaisua joten jos siinä tulee viivästymistä niin kuin aikaisemminkin tapahtui se helposti aiheutaa koko 3.0:n julkaisun viivästymistä.


    PS Kirjoittelin toisaalle enempi tästä.
     
  20. Dewlin

    Rekisteröitynyt:
    11.03.2010
    Viestejä:
    339
    Missäs on se "toisaa" IcePen? =D
     
  21. IcePen

    Rekisteröitynyt:
    02.06.2000
    Viestejä:
    6 567
    Tämä toisaa on eräs uudehko suomalainen BBS jonka olemassaolon tämän BBS:n omistajataho mielummin pyyhkisi tämän BBS:n käyttäjien muistista jos pystyisi siihen.
     
  22. marco_m

    Rekisteröitynyt:
    06.09.2006
    Viestejä:
    491
  23. Athlon4

    Rekisteröitynyt:
    05.03.2000
    Viestejä:
    9 822
    Johan se on jo myöhästynyt kun alun perin piti tulla jo 2016 lopussa, tuo kesäkuu on siis jo 6kk alkuperäisestä suunnitelmasta jäljessä.
     
  24. splice

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2011
    Viestejä:
    11 940
  25. Athlon4

    Rekisteröitynyt:
    05.03.2000
    Viestejä:
    9 822
    No ei ole, missään vaiheessa viimeisimmässä newsletterissä ei kerjätä lisää rahaa, alusten ja muun oheiskrääsän myynti toki jatkuu normaalisti mutta siinä nyt ei ole mitään uutta.
    Ja nykyisen version julkaiseminen "myyntiversiona" olisi todella typerää eikä siihen ole tarvetta niin pitkään kun rahaa riittää kehittää peliä rauhassa siihen asti kun on oikeasti julkaisukelpoinen.

    Pistetään vielä taas kerran tärkein lainaus tuosta newsletteristä

     
    Viimeksi muokattu: 01.05.2017
Tagit:

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti