Sony Xperia Z2

Viestiketju alueella 'Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja Pipanacansleri MMMIX, 24.02.2014.

1. Tahvetti

Rekisteröitynyt:
    04.06.2010
    Oma oli tänä aamuna lähetetty, ma tilasin. Alunperin otin myymälästä noutona, mutta soittivat että myymälästä loppu ja tilaus tehtävä suoraan nettikaupasta uudelleen. Onneksi ei ollut vielä silloin loppuunmyyty sieltäkin.

2. Hemmo123

Rekisteröitynyt:
    30.12.2012
    Onko porukalla ollut ongelmia virtanapin kanssa? Itsellä on lähtenyt kokonaan tunto siitä. Eikä oikeen vittis takuuseen lähettää sitä kun saksata olen tilannut sen .

3. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    :o Suomessahan se silti huolletaan (/tsekataan).

4. pocoloco

Rekisteröitynyt:
    04.11.2013
    Moro,

Onko täällä joku vaihtanut itse uuden näytön luuriin? Itse vaihdoin ohjeiden mukaan ja kaikki sujui mainiosti. Ensimmäisen minuutin näyttö ja kosketukset toimivat kuten pitää, mutta sitten alkoi ns. haamukosketukset. Eli vaikka en ruutuun koskenut, puhelin näppäili ihan omiaan. Ei saa edes power-napista puhelinta sammumaan kun se näpyttelee ihan omiaan. Onko kenelläkään tietoa missä vika voisi olla? Liitännät on kaikki oikein. Onko uusi näyttö rikki? Paskaa tai vastaavaa jäänyt johonkin?

Ostin jo z3 ja olis kiva nyt sopurahalla saada tuo Z2 myytyä, kuhan toimisi näyttö kuten pitää.

5. sammy123

Rekisteröitynyt:
    05.10.2010
    Käsi sydämelle. Onko Z2:ssa mielestänne huono kuulokeääni. Minun yksilössäni on äänessä varsin runsaasti säröä ja voimakkuuksia on aika pieni. Lisäksi ääni on varsin kompressoitua/taajuusalueeltaan rajoittunutta.

Vertailukohtana lumia 920 ja 620.

Luuri on 5 pv vanha.

6. Hemmo123

Rekisteröitynyt:
    30.12.2012
    Vertailukohtana minulla on vaan lumia 800 ja z2 pieksii sen 100-0

7. Powerhouse

Rekisteröitynyt:
    12.11.2002
    Kokeile säätää ääni ominaisuuksia. Mulla ei esim. mikki toimi kunnolla orkkis softalla, mutta cm12 lollipopilla toimii todella hyvin.
    Kaikki valitti mulle, että kaikuu ja kuuluu tosi hiljaa, mutta kaikilla cm12 versioilla toiminut ihan hyvin.

8. TuBBe

Rekisteröitynyt:
    01.12.2008
    Onko kellään kokemuksia puhelujen katkeilemisesta Z2'sella? Itsellä DNA'n liittymä, ja puhelut katkeilevat harva se hetki joidenkin ihmisten kanssa. Nytkun tarkemmin miettii niin ei itseasiassa taida katketa edes kaikkien kanssa, varsinkin jos vastaajalla on lankapuhelin. Yhteyksien pitäisi kuitenkin olla vahva 4G ja näin pois päin. Mietin että mahtaako olla softaongelma vai onkohan se sittenkin tuon carrierin ongelma.

9. EVH

Rekisteröitynyt:
    19.08.2011
    Sain tänään oman Z2:ni gigantin tarjouksesta. Loistava puhelin, MUTTA: ensimmäinen (n. 5 minuutin) puhelu katkesi 3 kertaa... Toivottavasti ei jatku tälläisenä. Operaattorina Saunalahti.

10. Daimon

Rekisteröitynyt:
    21.11.2000
    Itsellä on ollut Z2 nyt kolmisen kuukautta eikä ole yhtään ainuttakaan kertaa katkennut puhelu. Liittymänä Sonera Jätti.

11. Powerhouse

Rekisteröitynyt:
    12.11.2002
    Ei mullakaan mitään ongelmia ole ollut. DNA liittymä.

12. pantzu

Rekisteröitynyt:
    10.07.2012
    Joillekkin tämä luuri kelpaa, kun meni taas vissiin gigsun erä loppuun :). Onneksi huomasin tällä kertaa ajoissa.

13. Powerhouse

Rekisteröitynyt:
    12.11.2002
    Sony on alottanut uppaamaan lollipop päivitystä Z2:lle
    Muutamia päiviä menee, ennen kun kerkee eurooppaan asti.

Käsittääkseni australia ja lähimaat saavat sen ensin...

14. Peeveli

Rekisteröitynyt:
    10.11.2003
    Ja lähde oli?

15. Kaiffa

Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Onko suosituksia mahdollisimman ohueksi ja asialliseksi suojakuoreksi? Hommasin tällaisen Spigenin jo, mutta jos löytyisi joku vielä parempi.

16. sammy123

Rekisteröitynyt:
    05.10.2010
  17. TuBBe

Rekisteröitynyt:
    01.12.2008
    Kertaakaan en ole vielä viime syksynä ostettua laitettani ole päivittänyt, ja nyt kun koittaa niin herjaa että "ei voida varmistaa". Johtuu luultavastikkin siitä että värkki on rootattu ja joitain vapoware paskeita poisteltu. Mites murot on hoidellut rootatun laitteen päivittelyn? Custom firmwaresäätämiseen en tälläkertaa jaksa lähteä mukaan, SGS2 aikoihin meni lopulta kyllä järki siihen loputtomaan bugailuun.

18. sgt.barnes

Rekisteröitynyt:
    17.10.2007
    Huomasin ettei Timely herätyskello toiminut staminamodessa. Voiko tätä jotenkin kiertää?

19. P5P800

Rekisteröitynyt:
    08.04.2005
    Asetukset
    Virranhallinta
    Klikkaa tekstiä "STAMINA-tila" (älä vipua)
    paina + Lisää sovelluksia
    Hae tuo Timely -herätyskello ja lisää se listalle.
    Testaa toiminta lisäämällä herätys näin päiväsajalle ja anna puhelimen mennä Staminan puolelle.

20. sgt.barnes

Rekisteröitynyt:
    17.10.2007
    Kiitokset, eipä tajunnut kokeilla painamista. Kaikin puolin vaikuttaa Nexus 5:n jälkeen laadukkaalta peliltä. Toki ylimääräistä tauhkaa on edelliseen verrattuna liikaa.

21. P5P800

Rekisteröitynyt:
    08.04.2005
    Itselle kävi Xperia V:n staminatilan kanssa sama juttu. En hoksannut että siinä on muutakin toimintoja kuin se vipu. Mä itte poistelen käytöstä noi ylimääräiset tauhkat ja palautan ne tehdasversioihin. Tällöin vievät mahdollisimman vähän tilaa eivätkä ilmoittele itsestään. Äpsit saa järjestettyä ns. enitenkäytettyjen mukaan vetämällä "kaikkisovellukset" näkymässä vasemmalta sen valikon esiin ja tuossa on neljä eri vaihtoehtoa mitä voi käyttää. Oma järjestys, Aakkosellinen, Useimmin käytetyt (harmillisesti mm. Asetukset puuttuvat tästä näkymästä, muuten olis 5/5 asetus suorilta), ja vain asennetut sovellukset.
    Toi "Oma järjestys" on hyvä tapa karsia tauhkaa näkyviltä.

Jos sgt.barnes olet uusi Xperia käyttäjä, niin tutustupa tuohon "SmartConnect" sovellukseen. On muuten monipuolinen, ja mukava softa jolla voi mm. säätää kännykän näytön valoisuuden erikellonaikojen mukaan itselle passeliksi. Mä unohdan itse aamuisin liipaista luurista äänet päälle - en enää, koska SmartConnectiin yö, aamu, päivä profiilit joissa on eri äänenvoimakkuudet ja näytön valovoimaa säädetään myös omille okulaareille sopivaksi. Mielestäni tää pitäs olla vakiona kaikissa luureissa.. Vaikka on ns. bloatwarea. Mut yllättävän hyvä.

22. h0ke

Rekisteröitynyt:
    18.05.2007
    Tuli tilattua gigantista kyseinen luuri hintaan 299e ja sen pitäisi ensi viikolla saapua. Olen nyt vähän lueskellut tätä ketjua, mutta ei oikein löytynyt vastausta kysymykseen. Eli millasia lisävarusteita suosittelisitte mukaan? Ajattelin ostaa tuon Nilkinin 9H lasisuojan ja WSKENin magneetti latauskaapelin. Millaista suojusta suosittelisitte? Onko tuo Sonyn oma flipcoveri hyvä ja miten istuu lasisuojan kanssa? Tuoko myös miten paljon puhelimeen paksuutta. Note II minulla oli samsungin oma flip coveri, josta tykkäsin. Tosin se oli samalla myös takakuori, joten paksuutta ei juuri tullut lisää. Haluaisin melko ohuen, mutta silti suojaavan suojakuoren. Tuleeko pakkauksessa mukaan noita vastamelukuulokkeita vai kannattaako samalla tilata Sonyn MDR-NC31?

23. EVH

Rekisteröitynyt:
    19.08.2011
    ^Jos luuri ei ole mikään muovihirvitys tyyliin S3 vaan lasinen/metallinen, miksi ihmeessä siihen pitäisi laittaa mitää suojia tai koteloita? Menee täysin hukkaan hieno muotoilu, vai pudotteleeko porukka luurejaan säännöllisesti? Nykyään näytötkin pysyy naarmuttomana hyvin eikä varmaan kannata laittaa avaimia samaan taskuun kännykän kanssa.

24. h0ke

Rekisteröitynyt:
    18.05.2007
    Ainakin omalla kohdalla puhelin on käyttöesine, joka kulkee koko ajan mukana. Joskus tipahtaa, joskus hieman kastuu tai osuu taskussa pöydänkulmaan tmv. Juurikin tuo lasi minua epäilyttää, se ei kovin kummoista iskua oikeassa kulmassa tarvitse, niin on näyttö säröillä. Mieluummin suojaan puhelimen siten, että se nyt kestää edes jonkun aikaa omaa käyttöä. Varsinkaan kun nämä nyt ei muotoilultaan mitään design-koruja ole. En minäkään mitään muutaman tonnin kelloa lähde kuoriin laittamaan, mutta sillä onkin vähän erilainen funktio itselleni.

25. Hemmo123

Rekisteröitynyt:
    30.12.2012
    Kohta Sony saa ison miinusmerkin ,jos ei ala päivityksiä näkymään:mad:Ja sitten noista suojakuorista sen verta että itse suosittelen vaan molemmille puolille kalvoja.Aluksi minulla oli vain takakannessa suojamuovi, mutta sitten alkoi näyttöön ilmaantuu pieniä naarmuja,joten laitoin siihenkin suojakalvon ja nyt olen tyytyväinen:)

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen