Sonera kusettaa

Viestiketju alueella 'Internet, tietoturva ja muu tietoliikenne' , aloittaja buffa, 16.09.2013.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Elvis Jagger

    Rekisteröitynyt:
    12.02.2007
    Viestejä:
    15 517
    Miten on edes mahdollista tehdä tuo netin kautta? Jos teit sen kuten uutena asiakkaana tehdään niin ei se ole varmasti tietojärjestelmällisesti ollenkaan sama asia, tällöinhän yrität tilata toista liittymää samaan osoitteeseen. Ootko nyt varma ettei onnistunut juuri tuon takia? Veikkaan että aspan kautta suoraan olisi onnistunut. Mä olen uusinut määräaikaisen monta kertaa.
     
  2. helppo92

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2007
    Viestejä:
    437
    Data-roaming tosiaan pitää olla päällä. Kuukaudeksi otin suuremmoinen liittymän vain netinkäyttöä ajatellen. Ainakin ruotsissa toimi tuo erinomaisesti netin käytössä ja paikotellen sai aika mukavia nopeuksiakin. Ihmetystä herätti vähän esim yle areenan toimiminen Ruotsissa tuolla liittymällä, vaikka Telian netillä ei toiminu (semmonen löyty vuokramökistä).

    Samanlaisen vaihdoksen juuri itsekkin tein, mutta eihän tuo oikein tunnu onnistuvan, kun taitavat asiakaspalvelussa jotain möhliä. Vanha liittymä oli isän nimissä ja arvelinkin, että niiden pitää saada isältä hyväksyntä tuon liittymän siirtoon (uusi tulee omiin nimiin). Ensimmäinen kerta vaan meni kai pieleen, kun joutu sinne uusiksi soittamaan ja taas piti kysyä niiden lupaa siirtoon. Taitaa olla että kolmatta kertaa en niiden anna yrittää....
     
  3. TomG

    Rekisteröitynyt:
    17.06.2009
    Viestejä:
    300
    Vanha liittymäni oli myös isäni nimissä, mutta Saunalahdelta aikoinaan siirrettiin omistajuus minulle. Tosin yritin tehdä pankkitunnistautumisella Soneran omat sivut tunnuksen mutta väitti etten ole liittymän omistaja mikälie, noh selvittelen asoita enemmän kun liittymä aktivoituu.

    Edit: SIM -kortti on siis jo tullut postissa, ja odottelen tekstiviestiä siirtymisajankohdasta.

    Edit2: Nähtävästi onnistui, sillä SMS tuli ja 21.10 vaihtuu liittymä. :)
     
    Viimeksi muokattu: 09.10.2014
  4. Ernomies

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2000
    Viestejä:
    2 324
    Tähän ketjuun tulee pitkä kertomus myöhemmin mutta ensin pitää odotella että Sonera vastaa jo kolme viikkoa sitten lähetettyyn palvelupyyntöön liittymän irtisanomisesta..saatana.
     
  5. SoneraPartio

    Rekisteröitynyt:
    13.12.2012
    Viestejä:
    822
    Oho, siinähän nyt on tovi vierähtänyt. :confused: Pistähän vaikka meille viestiä verkkoasioinnin kautta niin saadaan homma pakettiin? Ei tarvitse pidempään asian kanssa painia. :)

    Jari@SoneraPartio
     
  6. ^Jartza^

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2002
    Viestejä:
    507
    Soitin juuri asiakaspalveluun kun oli 4 päivän katkos ke-la ja kyselin saisiko hyvityksiä, mut ei löytynyt soneran arkistoista mitään tietoa että ollu mitään katkoksia joten ei saa hyvityksiä.
    Pitää kuulemma aina tehdä vikailmoitus vaikka soneran häiriötiedotteissa lukisi alueellinen katkos joka koskisi satoja liittymiä/talouksia.
    Tässäkin tapauksessa taisi olla yksi syy siihen katkokseen väliaikais jakokopin vaihto kunnolliseen rakennukseen(aikaisempi tuhopoltettiin vuosi sitten) eli oli luultavasti tiedossa että katkos tulee.
    Näistäkin pitäisi tieto kulkea ja jäädä arkistoihin pysyvästi tiedot pitkistä katkoksista ilman että pitää joka kerta tehdä vikailmoitus että saisi hyvityksiä muutaman euron.

    Ainoa todiste viasta oli maili jonka sain että vika on korjattu.
    la 11.10.2014 20:36
    Hyvä asiakkaamme,
    verkossamme ilmennyt alueellinen vika on korjattu ja laajakaistaliittymäsi 333-xxxxx tulisi olla jälleen kunnossa. Mikäli vika ei ole poistunut, sammuta modeemisi hetkeksi. Jos uudelleenkäynnistys ei auta, ota yhteyttä vikapalveluumme, puh. 0206 90101 (mpm/pvm). Lisätietoja viasta löydät osoitteesta www.sonera.fi/hairiotiedotteet Terveisin, Sonera
     
  7. Toxic

    Rekisteröitynyt:
    26.12.2003
    Viestejä:
    1 193
    Sonera taas kusee kintuille minkä ehtii. 1.8 tein määräaikaisen sopimuksen ADSL:stä hintaan 19,90€/kuukausi. Seuraava lasku mikä sieltä tuli, oli vanhalla hinnalla 54,88€. Soitin aspaan ja asia luvattiin korjata ja laskuun muutettiin summaksi 19,90 jonka maksoin.
    Tänään postin hakiessani ja soneran laskun avatessani totesin että uusi lasku oli taas täydellä hinnalla.
    Kuinka s**tanan monesti asia pitää soittaa ja korjata että se noteerataan ja hinta pysyy oikeana???
    Huomenna soitan siis kolmannen kerran samasta asiasta. Ja v*tuttaa meinaan ihan kunnolla taas.
     
  8. Ernomies

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2000
    Viestejä:
    2 324
    Eihän tuossa mitään, mulla on liittymässä pääkäyttäjänä yli 5 vuotta sitten kuollut ihminen..

    Tänään selvinnee 'saanko' irtisanoa määräaikaisen sopimuksen joka purettiin vuosi sitten.

    Viestiä ei ole kirjoitettu kännissä.
     
  9. Ernomies

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2000
    Viestejä:
    2 324
    Kokemuksia Sonerasta viimeisen 17 vuoden aikana:

    -1997-2001 paikallinen operaattori alueella, internetin pimeää keskiaikaa minulle, minuuttiveloitus

    -2001 lopulla ADSL tulee. Kytkennän jälkeen ei ADSL:n lisäksi toiminut myöskään lankapuhelin..

    -2005 muutan toisen kaupungin sisällä osoitteesta toiseen ja Sonera pysyy käytössä.
    Olen kolmatta viikkoa ilman yhteyttä. Homma alkoi edetä vasta kun paikalliselle
    puhelinfirmalle piti soitella. Siellä ei ollut mitään tietoa että liittymä piti
    siirtää.

    -2009 tulee tarve vaihtaa liittymän omistajaa kun veljen kanssa kimppa-asuminen
    päättyy. Tulee sähköpostiin vahvistus omistussuhteen muutoksesta. Vielä viisi vuotta
    myöhemmin pystyn omilla sivuilla hallitsemaan asioita vain veljeni tunnuksia käyttäen.

    -2013 Soneran liittymättömyys Netflix Open Connectiin aiheuttaa harmaita hiuksia.

    -2013 lopulla telemarkkinoija soittaa ja tarjoaa Viihde palvelua ilman veloitusta
    liittymän lisäksi. Menen lankaan ja innolla HD-kanavia katselemaan..no voihan niitä
    katsella mutta ei tallentaa. Tallennus vaatii maksullisen lisälaitteen jota ei ole
    edes vielä saatavilla. Käytän puhelinmyynnin 14 päivän oikeutta perua kauppa ja
    laitteet lähtevät takaisin Soneralle. Myöhemmin vielä puhelimitse Soneran tyyppi
    soittaa asiasta ja ehdottaa samalla että saisin laajakaistaliittymän jatkossa samaan 19,90€/kk
    tarjoushintaan, eli parikymmentä senttiä halvemmalla kuin ennen.

    -2014 aikana saan monta kertaa soittoja jotka alkavat sanoilla "teillähän on Soneran
    Viihde palvelu käytössä?". Jokaisella kerralla pyydän laittamaan tiedon eteenpäin
    jonnekin että en ole enää asiakas.

    -Taloyhtiön laajakaistatarjoaja vaihtuu DNA:han ja tarjous on niin hyvä(tulee 180€
    halvemmaksi eka vuonna ja jatkossa 120€/vuosi) että ei voi jättää käyttämättä.

    -Kun menen omille sivuille, veljen tunnuksilla, minut on edelleen merkitty Viihde
    palvelun käyttäjäksi jonka sopimus päättyy vasta vuoden 2015 lopussa.

    -Jätän Soneran sivujen kautta yhteydenottopyynnön asiasta jossa kaikki tarpeellinen
    on selitetty

    -Neljä viikkoa myöhemmin soitetaan ja sen puhelun aikana ei voitu tehdä päätöstä
    "saanko" irtisanoa liittymän.

    -Seuraavana päivänä pahimpaan varautuneena saan kuin saankin irtisanoa liitymän ilman seuraamuksia. Eipä jää ikävä Soneraa, ainut huono puoli on ~30-40 palvelua johon pitää sähköposti vaihtaa.
     
  10. SoneraPartio

    Rekisteröitynyt:
    13.12.2012
    Viestejä:
    822
    Suosittelemme tekemään vikarin, jos palvelussa ilmenee vikatilannetta. Alueellinen vikatiedote ei automaattisesti tarkoita, että kaikilla olisi alueella vikatilanne päällä. Hyvä kuitenkin, jos vika on nyt korjaantunut ja olet saanut liittymän takaisin käyttöön. :)
    Nyt on 16.10, joten miltä ajankohdilta nämä laskut olivat? Laskutus tulee hieman jälkikäteen laajakaistalla, mutta on kyllä erikoinen juttu. Laitahan meille vaikka verkkoasioinnin kautta viestiä niin saadaan asia kuntoon? :think:

    Jari@SoneraPartio
     
  11. Lasse_hcm

    Rekisteröitynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    166
    Soneralta oli mukava yllätys kun valokuituni jota myös sonera viihteeni käyttää nostettiin 24mb 100mb, eli ilmeisesti talossa on käyty vaihtaan vdsl ja taloyhtiö saattanyt liittyä.... en ole niin perillä, kustannusten kuten kaapelitv ja internet yms uhdistämisestä ja kilpailuttamisesta puhuttiin noin vuosi sitten.

    Hienoa kun liittymän nopeus nousi.

    Itselläni on kaksi liittymää, toisessa viihde, eri käyttöpaikkaosoitteissa - nousiko valokuidun nopeus 100mb (50-100) kummassakin käyttöpaikassa?

    Yeah, kerrankin olen iloinen kun olin juuri maksamassa laskua - otti päähän. Sit luin meilin Soneralta ja kävin speedtestaa - ja tosi hyvää nopeutta anto.

    Congrats Sonera, tällä kertaa teitte sen(!).

    :)

    Mut kuule miks mäe pääse kirjautuu omille sivuille niillä yli-tunnuksilla jotka oon tehny verkkopankissa? Mä en sitä 5e euroa maksa ku koskaan en saa edes muistutuksia, maksan laskut ajallaan, tosin viime tipassa kun samaan aikaan maksetaan kaikkea muutakin laskua - Soneran tulisi ottaa tämä humioon. Mutta ei - viittä euroa tungetaan joka alskuun ja lasketaan sekunneilta viivästyskorkoa. Hitto mitä koronkiskojia. Vaikeat ajat. Sain erään laskun asiasta joka oli sovittu ilmaiseksi 1,5 vuotta sitten, mutta sitten nyt tulikin lasku. On kyllä yrityksillä tiukkaa.

    Mut e varmaa tilaa viihdettä toiseen käyttöpaikkaan. Vähän hirvittääkin ei mul vissiin ollu siinä toisessa ku määräaikane.

    Ku tää ala on massoille pikkurahalla tavaraa, ja kilpailu on kovaa. 10e pitäisi saada perusnetti - siis kunnon netti. 5eurolla vaikka slow netti. Viihde päälle 10e ja + muita palvelita kuten kanavapaketteja. Nousee helopsti 50e ja ylikin lasku, ja näitä asiakkaita kuritetaan viidellä euroilla kun uusilla asikaille tuputetan vaikka mitä luksusta puoli ilmaiseksi. Suurin massi tulee kuitenkin niiltä tilaajilta jotka vaan tilaavat sovittuun hintaan ja niitä on paljon - kunhan toimii.

    Niin kunhan toimii yhteistyö asiakaspalvelun kanssa.
     
  12. kermis

    Rekisteröitynyt:
    22.02.2001
    Viestejä:
    945
    Ohhoijaa... olihan taas...!

    ADSL yhteys kuoli totaalisesti tuossa viimeviikolla, soitto surinan vikapalveluun ja kaikkien mahdolliseten kokeiden jälkeen todettiin että hiljaista on joten vika ilmoa sisään.
    seuraavana päivänä tuli viestiä että vika paikallistettu, korjaus kestää tovin (tarkoitti kolmea päivää hu0h! ja NettiTV ROCK!)

    vika näemmä oli kokonaan soneran päässä kun naapureilla toimi muiden adsl moitteetta.

    ehkä paras kohta oli kun soitin aspaan että jos tulisitte jotenkin vastaan tässä niin neljä euroa oli paras hyvitys johon pystyivät \o/ !!.

    GJ Sonera! tämä case otetaan huomioon kun ensikerralla kilpailutetaan internet palveluntarjoaa
     
  13. Keketin

    Rekisteröitynyt:
    24.01.2007
    Viestejä:
    1 893
    Pitäisikö siellä soneran päässä nyt koittaa päättää onko se mobiiliviihde ilmainen vai ei? Haisee taas kovasti kalastelulta touhu. En aio maksaa tuota 4,90€, enkä aio myöskään soittaa maksulliseen asiakaspalveluun asian selvittämiseksi.

    [​IMG]
     
  14. Resetor

    Rekisteröitynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    2 805
    Soneran LTE kyseessä, Huawei E392. Asun juuri LTE-kuuluvuusalueessa olevan pienen katvealueen reunalla.

    Ongelma ollut viimeiset kaksi kuukautta sellainen, että todelliset siirtonopeudet mistä tahansa sahaavat tasolla 150-200kbs.

    Nopeustestit antaa tulokseksi 17-22 mekaa sisään. Latenssikin alle 30ms.

    Olen tehnyt viimeisen kuukauden aikana kolme vikailmoitusta viikon välein, joihin liittyen minuun ei ole oltu kertaakaan yhteydessä. Mahdollisesti kerran on yritetty soittaa, jolloin olin töissä.

    Vaikuttaa siltä minun mielestä, että sonera kutistaa multa kaistaa, kun nopeustestit näyttää hyvältä, mutta mitään ei oikeasti siirry.
     
  15. Osjur

    Rekisteröitynyt:
    11.12.2004
    Viestejä:
    1 163
    Joo-oh, pistetään tänne kun ei uuttakaan ketjua jaksa tehdä.

    Mikähän on kun DL nopeus speedtestin mukaan suomiservuilla on vain 12mb/s vaikka Telewellin boksi näyttää line rateksi 25365kbps ja snr arvokin on 9db luokkaa.

    Loppuuko Surinalta runkoverkosta kapasiteetti vai tarviiko ruveta metsästää vikaa omasta verkosta? Tuota on nyt testattu kolmella eri laitteella.

    Voisi vielä päivällä kaivaa tuon surinan oman boksin kaapista ja testata sillä jos vika jatkuu, ennen kun lennän lankoja pitkin.

    Soneran ADSL kyseessä
     
  16. SoneraPartio

    Rekisteröitynyt:
    13.12.2012
    Viestejä:
    822
    Ensisijaisesti tehdään vikatiketti, jos asiakkaan laitteet huomataan toimiviksi eikä vika niihin tarkemmin kohdistu. Toki tämänlaisessa selvittelyssä voi mennä tovi aikaa, mutta on hyvä tarkistaa onko vika rajattavissa esim. pelkkään modeemiin. Tapauksessasi vikatiketti saatiin käsittelyyn heti seuraavana päivänä eikä viankorjaus venynyt. Ymmärsin, että sait kuitenkin palvelun käyttöön korjauksen jälkeen ja homma on "ok"? Saitko hyvitettävälle summalle jotain tarkempaa selvitystä? :think:
    Suosittelisin melkein olemaan yhteydessä, ettei summa jää avoimeksi järjestelmään ja tule kuluja. Laita meille viestiä vaikka verkkoasioinnin kautta, jos et halua puhelimitse olla yhteydessä? Tai vaihtoehtoisesti Omien Sivujen chatin kautta? Asiointiväyliä on nykyään enemmän! :)
    Et ole siis ollut yhteydessä vikapalveluumme puhelimitse tai keskustellut vikapuolen kavereitten kanssa asiasta? Suosittelisin soittamaan suoraan heille (puh. 0206 901 01). Saadaanpa tuo sinun yhteyden "sahaaminen" selvitykseen. Erikoisesti vaihtelee. :think:
    Testailehan kuule sillä meidän lähettämällä boksillakin vielä ja kerro mitä se näyttää. Katsotaan sitten vielä tarkemmin, kun testaus on tehty. Konsultoidaan tätä kautta vikapuolta tarkemmin tai tarvittaessa rimpauttelet meille päin? :)

    Jari@SoneraPartio

     
  17. Resetor

    Rekisteröitynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    2 805
    Niin... Olen tehnyt useita vikailmoitusia.... Joten kerrohan nyt hemmetin sonerajeppe, ette mihin ne minun vikailmoitukset sitten menevät, jos eivät sinne vikapalveluun? Johonkin ö-mappiin ilmeisesti.

    Jos minä teen teidän prosessin mukaisen vikailmoituksen, eikä se välity vikapalveluun, niin se vika on teillä, eikä minun tarvi soitella yhtään mihinkään maksullisiin 020-alkuisiin numeroihin.

    Kerrataampa vielä vähän tätä kaupallisen toiminnan perustaa: "Asiakas maksaa palvelusta ja hän saa palvelua." Voit laittaa tämän ilmaisen vinkin teijän sisäisellä postilla vaikka koko helvetin henkilökunnalle.
     
  18. Keketin

    Rekisteröitynyt:
    24.01.2007
    Viestejä:
    1 893
    Hoidettu chatin kautta. Oli syystä tai toisesta rinnakkaispaketti auki, vaikka vain yksi tunnus olemassa. :)
     
  19. Makis

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2009
    Viestejä:
    700
    Ehkä vähän väärä ketju, mutta osaisiko joku Soneralta sanoa, onko Oulunsalon Pitkäkankaalle tulossa 4G-verkkoa? Just tuossa kohdalla on valkoinen läiskä.

    Tilasin jo Soneralta tuon tarjousliittymän, mutta tietysti Saunalahti esitti vastatarjouksen ja pitää vielä tämä päivä vatuloida asiaa.. Saunalahdella ei ole kuitenkaan datarajoituksia. En kyllä usko, että Sonerankaan datakatto aiheuttaisi ongelmia, mutta kuitenkin.
     
  20. SoneraPartio

    Rekisteröitynyt:
    13.12.2012
    Viestejä:
    822
    Ymmärrän pointtisi vikariasiaan. Siksi kysyinkin, kun kuulosti todella erikoiselta, että jopa 3 vikailmoitusta menisi täysin ohitse vikapalvelultamme. :confused:Oletko näihin vikareihin saanut jotain kuittausta? Se herätti vähän kummastelua täällä suunnalla. Kyllähän nykypäivänä onneksi on kanavia mitä kautta meihin saa yhteyden, jos 0206 901 01 tuntuu itselle "huonolta" väylältä. Onko verkkoasiointi tämän casen ratkaisemiseksi huono väylä? Saadaan kuitenkin tuo kaistasi tutkintaan ja samalla selvitetään mistä kenkä puristaa vikareiden suhteen.
    No satuinpa hyvin palstalle vastaamaan! :cool: Oulunsaloon on tullut 4G lähiaikoina ja vahvistustakin on tulossa vielä tämän vuoden puolella eri tukiasemaan, joten hyvältä näyttää siellä suunnalla!:)

    Jari@SoneraPartio
     
  21. Makis

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2009
    Viestejä:
    700
    Vaimo vain valitellut vähän 3G-yhteyden laatua + tosiaan kartan mukaan olemme ihan kuuluvuusalueen rajalla, siksi kysyin. Ei tuo nyt mikään deal breaker ole, kun kotona on WiFí kuitenkin (ja kuitu, joka pesee 4G-nopeudet).
     
  22. Galtrac

    Rekisteröitynyt:
    22.10.2013
    Viestejä:
    56
    Jep jep Hyvinkääl ei tuo sonera 4g 150mb oikein toimi :D 3 päivää sit tuli huimat 35mbps aamulla, mutta tänään tullu alle luvatun (minimin 10mbps) päivällä / illalla, tasaseen väliaikoihin testannu speedtestillä. Onnex on viel 11 päivää aikaa palauttaa jos ei rupee toimii...
    Aina voi kusettaa, mutta tyhmä sen nielee :I
     
  23. ade3bZ

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2011
    Viestejä:
    818
    Olisi muutto edessä ja tällä hetkellä on määräaikainen sopimus valokuitunetistä ensi kesään asti. Tulevaan kämppään ei kuitenkaan saa kiinteää laajakaistaa, joten onnistuuko sopimuksen purku tällä perusteella? Vai miten tässä lain mukaan tulisi toimia?
     
  24. Willeh

    Rekisteröitynyt:
    07.08.2009
    Viestejä:
    465
    Tilasinpa tuossa Soneran Jätti -liittymän, kun vaikutti hyvältä. Tässä olen nyt noin kaksi päivää käyttänyt ja kirjauduin Omat Sivut palveluun. Tuolla lukee:
    Netti 50M
    150 Mbit/s
    4% käytetty

    Oliko tuossa joku datakatto? Ei ole missään kohtaa tilausta käynyt ilmi. Jos näin on, niin peruutan tilauksen heti. Onneksi en ehtinyt irtisanoa Saunalahtea, kun ajattelin kokeilla ensin miten toimii.
     
  25. Make_k

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2008
    Viestejä:
    2 659
    Onnistuu. Itsellä tosin oli tilanne, että edellisessä kämpässä valokuitu ja seuraavaan ei saanut valokuitua (adsl:n olisi kuitenkin saanut). Sopimuksen sai purkaa.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti