Soldiers of Odin

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja konvehteja, 05.02.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. TaxiM Banned

Rekisteröitynyt:
    12.12.2012
    Kysy toki jos et jotain ymmärrä. Selvennän mielelläni sun mieleesi jääneet ristiriidat.

Jännä alemmuuskompleksi sulla on kun minäkin olen sun mukaan niin sua ylhäisempi otus :D Vaikkei tää topicci minua käsittele niin kyllä, olen fiksumpi ihminen kuin esim. naisen ja maassa makaavan miehen kimppuun takaapäin käynyt odinisti. Siihen ei mitään ylhäisyyttä tarvita.

Kun nyt älykkyydestä kerran puhutaan niin tehdääs älykkyystesti:
    Oletko sinä sitä mieltä, että toistuvasti väkivallasta tuomitut rikolliset ovat sopivia henkilöitä partioimaan kotimaamme kaduilla?

Toinen kysymys:
    Miksi luulet, että Suomessa poliisikouluun on pääsykokeet ja esimerkiksi väkivaltarikollisia ei poliisiksi kelpuuteta?

Luulen, että aika monella odin-juntilla alkaa vähän posket punoittamaan noiden kysymysten kohdalla ja surkeimmilla puskee saman tien pintaan se kotona opittu agressio.

2. Commodor

Rekisteröitynyt:
    18.05.2013
    Nyt kun täällä on tullut esille koulutus/yhteiskuntaluokat niin pakko heittää oma lusikka soppaan mukaan. Itse ympäröiviä ihmisiä tarkkailleena niin sosiaalisessa mediassa kuin muuallakin niin pakko olla muutaman väitteen kanssa samaa mieltä, vaikka kuinka yritän neutraalisti maailmaa ja ihmisiä tulkita sekä tarkkailla.

Otetaan esimerkkinä vaikka rasismi tai kielteinen suhtautuminen eri ihonvärin omaaviin sekä positiivinen suhtautuminen väkivaltaan (esim.tapaus SoO/Ranta). Yleisimpiä tällaiset mielipiteet tuntuvat olevan joko alemman koulutuksen omaavilla tai tietyn yhteiskuntaluokan omaavilla. Perustelisin itse tätä ymmärryksen sekä sivistyksen puutteella. En itsekkään hyväksy minkäänlaista perseilyä jos tänne maahanmuuttajana saapuu, mutta täyttä typeryyttä on suunnata katse sekä viha kaikkia maahanmuuttajia kohtaan.

Itseä hieman puistattaa ahdasmielinen käyttäytyminen esimerkiksi koulumaailmassa lasten vanhempien kohdalla. On esimerkkejä siitä kuinka vanhemmat ilmoittavat, että heidän lapsensa ei tule osallistumaan mihinkään esim. SPR:rrän järjestämiin tilaisuuksiin tai toimintaan, joiden tarkoitus on aivopestä lapsia "suvakkien" arvoihin. Oikeassa ovat siinä mielessä, että koulun ulkopuolisten järjestöjen tilaisuuksiin ei ole pakollista osallistua ja niistä tulee vanhempia aina informoida. Koulun järjestämään ja Opetussuunnitelman määrämään opetukseen taas tulee osallistua.

3. User-ID #1234

Rekisteröitynyt:
    19.03.2009
    Itseasiassa täällä ei ole mitään koulupakkoa, joten voi skipata koulun kokonaan ja opetella itse (kotikoulutus).

4. splice

Rekisteröitynyt:
    16.07.2011
    Ihan oikein ymmärretty sana Inkvisiittorilla.
    Katsos vaikkapa tuota muron helmeä, kulttuurin rikastuttamisketjua. On nimittäin täynnä tismalleen näitä "kulttuurin rikastuttajia".

5. User-ID #1234

Rekisteröitynyt:
    19.03.2009
    Mokuttaja = suvakkipeto = ylipainoinen femistipedofiilinorsu joka lääppii alaikäisiä, syyttömiä turvapaikanhakijoita.

6. Inkvisiittori

Rekisteröitynyt:
    06.08.2014
    Itse luulin, että menee niin kuin hurrinkin kohdalla. Eli se ääni mitä kuuluu suusta johtaa kutsumanimeen. "Mokuttaja sitä, mokuttaja tätä. Moku, moku, moku."

7. Hesu hopo

Rekisteröitynyt:
    31.12.2011
    Ootko varmasti muistanut haistatella tänään taas tarpeeksi monta kertaa kaiken maailman suvakkipedofiileille vitut:mad::mad:??:mad:

Koska teillä on kotiopetuksessa vuorossa seuraavan lauseen opettelu:mad::confused::confused::mad::mad:?

8. User-ID #1234

Rekisteröitynyt:
    19.03.2009
    Osu ja uppos rasmuspelleen... :smoke:

9. Hesu hopo

Rekisteröitynyt:
    31.12.2011
    Pointti oli vähän niin kuin se, että sä et ehkä tolla jokaiseen mahdolliseen väliin viljelemälläsi nokkelalla pedofiiliheitolla edusta ihan sitä maahanmuuttokritiikin terävintä kärkeä:psmoke:

10. User-ID #1234

Rekisteröitynyt:
    19.03.2009
    Mutta ne pedofiiliheitothan ovat totisinta totta. :confused::(

Missäs se kuva on jossa vanha kuihtunut ämmä puristaa tuhdin tumman, alaikäisen oriin reittä? :smoke::comp: Se oli jossain salissa...:think:

11. OrgaNik

Rekisteröitynyt:
    19.01.2015
    Ihan helvetin tasokasta keskustelua jokaiselta osapuolelta :kahvi:

12. OrgaNik

Rekisteröitynyt:
    19.01.2015
    Näyttää larppaamisinto lopahtavan lähes alkuunsa.

http://www.lapinkansa.fi/kotimaa/sa...-kesaa-poliisi-ei-ole-havainnut-mustatakkeja/

13. shaminy

Rekisteröitynyt:
    10.12.2000
  14. suvakkimies

Rekisteröitynyt:
    15.05.2016
    toivottavasti siirtyvät vaikka Venäjälle jos eivät ole parantuneet vihastaan kuten se SVL:n ex-johtaja. Suomessa näille rasisteille ei ole enää sijaa.

15. Mama70

Rekisteröitynyt:
    26.08.2007
    Siis en ymmärrä? SOO:n Porin osaston johtohenkilöt muuttaisivat muualle missä on enemmän alaisia?
    Entäs porilaisten naisten pelastaminen? Eikös se ollutkaan se juttu?

16. suvakkimies

Rekisteröitynyt:
    15.05.2016
    Jessikka Aro jälleen asian ytimessä:

Eli jos nämä "odinit" ovat valmiita jättämään rasismiin ja vihaan perustuvan ideologiansa joka tuhoaa vain heidät itsensä, niin tervetuloa ex-odinit mukaan rakentamaan parempaa Suomea!

Mä haluan kertoa, miltä musta on tuntunut, kun mä kirjoitin juttuja takaisin ihmisyyden kannattajaksi kääntyneestä natsijohtajasta ja kaikista sen tiedoista, jotka se luomastaan natsiliikkeestä paljasti.

Mä välillä itkin. Ja mä en ole ihminen, joka itkee kirjoittaessaan. Mutta tän vihasta tarpeeksensa saaneen miehen puhe, sen rehellisyys ja suoruus, teki muhun vaikutuksen. Tarpeekseen saaneet ihmiset ovat inspiroivia: heillä ei ole mitään hävittävää, eikä siksi mitään pelättävääkään. He tekevät, mitä huvittaa. Tätä vakavaa nuortamiestä, Esa Holappaa huvitti tehdä oikein.

Hän teki jotain, mitä kukaan ei koskaan aiemmin Suomessa ollut tehnyt: lähti luomastaan natsiliikkeestä, ja lähtiessään kertoi kaikki tietonsa julkisuuteen. Ja mä sain seurata ja raportoida sen teon aika tarkasti aika lähietäisyydeltä.

Pitkän aikaa mä mietin ja kirjoitin artikkeleiksi niitä juttuja, joita tää mies mulle paljasti – mitä sen itse rakentaman järjestön rikoksia poliisi ei ollut saanut selvitettyä, miten sen porukoissa diggailtiin terroristi-Breivikiä, millaisella ajatusrakennelmalla se oli oikeuttanut sen vankilaan johtaneen edellisen elämänsä, mitkä kytkyt olivat Venäjään ja sen äärioikeistoon. Ja miten se nyt tunnusti virheensä, oli pahoillaan teoistaan ja tuomitsi toimintansa sekä rasismin ja natsismin.

Tämän miehen ansiosta kaikki suomalaisten natsien väkivaltaiset, lokaiset, lapselliset, karmivat, naurettavat salaisuudet ja sotkut, ne ovat nyt ikuisesti julki eikä sille voi kukaan enää koskaan mitään. Mä sanoisin tätä miestä yhdeksi Suomen kaikkien aikojen merkittävimmistä vuotajista. Olen mielenkiinnolla katsonut, miten suurta mielenkiintoa kansainvälisestikin tähän oululaiseen kolmikymppiseen mieheen nyt kiinnitetään.

Mikä Holapan paljastuksista tekee niin merkittäviä? Siis sen lisäksi, että hän tietonsa julkistamalla riisui aseista äärioikeiston, jonka pelottava ideologia paljastui tiheäksi kerrokseksi salaliittoja ja järjestelmällistä viholliskuvan luomista ja vihapropagandan levittämistä.

No, Holappa avasi huikealla tarkkuudella äärioikeiston toiminnan logiikan ja periaatteet: salailun, aggression ja kiihotuksen kansanryhmiä vastaan. Ja mikä pelottavinta: pyrkimyksen luoda Suomeen yhtenäinen äärioikeistolainen rintama sekä valtavirtaistaa natsistiset ja fasistiset ajatukset päivänpolitiikkaan – tavoite, jossa on melko lailla onnistuttukin, kun katsoo joidenkin poliitikkojen kannanottoja.

Holapan kertomusten ja kirjan ansiosta monet akuutisti ja epätoivoisesti ajankohtaiset asiat – rasismin ja vihapuheen lisääntymisen, joidenkin poliitikkojen hämärretyt mutta juuriltaan äärioikeistolaiset puheet, kaduilla ryhmissä liikkuvan natsiporukan Soldiers of Odinin nopean leviämisen – näkee entistä kirkkaammin.

Hän entisenä natsina myös tarkasti osasi eritellä ja näyttää, että natsistinen ja rasistinen katupartiojengi Soldiers of Odin on natsistinen ja rasistinen katupartiojengi. Ja että rasistinen katupartiointi on tuomittavaa, ja että mustiin pukeutuneet ja henkilöyttään piilottelevat miesporukat hakevat oikeutusta toimilleen lietsomalla yleistävää vihaa ulkomaalaisia vastaan.

Ja että se viha on poliittista, tehty palvelemaan odineita ja niiden hengenheimolaisia, eikä todellakaan suomalaisia, joita katujengi väittää suojelevansa. Sitä samaa poliittista vihaa, jonka ajamana saadaan ihmiset lähettämään verhottuja tappouhkauksia toimittajille ja päänirtileikkauskuvia poliitikoille, jotka edustavat erilaista ajattelumaailmaa kuin he itse.

Holappa myös kertoi, miten väkivaltainen radikalisoituminen tapahtuu – internetin vihasivustoilta – ja miten se vaikuttaa. Miten vihaan lietsotaan koko ajan enemmän ja enemmän ihmisiä, ja miten epävakaat ajat ajavat ihmisiä kiinnostumaan vihasivujen tarjonnasta.

Mistä tulikin mieleeni erittäin suosituksi tietyissä kansankerroksissa noussut MV-lehti, joka rekrytoi sivullaan natsien SVL:n lisää jäseniä. Ensin MV-julkaisu pyrki propagandallaan halventamaan Suomen poliisia ja sen kykyä suojella suomalaisia “maturaiskareilta” ja sotarikollisilta, ja hyvin pian MV:n suojelemat ja markkinoimat Soldiers of Odinin “katupartiot” käytännössä varastivat itselleen poliisin ja järjestyksenvalvojan oikeudet – koska poliisi ei muka turvaa järjestystä ja koska naiset muka tarvitsevat suojelua.

Oikeasti Soldiers of Odin tekee etnistä profilointia, vainoaa ja hakee konfliktia ulkomaalaisen näköisten ihmisten kanssa ja leimaa heidät kaikki rikollisiksi. Ettekö näe – on vain ajan kysymys, milloin SOO provosoi vakavan välikohtauksen ulkomaalaisten näköisten ihmisten kanssa. Se välikohtaus voi maksaa ihmishenkiä.

Muistellaanpa, mitä Suomen suojelupoliisi sanoi vähän aikaa sitten samasta asiasta – kaupunkien kaduilla ryhmissä ”partioivista” “Soldiers of Odineista”?

Se tiedotti, että Odinin sotilaissa on “merkkejä ulkomaalaisvastaisuudesta havaittavissa”. Odinithan somessa julkisesti palvovat Hitleriä, käyttävät dehumanisoivaa propagandaa ulkomaalaisista viestiessään, tervehtivät somessa toisiaan natsitervehdyksin ja kytkeytyvät tiiviisti Suomen vastarintaliikkeeseen, lukevat ja jakavat rasistista MV-julkaisua sekä käyttävät sitä omaan markkinointiinsa.

Suomen suojelupoliisi sanoi julkisesti odineista, että ”ei niitä tarvitse pelätä” – fakta nyt kuitenkin on, että monet pelkäävät.

Ihan oikeasti, meidän poliisi ei ole kieltänyt mustiin takkeihin pukeutuneita ja usein henkilöytensä piilottavia tunnuksellisia rasisteja liikkumasta kaduilla isoissa porukoissa. Miksi? Norjassa niille annettiin vain lupa jakaa ulkona kahvia ja pullaa.

Kuten eras valistunut ulkomaalainen ystäväni totesi, natsipartioita liikkuu yleensä vain epäonnistuneissa valtioissa.

Ja sellaisissa valtioissa kuin Ukraina – sellaisissa joissa on ulkovaltojen ja sisäisten poliittisten äärivoimien lietsomia sotia ja konflikteja, sellaisissa joissa taistellaan vallasta ja sellaisissa, joissa tapetaan ja pahoinpidellään viattomia ihmisiä – niitä, jotka ensin on vihapropagandalla maalitettu.

Mistä me tiedämme, mitä nämä natsistiset katupartiot kaikessa hiljaisuudessa tekevät? Kuka heitä valvoo? Valvooko kukaan? Entä kuka valvoo Suomen vastarintaliikkeen ja siihen kytkeytyvien muiden järjestöjen toimintaa? Onko se toiminta ihan ok, nyt näiden paljastusten valossa ja muutenkin?

Päättäjät hei. Nämä järjestäytyneet, tunnukselliset tuomituista väkivaltarikollisista koostuvat jengit pitää saada pois kaduilta. Poistakaa ne, ennenkuin jotain sattuu. Niiden johtaja sai juuri tuomion, eikä ollut ainoa.

Mutta takaisin asiaan. Musta on upeaa, että Suomi on yhteiskunta, jossa entinen natsijohtaja rohkenee ja haluaa kertoa kaikki tietonsa julki – kuten hän itse sanoi: tutkimuksen ja rasisminvastustajien käyttöön. Ja mä toivon, että tätä kaveria kuunnellaan. Mä toivon, että sen sanat vaikuttaa.

Mä toivon, että katujen “partiot” ja vihasivut siivotaan, poliisi ottaa järjestyksen- ja lainvalvonnan takaisin omaksi tehtäväkseen ja täällä ei OIKEASTI enää tarvitse pelätä, että ulkonäkö, tausta tai julkinen mielipide aiheuttaa ahdistavan vihapuheen tulvan tai kotikadulla joutuu vaihtamaan kadunpuolta, kun mustiin pukeutunut rasistiporukka kävelee vastaan.

Mulle journalistisesti ja henkilökohtaisesti tää oli yksi kaikkien aikojen merkittävimpiä projekteja. Olen tehnyt urani aikana valtavasti juttuja kaikenlaisista äärijärjestöistä ja niiden propagandasta: jihadisteista, al-Qaidasta, al-Shabaabista ja suomalaisista, jotka niiden toimintaan osallistuvat. Mutta en koskaan ennen ollut haastatellut väkivaltaisen äärijärjestön arkkitehtia. Olin tutkinut, kartoittanut, purkanut osiin ja analysoinut heidän toimintaansa, katsonut uteliaana julkisia puheita netistä.

Nyt henkilökohtaisesti sellaisen henkilön, joka häipyi itse luomastaan hirviömäisestä fasistijärjestöstä.

Ja lähtiessään sytytti sen palamaan. Aseinaan totuus ja rehellisyys.

Kun mä mietin Suomea ja suomalaisia, pakahdun ylpeydestä. Meillä saa kaikin mokomin kertoa kaikki tietonsa julki, vaikka ne olisivat kuinka kipeitä tai kertoisivat Suomesta myös sitä tarinaa, jota jotkut – muun muassa äärioikeiston näkyvät kaverit, aseenkantajat ja fasismilla ratsastajat – eivät haluaisi kuulla.

Meillä saa sanoa. Suuressa osassa maailmaa ei saa. Suuressa osassa maailmaa poliittiset ekstremistit pakottavat muut olemaan hiljaa ja hyväksyvät vain ihmiset ja mielipiteet, jotka toistavat heidän ajatuksensa.

Meillä sen sijaan – meillä äärijärjestön jättäjästä ja sen toiminnan vuotajasta otetaan koppi ja hänet hyväksytään takaisin yhteiskuntaan. Olen niin ylpeä Hymiö smile

Mua ja Marko Hietikko a on kiitelty juttusarjasta paljon. Haluaisin kuitenkin osoittaa kiitoksen sille, jonka rohkeuden ansiosta jutut olivat mahdollisia ja joka suurimman kiitoksen ansaitsee: kiitos, Esa Holappa.

Teit oikein.

17. Pöytä

Rekisteröitynyt:
    06.11.2001
    Sehän ei vielä ole ihan likimainkaan pedofiliaa, että tykkää vähän nuoremmasta. Ei edes siinä tapauksessa, että parta-ankkuri todella olisi alaikäinen. Hyväksikäyttöä tämä tarkoittamasi toiminta toki on, molemmin puolin. Toisaalta en voi välttyä ajatukselta, ettei tässä yhtälössä kukaan osallistuja taida ansaita myötätuntoa uhrina.

Tästä aiheestahan voisit siirtyä keskustelemaan vaikka keskenäsi johonkin niihin monista wanhoista muroketjuista, joissa ilmeiset trollit tai kretiinit väittelevät tuulimyll... eikun siis Superegoa vastaan.

18. SuperEgo

Rekisteröitynyt:
    03.07.2001
    Niin. Itsehän ajattelen ihan samoin maahantulijoista: jos on aidosti halukas hylkäämään kaikenlaiset ihmisoikeuksia loukkaavat viha-aatteet ja elämään ihmisiksi, niin tervetuloa. Oletko tästä samaa vai eri mieltä?

19. James_P Banned

Rekisteröitynyt:
    13.08.2013
    Tulihan se rasisti ulos sieltä kaapista. Meidän pitää ymmärtää ja sopeutua heidän kulttuuriinsa, sillä se on sitä oikeaa monikulttuurisuutta ja suvaitsevaisuutta.

20. Steeltape

Rekisteröitynyt:
    01.12.2009
    Näin juuri, koska kaikki kulttuurit ovat saman arvoisia ja mikään ei ole toista huonompi. Paitsi suomalainen kulttuuri, joka pitää hävittää tuomalla maahan turhiksia massoittain.

21. Mama70

Rekisteröitynyt:
    26.08.2007
    http://www.hs.fi/kotimaa/a1464226628619
    Katupartioiden toiminta hiipuu Suomessa – Soldiers of Odinin aktiivi: ”Pitäisi sattua jotain huonoa, että ihmiset aktivoituisivat”

Mutta ehkä se että Odinit ovat melkein partioimassa, onkin ennaltaehkäissyt kaikki ne heidän omissa päissään syntyneet uhkakuvat?

Itsehän sain telepaattisen etiäisen kuinka kuuta suurempi näkymätön taivaankappale syöksyy kohti maata. Sain sen telekineettisillä voimillani suistumaan radaltaan. Läheltä piti!
    Pelastin kaikki!

22. hiivaleipä

Rekisteröitynyt:
    16.05.2015
    Eikös se ollut vähän katupartioiden idea tehdä itse itsensä tarpeettomiksi? Kun kerran syntyi turvattomuuden tunne johon he sitten ilmeisesti vastasivat partioinnilla luoden turvallisuuden tunnetta näin ollen tehden itsensä tarpeettomiksi.

23. Chimera

Rekisteröitynyt:
    20.05.2003
    Taisipa toden totta tulla melkoinen freudilainen tuolta partioitsijalta.

24. Varis tori

Rekisteröitynyt:
    08.02.2015
    http://www.tamperelainen.fi/artikke...f-odinin-kerhotilan-ylojarven-vuorentaustassa

Ei näin.

25. Steeltape

Rekisteröitynyt:
    01.12.2009

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus