Sodastream

Viestiketju alueella 'Ruoka ja juomat' , aloittaja zikko, 29.12.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Zurmeti

Rekisteröitynyt:
    27.09.2008
  2. Mikkos

Rekisteröitynyt:
    01.01.2004
    Mulla menee noista makeutusainelitkuista pakki ihan sekasin jo puolen litran jälkeen. Olenko ainoa?

3. vipe

Rekisteröitynyt:
    20.07.2000
    Parhaana pidän itse Päärynä Mehukattia. Smurffi-limu on hyvää. :D

Toi on oikeestaan ainoo mitä oon tehnyt aikoihin kuplivan veden lisäksi. No se Sodastreamin Lemon Fresh oli ihan jees myös, mutta en noista omista uutteista niin välitä joten en niitä enää jaksa ostaa.

4. Nemostelija

Rekisteröitynyt:
    16.05.2008
    Keittiöremontti on luvassa kohtsillään, joten sitten tulee hana josta saa happovettä. Integrointi on helppoa, muutama letku vaan ja johan suhisee. Sodastream on kaasua pulloon, tuossa kaasu laitetaan vesiputkeen ja annostellaan valmiina hanasta. Itse asennettavissa, jos luottaa omiin näppeihin enemmän kuin pelkää vesivahinkoa kaapistossa/seinissä. Yksinkertainen järjestelmä, joka kuulostaa eksottiselta hulluudelta. Tämä on varmasti tulevaisuuden vakiovarusteita keittiöissä, luulen minä. Limukoneet ovat osittain floppi, mutta kraanavesi tuntuu olevan historiaa aika monelle.

1,5 litraa päivässä menee helposti happovettä, joten se pullojen kantaminen ottaa päähän. Niitä lojuu nurkissa kaikkialla ja ovat aina loppu, ihan kuin röökit. Halvimmat laitteet ovat taas niin surkean oloisia muovihökötyksiä, etten antaisi itselleni anteeksi sellaisen hankkimista. Siedettävätkin ovat pitkälti yli sata euroa, johon on nyt tyytyminen. Lupaan ostaa, kun Porschelta tulee täysalumiininen, linjakas hapotin, jonka hajoittamiseen tarvitaan polttoliekki tai hydraaliset leikkurit :)

5. Miikka M

Rekisteröitynyt:
    25.11.2005
    Kannattaa ehdottomasti. Juuri tuli hommattua. Makso 60 euroa. Ei tarvi esansseja ostaa.
    ---
    Tässä olisi hyvä resepti:

Sitruuna puristettuna ja sen kuoret kuorittuna. 1 L vettä ja vajaa desilitra sokeria. Huom. Muista pestä sitruuna hyvin.

1) Anna muhia 2 tuntia jääkaapissa, välillä ravistaen pulloa.
    2) Siivilöi kuoret ja isommat lihapalaset pois
    3) Hapotus

Ja nauti hyvästä sitruuna limonaadista!

Edit: Korjattu.

Viimeksi muokattu: 12.07.2011
  6. Mikkos

Rekisteröitynyt:
    01.01.2004
    Desi sokeria ja hapokas sitruuna. Kyllä hampaat ropisee suusta nopeesti.

7. Miikka M

Rekisteröitynyt:
    25.11.2005
    Rupesin kattoo tarkemmin noita mittoja niin nehä oli päin mettää. Pullo olikin 1L ja sokeria vajaa desilitra. Korjattu!

Edit: Tuli vielä parempaa kun pidin sen noin desilitran sokeria, mutta nostin veden 1,5 litraan ja yksi iso sitruuna puristettuna ja kuorittuna.

Viimeksi muokattu: 13.07.2011
  8. Alceste

Rekisteröitynyt:
    22.04.2010
    Lemon Fresh on paras tähän saakka kokeilluista, Lemon Lime hyvä kakkonen. Cola light on kuten mainittu aika kökköä, maistuu juurikin siltä väljähtyneeltä kolalta jota baarissa saa siitä ...letkusta (mikä sen blandissuihkuttimen oikea nimi on?). Ginger Ale oli pettymys, kuten myös omena.

9. Alceste

Rekisteröitynyt:
    22.04.2010
    Dude. Desi sokeria on noin 85 grammaa. Se on makea kakun määrä sokeria. Lopeta helvetissä ennen kuin haima sanoo poks.

10. Miikka M

Rekisteröitynyt:
    25.11.2005
    Mee muualle trollaa.

11. Alceste

Rekisteröitynyt:
    22.04.2010
    Hyvää diabetestä sitten vaan :smoke:

12. TomG

Rekisteröitynyt:
    17.06.2009
    Mietin näitä ohjeita selanneena että hapotatteko jo valmiiksi sekoitettunutta vettä, kun ohjekirjassa väitettiin että saisi pelkkää vettä hapottaa

13. Alceste

Rekisteröitynyt:
    22.04.2010
    Tarkoitatko että lisääkö makuaineen ensin ja sitten hapottaa? Itse toimin ohjekirjan mukaan, vesi, hapotus, makuaine, korkki, ravistus, jääkaappi :)

14. Moebbels

Rekisteröitynyt:
    23.10.2011
    Noista makutiivisteistä tuli mieleen että Ginger Ale -maku on ihan hyvä. En ole nähnyt schweppesin versiota muuta kuin tölkeissä tai 0.5l pulloissa joten rahaaki säästyy jos tuota tykkää enempi juoda :)

15. Alceste

Rekisteröitynyt:
    22.04.2010
    Sarjassamme "vesissä on eroja", minun mielestäni se on aivan hirveää :)

16. link-ki

Rekisteröitynyt:
    08.04.2011
    Noita soda streamin makuaineita ei ainakaan mun pakki kestä. Ruotsista saa Sonjo ja Bob merkkisiä litkuja jotka on makeutettu aidolla sokerilla ja tuloksena on ihan automaatin tasoista limsaa. Sonjo Produkter AB, Skne, Sverige

Erityistä herkkua on portello, joka vastaa maultaan vanhaa kasarisuosikkia rally-limsaa.

17. Grez

Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Tuliko tää projekti valmiiksi?

Itse mietin kans tossa joskus moista mahdollisuutta, mutta muutama kysymys tuli mieleen.
    - Minkä systeemin hommasit? Paljonko maksoi?
    - Saako siitä systeemistä juoksutettua vettä ilman happoa, että saisi kylmää soodavettä? Muuten tuntuisi, että jos vaan lasillisen lurauttaa silloin tällöin, niin on aina lämmintä tai jos tulee aina soodavettä niin menee hiilidioksidia hukkaan jos juoksuttaa.
    - Millainen hiilihappopullo? Tilavuus? (Täytön) hinta? Kuinka helposti saatavilla täyttö?

18. Janishell82

Rekisteröitynyt:
    17.07.2002
    Sitä kyllä ihmettelen että miksi noi sodastreamin tiivisteet pitää tehdä keino sokerista. Onneksi Sodastreamilta on ilmestynyt muutamia makuja jossa ei ole keinosokeria, nämä keinosokerittomat sodastream purkit erottaa isommasta korkista.

19. link-ki

Rekisteröitynyt:
    08.04.2011
    Alkuperäiset 80-luvun sodastreamit olivat ihan sokerilla makeutettuja. Tosin nekään eivät kovin hääppösiä olleet, niitä laitettiin todella vähän ja maku oli sen mukainen.

20. allapo

Rekisteröitynyt:
    23.02.2001
    Ekassa kaupassa josta SodaStreamin ostin oli vain Light Colaa. Seuraavasta löysin Cola consentratea jossa oli sokeria ja makeutusaineita. No kolmannessa kaupassa olisi sitten ollut PREMIUM colaa eli pelkällä sokerilla maustettua colaa mutta kun on jo 12 litran aineet niin ei sitten enää kolmatta putelia viitsinyt hommata :)

Janishellille keinosokerilla saadaan Kcal arvot juomasta kohdalleen eikai siinä muuta?

Viimeksi muokattu: 26.03.2012
  21. Eagleheart

Rekisteröitynyt:
    01.01.2003
    Tulipa hommattua tää laite, ja kysyisinkin vehjettä enemmän käyttäneiltä, että montako "purskautusta" tykkäätte lyödä sitä happoa juomiinne? Ohjekirjan kolmella purskautuksella tuntuisi tulevan aika laimeaa tavaraa..

22. Miikka M

Rekisteröitynyt:
    25.11.2005
    Neljä suhina painallusta ja tullu riittävän hapokasta :kippis:

23. idle

Rekisteröitynyt:
    15.02.2011
    3-4 hyvä määrä. Enemmällä kuohuu liikaa ja maistuu liiaksi soodavedeltä. Pitää painaa tarpeeksi lujaa, että kuuluu törähdys, muuten ei tule happoja. Itse tätä tuli aluksi ihmeteltyä ku ei juoma hapotu. :D

24. Alceste

Rekisteröitynyt:
    22.04.2010
    Eikös se ohjeissakin lue että kun laite pieree niin voi lopettaa painelemisen? :)
    Paitsi sitten kun patruuna vetelee viimeisiään niin saa pierettäää olan takaa että veteen jää enemmän poretta kuin vissynovellessa.

25. Eagleheart

Rekisteröitynyt:
    01.01.2003
    Täällä ei ohjekirjassa ollut mainittuna mitään tuosta pieraisusta. Tosiaan, kolme pierullista painallusta voisi riittää, mutta olenpa nyt tehnyt neljällä ja hyvää tulee.

Ootteko tehny "oikein" vissyä tuolla, lisäillyt suolaa tms. magnesiumin sun muiden saamiseksi?

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen