sitkeä amatööri haluis kyhää GUIn

Viestiketju alueella 'Ohjelmointi' , aloittaja pahakokki, 11.08.2019.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. pahakokki

Rekisteröitynyt:
    11.07.2014
    mulla on helvetin iso ja monimutkainen batch scripti joka pääasiassa tarkkailee downloads hakemistoa ja kun havaitsee siellä valmiita tiedostoja, ne menevät erittäin laajamittaiseen käsittelyyn ja erittäin vaativaan lajitteluun. scipti on oikeastaan klusteri pienempiä skriptejä (functioita) joita on joku alle 30kpl, jotka tekee mitä hullumpia juttuja ja kaikki batchillä (lol). tää on paisunut niin isoksi että en yksinään jaksa enää jahdata bugeja vaikka olen kyhännyt scriptille (ehkä nerokkaan) buginmetsästyssysteemin. suurin toiveeni olisi saada skriptin command prompt käyttöliittymä kirjoitettua GUI muotoon mutta sitten siirrytäänkin jo "oikeisiin" ohjelmointikieliin joiden tekemisestä (tai vaadittavista ympäristöistä) en ymmärrä mitään.

haluisin kyhätä käyttöliittymän jossa olisi kokoajan ruudulla tärkeimmät on-demand toiminnot, lisäksi olisi monisivuinen asetusvalikko. pääruudulla pitäisi myös näkyä prompt/logi tyylinen shell tms josta näkisi mitä uusia tiedostoja on saapunut ja tästä listasta olisi kiva pystyä avaamaan tiedostot suoraan. nämä ovat jo tehtynä mun uusimmassa versiossa scriptiä mutta batch muodossa. eli mun scriptissä on kolme options ruutua, päävalikko jne. toimii mutta silti tää on nolo ja vaikee käyttää. haluaisin tälle universaalia viehättävyyttä.

tarvisin mitä tahansa apua. esim. minkä kielen+ympäristön valitsen tätä varten? olen harkinnut python tai powershell opettelua GUIta varten. ohjelmasta pitäisi saada tehtyä sellainen että kuka tahansa voi parantaa projektia ilman minua ja ilman että kenenkään tarvii maksaa kenellekään mitään. paitsi jos sillä yritetään pistää rahoiksi niin saatan haluta prosentin...

2. Photiou

Rekisteröitynyt:
    23.11.2005
    Kävisikö esim. Tcl/Tk, Perl/Tk tai Tkinter (python); noilla on joskus tullut skriptattua käyttöliittymiä 'simppeleihin tarkoituksiin'. Noita batch-skriptejähän voi sitten käynnistellä GUI:sta niin ei tarvitse kaikkea kirjoittaa uusiksi.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen