"Sinä hyödyt siitä mitä Jimm's tietää."

Viestiketju alueella 'Yritykset ja jälleenmyyjät' , aloittaja Jimm's, 19.04.2011.

  1. H3NKX4

    Rekisteröitynyt:
    14.11.2014
    Viestejä:
    57
    Nyt kyllä Jimms vetää herneen nenään vähän väärästä asiasta. Aikoja sitten S478 emolevyni oli kuulemma takuupuolenne mukaan kunnossa, koteloni ilmeisesti oli vain vino kun emo ei siinä suostunut toimimaan.

    Emolevy toimi minullakin pöydällä ilman minkäänlaisia ongelmia ja tilasin jimmsiltä uuden kotelon. Tähänkin koteloon kasattaessa kone ei suostunut käynnistymään. Tämän jälkeen asensin paperiset tiivisteet emolevyn kiinnitys pisteiden alle. Tämän jälkeen emolevy toimikin jokaisessa mahdollisessa kotelossa. Tästä pääsemme siihen että emolevy oli selvästi viallinen mutta minä kuitenkin jouduin maksamaan aiheettomasta takuu palautuksesta, sekä ostin uuden kotelon aivan turhaan. Toinen tapaus onkin hieman tuoreempi. Näytöstäni hajosi virtanäppäin, takuuseen lähetettyäni saankin kohta tarjouksen että ovat valmiita hyvittämään näytöstä 120€. Totesin asiaan etten hyväksy kyseistä summaa ja haluan näyttöni takaisin. Tätä palautusta ei kuitenkaan koskaan pystytty tekemään sillä joku työntekijöistä oli onnistunut hajoittamaan näyttöni paneelin sitä purkaessa. Näytön hinta oli yli 500€ ja nyt minulle tarjotaan siitä 120€? En jaksanut tapella enempää ja tilasin uuden 144hz näytön ja maksoin erotuksen.

    Takuu asioissa siis jos joudutte tämän yrityksen kanssa tekemisiin kustaan teitä silmään varmasti.
     
  2. Juuso40

    Rekisteröitynyt:
    21.08.2000
    Viestejä:
    30
    Itselle kävi näytön kanssa seuraavasti. Tilasin uuden näytön joka paljastui virtoja päälle laitettaessa vialliseksi, näytön valo loisti läpi kehyksen reunasta koska kehys ei ollut paikallaan eikä sitä saanut mitenkään kiinni painettua. Oletin että saan viallisen näytön palauttaa ja saan uuden tilalle. Jimm´s vastasi ettei onnistu uuteen enää vaihto koska olen näytön ottanut käyttöön eli käyttänyt virrat päällä. Olisin voinut näytön palauttaa ja saanut tilalle käytetyn takuukorjatun näytön. Huonolla tuurilla olisin saanut pikseliviallisen tuotteen joten hammasta purren viallinen näyttö jäi käyttööni. Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun Jimmsiltä ostan enää näyttöä.
     
  3. Tege Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Viestejä:
    34 627
    Koska tämä tapahtui? Kun viimeksi kyselin tätä niin kuulemma muutaman tunnin saa testata ja vielä onnistuu palautus.
     
  4. Juuso40

    Rekisteröitynyt:
    21.08.2000
    Viestejä:
    30
    Reilu vuosi sitten. Jos tilanne on muuttunut, niin ei se minua enää auta. Tapahtunut mikä tapahtunut. Kaverit välillä kyselee minulta suosituksia mistä ostaa komponentteja, sanon ettei ainakaan jimpalta. Näin se vaan menee, kun kokee tulleensa kusetetuksi.
     
  5. ZseLotH

    Rekisteröitynyt:
    06.11.2016
    Viestejä:
    27
    Miten noissa m.2 ssd levyissä; raukeaako takuu jos työntää lämmönsiirtoteipillä kortin pintaan jotain heatsinkkejä?
     
  6. JyriH97

    Rekisteröitynyt:
    08.11.2013
    Viestejä:
    197
  7. Jimm's

    Rekisteröitynyt:
    14.04.2011
    Viestejä:
    10 035
  8. Jimm's

    Rekisteröitynyt:
    14.04.2011
    Viestejä:
    10 035
    Moi! Uusiin tilauksiin toimitusaika-arvio on tosiaan tuo 5-7 työpäivää tällä hetkellä, jo tehtyihin tilauksiin arvio saattaa olla siis eri.
     
  9. Jimm's

    Rekisteröitynyt:
    14.04.2011
    Viestejä:
    10 035
    Moi! Tuotteen on oltava alkuperäisessä kunnossa takuuseen palautettaessa, joten vähän riskihommaa tuollainen kyllä.
     
  10. ZseLotH

    Rekisteröitynyt:
    06.11.2016
    Viestejä:
    27
    Olettaen että tyynyn saa irti mutta hieman jää "tahmaa" poistosta niin tuote on takuukelvollinen? (olettais ettei pölykään mitätöi takuuta)
     
  11. Jimm's

    Rekisteröitynyt:
    14.04.2011
    Viestejä:
    10 035
    Ei _pitäisi_ olla ongelmaa, mutta nämä käsitellään tapauskohtaisesti, eli hankala ottaa varmuudella kantaa ennenkuin tuote on oikeesti edessä. Riskipeliä, kuten sanottu.
     
    Viimeksi muokattu: 20.03.2017 klo 12:53
  12. Jimm's

    Rekisteröitynyt:
    14.04.2011
    Viestejä:
    10 035
    Jimms ei pahoita mieltänsä, vaan päin vastoin jokainen tapaus on oppimisen paikka ja pyrimme ratkaisemaan jokaisen tilanteen (oli se mikä tahansa) asiakasystävällisesti.

    Mainitussa tapauksessa kuitenkin mennään jo vuosissa monta takaisin päin kun vielä S478 kukoisti ja PC pelaaminen alkoi kokemaan suurempaa mullistusta :)
    Voi niitä muistoja! Onneksi voidaan todeta, että paljon on virrannut vettä aurajoessa ja moni asia on muuttunut, vaikka osa linjauksista onkin pysynyt samana. Näitä vaikeita tilanteita tulee yritykselle kuin yritykselle vastaan ja haluttu lopputulos on kaikilla aina sama (tyytyväinen asiakas).

    Valitettavasti välillä tulee tilanteita joissa ei millään päästä yhteisymmärrykseen, ja tällöin Kuluttajariitalautakunnasta voidaan hakea puolueeton ratkaisu asiaan. Sekään prosessi ei kuitenkaan ole se miellyttävin mahdollinen, sillä lautakunnan ratkaisuaika on harmillisen pitkä (tällä hetkellä jopa 2 vuotta!). Teemme kuitenkin kaiken tehtävissä olevan asiakkaan hyväksi näiden tapausten välttämiseksi.
     
  13. H3NKX4

    Rekisteröitynyt:
    14.11.2014
    Viestejä:
    57
    Minun käsitykseni takuun toiminnasta on näin. Jos tuotteella on kolmen vuoden takuu, saan uuden tai vastaavan tuotteen mikäli tuote hajoaa. 120€ ei millään tavalla ollut riittävä hyvitys noin 500€:n näytöstä. Tappelimmekin silloin josko saisin 120hz näytön vaihdossa mutta tämä ei teille käynyt. Ainoana ratkaisuna olikin juuri hyväksyä teidän 120€:n tarjous ja maksaa väliraha tähän 144hz näyttöön (joka oli demokappale jostakin messuilta). Olisin jopa tämän näytön hyväksynyt suoraan takuuvaihdossa. Mutta ei yritin kuluttajalautakuntaa mutta heidän ohjeensa oli tyytyä teidän 120€:n tarjoukseen juurikin tämän noin kahden vuoden käsittelyajan takia. Enkä minä rupea ilman monitoria olemaan kahta vuotta vain että pääsen tappelemaan teidän kanssa miten takuu toimii.

    Tästä syystä en ostakaan tulevia monitoreitani teiltä. Haen sen jostain kivijalka kaupasta ja maksan ylimääräistä, ja silloinkin aion kysyä kuinka he aikovat hoitaa mahdolliset takuut.
     
  14. Jezme

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    4 758
    Itselläni päinvastaiset kokemukset. Bitfenixin kotelossa ollut IO-levy (vai mikä nyt onkaan tuo etupaneelin liitäntöjen levy) oli rikki ja vaihdokki lähetettiin suoraan minulle ilman edes rikkinäisen osan palautusta.
    Toisella kertaa reititin reistaili -> lähetettiin takaisin Jimmssille -> viikon sisällä tuli takuuvaihdossa uusi avaamaton pakkaus takaisin.

    Ei sillä etteikö mokia kävisi tai huonoja kokemuksia tulisi jokaiselle firmalle mutta aika raju tuo yleistyksesi.
     
  15. Jimm's

    Rekisteröitynyt:
    14.04.2011
    Viestejä:
    10 035
    Palautteet otetaan luonnollisesti vastaan, ja niihin pyritäänkin reagoimaan tuoreeltaan silloin kun viilattavaa on - menneisiin tai niistä koituneeseen mielipahaan ei valitettavasti voida vaikuttaa, mutta vähemmän onnistuneista keisseistä on pyritty ottamaan opiksi! :)
     
  16. headshot84

    Rekisteröitynyt:
    04.12.2016
    Viestejä:
    19
    Suosittelen jimms:n laittamaan takuuehtoihin merkinnän, jos tuotteessa on ulkoisia vaurioita, tuotetta ei korvata, pääsee molemmat osapuolet helpommalla(säästytään vääntämiseltä ja syytöksiltä). Koska nykyisillä takuuehdoilla ulkoinen vaurio on luultavasti 99,99% asiakkaan itse aiheuttamaksi todettu?. Todenmukaisemmat lauselmat takuuehdoissa, silloin asiakas on tietoinen suoraan ostaessaan osia, että ulkoisia vaurioita ei korvata, tämä asiakaspalautteena. 1/10000 saa sen maanantai kappaleen sitten tehtaalta. Ja korjaus tuonne aikaisempaan viestiinne " Tapaus on viety eteenpäin toimestamme, aikaisemman viestimme mukaisesti.", kuluttaja on se joka asian vie kuluttajariitalautakuntaan. Hetken herätti ihmetystä tuo asia, että yritys vie asian kuluttajariitalautakuntaan. Kaikille tiedoksi, se ei ole mahdollista. Tapaukset on vietävä henkilökohtaisesti itse sinne. Hyviä kesän jatkoja kaikille ja muistakaa kuluttajan oikeudet.

    Muut tilatut osat emolevyä lukuunottama kuitenkin toimivat ja kone pelittää mainiosti.
     
    Viimeksi muokattu: 20.03.2017 klo 18:15
  17. do_Ob

    Rekisteröitynyt:
    24.02.2013
    Viestejä:
    1 649
    se on lama ny! ✌️
     
  18. tatteru

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Viestejä:
    4
    Hei, pahoittelen tyhmää kysymystä.
    Olisi tarkoitus ostaa uusi ohjain, katsoin alunperin xbox 360 wireless ohjainta, mutta siinä ei tietääkseni tule mukana akkua, eli laite vaatii jatkuvasti paristojen vaihtoa.
    Päädyin valitsemaan sitten Xbox One ohjaimen, mutta ei mitään hajua onko tässä akkua mukana, vai täytyykö se ostaa erikseen?

    Tässä linkki ohjaimeen, onko siinä akku mukana, vai täytyykö ostaa erikseen?
    https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...crosoft-xbox-one-pc-wireless-controller-win10
     
  19. LaDeX

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2007
    Viestejä:
    5 926
    Pitää ostaa erikseen. https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/107825/s3v-00008/microsoft-xbox-one-play-charge-kit

    Vinkki: Xbox One S:n ohjain toimii suoraan bluetoothilla niin ei tarvitse tuota vastaanotinta.
    https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...able-for-windows-peliohjain-xbox-one-pc-musta
     
    Viimeksi muokattu: 20.03.2017 klo 21:01
  20. Kallekettu

    Rekisteröitynyt:
    22.08.2013
    Viestejä:
    30
  21. Jimm's

    Rekisteröitynyt:
    14.04.2011
    Viestejä:
    10 035
  22. Peitse

    Rekisteröitynyt:
    06.05.2014
    Viestejä:
    52
    Tuleekohan milloin 1080 Ti Strix yms. malleja ennakkotilattavaksi/ostettavaksi? Parilla kaupalla on kauppasivu Strixille jo pystyssä.. Mietin myös onko suunnitelmissa ollut/tuleeko olemaan pystyttää chattipalvelu nettisivuille? Toimisi hyvin esim. yöaikaan.
     
  23. Corn_Holio

    Rekisteröitynyt:
    05.02.2005
    Viestejä:
    16
    Olen ollut Jimmsin asiakas noin kymmenen vuotta, ostanut keskimäärin tuhannella eurolla vuodessa tavaraa.
    Nyt jouduin ensimmäisen kerran tekemään takuupalautuksen kun gtx780 näytönohjain hajosi 3v takuun viimeisinä kuukausina.

    Korttihan oli ostaessani high-end tuote, ja vieläkin ihan ok pelaamiseen.

    Tilalle ehdotettu GTX 1050ti korttia, joka on vielä huonompi kuin vanha korttini.

    Jos tämä on teidän käsityksenne asiakaspalvelusta niin minä en ainakaan teitä suosittele kenellekään takuuasioiden puitteissa.
     
  24. Jezme

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Viestejä:
    4 758
    Viimeksi muokattu: 21.03.2017 klo 14:26
  25. xipix

    Rekisteröitynyt:
    08.09.2012
    Viestejä:
    1 526
    Laitetaan oma kokemus myöskin, sama aihepiiri. Ei ole näköjään mikään muuttunut lähiaikoina.

    Laittoiko Jimm's sähköpostiviestiin "Korvaava tuote on palauttamaanne tuotetta ominaisuuksiltaan vähintään vastaava tai parempi."

    Itsellä oli myös ensimmäinen takuukeissi koskaan ko. puljun kanssa. Meni GTX970 tuuletin rikki ja sieltä tuli viesti että ei korjata ja tilalle postitetaan Asus Dual GTX1060 3gb. Tästä alkoi sitten vajaan 20 viestin mittainen sähköpostinvaihtoketju ja olin ilman näytönohjainta melkein kaksi viikkoa.

    GTX1060 3gb ei ole ominaisuuksiltaan "vähintään vastaava tai parempi" kuin GTX970, sillä 1060 kortissa on vain 3gb muistia ja gtx 970 on muistia 4gb. En hyväksynyt tätä vaihtoa ja tästä se vääntö alkoi. Kysyin vaihtoa Asus Dual GTX1060 6gb malliin, jonka nettihinta oli 20€ 3gb mallia korkeampi. Sanoin että voin jopa maksaa tuon erotuksen. Jimm'sin mukaan tämä ei onnistu, vaan hyvittävät GTX970 kortista reilu 150€ ja jos haluan gtx1060 6gb mallin, niin minun pitää maksaa reilu 120€ välirahaa.

    GTX1060 3gb kerkesi jo tulla tässä välissä lähikauppaan noudettavaksi, josta sen noudin ja jätin paketin lattialle odottamaan.

    Jatkosähköposteissa ei puhuttu enää "Korvaava tuote on palauttamaanne tuotetta ominaisuuksiltaan vähintään vastaava tai parempi" vaan "korvaava tuote on suoritustehoiltaa vastaava tai hieman parempi". Ja sanottiin että suoritusteho on parempi tällä 1060 3gb kortilla kuin gtx970, ei puhetta enää ominaisuuksista.

    Pyysin asiaan ylemmän tahon kommenttia ja sieltä tuli sitten vastaus anteeksipyyntöjen kanssa että palauta kortti meille ja saat 6gb mallin tuolla 20€ erotuksella. Anteeksipyyntöjä tuli kyllä, mutta peliliikkeenä olisi ollut hyvä jättää tuo 20€ erotus pyytämättä, sillä jouduin turhaan noutamaan ja palauttamaan paketin, sekä olemaan sen vajaa pari viikkoa ilman näytönohjainta. Mutta ei, joten jäi huono maku suuhun kaikinpuolin.

    Nykyään kaikesta pitää pitää itse huoli. Pidä puolesi, älä anna periksi.
     
    Viimeksi muokattu: 21.03.2017 klo 13:30

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti