silent rig (Päivitys 3.10.2013 Konkurssi)

Viestiketju alueella 'Yritykset ja jälleenmyyjät' , aloittaja silent rig, 02.04.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. WanhaPatu

Rekisteröitynyt:
    06.10.2003
    Silent Rigin takuut katosivat kuin tuhka tuuleen sinä päivänä, kun Silent Rig meni konkurssiin. Jäljellä on ne takuut ja virhevastuut, jotka valmistaja hoitaa.

2. Haggispro

Rekisteröitynyt:
    03.08.2012
    Voi helvetin helvetti. Mahtavaa, kun oikein maksaakin vielä kolmen vuoden takuusta ja käy näin, ihanata...

3. ie1

Rekisteröitynyt:
    01.01.2013

Joo se oli kyllä huono takuu. Itsekin mietin sen ottamista, mutta aattelin että kai kone nyt sen verran kestää. Kone kyllä kestää, mutta firma ei :D

4. Jote

Rekisteröitynyt:
    07.10.2002
    Terminologiaa kuntoon. Takuuta ei voi ostaa. Takuu on aina vastikkeeton. Huoltosopimuksia voi ostaa, mutta ne ovat tietenkin yrityksen sisäisiä asiota.

5. WanhaPatu

Rekisteröitynyt:
    06.10.2003
    Takuuna ne silti myytiin. ;)

6. Jote

Rekisteröitynyt:
    07.10.2002
    Samaa tekee esim. verkkokauppa.com ja läppärivalmistajat "takuulaajennusten" kanssa. Se vain on valehtelua ja asiakkaan pitäisi itse se havaita kun ei noita ole saatu kuriin.

7. Team_Slow

Rekisteröitynyt:
    19.11.2009
    Täytyy lähettää Silent Rigistä ostettu Corsair AX750 takuuseen ja juuri Corsairille soittelin ja annoin tarvittavat tiedot jotta sai Express Replacementillä tuon vaihdettua. Menee kuulemma muutama päivä niin lähtee poweri tulemaan. Tuota AX750 ei enää myydä niin tilalle tulee AX760. Vaikutti ainakin pikaisella vilkaisulla lähes samalta/paremmalta kuin tuo nykyinen joten ei ainakaan siinä mielessä menetystä tullut. Takuunhan pitäisi olla täysin maksuton mutta jouduin äskön puhumaan 15min puhelimessa tuonne takuu palveluun amerikkaan ja asiakaspalvelijan mukaan minulle tulee uusi poweri postissa mutta minun pitää lähettää vanha sinne takaisin omalla kustannuksella. Onko mitään toivoa saada noita postikuluja tai puhelinkuluja takaisin vai meneekö nyt oppirahoja kun tuli jostain muualta kuin jimmsiltä jotain ostettua? En sitten tiedä mihin asti tuo pitää lähettää koska jos se suomeen pitää niin ei haittaa mutta ulkomaille voi maksaa hieman enemmän. Onko jollain kokemusta vastaavasta?

"Express Replacement: To minimize down time, Corsair offers an Express Replacement RMA (Return Merchandise Authorization) process where we will ship your replacement product prior to receiving your defective product. A credit card hold equivalent to the retail cost of your unit is required. To avoid being charged, we need to receive your unit back within 10 business days from the date your Express RMA is shipped. You may also be charged if the item received is not covered under the warranty, or is a different item from what was approved."

EDIT: Nähtävästi tällaiseen osoitteeseen pitää lähettää. Postin hinnaston mukaan noin 25€ maksaa.

Corsair BV
    Attn: Returns Department
    Wormerweg 8, 1311 XB
    Almere, The Netherlands

EDIT: 23.50€ maksoi takaisin lähetys ja noin 7€ puhelut eli ei tuo kovin halpa projekti ollut. Sain tosin muutaman kympin kalliimman powerin tilalle joskaan sekään ei ole ihan täysin viaton yksilö.

Viimeksi muokattu: 18.01.2015
  8. IcyAero

Rekisteröitynyt:
    17.12.2009

Onneksi sait valmistajan suostumaan suoraan takuukäsittelyyn, normaalisti ainakaan ei valmistajalla ole mitään velvoitetta ottaa vastaan tälläisessä tapauksessa. Itsekin tosin olin aikoinaan yhteyksissä MSI:hin näytönohjaimen takuuvaihdosta ja sekin onnistui moiteetta, vaikka näytönohjain piti lähettää Alankomaihin omalla kustannuksella. Mutta, parempi sekin kuin pulittaa 300€ uudesta samanlaisesta näytönohjaimesta.. ;)

9. Peksuu

Rekisteröitynyt:
    02.05.2006
    Ajattelin lainata viestiäsi vaikka se vanha jo onkin. Mulla on sama tilanne powerin kanssa. Onnistuiko tuo Express Replacement RMA vain puhelimen kautta, koska se vaihtoehto oli harmaana kun RMA tickettiä tein? Ei tekis mieli tilata uutta poweria vain sen takia että vanha pyörii pari viikkoa takuuvaihdossa. Ja sitten vielä sellainen mietityttää, että pitikö niiden vielä erikseen hyväksyä, että virtalähteesi kuuluu takuun piikkiin?

10. Team_Slow

Rekisteröitynyt:
    19.11.2009
    Juu vain puhelimen kautta onnistui. Ite jouduin vielä kerran vaihtamaan powerin kun sieltä tullut inisi niin kovaa. Siinä tosin maksoivat postit yms. Kyllähän tuossa jonkun verran joutui näkemään vaivaa viestittelyssä mutta itse takuu vaihto onnistu moitteettomasti. Eivät ainakaan minulla tutkinut poweria mitenkään.

11. Peksuu

Rekisteröitynyt:
    02.05.2006
    Hyvä tietää. Toivotaan, että onnistuu helposti. Pitikö sulla lähettää johdot myös mukana? Mulla nimittäin alkuperäiset johdot vähän leikeltynä(modailin) ja käytössä corsairin omat sukitetut kaapelit. Eivät ole vielä tickettiin vastanneet miten edetään, mutta toivon mukaan johdoilla ei niin iso merkitys olisi.

12. Team_Slow

Rekisteröitynyt:
    19.11.2009
    Joo aivan kaikki piti lähettää mukana. Ite onneks säilyttelen noita laatikoita niin oli helppo lähettää ja kaikki oli tallessa.

13. Stige

Rekisteröitynyt:
    06.11.2007
    Entäs Rosewillin powerit? Onko ainut tapa hoitaa takuu suoraan Rosewillin kautta, eli lähetellä poweri jenkkeihin? Kukaan ei hoida suomenpuolella näitä enää?

Minun pitää ensin maksaa kulut lähettää se sinne, he lähettävät sit vain US osotteeseen tavaraa eli pitää vielä jollekin kolmannelle osapuolelle maksaa taas kulut että lähettäis sen eteenpäin suomeen...
    Onpas hankalaa!

Viimeksi muokattu: 23.01.2018
  14. Tounii

Rekisteröitynyt:
    24.10.2012
    https://muropaketti.com/tietoteknii...iden-maahantuonti-ja-silent-rigin-takuuasiat/

15. Jimm's

Rekisteröitynyt:
    14.04.2011
  16. Tounii

Rekisteröitynyt:
    24.10.2012
    Jep tuli näköjään liian pikaisesti linkattua.

17. Jimm's

Rekisteröitynyt:
    14.04.2011
    No problem, kunhan korjattiin virheellinen tieto :)

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen