Sid Meier's Civilization V

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Elerond, 18.02.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. emerik

    Rekisteröitynyt:
    23.05.2005
    Viestejä:
    6 796
    Eikö se ole juuri parasta, että kaikki on hiukan tuntematonta? Voit asennoitua kuin suuri johtaja Adolf Hitler sekä päättää vision mitä rupeat tekemään valitulle kansalle. Hmmm-m, eli ei se pelkkä voittaminen vaan enemmänkin hiekkalaatikkopeli jossa vain yhteiskuntaa johdat siis. Eli erehtyksien kautta vain toteuttamaan sitä valtakuntaa ja kuvittelet mielessäsi olevasi Kim Jong-Il. :)

    Ps. Harmi ettei neuvonantajia voi teloittaa.

    Pss. Sori offtopic viesti.
     
  2. Murologi

    Rekisteröitynyt:
    12.05.2009
    Viestejä:
    1 688
    Taitaapa olla 1.0.0.2.0.
     
  3. mPete

    Rekisteröitynyt:
    25.10.2001
    Viestejä:
    1 194
    No niin, kyllä se silloin on sama. Kiitos.
     
  4. Team_Slow

    Rekisteröitynyt:
    19.11.2009
    Viestejä:
    6 882
    Niin mutta varsinkin vaikeimmalla tulee otettua turpaan ja kovaa usein. Mutta tuo tästä pelistä tosiaan tekee hyvän ettei oikein voi kyllästyä :)
     
  5. tusinatunnari

    Rekisteröitynyt:
    13.01.2005
    Viestejä:
    1 397
    Millos tulee seuraava patsi, nyt toka loppupeleihin edennyt peli jumittaa bugiin, aiempi oli ikuinen rauhansopimus-bugi, nyt taas kaatuu standard mapp iprincellä 496-497-vuoronvaihtoon.
     
  6. Sauros

    Rekisteröitynyt:
    30.09.2009
    Viestejä:
    296
    Tekoäly tuntuu jotenkin oudolta, kun se tekee omasta mielestäni aika päättömiä asioita. Paras varmaan oli, kun toin yhden AI takaisin peliin vapauttamalla sen kaupungin. Niin eikö se sitten seuraavalla vuorolla rähisi, kun minulla on kaupunkeja liian lähellä sitä. Kun myöhemmin vapautin toisenkin AI niin sekin rähisi siitä, että olen liitossa erään kaupunkivaltion kanssa. :D
     
  7. avakki

    Rekisteröitynyt:
    21.06.2010
    Viestejä:
    78
    Tekoälyyn on päässyt livahtamaan pari bugia lehdistöversion ja julkaisuversion välillä. Mitä olen lukenut, tekoäly oli paljon parempi sotimisessa ja diplomatiassa lehdistöversiossa.

    Seuraavan patchin ajankohdasta ei ole vielä tietoa, mutta näyttää että valmistelevat vähän isompaa pakettia, eikä vain hotfixeja.
     
  8. tom_gore

    Rekisteröitynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    8 099
    Vaikea uskoa. Todennäköisempää on, että lehdistö ei vaan ole pelannut peliä tarpeeksi huomatakseen näitä älyttömyyksiä ja tekoälyn munattomuutta sotimisessa.

    Emperorilla peli menossa ja näyttää siltä, että toisen mantereen juuri kokonaan valloittanut Venäjä tulee olemaan liian kova pala voittaa muulla kuin dominationilla (jolla voittaminen taas on lapsellisen helppoa, jos vastassa on vain yksi vahvempi vastus).
     
  9. odman

    Rekisteröitynyt:
    07.03.2002
    Viestejä:
    766
    Parikin pientä bugia voisi kyllä selittää paljon jotain asioita. Vaikea sinänsä kuvitella, että tällaisenaan ei olisi saanut missään arvosteluissa mainintaa tekoälystä.
     
  10. Team_Slow

    Rekisteröitynyt:
    19.11.2009
    Viestejä:
    6 882
    Heh tuli itselle ensimmäinen bugi vastaan. Eli tulee koko ajan maininta hevoskaupat ovat loppuneet ja hevosia tulee välillä monia kymmeniä lisää per vuoro. Oli ainakin helppo ottaa vastustajilta rahat pois ;)
     
  11. ST-2081

    Rekisteröitynyt:
    09.02.2005
    Viestejä:
    325
    Terveisiä mummolle!
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2016
  12. stere

    Rekisteröitynyt:
    23.04.2009
    Viestejä:
    167
    Tuolla yksi arvostelu, jossa tekoäly haukutaan lyttyyn: Civilization V Review for from 1UP.com.
     
  13. lukkonen

    Rekisteröitynyt:
    14.08.2005
    Viestejä:
    589
    Companion Cavalry rush ei sentään toimi enää deityllä. Ei tunnu toimivan pangaealla, eikä continentsilla. AI leviää ja techaa niin vauhdilla, että naapurin tai parinkin jälkeen vastassa on cannoneita.

    Deitylla AI:n bonukset tuntuvat todella kovilta. Tuo syö hieman mielenkiintoa, koska alussa peli nojaa vain tuuriin ja toiveeseen siitä, että ylivoimaiset naapurit eivät julista sotaa.

    Epic-nopeutta tuli kokeiltua ja peli oli pelkkää next turnia. Ei ollut minun juttuni.
     
  14. Don Kerosene

    Rekisteröitynyt:
    08.11.1999
    Viestejä:
    1 436
    Odottelen seuraavaa päivitystä, ennen kuin edes yritän pelata enää. Aivan liian crash happy, heti kun saa vähän enemmän joukoja liikkeeelle ja kaupunkeja vallattua peli ei vain jäädy vähän väliä, vaan myös kaatuilee. Kun vuoron tekemiseen kuitenkin kestää 15 minuuttia niin ei huvita joka toisen vuoron jälkeen aloittaa savesta. Kun sen saven latauskin kestää +5 min ssd:ltä. Helvetin ärsyttävä bugi on myös tuo "Trade deal has ended..." "Trade deal has ended..." "Trade deal has ended..." "Trade deal has ended..." "Trade deal has ended..." "Trade deal has ended..." "Trade deal has ended..." "Trade deal has ended..." "Trade deal has ended..." "Trade deal has ended..." ja taskussa on 100k alumiiniä, 200k rautaa ja 15 miljardia hevosta.
     
  15. tom_gore

    Rekisteröitynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    8 099
    Itselläni taitaa jäädä myös tuo Emperor viimeiseksi vaikeustasoksi AI:ta vastaan. Tälläkään ei ole juuri mitään mahdollisuutta viedä muuta kuin sotimisvoittoa. Sen verran vauhdilla muut sivilisaatiot kehittyvät omaan verrattuna. Eka peli päättyi siihen, kun ranska julisti sodan n. 30 vuoron kuluttua alusta ja sieltä tuli 4-5 yksikkö omaa yhtä vastaan. Ei ollut juuri mahiksia.
     
  16. lorttivaan

    Rekisteröitynyt:
    20.07.2006
    Viestejä:
    140
    Itse pelaan antiikkisella WinXP:llä, tappiin ylikellotetulla 2-3 vuotta vanhalla raudalla, pelitunteja takana nyt noin 40 ja kertaakaan ei ole kaatunut, standard koon mapilla vuoron vaihdot eivät kestä kovinkaan kauaa. Savejen lataaminen kestää ehkä noin 30 sek.

    Myöskään dealien päättymisbugi ei ole tullut vastaan. Joten suositteleen koittamaan dx9 versiota siihen asti että patchit saadaan julkaistua.
     
  17. Mr VeLLu

    Rekisteröitynyt:
    30.11.2000
    Viestejä:
    655
    sama kuin lorttivaan; dx9 käytössä ja ei crash- tai trade-bugeja ilmennyt. Muutamat maratoonit on ehtinyt pelaamaan 1300+ vuorolle siihen todisteeksi.
     
  18. rävän tuuhein STI

    Rekisteröitynyt:
    02.03.2005
    Viestejä:
    3 641
    Täällä on muutamat valitelleet sitä ettei resursseja tahdo nähdä / erottaa / löytää helposti kaikesta graafisesta sekamelskasta.

    Painakaapa R kun valittuna ei ole mitään workeria. Tuli mulle ihan yllärinä, voipi tosin olla vanhemmille Civ konkareille vanha juttu mutta mulle ihan uusi. En osannut käyttää sitä edes 4:ssa.
     
  19. avakki

    Rekisteröitynyt:
    21.06.2010
    Viestejä:
    78
    En nyt löydä sitä viestiä CivFanatic sivuilta, mutta betatestaaja oli lyhyesti vertaillut tekoälyn toimintaa versioiden välillä. Betassa sotiminen oli onnistunut paljon paremmin.

    2k Gamesin forumeilta löytyi viesti ettei tekoälyyn ole tullut mitään muutoksia lehdistöversion ja julkaisuversion välillä, mutta ainahan joitakin virheitä pääsee lipsumaan.
     
  20. Team_Slow

    Rekisteröitynyt:
    19.11.2009
    Viestejä:
    6 882
    Olen itsekkin todella monia pelejä pelannut. Noin 4 kertaa ihan läpi asti. Nyt vasta tuli ensimmäisen kerran tuo trade bugi vastaan. Tuskin tuosta Dx:stä johtuu. Kaatunut on minulla vasta kerran.

    Hienoa kun on 40000 hevosta 1900 luvulla :D
     
  21. Kaotika -

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2000
    Viestejä:
    49 379
    Tuskinpa grafiikkaengine vaikuttaa trade-bugiin :D
    joskus tulee, joskus ei, tuurista kiinni, ei minullakana tuota ole kuin yhdessä pelissä vasta tullut.
     
  22. Team_Slow

    Rekisteröitynyt:
    19.11.2009
    Viestejä:
    6 882
    Noilla Nuclear missileillä saa ihan mukavaa tuhoa aikaan :) Intia yritti rakentaa avaruus alusta ennen minua mutta minäpä räjäytin heidät takaisin kivikaudelle :D
     
  23. Bosseking

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2009
    Viestejä:
    665
    Itseä ottaa päähän venailu jokaisen turnin jälkeen mitä pidemmälle ajassa mennään. Kokeilin mielenkiinnosta täysin low grafiikoilla (järkyttävää) ja odotusajat olivat mielestäni melkein täysin samat kuin max high grafiikoilla. Dx9:lla testailtu myös, ei mitään eroa.

    Syö vähän mielenkiintoa, kun 90% pelistä on lopussa seuraavan vuoron odottelua.
     
    Viimeksi muokattu: 12.10.2010
  24. lobo3

    Rekisteröitynyt:
    08.01.2007
    Viestejä:
    456
    Ei mua ainakaan häirinnyt viime pelissä noin puolen minuutin vuoronvaihto. Enemmän ärsytti kahden - kolmen minuutin savegamen latausaika pelisessiota aloitellessa.
     
  25. odman

    Rekisteröitynyt:
    07.03.2002
    Viestejä:
    766
    Info on Upcoming Patches from Jon Shafer - Civilization Fanatics' Forums

    Tuolla jotain juttua seuraaviin päivityksiin tulevista korjauksista.

    Diblomatiaan olisi tosiaan kiva saada reilusti parannusta. Tällä hetkellä peli yleensä menee siihen, että jokin sotaisa ja agressiivinen civi keskittyy täysin sotateknologian kehittämiseen ja valtaa kaupungin kaupungin jälkeen.

    Pangaeassa on kultuurivoittoa yrittäessä aina loppupeliin mentäessä jollain civillä puolet alueesta. Tässäkään vaiheessa ei pysty organisoimaan mitään yhteisvastarintaa diblomatialla.

    Tyhmää sinänsä, että jokainen peli menee siihen, että ensiksi kerätään isot sotajoukot ja voimalla pidetään kaikki civit pienenä tai tuhotaan kokonaan.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti