Settlers kloonipelin koodaukseen pyydetään ideoita.

Viestiketju alueella 'Ohjelmointi' , aloittaja JOKaija, 14.10.2016.

  1. Tege Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Viestejä:
    34 686
    Sivusilmällä tätä tullut seurattua ja hyvää työtä olet kyllä tehnyt. Siitä iso peukku.
     
  2. JOKaija

    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Viestejä:
    26
    Kiitän. Positiivinen palaute antaa aina lisää virtaa. Tuossa viimeyönä lisäilin "decorative" rakennuslistaan
    pihavalot. Oli sen verta synkkä yö ukkeleilla. Nuita saapi lätkiä minne haluaa, jos vain klapit ja ihra riittävät :)


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Heeposki

    Rekisteröitynyt:
    21.05.2012
    Viestejä:
    239
    Katohan, hienoa työtä kyllä.
    Tulipa nostalginen olo, taisi settlers 4 olla viimeisin tätä sarjaa jota itse pelasin, mielenkiinnolla seurailen tämän kehitystä.
     
  4. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    15 685
    Millon tätä pääsee kokeilemaan
     
  5. Tege Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Viestejä:
    34 686
  6. JOKaija

    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Viestejä:
    26
    Siellähän niitä.

    Juuh, eli tein teille nyt yhden pelikentän Missionin. Tarkoituksena on scoutin avulla
    löytää iso kärpässieni ja viedä scoutti sen luo. Ja kun missioni on hoidettu, niin
    sumu katoaa lopullisesti.

    http://www.jarikaija.fi/webgl/mission_mushroom/index.html

    Ruudun päivitys on sitä, mitä se HTML 5 webgl systeemissä vielä nykyään on, eli
    surkeaa. Vaatii aika paljon raudalta tehoa. Ja jsotain kumman syystä tällä viimeisimmällä
    Unityllä käännetty pelintekele vaatii jumalatonta rullaamista hiirellä, jotta saa tönöjä
    käännettyä haluamaansa asentoon...

    Viimeisimpiä stand alone (Mac/PC/Linux) asennettavia versioita alkaa saamaan huomisesta
    lähtien http://www.thecolonizers.com saitilta. Vaatii kuitenkin lataamista varten kirjautumisen.
    Alan hieman seuraamaan, jotta minne kaikkialle menee...
     
    Viimeksi muokattu: 22.04.2017
  7. JOKaija

    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Viestejä:
    26
    Ei jessus mitä paskaa tuo HTML 5 webgeeällineen vielä on. Ei toimi kuin välttävästi mitä sitä
    nyt pakonomaisesti testasin, jotta missionin saa suoritettua.

    Pelissä mm:

    - ukkelit jäävät välillä tahmaamaan paikoilleen. Koodissa tosin varmistukset, jotta ennemmin tai myöhemmin jatketaan matkaa.

    - Grafiikka tahmaa satasella, ja monet textuurit ovat aivan liian tummia. Kuten engineers house...

    - Hiiren rullaa luetaan kerran kuukaudessa.

    - pelin Käynnistyminenkin kestäääääää :-)

    - Vaikka peli olisikin jo ruudulla "pelattavan" näköinen, niin höpöhöpö.
    Koodi jatkaa vielä initialisointiaan. Mm. teiden djikstra navigointia varten
    tehtävä puukartta valmistuu vasta noin 30 sek. päästä käynnistymisestä.
    Samoin apexgametoolsin valmistama navigointi vie saman verran lisää.
    Tietää siitä, että kun lätkäisee talon paikoilleen ja yrittää vetää tietä, niin
    eipä alussa tapahdukkaan mitään. Kun ei ole karttaruudukkoa vielä valmiina
    mihin vedellä. Pitääkö vielä tempaista yksi palkki ruutuun, joka kasvaa
    sitä mukaa kuin nuo initit valmistuvat. Pöh...

    Juuh, eli suosittelen vakavasti, jos peli kiinnostaa, niin rekisteröityy pelin foorumiin ja
    lataa sieltä huomisesta lähtien aina "Stand alone" versiot suoraan PC:lle asennettavaksi.

    Teen niistä yksinkertaisesti zippejä. Purkaa vain sitten haluamaansa paikkaan hakemistoineen
    ja ajaa vain .exe filu (PC). Linuxilla täytyy säätää enemmän. Oikeustasot kohdalleen jne.

    Mac versio taitaa myös toimia suoraan. Ei ole nyt macciä käsillä, kun meni duunimacci
    toiselle päivätyön ohjelmoijalle lainaan.
     
  8. JOKaija

    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Viestejä:
    26
    Noniih. Pistin tuonne vertailua varten ladattavaksi PC (32bit) version, jossa on mukana
    FogOfWar-sumu. Webgl versiosta poistin sumun testausta varten kokonaan, sillä tuo
    WebGL vielä tänäpäivänä (tiedän, korjauksia tulee koko ajan), sotkee pahasti sumun
    kanssa objektien tekstuurit ja tekee niistä myös lähes mustia.

    Tein myös valmiiksi Hay Farmerin animoinnit ja toiminnat, eli länttäämällä farmeri
    kentälle ja asettamalla sen työalue (tuplaklikki tönöön ja valita valikon alakulmasta
    "tähtäin" ja sitten klikata kentällä mihin haluaa työalueen. Tuplaklikki tallentaa)

    Normaalisti kasvien kasvattajille pitää valita "vihreäpohjaista" maastoa, sillä
    mm. foresteri ei istuta ensimmäistäkään puuta pelkälle hiekalle / kalliolle.
    Eli työalue täytyy valita oikein. Disabloin nyt kuitenkin tuon kriteerin farmerin
    osalta, jotta helpompi testailla.

    Farmeri käy ensin heittelemässä siemeniä ja heinä rupeaa kasvamaan pituutta.
    Kun pituus on "täysi" alkaa viljan tuleentuminen, eli kuivuu kellanruskeaksi.
    Kun vilja on "valmista", käy farmeri viikatteella kaatamassa satoa.

    En edes viitsinyt obfuskaattorilla koodia cryptata, eli osaavat saavat kyllä sorsat
    näkyville. Ne kun eivät yksin riitä, niin ei haittaa. Ja kriittiset, mm. milloin mission
    on valmis, tavaroiden määrät jne, ovat tulevaisuudessa (kun eräs unity koodari saa
    koodinsa testattua ja valmiiksi) pakattu niin tiiviisti, jotta aivan sama tällä hetkellä
    vaikka näkyvätkin.

    Eli kummatkin allaolevat linkit ovat tämän (eilisen) päivän aikaansaannosta.

    http://www.thecolonizers.com/Web/standalonezips/x86/demo_mission_mushroom.zip

    http://www.jarikaija.fi/webgl/mission_mushroom/index.html
     
    Viimeksi muokattu: 25.04.2017 klo 00:44
  9. JOKaija

    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Viestejä:
    26
    Huppista kun sattuikin. Nyt ei koodista enää ota pirukaan selvää. :cool:
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti