Sébastien Loeb Rally Evo - vihdoin uusi haastaja RBR:lle?

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja tuoppi`, 26.01.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Löppönen

    Rekisteröitynyt:
    30.12.2014
    Viestejä:
    50
    Jeesatkaa! Tässä on hirvee viive ratin kääntelyssä, G27 käytössä. Millä tuon viiveen saa pois??
     
  2. Fisu_74

    Rekisteröitynyt:
    09.05.2015
    Viestejä:
    780
    graffa-asetuksissa joku. Olisiko ollut peräti vsync
     
  3. Löppönen

    Rekisteröitynyt:
    30.12.2014
    Viestejä:
    50
    V Sync on pois käytöstä. Mikä muu tuon voisi aiheuttaa??

    Peli itessään:

    Tykkään fysiikoista ja pätkistä. Mielestäni vaatii hieman enemmän kuin dirt rally, autoa ei napata yhtä helposti halliintaan jos se vaikka lähtee vahingossa tappisladiin. Tosin joo, tuo viive tuo oman mausteensa hommaan... Mutta kumminkin diggaan.

    Kuten muutkin kirjoitelleet tänne niin äänet ja grafiikat on kuraa dirttiin verraten(tosin dirtissä parhaat äänet kaikista rallipeleistä), harmi että asia on näin :((.
    H kaaviota käytettäessä on hurja viive kun odotellaan että isoäiti saa vaihteen tupaan. Vai onko tää autosta kiinni, nyt testailtu manuaalia vasta sillä aloitus pösöllä? Tämä viive esiintyy myös Dirt rallyssa mutta ainakin puolet lyhyempänä kuin tässä. Ei tunnu ihan oikealta kun teet nopean vaihdon ja painat kaasun pohjaan niin puolen sekunnin päästä kuuluu kuinka kytkin nappaa kiinni ja moottori alkaa vetää. Onko tähän jotain kikkaa jolla tämänKIN viiveen saisi pienemmäksi?

    Kait se on alettava Careeria mättämään että saisi kunnon auton, tän etuveton pikkupösön kanssa ei ole ratin kanssa vielä niin kiire että toi snadi viive haittaisi. WRC citikalla meni helposti seilaamiseksi.
     
    Viimeksi muokattu: 19.11.2016
  4. Fisu_74

    Rekisteröitynyt:
    09.05.2015
    Viestejä:
    780
    Se vaihtaminen riippui muistaakseni autosta ja kierroksista, kuinka äkkiä vaihde on silmässä. Ennen puhuttiin sekunti takkiin kun kastat.

    On myös mahdollista nyt että ei siinä ohjauksessa ole viivettä. Ralliautoa pitää kääntään sisään todella aikaisin, mutta jos olet joskus ajanut ja silti on liikaa viivettä, niin sitten metsästämään apuja. Jotain input lagia oli joillain ja se korjaantui graffa-asetuksilla. Steamissa oli aiheesta ketju.
     
  5. Löppönen

    Rekisteröitynyt:
    30.12.2014
    Viestejä:
    50
    Ja lisää ongelmia ilmaantuu.

    Kokeilin loeb osiossa xsaraa ja startissa ratti heilautti itseään ja tadaa ~300 asteen ohjaus.... Ja nyt noi samat asteet tulee automaattisesti joka autolle vaikka säätää miten...
     
  6. TeksWiller

    Rekisteröitynyt:
    18.09.2015
    Viestejä:
    38
    Tuli hankittua Steamin joulualeista. Karuun ulkoasuun totuteltua rupesi tuntumaan ihan kelpo peliltä. Ajomallinnus on selkeästi DirtRallya haastavampi/parempi (vrt RBRally). Ajoneuvon fysiikanmallinnuksen lisäksi muut fysiikat ovat karua katsottavaa (toisaalta ProjectCarsissa ovat samaa luokkaa vaikka onkin paremmin viimeistelty). Vaikeat erikoiskoekilometrit ovat itselleni mieleen ja on hienoa, että auto lähtee välillä oikeasti lapasesta. Ottaa silti päähän välillä, kun auto on säpäleinä törmättyäni postilaatikkoon;) Realistisella vaikeustasolla joutuu oikeasti olemaan tarkkana, tosin osa virheistä menee nuotituksenkin piikkiin.

    Siltä varalta, että joku vielä pelailee tätä ja kamppailee suorituskykyongelmien kanssa: VSync pelistä pois ja control panelista adaptive vsync +triple buffering. Ei dippaa asetukset kaakossa alle 80fps edes rallycrosissa, mutta pelin oma vsync päällä dippailee 40 jatkuvasti (myös kaikki low:lla, texturet 512mb ja ilman antialiasingeja). En itse pysty pelaamaan ko. peliä ilman vsyncia, koska microstuttering. Toimii huipusti näillä kaikki täysillä texturet 2gb ilman motion bluria 1080p 4xMSAA. Kokoonpano gtx960 2gb, i5 6400, 8gb ram. Ei mene koskaan alle 60fps, pelin vsync-asetus kusee...Pelimoottori ei ole siis raskas (päinvastoin). Itselläni toimii g25 hyvin automaattinen kääntösäde, pitää vaan muistaa kääntää ajoissa mutkaan, kuten mm. Fisu on täällä aiemmin muistutellut;) Toivottavasti postauksesta on jollekin apua..
     
    Viimeksi muokattu: 03.01.2017
  7. RallyArde

    Rekisteröitynyt:
    04.01.2017
    Viestejä:
    29
    Tämä ketju ei ole ollut ainakaan liian aktiivinen...:D Tosiaan tullut kokeiltua SLRE:tä, sain pelin toimimaankin edellisen kirjoittajan neuvoilla kun pätki mullakin johtuen noista pelin vsync- ongelmista, ja ainakin tuntuu että ajomallinnus on kohdallaan. Ero on kyllä merkittävä Loebin eduksi verrattuna Dirt Rallyyn, ohjaaminen on luontevaa ja sitä kautta sitten korjausliikeetkin osuu kohdilleen, ehkä autot (esim. Escort Cosworth) tuntuvat vähän yliohjaavammilta verrattuna itse kuninkaaseen eli RBR:ään, toki voi johtua lukkojen säädöistäkin.

    Tein muuten mun ylläpitämälle autoaiheiselle sivustolle jonkin sortin jutun jossa vertailen SLRE:tä ja Dirt Rallya:

    http://www.borehammer.net/dirt_rally_vs_slre.htm

    Tuntuu kuitenkin että näitä kahta vertaillaan aika paljon:)
     
  8. yannara

    Rekisteröitynyt:
    28.04.2003
    Viestejä:
    11 737
    Itse hylkäsin Dirt Rallyn metsä-sahalaitojen takia (ATI bugi ilmeisesti), ja taisi se ajomallinnus oli helpompaa kuin RBR:ssä. Eli tämä sit seuraavaksi kokeiluun...?
     
  9. YGrizzly_

    Rekisteröitynyt:
    19.10.2015
    Viestejä:
    124
    Mites tämä peli nykyään pyörii pc puolella? Ilmeisesti ollu julkkarissa ainakin aika pahojakin suorityskyky ongelmia, onko niitä vieläkin olemassa? Ratti pitäs saaha viimestään ens viikolla toimintaan ja dirt rally jo odottaakin tuolla steamissa mutta hyviä rallipelejä ei tunnu kovin montaa löytyvän.
     
  10. Fisu_74

    Rekisteröitynyt:
    09.05.2015
    Viestejä:
    780
    Kaikki viime vuoden rallipelit ovat hyviä. Yksikään vain ei ole loistava, kuten RBR joskus. Kaikki onnistuu jossain, mutta hampaankoloon jää aika isoja siemeniä.

    Suurin osa on saanut suurimman osan rallipeleistä toimimaan. Taitaa olla sadetanssijuttuja, mikä kenelläkin näistä toimii. Onhan tuossa 2h palautusoikeus.
     
  11. Maki-Taaki

    Rekisteröitynyt:
    22.01.2002
    Viestejä:
    1 360
    Jokos tässä toimii erilaiset kombot, eli esim Thrustmasterin ratti, Fanatecin polkimet ja Thrustmasterin shifteri? Vai onko USB tuki sama kuin julkaisussa, eli ei pysty esim tuollaiselal kombolla ajamaan?
     
  12. RallyArde

    Rekisteröitynyt:
    04.01.2017
    Viestejä:
    29
    Se on totta ettei kuluneen vuoden rallipeleistä ihan täydellistä kaaosta löydy, mutta jos tykkää ajaa ja grafiikka näyttelee toista sijaa, on SLRE, niin yllättävältä kuin kuullostaakin, oikea valinta.

    Kylläkään silloin kun kirjoittelin tuonne aiemmin linkittämäni arvostelun, en ollut vielä kokeillut RFPE-fysiikka-modia Dirt Rallyyn, mutta täytenee latailla kyseinen modi ja kokeilla joku kerta, niin nähdään joutuuko tässä vielä syömään pahat puheet DR:n ajomallista:)
     
  13. TeksWiller

    Rekisteröitynyt:
    18.09.2015
    Viestejä:
    38
    Mukava, että auttoi. Itsellä kertynyt n. 30h tämän parissa ja edelleen tulee uusia pätkiä vastaan. Olen jopa alkanut mieltymään pelin ulkoasuun ja ääniinkin. Äänet mielestäni hyvät sisäkuvakulmasta (pelaan dashcamilla itse). Konepeltikamerassa on mielestäni liian pieni fov, kun on niin paljon jyrkkiä mutkia, eikä näe sivuille tarpeeksi. Tuki erillisille käsijarruille ym. olematon, mutta itse rakentelin ihan tätä varten youtube-ohjeilla g25:n lisäksi käsijarrun, joka ottaa virtansa g25:n shifterin piirilevyltä. N. 15€ tuli käppärille hintaa ja toimii, kuin unelma. Nyt voi ajella manuaalilootalla + käppärillä:)

    Hyvän jutun olit kirjoittanut! Voisin sanoa olevani jopa täysin samaa mieltä. Suomestakin löytyy kyllä hyviä ja haastavia pätkiä, esim. Himos2. Ajelin eilen DietRallya vaihteeksi ja tuntuivat kyllä jarrutusmatkat uskomattoman lyhyiltä ja pito yliluonnolliselta SLR:n jälkeen, vaikka aiemmin ylistin DR:n realistisuutta. SLR on mielestäni monin paikoin aliarvostettu tekele, vaikka toivoisikin, että tekisivät loppuun/korjaisivat Milestonella pelinsä.
     
    Viimeksi muokattu: 11.01.2017
  14. TeksWiller

    Rekisteröitynyt:
    18.09.2015
    Viestejä:
    38
     
  15. TeksWiller

    Rekisteröitynyt:
    18.09.2015
    Viestejä:
    38
    Sori uudella huihaillani kirjoittelen ja nukkumaanmenoaika, joten näyttää jälkikin siltä.. :)
     
    Viimeksi muokattu: 11.01.2017
  16. TeksWiller

    Rekisteröitynyt:
    18.09.2015
    Viestejä:
    38
    Metsäsahalaidat amd:n korteilta kait korjattiin aikaa sitten Dirtissä (muistaakseni ajurit oli probleema)..Saa siinäkin haastetta kun ajaa H-kaaviolla + soft lock 900 asteella...Ei välttis ihan täyttä hintaa kannata tästä maksaa, kun on bugejakin paljon jäänyt korjaamatta (ja säätöjä/asetuksia lisäämättä), ei ainakaan jälkeenpäin harmita...Alle kahdessa tunnissa (ennen refundia) ei ehi tulemaan kun paha mieli, koska ajaminen on niin vaikeaa muihin huristeluihin verrattuna ja saattaa pariin bugiinkin törmätä.. Peukutan ja suosittelen SLR etenkin kärsivällisille ja realismia ajotuntuman osalta kaipaaville:) ..ja niille, jotka ovat jo Dirttinsä tahkonneet ja osaavat kentät ulkoa;)
     
  17. RallyArde

    Rekisteröitynyt:
    04.01.2017
    Viestejä:
    29
    Pitkästä aikaa, eli äsken, tuli muutama tunti tahkottua Lööppiä, sen verta ajelin uramoodia että sain hommattu pari B-ryhmäläistä. Kyllähän tuossa ajomallinnuksessa on vaan huomattava ero esim. 205-pökötin kohdalla DR vs. SLRE, lööpin eduksi. DR:ssä tuntuu ettei kyseinen auto sudi juurikaan vedon suunnassa Walesissa, vaikka luulisi 500hv auton niin tekevän nelivedosta huolimatta, kun taas tässä saa oikeasti pidellä autoa soralla ihan kiihdytyksissäkin. Tietysti muukin rengaspitoon liittyvä on loogisempaa. Toki nämä tällaisia satunnaisesti virtuaali rallia ajavan näkemyksiä, akselilta Rallisport Challenge-Richard Burns Rally:D
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti