SCF Huolto

Viestiketju alueella 'Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja creeper666, 02.12.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Johan_V

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2007
    Viestejä:
    4 102
    Samaa vikaa on yritetty korjata useamman kerran ja kaiken lisäksi vielä puhelin on maannut huollossa suurimman osan ajasta. Kyllä tuossa on selkeät perusteet kaupan purulle kuluttajaviraston ohjeistuksen mukaan.
     
  2. niqueL44

    Rekisteröitynyt:
    27.10.2012
    Viestejä:
    488
    Lähti nyt toista kertaa. Maannut nyt 9 päivää. Ei täällä takapajulassa mikään hoidu kahdessa päivässä. 2 viikkoa on suositus ja muistaakseni 4 viikkoa on se kaupanpurkuun oikeuttava aika. Samahan se oli Asus vielä viime vuonna, kun ne huollatettiin Ruotsissa ja kesti joka kerta 4 viikkoa, kuluttajavirasto oli ihan sanaton ellei tuo ylittynyt.
     
  3. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 574
    Oma xperia u oli reissussa viisi viikkoa. Kaksi viikkoa makasi scf-huollossa ja kolme sonyn keskushuollossa euroopassa. Kuluttajaneuvoja sanoi, että voi voi, ei voi minkään kun lähti ulkomaille. Jos olis ollut kotimaassa niin sitten olisi voinut miekkailla kaupan purun kanssa
     
  4. SpoASU2

    Rekisteröitynyt:
    04.05.2006
    Viestejä:
    3 733
    Dnan liikkeessä sanoivat, että kun lähtee kolmatta kertaa huoltoon, jos vielä tulee sama puhelin nyt takaisin, samoine vikoine, on oikeus purkaa kauppa.
    Siis eihän se tuon myyjän vika ole, että Sony on valmistanut paskan puhelimen.

    Mutta kyllä, kunhan joskus saan toimivan puhelimen, aion laatia DNAlle kyselyä, miksi käyttävät tällaista "välikättä" tässä Suomen päässä, joka ei selvästikkään osaa tehdä Sonyn laitteille YHTÄÄN MITÄÄN.
     
  5. Pertti_Pasanen_Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.10.2001
    Viestejä:
    3 332

    Pakko käyttää, kun scf on ainut suomen valtuutettu sony matkapuhelinhuolto.
    Ei sitä puhelinta voi suoraan tehdashuoltoon laittaa ilman tuolla käyntiä.
    Samoin muillakin merkeillä toimii homma eli normi huollon kautta menevät tehdashuoltoon tarvittaessa.
     
  6. SpoASU2

    Rekisteröitynyt:
    04.05.2006
    Viestejä:
    3 733
    Täytyy sitten perustaa itse toimiva välikäsi tuohon väliin. :)
     
  7. SpoASU2

    Rekisteröitynyt:
    04.05.2006
    Viestejä:
    3 733
    ...Eeeeii helev***

    Tänään vaihtunut tilaksi:
    Laitevalmistajan keskushuollossa
    Send to vendor service center 13.08.2014 13:15

    Eli lähtenyt uudelle reissulle Englantiin, eli saan odottaa UUDESTAAN sen 3vkoa!? Ei vit*, huomenna DNA liikkeeseen..
     
  8. GlidiD

    Rekisteröitynyt:
    20.01.2006
    Viestejä:
    153
    Mut ei huolta, saat saman puhelimen takaisin samassa kunnossa sitten 3-4 viikon päästä :p
     
  9. Kerrankin meni sujuvasti huolto. 920 meni huoltoon 5. kerran ja tuli 925:na takaisin. Harmi vaan että tuli Moto G jo hommattua joten saapahan muutaman euron enemmän kun myy lumian.
     
  10. SpoASU2

    Rekisteröitynyt:
    04.05.2006
    Viestejä:
    3 733
    Laitoin aamulla sähköpostia DNAlle, että jo on kumma.
    Ja nyt kävelin liikkeelle, että laittakaahan uutta luuria kouraan, niin aluepäälliköltä tarkistus ja versio 14W27 kouraan.. Ranneke pitää vaan odotella siitä entisestä paketista, kun uudessa ei tule enää mukana, katsotaan kuinka kauan kestää.

    Edit. Ja tulihan sieltä huollostakin tänään sähköposti kun laitoin illalla, että nyt ihan oikeasti.
    "[FONT=&quot]Laite on tosiaan jouduttu toimittamaan uudelleen keskushuoltoon. Laitevalmistaja määrittelee laitteidensa huoltoprosessit ja välillä laitteet joudutaan toimittamaan keskushuoltoon korjattavaksi. Tarkempaa aikataulua huollon kestosta minulla ei valitettavasti ole."[/FONT]
     
  11. Shikanjyo Banned

    Rekisteröitynyt:
    19.02.2013
    Viestejä:
    1 658
    poistoksi
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2016
  12. Ontelokranaatti

    Rekisteröitynyt:
    26.05.2011
    Viestejä:
    687
    Laitevalmistajat ovat määritelleet että laitteen täytyy käydä kolme kertaa huollossa kunnes (merkistä riippuen) joko jälleenmyyjä tai huoltoliike voi/yleensä reklamoi tapauksen. Erikoista että joutunut jopa 5 kertaa normihuollossa käymään, joskaan Nokian kohdalla ei varsinaisesti yllätä...

    Töissä tekisi mieli sanoa (varsinkin näiden 520 yms) mallien suhteen että älä helvetissä osta mutta minkäs teet.
     
  13. siffonen

    Rekisteröitynyt:
    03.05.2007
    Viestejä:
    2 121
    Itsellä käynyt Htc One (m7) nyt kaks kertaa peräkkäin huollossa kun gps ei lukitu satelliitteihin/löydä ollenkaan. Molemmilla kerroilla on huoltoraportissa ollut maininta vain ohjelmistopäivityksestä, kumma homma kun ei ensimmäisellä kerralla ohjelmistopäivitys auttanut niin toisellakin kerralla tehtiin sama homma, nyt täytys viedä vielä takaisin kolmannen kerran saman vian takia ja jos ei korjaannu vieläkään niin täytyy vaatia uutta luuria tilalle.
    Puhelinhan on ollut yhteensä jo kolme kertaa huollossa, mutta ensimmäisellä kerralla vikana oli violetit kuvat (kameramoduuli paskana).
     
  14. Ontelokranaatti

    Rekisteröitynyt:
    26.05.2011
    Viestejä:
    687
    Tämä kuulostaa taas varsin tutulta HTC:n puolelta. Melkein aina kun lähetetään huoltoon ja palautuu sieltä keskushuollosta niin ohjelmistopäivitys on nimenomaan se korjausseloste ja eikun kohta uudelleen puhelinta huoltoon..

    Tiedä mikä noissa mättää. Nykyisin on jouduttu jo laittamaan huoltoselosteeseen että ei riitä se pelkkä ohjelmistonpäivitys ja että asiakas on itsekkin tehnyt/resetoinut yms. mutta silti tulee monesti "ohjelmistopäivitetty". -__-

    Se on tietysti vaihtoehto että se todellakin auttaa mutta mahdollinen viallinen varmuuskopiointi / sen palautus uusii aina vian.
     
  15. WanhaPatu

    Rekisteröitynyt:
    06.10.2003
    Viestejä:
    1 984
    Miksi?

    Itse ostin 520:n, jotta sen ennemmin tai myöhemmin hajotessa, voin napata kaupasta uuden ilman, että talouteni kaatuu. Ei tulisi mieleenikään odotella puhelinta huollosta viikkokaupalla.
     
  16. Ulkohuussi

    Rekisteröitynyt:
    12.10.2013
    Viestejä:
    402
    Kiitän tuuriani näitä lueskellessani :D Meiltä kävi galaxy s huollossa, vika en muista missä, ja asia hoitui todella nopeasti. Asiallista asiakaspalvelua ja muutenkin jäi hyvä maku suuhun.
     
  17. Ontelokranaatti

    Rekisteröitynyt:
    26.05.2011
    Viestejä:
    687
    Siis nimenomaan 520 -mallissa on aivan uskomattomat määrät tyyppivikoja ja kyseistä mallia taitaa tulla huoltoon kaikista myydyistä puhelimista eniten. Jos tarkoitus on tuo että ostaa uuden entisen hajotessa niin ei siinä mitään, mutta ne joille kyseisen puhelimen hintakin on paljon/ei ole varaa vaihtaa niin en voi suositella.

    Sensorihäikkää, kuuluvuus/ääniongelmia ja näytön liimausten pettämistä esiintyy todella paljon. Myös sivunapit tuntuvat jäävän pohjaan / lakkaavan toimimasta todella yleisellä tasolla.
     
  18. jarppi83

    Rekisteröitynyt:
    06.12.2009
    Viestejä:
    628
    WUT??? Varmaan yksi luotettavimmista puhelimista, mitä minulla on ikinä ollut... Lottoamaan vaan täytyy lähteä... :cool:
     
  19. Shikanjyo Banned

    Rekisteröitynyt:
    19.02.2013
    Viestejä:
    1 658
    poistoksi
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2016
  20. Ryland

    Rekisteröitynyt:
    07.09.2006
    Viestejä:
    730
    Muutama kysymys, kun ei ole aikaisemmin tarvinnut laittaa puhelinta huoltoon:

    1. Saako tilalle jonkin puhelimen siksi aikaa, kun oma puhelin on huollossa vai tarvitseeko varapuhelin hankkia itse?
    2. Jos puhelimen on voittanut kilpailussa, mihin liikkeeseen se pitäisi viedä? Suoraan SCF-huoltoon vai pitääkö ottaa yhteys tahoon, jolta puhelimen voitti?
     
  21. AeshmA

    Rekisteröitynyt:
    25.08.2003
    Viestejä:
    2 213
    1. Lainapuhelin taitaa maksaa 5€ SCF:llä huollon ajaksi.
    2. Ihan valtuutettuun huoltoon suoraan, IMEI-koodilla laitteen takuun voimassaolo tarkistetaan huoltoon ottaessa.
     
  22. WanhaPatu

    Rekisteröitynyt:
    06.10.2003
    Viestejä:
    1 984
    Allekirjoitan kyllä Ontelokranaatin mainitsemista ongelmista kuuluvuusongelmat (talouden toisessa puhelimessa, toinen toimii loistavasti) ja heikot sivunäppäimet (molemmissa, mutta korjaantuu ihan kynnellä kampeamalla). Kumpikaan ongelma ei ole onneksi vielä käyttöä estänyt tai huoltoa vaatinut.
     
  23. Ontelokranaatti

    Rekisteröitynyt:
    26.05.2011
    Viestejä:
    687
    Siis nimenomaan perustan näkemykseni missä määrin firmassa jossa olen töissä noita myydään ja missä määrin niitä tulee huoltoon.

    Kyllähän noita todella paljon myydäänkin, mutta vastaavia määriä menee kyllä muitakin puhelimia ja todella paljon pienemmällä prosentilla niitä huoltoon tulee.


    EDIT: Sinulta kait löytyy myös vastaavaa tietoa kun pystyt noin suoralta kädeltä väitteet tyrmäämään?

    EDIT2: Ja sillä siis perustelen noita "tyyppivioiksi" koska nuo ovat ne yleisimmät viat minkä takia kyseistä mallia huoltoon tuodaan. Virallisestihan tätä ei varmaan olekkaan myönnetty.
     
  24. Ryland

    Rekisteröitynyt:
    07.09.2006
    Viestejä:
    730
    Samsung Galaxy S5 käväisi huollossa (kamera lakkasi toimimasta). Viikon verran kesti, jonka jälkeen tuli ilmoitus, että on haettavissa. Nyt toimii taas, saa nähdä kuinka kauan. Mutta ihan hyvä kokemus SCF-huollosta tuli itselleni.
     
  25. Dominator

    Rekisteröitynyt:
    15.05.2012
    Viestejä:
    85
    Tuli ensimmäinen kokemus kyseistä "huollosta" itsellekkin HTC One M7:n puolesta. Lähetin gigantin kautta puhelimen huoltoon, syynä violettiväri kamerassa, huonossa valaistuksessa kuvatessa. Puhelimeni oli valitettavasti pudonnut käytössä minulla, joten siinä oli noin parin sentin halkeama näytössä, joka ei vaikutta mihinkään. Noh samalla elektroniikan alalla olessani päättelin,että he varmasti korjaisivat kameran, mutta jättäisivät mahdollisesti näytön koskemattomaksi. Jopa gigantin huoltopisteen työntekijä etäisesti varoitti, että tuotteen takuu voidaan evätä, mutta puhelin silti lähti huoltoon. 2 viikon päästä lähetyksestä, saan soiton,että takuu evätty näytön olessa rikki ja 220 eurolla voidaan puhelin korjata. Kieltäydyin korjauksesta. Onkohan tässä mitään tehtävissä, vai onko toi näytön halkeama muka selvä takuun evääjä, jopa valmistus virheisiin?
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti