SCF Huolto

Viestiketju alueella 'Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja creeper666, 02.12.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. SnoopyDoge

    Rekisteröitynyt:
    17.12.2015
    Viestejä:
    194
    veikkaanpa että tuo takalasin vaihto johtuu huollon möhlimisestä, hyvin usein puhelin puretaan kokonaan osiin ja vaihdetaan näyttöyksikkö jos lasi on rikki tai muuten näyttö vaurioitunut, työ on nopeampaa kuin se että aletaan liimoi puhdistaa ja irroittaa ja uutta lasia liimaamaan. tossa vain käynyt se että kun ovat takalasia irroittaneet purkua varten, on takalasi napsahtanut poikki operaatiossa. Ei ne silloin asiakkaalta mitään kysele vaan vaihtavat osan omaan piikkiin ku rikkoivatkin. harmi vain että varaosan saaminen on vienyt noin pitkään mutta pääasia et saat uuden veroisen luurin ku molemmat puolet on brand new :D :)
     
  2. HAIKIM

    Rekisteröitynyt:
    16.10.2011
    Viestejä:
    1 359
    Juu onhan se pränikkä, ei siinä mitää. Odotusaika venyi vaan sinne 5vko tietämille niin oli vähän tympeä yllätys :)
     
  3. Sleeper^

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    326
    Luuri lähtenyt eilen SCF:ltä kohti Hyvinkäätä ja hetki sitten tuli tekstari että on noudettavissa. Ei nyt mene ihan tasan, ensin kesti viikon että se pääsi SCF:lle ja sitten meni taas viikko että sille tehtiin jotain. Ja se mitä tehtiin, oli ohjelmistopäivitys ja resetointi, tuskinpa edes katsoivat koko ongelmaa ennen noita toimenpiteitä. Sitten kesti vuorokausi, että luuri lähti liikkeelle ja nyt tuli alle vuorokaudessa perille.

    No, käyn sen tänään hakemassa ja kokeilen Soneran tiskillä kameraa ja katon muutenkin koko luurin mikroskoopilla läpi ja jos en ole tyytyväinen niin laitan samantien takaisin huoltoon.
     
  4. Sleeper^

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    326
    Yllätys, eipä tullut kuntoon. Eilen toimi hyvin, tänään kun kokeilin niin ei saa tarkennusta lukittua ennen kuin joko on pitänyt kameraa hetken päällä tai sitten käynnistänyt sen uudestaan kolme kertaa...
     
  5. juhat1000

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2014
    Viestejä:
    1 697
    Kantsii kyllä vaatia osien vaihtoa. Ihan selvä fyysinen vika.
     
  6. Sleeper^

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    326
    Vika kuvaus oli niin täydellinen kun olla ja voi, siinä luki muunmuassa että vakaaja jää jumiin. SCF:llä ei varmaan edes kokeiltu että toimiiko vai, suoraan ohjelmistopäivitys ja resetointi. Tuon kun pystyy helposti tekemään itsekin ja kerran tuon resetointinkin mutta ei auttanut ja päivitystä ei ollut tuolloin saatavilla. Otin Samsungiin yhteyttä, tuskinpa on mitään apua siitäkään. Paras ja helpoin ratkaisu kaikille olisi antaa minulle uusi vastaava luuri tilalle.
     
  7. Peeveli

    Rekisteröitynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    639
    Jos mahdollista toimita Espoossa sijaitsevaan Samsungin omaan huolto pisteesee jossa on pari luuria saatu kuntoon mitä SCF-Huolto ei osannut/halunnut huoltaa kuntoon. http://www.samsungservice.fi/
     
  8. Sleeper^

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    326
    Vein sen jo tuonne Sonera kauppaan, ei ole mahdollista lähteä Espooseen ajeleen ainakaan tällä hetkellä. Oli muuten Soneran myyjä v*ttuuntuneempi kuin minä vaikka ei ollutkaan hänen luurista kyse. Annoin kyllä palautetta, ei 800€ luuri missä pitäisi olla markkinoiden paras kamera, voi olla noin surkea laadullisesti ja kerroin myös mielipiteeni "huollosta". Sano että hänen S6 tekee samaa, mutta on aina korjaantunut kun putsannut kameran linssin.
     
  9. finlandery

    Rekisteröitynyt:
    06.07.2010
    Viestejä:
    2 501
    Reilu viikko sitte lähti scf:lle 930:nen huoltoon, kun ei kajari tilas toiminu mikki/videokuvaukses toiminu mikki jne. Noh. nyt tuli viesti, että tulee 950 takas. Edellisel kerral kävi huawein 4g modeemi ja silloinkin tuli reilussa viikossa tuplaten kalliimpi uusi malli takaisin. Tällä hetkellä siis vahvasti plussalla pisteet omalta osalta scf:n toiminnasta...
     
  10. Sleeper^

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    326
    Nuo takuuvaihtopäätöksethän kiertävät tietääkseni valmistajan kautta, jolloin SCF on vain välikätenä. Ennemmin antaisin kehut valmistajille kuin huoltoliikkeelle.
     
  11. jjs

    Rekisteröitynyt:
    02.05.1999
    Viestejä:
    53
    Joo Microsoftin huolloissa SCF on vain postikonttori. Laitteet korjaa iQor -niminen firma Unkarissa.

    Ja Suomessa tuo Consolidation Hub on siis SCF-huolto. Eivät tee käsittääkseni edes softapäivityksia.

    Lähde: https://mspoweruser.com/microsoft-will-now-repair-lumias-from-europe-in-hungary/
    Ja oon muutaman huoltoraportin nähnyt missä lukee yläkulmassa iQor.
     
  12. Viime viikon tiistaina lähetin puhelimen, kuten aikaisemmin täällä sanoin. Nyt on sentään saapunut huoltoon 26.9. mutta ei ole mitään muuta vielä tehty :D Saa nähdä tehdäänkö edes mitään. Ei mikään kiire mutta jos tulee perus "vesivahinko" niin turhaan odotin kaksi viikkoa ellei enemmänkin.
     
  13. Kettude

    Rekisteröitynyt:
    07.10.2007
    Viestejä:
    348
    Maanantaina 26.9 laitoin MOTO360 Älykellon korjaukseen ja tuli perjantaina kotiinkuljetuksella takaisin. Hienosti toimi omassa keississä takuukorjaus.

    Edit. Ja tosiaan näytön laikun takia lähti korjaukseen. Toimenpiteet: Vaihdettu näyttö, akku, runko, takalevy ja ranneke.
     
  14. SnoopyDoge

    Rekisteröitynyt:
    17.12.2015
    Viestejä:
    194
    mitä muuta siitä jäi enää jäljelle? vanhan kellon ruuvit? :D
    toi näytön laikku muuten johtuu turvonneesta akusta, eli jos sellanen laikku näyttöön tulee, kannattaa se huoltoon laittaa joka keississä, sillä siin on suurentunut riski syttyä palamaan tai jopa räjähtämään, akun vikatilanne kyseessä siis.
     
  15. Kettude

    Rekisteröitynyt:
    07.10.2007
    Viestejä:
    348
    No sitä itsekkin mietin et mitä jäi jäljelle. Samaa sarjanumeroa kello kuitenkin esittää :D. Pitää seurata että toistuuko toi, ei olis hauskaa että räjähtäisi ranteessa.
     
  16. Sleeper^

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    326
    Oho, nyt jo luuri kirjattu saapuneeksi SCF:lle. Viime torstaina tosiaan vein sen Sonera kauppaan, mitenkäs se nyt noin nopeasti jo tuolla on kun ekalla kerralla kesti viikon? Parempi näin, vielä kun oikeasti korjaisivat tuon eivätkä vain antaisi valohoitoa.

    PS. Luuri siis kirjattu tänään saapuneeksi klo 9.05 ja klo 11.34 se oli jo otettu työnalle.
     
    Viimeksi muokattu: 03.10.2016
  17. Sleeper^

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    326
    Tämähän meni mielenkiintoiseksi, tässä SCF:n huollonseurannan päivitys: "Autofocus oli poistettu käytöstä. Laitteen toiminta testattu, vikaa ei saatu ilmenemään. Laite toimii valmistajan speksien mukaisesti."

    En ole koko ohjelmistosta löytänyt kohtaa mistä tuota voisi edes muuttaa, niin miten tuo sitten on mahdollista? Voiko tuota tarkennusta edes muuttaa mistään itse?

    PS. Unohtui mainita, että ennenkuin vein luurin uudestaan huoltoon lähetettäväksi, niin tein sille tehdasasetuste palautuksen. Eli heidän mukaan puhelimessa ei autofocus ole oletuksena päällä!!

    PS1. Olin yhteydessä Samsungin tukeen ja siellä ihmeteltiin myöskin tuota SCF:n diagnoosia. Kun tuosta ei saa autofocusta pois päältä, ainoastaan sen kohdetta seuraavaan autofocuksen voi laittaa päälle tai pois tai sitten voi itse tarkentaa haluamaansa kohtaa tökkäämällä näyttöä. Ja kuvia otan aina Auto-tilalla, enkä ole edes vaihtanut tuota tilaa. No, laitetaan seuraavaksi sitten suoraan Samsungin kautta keskushuoltoon.
     
    Viimeksi muokattu: 04.10.2016
  18. jaakopbi

    Rekisteröitynyt:
    16.03.2016
    Viestejä:
    15
    Pystyisikö joku neuvomaan miten kannattaisi toimia, kun SCF ei pystynyt toteamaan vikaa LG G4:ssä, joka on ylikuumeneminen, jumitus ja boottailu? Monta hardresettiä takana ja silti vika ilmennyt, jopa ilman kolmannen osapuolen ohjelmia.

    Puhelin siis jo kerran käynyt huollossa bootloopin takia, jolloin vaihdettiin piiri.
    Vaihdon jälkeen on puhelin alkanut satunnaisesti kuumenemaan ja jumittamaan.

    Huolto kirjannut mahdollisiksi syiksi:
    -kolmannen osapuolen ohjelmat, käynnissä olevien prosessien määrä
    -laitteen sijainti esim. kenttä
    -tekijät joita ei huolto-olosuhteissa voi testata esim. asiakkaan sim-kortin vika

    Kyseessä kuitenkin puhelinmalli, joka tunnetaan hyvin kyseisistä vioista.

    Power sanoi että tuo puhelin taas huoltoon jos vika ilmenee. Laittavat kuulemma "vihaisemman" viestin huollolle. Seuraava kerta on jo neljäs palautus, joten alkaa jo tympimään.
     
  19. Sleeper^

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    326
    Itse kiertäisin Powerin kaukaa, työkaverin Caterpillar kävi heidän kautta huollossa 10 kertaa, kun vastapuoli ei meinannut kuulla mitään ja vasta tämän jälkeen sai rahat pois. Tai sai siis rahallisen hyvityksen toiseen puhelimeen.
     
  20. jaakopbi

    Rekisteröitynyt:
    16.03.2016
    Viestejä:
    15
    Expertin kautta puhelin ostettu ja Power hoitaa huollon. Olisin vienyt Mobylifeen mikäli olisin tiennyt SCF:n huonoudesta. Ehkä voisin vielä vaihtaa huollon Mobylifeen?

    Poweria en tosiaan itsekään suosittele. Yhdet kaiuttimet pc:lle ostin ja olivat valmiiksi kolhuilla. Jonossakin useimmiten pelkkiä tuotteiden palauttajia. Kakkospuhelimen ostin jostain ihan muualta.

    Vaikuttaa ettei Power muka voi asialle mitään ja voivottelevat asiaa. Huolto kuulemma hoitaa reklamoinnin LG:lle.
     
  21. WouJee

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2007
    Viestejä:
    116
    Luulisi, että muillakin olisi joku tällainen käytäntö olemassa, mikä Nokiallakin ainakin joskus oli: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/1...aa-huolletaan-ennen-kuin-se-vaihdetaan-uuteen
     
  22. L4re111

    Rekisteröitynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    747
    Motorola Moto X Play kävi tuolla huollossa ja ajattelin, että kerrankin SCF osasi toimia kunnolla. Noh, nyt huomasin, että WiFi ei toimi kunnolla huollon jälkeen. Samasta kohdasta mistä Oneplus 2 löytää 6 verkkoa, Moto löytää 1-3 ja omaa Wifiä ei löydy, vaikka olisi ihan modeemin vieressä. Takaisin huoltoon...
     
  23. Puhelin tuli viime viikolla huollosta niin vaihtoivat takalasin sekä myös kameran. Alkuperäinen vika oli siis se, että kameran linssissä oli jokin tahra/huuru joka ei lähtenyt pyyhkimällä pois. Linssihän on osa takalasia, niin en tiedä miksi kamerankin vaihtoivat, mutta eipä se haittaa :D

    17.9. lähetin ja 10.10. puhelin saapui takaisin minulle. Noin 3 viikon reissu siis.

    Ja puhelin siis Sony Xperia Z5.
     
  24. Infy

    Rekisteröitynyt:
    24.01.2003
    Viestejä:
    837
    Ootko varma ettei ne mitä moto ei löydä ei ole verkkopaikoilla 12-13? 2.4GHz verkkoja voi olla 1-13 paikoilla, joista 12 ja 13 vain Euroopassa. Ainakaan oma moto ei löytänyt kotiverkkoa kun se oli 13:ssa, piti vaihtaa 11:sta.
     
  25. Infy

    Rekisteröitynyt:
    24.01.2003
    Viestejä:
    837
    EDIT: Ja jos etsit 5GHz, verkkoja tarkista ettei niitä ole piilotettu wi-fi asetuksissa.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti