SCF Huolto

Viestiketju alueella 'Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja creeper666, 02.12.2011.

  1. Reiska-Setä

    Rekisteröitynyt:
    02.07.2006
    Viestejä:
    2 641
    Niin oli juu. katsoin hätäisesti listaa aikaisemmin tuossa. Näytti olevan LG G3 marshmallowilla ainoastaan missä oli ongelmaa.
     
  2. inffy

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2000
    Viestejä:
    6 635
    Se että laitteessa on BT ver X ja Android ver X ei takaa sitä että se on yhteensopiva. Androidilla on tuttua tuubaa että jokin laite ei vaain BT laitteiden kanssa toimi.

    Esim BT-autosoittimien kanss on ollut useasti ongelmia puhelimien osalta jne. Androidilla se Bluetooth totutus / bt-stack on niin erilainen valmistajasta riippuen niin yhteensopivuusongelmia tulee, ja sille ei voi mitään.
     
  3. hermannipelle

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Viestejä:
    2 437
    Miten huollon käytäntö on näiden yhteensopivuusongelmien kanssa? Kolmannella kerralla luuri takaisin sinne mistä on tullut ja tilalle joku yhteensopivampi luuri?

    Kyllä tuo kaiken järjellisen moraalin mukaan on ZTE:n murhe ja ei ainakaan asiakkaan.

    Ihmeellisesti oli taas yöllä mennyt melkein kokonaan tyhjäksi akku, kun bluetooth on ollut päällä. Tämä 4.0 version pitäisi olla vielä se vähävirtainen.
     
  4. Tuonela

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2012
    Viestejä:
    169
    Jälleen hauskaakin hauskempi asiakaskokemus...:(

    Lumia 930:n mikrofonit ja kaiutin eivät toimineet, laitoin luurin huoltoon. Nämä tulivat parin viikon reissulla osittain kuntoon, toki muutama "ominaisuus" tuli tilalle. Videota kuvatessa ääni napsui n. sekunnin välein ja näyttö välkkyi ajoittain (sammui välillä sekunnin murto-osiksi) sekä näytön värit menivät ajoittain oudosti sekaisin.

    En sitten laittanut luuria heti takaisin kun oli tarvetta kameralle... Nyt sitten ilmaantui muitakin oireita niin vein huoltoon.
    Nyt tuli viesti että "näytössä takuunulkopuolinen vika, korjausarvio 233€". Niin, sehän rikottiin edellisellä huoltokerralla...:mad: Puhelinta ei ole tiputeltu, ei uitettu eikä näytössä ollut halkemia, naarmuja yms.

    Mitenhän tässä nyt etenisi? Alkaa mitta olemaan täynnä tuota kusetusfirmaa kohtaan, täytyy varmaan ottaa rauhottavia kun menee hakemaan luuria takaisin. Jos edes saan sen takaisin, onhan niinkin käynyt että luuri jää sille tielleen (viime vuonna alle 2 vuotta vanha Lumia 1020 ei palautunut eikä tarjottu mitään tilalle, tästä tapauksesta kirjoittelin n. vuosi sitten).
     
  5. Johan_V

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2007
    Viestejä:
    4 102
    Tällaisissa tapauksissa pitäisi reklamoida välittömästi vian huomattuaan. Jos puhelimessa ei ole merkkejä pudotuksista tai kosteudesta, niin aika vaikea huoltoliikkeen on osoittaa että kyseessä olisi takuun ulkopuolinen vika. Jos myyjäliike ei suostu korjaukseen, niin kannattaa kysyä kuluttajaneuvojan mielipidettä (puhelinnumero löytyy kuluttajaviraston sivuilta).

    edit. Tosiaan kannattaa muistaa, että olet ostanut kännykän myyjäliikkeestä etkä huollosta. Sinun ei tarvitse hoitaa asiaa huoltoliikkeen kanssa, vaan myyjä vastaa myymästään tuotteesta.
     
    Viimeksi muokattu: 22.08.2016
  6. jjs

    Rekisteröitynyt:
    02.05.1999
    Viestejä:
    53
    Miksi laitatte näitä merkkejä SCF:lle joita myös Mobylife huoltaa?
     
  7. hermannipelle

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Viestejä:
    2 437
    Gigantin kautta kierrätin. Ei tartte sitten itse laittaa jätesäkkiin ja postittaa.
     
  8. hermanni678

    Rekisteröitynyt:
    06.09.2016
    Viestejä:
    2
    Tosiaan puhelin lähti soneran kautta sct huoltoon oikeastaan oman vian takia (rootti),eikä auennut sen jälkeen, saisin sen nyt varmaan itse korjattua. Puhelin oli viikon sct huollossa ja on nyt keskushuollossa, mitä luulette, että tulee käymään?:S
     
  9. Kimi625 Banned

    Rekisteröitynyt:
    23.04.2008
    Viestejä:
    173
    Sen jälkeen mitä itselle tapahtui Soneran ja sfc huollon kanssa olen tullut aivan hulluksia uusien luurien kanssa, kun menen ostoksille pakotan myyjän tuijottamaan pakettia kun avaan sen. Heti tarkistan rungon suoruuden, kaikki liitännät ja AIVAN KAIKKI.

    Viimeksi tuli Gigantista haettua Samsung Galaxy S6 Edge ja se lähti välittömästi vaihtoon kun avasin myyjän kanssa paketin, latausliitin oli vinossa.

    Kun asiakas ostaa kalliin tuotteen, tai minkä tahansa tuotteen on myyjän sekä valmistajan velvollisuus korvata mahdolliset vauriot, myös ne jotka tulevat lyhyessä ajassa normaalikäytössä.
     
  10. juhat1000

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2014
    Viestejä:
    1 697
    Kyllähän ne siellä puhelimen saa avattua tai vaihtoehtoisesti uusi piiri tilalle. Laitoitko takuuhuoltona vai aiotko itse maksaa?
     
  11. hermanni678

    Rekisteröitynyt:
    06.09.2016
    Viestejä:
    2
    korjasivat takuuseen.
     
  12. Pysyykö puhelimessa vedenkestävyys SCF-huollossa? Kun minulla on puhelimessa takuuhuoltoon menevä vika joka vaatisi takakuoren ja/tai kameran vaihdon -> vedenkestävyys häviää kun puhelimen avaa. Eli periaatteessa niiden pitäisi uusia koko puhelin, mutta uusivatko?
     
  13. Keketin

    Rekisteröitynyt:
    24.01.2007
    Viestejä:
    1 893
    Kyllä ne pääasiassa sen liimaavat takaisin siihen kuntoon kun se sinne mennessään oli. Näin ainakin Z1 compactin kanssa.
     
  14. iNdo

    Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Viestejä:
    4 340
    Äkkiä kuvittelisi etteivät puhelimen ominaisuudet saa kärsiä takuuhuollosta.

    ..sitten taas toisaalta aika moni "äkkiä kuvittelisi" ei ole tähänkään asti toiminut SCF:n kohdalla. :(
     
  15. Sleeper^

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    326
    Vein 9.9 oman luurini (S7E) Hyvinkään Sonera kauppaan takuuhuoltoon lähetystä varten. Luuri on saapunut huoltoon 16.9 ja sen jälkeen ei ole ainakaan SCF:n huollon seurannan mukaan tapahtunu yhtään mitään muuta. Sonera kaupassa myyjä puhui kahdesta viikosta, mutta taisi olla tuulesta temmattu arvio...
     
  16. Nico

    Rekisteröitynyt:
    08.12.1999
    Viestejä:
    97
    Soittelin alkuviikosta SFC:lle ja kertoivat, että reilun viikon jono tällä hetkellä riippuen vähän merkistä.

    Kaksi kertaa oma Z3c ollut siellä, eikä ole kyllä valittamista ollut. Katsotaan miten nyt kolmannella kerralla käy.
     
  17. Noz

    Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    466
    Lähti Iphone 6 korjaukseen SCF:lle, koska kyljen liukukytkin ei toiminut. Vastauksena tuli: "Laite mekanisesti vaurioitunut, runko vääntynyt = ei takuutyö Kustannusarvio 357E, vaihto vaihtoyksikköön. Vanha laite jää tällöin laitevalmistajalle." Ennen lähetystä tuo oli suora pöydän pinnalla kokeiltaessa :smoke:
     
  18. Itse otin pari kuvaa luurista pöytää vasten ennen lähetystä :D Toki voihan se postissakin taipua mutta ainakin voi kuvilla näyttää että postiin lähtiessä ei ollut taipunut. Postissa jos taipui niin ei kai ne mitään korvaa ellet ole vakuuttanut lähetystä :smoke:
     
  19. kermis

    Rekisteröitynyt:
    22.02.2001
    Viestejä:
    945
    Laitat linkin tähän ketjuun ja ihmettelet miten moni luuri taipuu mutkalle matkalla heille, mutta esimerkiksi elisan verkkokaupasta ei kukaan ole kuullut että puhelin olisi saapunut mutkalle vääntyneenä
     
  20. Ilmoitetaanko tuolla "Huollon tilanne" -sivulla kun laite on vastaanotettu? Kun lähetin viime tiistaina laitteen ja vielä lukee vain "Kirjattu järjestelmään". Vai tuleeko seuraava tilapäivitys vasta kun laite otetaan huollon alle? Olisi vain kiva tietää ettei ole postissa hukkunut tai mitään.
     
  21. heyrst

    Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Viestejä:
    5 666
    Tämän takia jätä liikkeeseen jos mahdollista. Et ole silloin vastuussa postin runtelusta.
     
  22. Sleeper^

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    326
    Tila taitaa vaihtua kun luuri saapuu heille, oman kohdalla ollut yli viikon jo tilana saapunut huoltoon. Kolmatta viikkoa jo luuri huoltokeikalla, ensi tiistaina lähden reissuun ja ottaisin kyllä oman luurin tämän alkuperäisen J5:n tilalle.
     
  23. Sleeper^

    Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    326
    Nyt päivittynyt tällaisilla tiedoilla:

    Saapunut huoltoon / Received maintenance:

    16.09.2016 12:37
    Huoltotiedot / Service information:
    Ohjelmistopäivitys, toiminta testattu OK.
    Työntila / Service status:
    Lopputestauksessa huollossa
    Final Test 26.09.2016 12:20

    Eli kun kamera ei tarkenna kunnolla, niin tehdään ohjelmistopäivitys ja sillä selvä. Tuon olisin itsekin voinut tehdä, päivitys kun tullut 20.9 saataville, jolloin luuri ollut heillä jo muutaman päivän jonossa. En nyt vaan ymmärrä että miten tuo voisi korjata vakaimen jumiin jäämisen.
     
  24. juhat1000

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2014
    Viestejä:
    1 697
    Kyllä se melkein on 100% joka huollossa resetoidaan puhelin uusimpaan ohjelmistoon ja vasta sitten testaillaan sitä valittavaa ongelma kohtaa.
     
  25. HAIKIM

    Rekisteröitynyt:
    16.10.2011
    Viestejä:
    1 359
    Mulla oli postnord jotenki möhliny koodin kanssa. Ei löytynyt alkuperäsellä lähetyskoodilla koko pakettia. Piti sitten olla yhteyksissä puhelimen myyneeseen liikkeeseen ja sitä kautta tilanne järjestyi ja sain uuden koodin jolla onnistui tracking.

    SFC huoltoon en kyllä itsessään ole tyytyväinen. Laitoin luurin Z3C:n etulasin liimausten pettämisen takia huoltoon jotta saisi takuuseen uuden näytön. Jostain syystä takalasikin piti vaihtaa ja varaosaa odoteltiin varmaan 2vko? Minulta mitään kysymättä tietenkään.
    Toisekseen firman puhelinpalvelu on aika anaalista ja ärsyttää ettei voi nykypäivänä meiliä käyttää.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti