SCF Huolto

Viestiketju alueella 'Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja creeper666, 02.12.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Peeveli

    Rekisteröitynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    638
    Mikä puhelin kyseessä?
     
  2. teppemies

    Rekisteröitynyt:
    07.04.2005
    Viestejä:
    3 809
    Mikäli kysymys oli minulle, puhelin on Sony Xperia Z1 Compact.
     
  3. Peeveli

    Rekisteröitynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    638
    Jopas on kestänyt, mitä siitä on rikki?
     
  4. ichijiro

    Rekisteröitynyt:
    22.12.2005
    Viestejä:
    393
    Ihan sama mikä siinä on rikki. 6 viikkoa on liian pitkä aika. Pitäisi hoitua kahdessa. Vaadi korvauksia. Puhelinlaskun hyvityksiä jos eivät antaneet ilmaista vastaavaa kännykkää lainaan korjauksen ajaksi. tjsp
     
  5. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 518
    Ainakin mun tapauksessa kuluttajaneuvoja vaan kehotti hakemaan liikkeestä sijaisluurin kahden viikon jälkeen kun xperia u oli huollos (scf) viisi viikkoa. Eipä niillä ollut tarjota muuta kuin kehoituksia, muttei mitään voimakeinoja. Tein asiasta kirjallisen reklamaation, joka eteni sonyn maahantuojalle ja pelkät pahoittelut huollon kestosta sain korvaukseksi.
     
  6. Wept

    Rekisteröitynyt:
    12.08.2012
    Viestejä:
    165
    Voin kokemuksesta kertoa, että jos Sonyn luuri menee DOA/DAP/RMA-vaihtoon, Sonylla kestää aivan älyttömän kauan saada uusi puhelin takaisin.
    Mitä ilmeisimmin, Sony lähettää _kaikki_ ko. vikaan menevät luurit kerran kuukaudessa takaisin huoltofirmoille, joten pahimmassa tapauksessa voit joutua odottamaan puhelinta juurikin 8 - 10 viikkoa.
     
  7. Methados

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2000
    Viestejä:
    792
    Itsellä lähti Z3 compacti perjantaina scf huoltoon, suuri todennäköisyys että pitäisi vaihtaa uuteen puhelimeen. 8-10 viikkoa. häh. Onneksi ostin jo toisen puhelimen tilalle kun luin netistä että scf:llä homma tuppaa kestämään.
     
  8. ?

    Rekisteröitynyt:
    20.06.2007
    Viestejä:
    7 305
    Ne Sonyt lähetetään Englantiin huoltoon jos jotain vähänkin erikoisempaa vikaa.
     
  9. teppemies

    Rekisteröitynyt:
    07.04.2005
    Viestejä:
    3 809
    Virtanappi toimii epävarmasti. :D Heikko kosketus tms. Ottaa välillä painalluksen tuplana, välillä ei lainkaan.

    Puhelin oli siis muutoin täysin kunnossa. :D Harmitti vaan, kun joutui useaan otteeseen painamaan virtanäppäintä saadakseen näytön heräämään / sammumaan. Kylläpä kannatti viedä huoltoon...
     
    Viimeksi muokattu: 22.01.2015
  10. teppemies

    Rekisteröitynyt:
    07.04.2005
    Viestejä:
    3 809
    Saas nähdä, mitä keksin kertoa, kun pääsen yhteyteen.

    DNA ei vastaa sähköpostiin, eikä tukifoorumille lähetettyyn kysymykseen. Tukifoorumilla ei edes julkaista viestiäni, vaikka mielestäni asiallisesti yritin tiedustella asiaa. :D
     
  11. ichijiro

    Rekisteröitynyt:
    22.12.2005
    Viestejä:
    393
    Laita niitten facebook sivuille, twitteriin tjsp. Paikat joissa moni näkee sen saa useammin, nopeammin ja paremman vastauksen kuin kahden välisessä keskustelussa. Muista mainita, etteivät vastaa sähköposteihin jne.
     
  12. teppemies

    Rekisteröitynyt:
    07.04.2005
    Viestejä:
    3 809
    Tämä on harkinnassa. ;)
     
  13. Peeveli

    Rekisteröitynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    638
    Vaimolla samaa vikaa Z1 Compactissa, joka pitäisi laittaa tuosta syystä nyt kolmatta kertaa SCF:lle.
     
  14. Methados

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2000
    Viestejä:
    792
    Puhelin lähti 16.1 huoltoon, 22.1 päivittynyt tilaksi että vastaanotettu huoltoon ja sen jälkeen ei taas mitään. Z3 compacti siis huoltoreissulla missä takakuoren lasi halkesi itsestään.
     
  15. Tmannen

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2008
    Viestejä:
    241
    Itellä uusi Moto G jossa aika paha valovuoto, niin paha että häiritsee, ja voluuminapit heiluu.. Motorolan palvelijat sanoivat että lähetä SCF-huoltoon. Tämän threadin lukemisen jälkeen en kyllä tiedä, kannattaako edes yrittää lähettää, kun varmaan kuitenkin tulee jotain "Ei kuulu takuuseen, 50€ kiitos". Onko muilla kokemusta tällaisista vioista huollon kanssa?
     
  16. inffy

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2000
    Viestejä:
    6 635
    Niin mitä nämä Motorolan palvelijat oli, soititko siis johonkin Suomen Motorolalle vai johonkin ulkomaille yleiseen tukinumeroon?

    Matkapuhelinfoorumilla oli Nexus6 kanssa samanlainen homma eräällä foorumistilla ja oli vihdoin (luuri käynyt 3 kertaa huollossa näytön takia kun värit olivat epätasaiset). Motorola oli todennut laitteen olevan viallinen ja se tulee vaihtaa, SCF ei ollut saanut vikaa korjattu.

    Luuri saatiin vaihdettua vasta kun oli tulostanut nuo Motorolan kommentit asiaan siihen luurin mukaan ja kiikuttanut SCF:lle.
     
  17. juhat1000

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2014
    Viestejä:
    1 696
    Huollossa tasan 100% ensiksi vetäisevät puhelimen puhtaaksi ja uusin firmis sisälle. Ja sitten takaisin asiakkaalle.
     
  18. Tmannen

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2008
    Viestejä:
    241
    Otin Motorolan supportiin yhteyttä sähköpostilla, valitsin 'Finland' kun kysyttiin maata. Sieltä enkuksi joku vastasi, että Suomessa takuun hoitaa SCF.

    Saa nähdä jaksaako tuota (mahdollista) hässäkkää vai myiskö halvemmalla pois.. palauttaisin normi 14 päivän palautuksella mutta vitun posti ei suostu kuljettamaan kännyköitä lentopostilla, Amazon.es:stä kun ostettu.
     
  19. H2WoaH

    Rekisteröitynyt:
    14.02.2000
    Viestejä:
    102
    Kävi HTC One M7 SCF:llä huollossa punertavien kuvien ja huonosti toimivan mikin takia. Korjasivat kameran mutta eivät tehneet mikille mitään. Huoh...
     
  20. Levollinen

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2011
    Viestejä:
    97
    Täytyy varmaan antaa väliiin positiivinenkin kommentti ettei ihmisiltä mene aivan usko huoltoa kohtaan. Ainakin omalla kahdalla toiminut huolto hyvin HTC:n ja Nokian luurien kohdalla, eikä yllätyksiä ole tullut.
     
  21. Opamees

    Rekisteröitynyt:
    12.01.2004
    Viestejä:
    1 291
    Ota nuppineula käteen ja ja hoonaa se reikä puhtaaksi itse? Menee helposti tukkoon nöftästä HTC:ssä ja Samsungissa mikrofonin aukko.
     
  22. H2WoaH

    Rekisteröitynyt:
    14.02.2000
    Viestejä:
    102
    Hoonailua on kokeiltu. Kummallista on, että ennen huoltoa ja huollon jälkeen lataamani lollipop päivitystä 1/5 puhelusta kuului vastaanottajalle huonosti. Saattoi toimia 10 kertaakin putkeen normaalisti kun ongelmaa ihmettelin.

    Nyt HTC:n audio testi tallentaa ritinää ja hyvin heikosti kuuluu molemmat mikit. Video nauhoituksessa ei ongelmia ja hf toimii ok. Netin syövereistä lueskelin, että noise cancelation toimii joissain erissä heikosti ja ongelma johtuisi siitä.

    Täytyy laittaa tuo uudelleen huoltoon, luultavasti löytävät nukkaa sieltä ja tässä joutuu itse maksumieheksi.
     
  23. AILD

    Rekisteröitynyt:
    20.07.2010
    Viestejä:
    986
    Huoltotiedot / Service information:
    L3
    Työntila / Service status:
    Työnalla huollossa
    Repair in progress 21.04.2015 17:04

    Osaisko joku kertoa mitä tämä L3 tarkottaa?
     
  24. AeshmA

    Rekisteröitynyt:
    25.08.2003
    Viestejä:
    2 213
    L3 tarkoittaa osaa tai osakokonaisuutta, jonka saa vaihtaa tai huoltaa vain valmistajan oma huolto. Merkintä tulee termistä "service level 3".
    Nokia/Microsoft tapauksessa tämä tarkoittaa Tsekeissä sijaitsevaa keskushuoltoa, en tiedä onko muilla valmistajilla käytössä moista.
    Googlen kuvahaulla esim. "Lumia 920 exploded view" näkee räjäytyskuvasta kuinka piirilevy/mainflex (light swap) ja IMEI-tarra (type label) ovat L3 osia.
     
  25. AILD

    Rekisteröitynyt:
    20.07.2010
    Viestejä:
    986
    Kiitos tästä! Yrittivät softakorjata brickattua 520:ä. Ei näköjään onnistunut, kun tsekkeihin lähti tänään.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti