Samsung Galaxy S3 roottaus & customointi -thread

Viestiketju alueella 'Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja Dragao, 05.01.2013.

1. -tla-

Rekisteröitynyt:
    12.09.2007
    Osaakos joku kertoa mistä johtuu kun mun galaxy s3 menee sleeppi tilaan eikä herää siitä muuten kuin pitää
    powerinappia pohjassa 10sec. ja sehän tarkoittaa buuttia, teki tätä myös stokki rommilla ja tällä hetkellä CM11
    jonka siihen pudotin kun oletin että sampan omat softat jotenkin sen sekottaa.

huom. tätä jumitusta ei tapahdu aina

2. Poistettu

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 18.10.2016
  3. Trouvier

Rekisteröitynyt:
    17.02.2014
    Mitäs mieltä olette tuosta CM12:sta? Laitoin itse hetki sitten sen tulille ja näyttää pelittävän hyvin pitkän bootin jälkeen. Ainoa ongelma itselläni on ollut memory leak joka saa ohjelmat force closettamaan mutta se korjaantuu ensi päivityksessä Lollipoppiin.

4. Kofeiini

Rekisteröitynyt:
    02.08.2014
    Kauanko teillä kestää gt-19305 akku cm11:ssä? Itselläni 4.3 ja menee aika tarkalleen 20% tunnissa perus nettiselailussa chromella (ei videoiden katselua tai vastaavaa). Olen nyt intissä ja kuumottelen roottaamista koska en halua joutua tilanteesen että puhelin lakkaa toimimasta kun en sille täällä voi sitten mitään tehdä.

5. olkitu

Rekisteröitynyt:
    13.03.2014
    No akkun kulutus riippuu paljon erilaisista tekijöistä... Minulla cm 11 kestää jopa 1 päivä ja 10h päälle mutta jos käyttää aktiivisesti ei se päivääkään kestä...

6. Kofeiini

Rekisteröitynyt:
    02.08.2014
    Totta kai mutta osaatko sanoa paljonko menee akkua vaikka puolessa tunnissa kun käytät chromea? Ja tuota akun kestoa tärkeämpi olis päästä tästä deep sleep ongelmasta eroon. Joutuu käynnistää puhelimen monesti päivässä uudestaan. Cpu ei siis mene ollenkaan deep sleepiin vaan jää 200mhz.

7. Teura

Rekisteröitynyt:
    05.10.2004
    Itsellä on Temasekin CM12 varustettuna Arterin kernelillä ollut tässä jo puolisen viikkoa ajossa, eikä mitään ongelmia ole ollut edes muistivuotojen suhteen. Nyt on kaksi päivää uptimeä ja vielä ~290 megaa vapaata muistia. Tosin käyttö on ollut vähäistä noiden päivien aikana, lähinnä satunnaista surffailua.

Mutta itse tikkariin, niin olen kyllä ollut tyytyväinen. Tuntuu nopeammalle kuin mitä entinen 4.4.4-Omnirom oli, eikä mitään ongelmiakaan ole vielä tullut vastaan. Tai no, lockscreen tykkää jättää välillä musiikkia kuunneltuani viimeisimmän albumin kansikuvan näkyviin vaikkei musiikkia ole enää ollutkaan vähään aikaan.

8. olkitu

Rekisteröitynyt:
    13.03.2014
    Deep Sleep ongelma on tässäkin välillä, suosittelen käynnistämään välillä akun lataamisen jälkeen uudelleen. Sitten ainakin minulla toimii tuo Deep Sleep...

Mutta kato mitä appeja sulla on... ja mikä vaikuttaa deep sleeppiin?

Ota ainakin Googlen seurantapalvelu pois päältä... Minulla oli joskus ongelmia "mdm_hsic_pm0"kanssa... korkea wakelock oli tässä nyt ei enään ole.

Puolessa tunnissa menee helposti 10% ainakin... näyttö vie paljon virtaa vaikka on alimmalla tasolla.

9. kuimula

Rekisteröitynyt:
    05.01.2015
    Morjes !
    osaisiko kukaan neuvoa miten saan rootattua cyanogenmodin pois puhelimesta eli factory reset.

malli GT-I9305

Kiitos jo etukäteen !

10. olkitu

Rekisteröitynyt:
    13.03.2014
    Swipe cache, system, data... jne... Niin sillä se lähtee... samalla tavalla kuin Samsungin alkuperäinen otetaan pois... Sitten vain siihen ajat toisen romin.

11. kuimula

Rekisteröitynyt:
    05.01.2015
    Pystyisitkö linkittämään tähän hyvän romin ku oon vähän uuno :D

Kiitos

12. olkitu

Rekisteröitynyt:
    13.03.2014
    Minusta Cyanogenmod on hyvä rommi ja se mulla on juuri nyt käytössäni samalla puhelimella... cm 11...

Että en ole kokeillut muita rommeja...

Oliko tossa jotakin vikaa?

13. kuimula

Rekisteröitynyt:
    05.01.2015
    siis haluaisin cyanogenmodin pois ja takasin tehdasasetuksiin muttakun en osaa niin tämä on aika vaikeeta

14. olkitu

Rekisteröitynyt:
    13.03.2014
    haluat takaisin Samsungin alkuperäisen rommin? Okei ... nyt ymmärrän...

http://www.sammobile.com/firmwares/

Sieltä laitat mallisi sivulle ja lataat alkuperäisen. Tarvitset odinin ja sillä flash alkuperäinen sisälle. http://www.droidviews.com/install-official-android-4-4-4-kitkat-firmware-samsung-galaxy-s3-gt-i9305/ Tossa ohje kyllä Kitkattiin... mutta sama pätee Jelly Bean
    Kysy vielä jos ei aukea... autan mahdollisimman nopeasti.

15. kuimula

Rekisteröitynyt:
    05.01.2015
    juu katsoin tuolta sammobilesta tänään enkä löytänyt (ollut varma) mikä toimisi omassa puhelimessa.
    niin en oikein tiedä mikä toimisi tässä laitteessa

16. olkitu

Rekisteröitynyt:
    13.03.2014
    Pistä hakuun I9305 niin ne toimii puhelimessasi. Tulostuu luettelo kaikkien maiden versioista... Saksalainen 4.4.4. on testattu ainakin toimivaksi-

17. kuimula

Rekisteröitynyt:
    05.01.2015
    Kiitos avusta enköhän saa toimimaan.

18. kuimula

Rekisteröitynyt:
    05.01.2015
    sain toimimaan kiitos avusta vielä !

19. Pjuuti

Rekisteröitynyt:
    29.05.2011
  20. marg3

Rekisteröitynyt:
    24.10.2002
    Ei, minä olen homo!

Viimeksi muokattu: 07.12.2016
  21. Koititko, toimiiko tuo patchi oikeasti, vai varastaako vaan Netflix-tunnarit? :) Joku cm12-ketjussa sanoi, että tuon avulla pääsee loggautumisruutuun asti, jonka jälkeen Nflix jääkin ikuiseen looppiin.

22. marg3

Rekisteröitynyt:
    24.10.2002
    Ei, minä olen homo!

23. Kai tuo CM11 vielä jokapäiväiseen käyttöön on parempi kuin CM12, jossa on vissiin vielä memory leakkejä ja paljon muutakin viilattavaa. Omassa S3:ssa CM11 on akun suhteen ollut melko pihi. 48h käyttöä ja vielä 73% akkua jäljellä. Tosin käyttö on ollut satunnaista ja puhelin ainoastaan Wlanin varassa (kerran tai pari asentanut nightly updatet ja muu käyttö ollut lähinna Chromecast-kaukosäädin käyttöä).

24. olkitu

Rekisteröitynyt:
    13.03.2014
    Minulla menee cm 11 parhaimmillaan siis 1d 10h... siis whatsapp ja Spotify vakio akulla. Mutta yleensä menee alle 24h helposti.

25. marg3

Rekisteröitynyt:
    24.10.2002
    Ei, minä olen homo!

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy