Samsung Galaxy Note III

Viestiketju alueella 'Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja Stringer, 06.08.2013.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Vangelis

Rekisteröitynyt:
    06.01.2013
    Tuli hankittua tämä note 3 ja tämähän on aivan loistava kapistus. Uudemmat mallit tuntuvat olevan vain askeleita taakseppäin koska tiputtavat oikeasti hyödyllisiä ominaisuuksia kuten IR lähetin jota tulee päivittäin käytettyä. Tuli myös hankittua smart cover langattomalla latauksella. Miksi muissa puhelimissa ei ole noin nerokasta "cover" systeemiä kuten tässä note3:ssa eli takakannessa on kiinni tuo näytön suoja joten ei tule paksuuttakaan paljoa lisää. Ja parhainta tuossa smart coverissa on että tuo note 3:n "halpa muovisuus" fiilis lähti kokonaan pois ja nyt pysyy myös puhelin kädessä koska on nahkaa muovin tilalla.

Miksi ihmiset luopuvat tästä puhelimesta? Luulisi snapdragon 800 riittävän potkua vielä moneksi vuodeksi ja 3GB RAM on enemmän kuin riittävästi.

2. Jezme

Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    @Vangelis Itse ainakin halusin alkuun Nexuksen käyttiksen takia. TW alkoi tökkimään. CM12.1 ja CM13 korjasivat tämän asian. Raudalta ei tehoja lisää tarvitse peruskäyttöön mutta yleiset parannukset ovat aina tervetulleita, esim. itselleni kelpaisi parempi kamera, sormenjäljenlukija ja tulevaisuutta varten ehkä USB-C. Vedenkestävyys sekä tuplaetukaiuttimet olisivat myös mainio lisä. Vaihtoakun ja -kannen uhraaminen tosin hieman harmittavat. Toisaalta vastineeksi saa laadukkaan oloisen (mutta liukkaan) lasi/metalliluurin. Ja AMOLEDia en kyllä hylkää.

Mutta siinä olet oikeassa, että Note 3 on varsin hyvä ja tasapainoinen luuri. Huomattava parannus vs. Note 2 (josta vaihdoin tähän) ja ehkä fiksuin pitkänajan luurihankinta. Toisaalta osa vaihtajista vaihtaa puhtaaksi vaihdon halun takia ei välttämättä järkisyistä. Itsekin haluaisin uuden luurin (koska järkeen perustumaton vaihtohalu) mutta odottelen edelleen sitä "täydellistä" mikä ei uhraa mitään (S7 Edge, Nexus 6/6P kaikki ovat olleet tietynlaisia "kompromisseja").

Viimeksi muokattu: 16.05.2016
  3. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Miksi väität asioita ilman että olisit edes vaivautunut ottamaan selvää?

4. prh

Rekisteröitynyt:
    07.05.2014
    Miksi et vaivautunut kertomaan missä muissa puhelimissa on samanlaisia kuoria ?

5. Vangelis

Rekisteröitynyt:
    06.01.2013
    Kuten edellisessä viestissä todettiin niin missä puhelimissa olet nähnyt samanlaisia kuoria? Kyllä vaivauduin etsimään enkä löytänyt ja sen takia kirjoitin noin tuossa minun aikasiemmassa postauksessani.

6. Jezme

Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Ainakin G3/G4* on ihan samalla tavalla takakansi irti ja läppäkuori tilalle. Tosin en tiedä (tarkastanut) onko QI kuorta. Mutta onhan tämä silti näppärä systeemi, itsellänikin tuo N3 QI smartcover.

*LG

Viimeksi muokattu: 17.05.2016
  7. Vangelis

Rekisteröitynyt:
    06.01.2013
    S3 ja S4 tosiaan ja S4sta itseasiassa aluksi katselinkin mutta snapdragon 600 alkaa olemaan sen verran vanhaa rautaa että ei pyöritä vaativimpia sovelluksia/pelejä joten jätin nuo laskuista pois lähinnä sen takia.

Saas nähdä tuleeko tuo note 3 saamaan virallista marshmallowia. Samsungin tuntien ei taida yli 2v vanhoille puhelimille tulla mutta googlettamalla taas joku oli mennyt möläyttämään että olisi tulossa. Itse en kyllä usko että olisi tulossa. Sonylle kyllä plussat siitä että jaksavat päivittää 3 vuotta vanhojakin puhelimia.

8. Jezme

Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Tarkoitin siis LG G3 ja G4 puhelimia. Korjaukseksi jos ymmärsit, että typosin Sampan S-sarjan.

Ei. Sen voin sanoa 99.99% varmasti. Mutta voin suositella CM13 (Temasek).

9. InsaneFinn

Rekisteröitynyt:
    02.08.2004
    Jatketaan hieman tarinaa luurini ongelmista, joista raportointi kolme viikkoa sitten. Tuli viimein siirryttyä CM13 ihmeelliseen maailmaan, tosin osittain siitäkin syystä, että sain luurin sen verran juntturaan, että puhdistus oli käytännössä pakollinen toimenpide. Mutta internetyhteyden jakamisen jälkeisiin ongelmiin se ei ole auttanut. Sekin muuten täytyy todeta, että 4G yhteydet ei työpaikallani ole viime aikoina toiminut niin hyvin kuin aiemmin ja usein joutuu manuaalisesti vaihtamaan 3G yhteydeksi, että netti pelaisi kunnolla. Millään katvealueellakaan tämän ei pitäisi olla.

10. jbecker

Rekisteröitynyt:
    22.05.2015
    Kertokaas viisaammat, mikä lafka vaihtaa Note 3:n näytön edullisimpaan hintaan. Pitäisi olla mahdollisuus postittaa laite sinne...

Olin tuossa muutaman viikon Aasian tourneella ja kyselin siellä vaihto-operaation hintoja. Eipä juurikaan alle 120 euron olisi päässyt, joten jätin vaihdattamatta...

11. Iivana Tuhma

Rekisteröitynyt:
    27.06.2010
    Tuo 120e näyttö + asennus omaan korvaan kuulostaa kyllä älyttömän halvalta.

Näin äkkiseltään googlettamalla pelkkä näyttö pyörii siellä 100e+postit pinnassa.

12. Iivana Tuhma

Rekisteröitynyt:
    27.06.2010
    Itellä oli CM 13 kanssa myös ongelmia juurikin takkuilevan netin kanssa. Samat liittymät puolison kanssa, mutta siellä missä hänellä 4G niin itsellä 3G. Palautin tehdas rommiin ja nyt pelittää oiken hyvin ja myös akun kesto on 3-4 kertaa parempi. ( akun kestoon tosin voinee vaikuttaa säätämällä kapulaa )

13. Lepanokka

Rekisteröitynyt:
    26.11.2007
    On se kyllä kumma miten valahtaa akku nykyään. Ennen näyttö oli se suurin syöppö ja latausten väli monta päivää. Nyt googlen palvelut vie yli kolmanneksen aina varauksesta. Mikälie muuttunut ja onko mitään tehtävissä?

14. anidabi

Rekisteröitynyt:
    02.11.2005
    Joo o, saman ongelman kanssa hajoilen täällä itsekkin.

Softat on ajan tasalla ja tuntuu että ne ei ole ominaisuuksiltaan, käyttömukavuudeltaan saati bugeistaan yhtään muuttuneet, mutta hitaammiksi käyvät päivä päivätlä. Olenkin varma että tämä on suunniteltu bisnesmallinnus jolla saadaa jengi päivittää jo riittävän tehokas rauta aivan tarpeettoman tehokkaaseen rautaa vaikka puhelimella ikää vain 3-4 vuotta.

Kaiken tämän lisäksi olen itse viimeisen vuoden hajoillut jo ihan tosissaan androidin paskuuteen. Joko kaikki softat tosiaan on pikkuhiiljaa päivitetty niin bloateiksi että 3GB muisti ja CPU hakkaa tapissa koko ajan kun puhelin tuntuu niin hitaalta vaikka se oli kaikkea muuta alussa. Tai sitten android on vaan käyttiksenä niin paska kun se muistuttaa lähinnä windows XP:tä joka vaati puhdas asennuksen vuoden välein jotta kone pysyi jokseenkin käyttökelpoisena.

Valaiskaa toki jos olen väärässä tai ongelmiini löytyy ratkaisu.

15. Kim Doe

Rekisteröitynyt:
    17.10.2002
    Minä kyllästyin kesällä huonoon akunkestoon ja muihin ongelmiin joten päädyin tuohon rommin muutamia kokeiltuani.

[ROM][TW][Aroma][AOD]AryaMod Note7 Port V2.1 | Samsung Galaxy Note 3

Olen ollut tyytyväinen toimintaan ja akkukin kestää nykyään taas hyvin kun se ei hupene myös idlenä. Tämän kehitys päättyi äskettäin mutta eipä tuo Samsung päivittele enää tätä nykyistäkään, onhan tämä kuitenkin paljon tuoreempi kuin se alkuperäinen.

16. Preemiumi

Rekisteröitynyt:
    31.03.2007
    Onko noissa vaihtoehtokäyttiksissä tuki kynälle?

17. Kim Doe

Rekisteröitynyt:
    17.10.2002
    Tuossa edellämainitussa on, kuten myös S-View toimii.

18. Lepanokka

Rekisteröitynyt:
    26.11.2007
    Itse en tarvitsisi edes tukea kynälle. Ilmeisesti se root ja custom rom on ainut vaihtoehto tähän akun valumiseen.

Ainoa mitä tarvitsen on vakiossa oleva fontin suurennos. Muistelisin että sitä ei cyanogen modissa ollut? Onko tuo CW nyt enää ylipäätään se paras?

19. Preemiumi

Rekisteröitynyt:
    31.03.2007
    Kiitos Kim Doe. Uskaltaiskohan vai teenko tiiliskiven...

20. Lepanokka

Rekisteröitynyt:
    26.11.2007
    Samat mietteet. Ohjeita on satoja ja tyylejä vielä enemmän.

Saa siis pasteta oikeasti toimivat ohjeet SM-N9005 roottaamiseen ja uusimman, oikeasti toimivan cyanogenmodin asenteluun.

21. Kim Doe

Rekisteröitynyt:
    17.10.2002
    Lyhykäisesti, toimivin recovery image joka mulla mulla on toiminut kaikilla custom rommeilla on "twrp-2.8.7.0-hlte-4.4", uudemmilla ja muilla ohjelmilla oli joissain rommeissa asennusongelmia. TWRP:n asentamiseen tarvitsee ladata Odin3 Windowsiin.

Tuossa esim. lyhyt ohje sen asentamiseen:
    How To Install TWRP Samsung Galaxy Note 3 International Qualcomm | Recovery-Mode.com

Kun tämän asentaa täytyy puhelimen development asetuksissa olla USB debugging päällä. Puhelin palauttaa herkästi alkuperäisen recovery imagen, jos ei ole asennuksen jälkeen tarkkana tuosta asennuksen jälkeisessä buutissa että TWRP saa patchattyä vakio rommin. Jos missaa tuon buutin niin joutuu ajamaan odinin uudestaan.

Kun TWRP on asennettu niin sillä on helppo asennella uusia custom rommeja sd-kortilta, niiden asennusohjeet on yleensä rommin mukana.

EDIT: Lisätään vielä että itse en pitäytynyt CyanogenMod rommeissa koska ne yleensä söi enemmän akkua ja jos niihin asensi esim. idlekernelin, niin akun syönti kyllä tasoittui mutta sitten ei toiminut Noten omat ohjemat esim. S-View.

Viimeksi muokattu: 03.01.2017
  22. anidabi

Rekisteröitynyt:
    02.11.2005
    Nyt ku vihdoin jaksoin tehdä varmuuskopiot kaikesta ja kokeilla kyseistä rommia niin vituiksihan se heti meni. Asennus sinällään kyllä onnistui ongelmitta, mutta heti kun sim lukon ottaa pois niin laite vaan ilmoittaa että touchwiz has stopped working ja laite boottaa. Eli jonkin sortin boot looppiin meni.

Oletin että tämä on joku oikeasti hyvä ROMmi mutta ilmeisesti olin väärässä kun tässäkin pitää olla samsungin oma syöpä eli tuo touchwiz joka jaksaa versiosta toiseen samaa kaatuilua harrastaa. Muut softat kyllä toimii kaatumaatta niin tuskin raudassakaan vikaa on.

Kokeillaan nyt vielä pari kertaa asentaa ja jos ei toimi niin pitää yrittää löytää joku oikeasti hyvä ROM jossa ei ole mitään samsung paskaa sisällä.

23. inffy

Rekisteröitynyt:
    19.12.2000
    No eikö se nyt aika selkeästi tule tuosta nimestäkin selville että siinä on TouchWiz (TW).

Nuo stock rommiin pohjautuvat on aina Touchwiz pohjaisia. Varmaan vedit vielä factory resetin sen flashayksen jälkeen ja tyhjensit cachen jne

24. anidabi

Rekisteröitynyt:
    02.11.2005
    No joo, tyhmä minä.

Nyt ollu pari päivää aryamod sisällä ja aika paljon nopeempi kuin vanha kitkat. Ainoa ongelma vain että vituttaa koko android ympäristö kaikkine eri ohjelmineen jota jokainen valmista tunkee laitteisiinsa. Vähän sama kuin PC puolella läppärit täynnä kaikenmaailman turhaa paskaa kun olis tarjolla kevytkäyttöisiä jo olemassa olevia ilmaisia vaihtoehtoja mutta väkisin vaan sitä omaa bugista paskaa on pakko tunkea.

No tästähän mulla on nyt sitten ongelma se että kun otin tekstiviesteistä(sms) varmuuskopion titaniumbackupilla, syncdroidilla ja mobilego:lla niin nyt näyttäis olevan tuo samsungin oma messages ohjelma säädetty ihan eri lain kuin vanhemmassa kitkat romissa, ja en saa nyt viestejä enää millään ilveellä takaisin tuohon aryaromin messages ohjelmaan.

ei löydy romin asentamisen jälkeen koko mmssms.db tiedostoakaan enää mistään joten vitun hankalaksi menee. Ei todellakaan jaksais asentaa jotain vanhaa rommia ja tekee ziljoonalla eri backup ohjelmalla varmuuskopioo ja sit taas uutta rommia ja kokeilemaan onnea.

Olisko ehdotuksia??

25. Kim Doe

Rekisteröitynyt:
    17.10.2002
    Itse otan Titaniumilla vain ohjelmat ja CM Backupilla sitten viestit ja logit niin ei ole sattunut kohdalle onneksi ongelmia. Google muistaakin numerot ja osoitteet. Jos olisi vanhoja luureja kaapissa niin voisi sellaisen avulla pyöräyttää uuden backupin jonka saisit palautettua siihen. Saisiko jollain Android emulla palautettua ja tehtyä uuden backupin jos ei ole luuria, ei ole tullut kokeiltua mutta tuli vain mieleen?

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen