Salilla käynti ja painon kasvattaminen?

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja M4d4o, 30.07.2014.

  1. M4d4o

    Rekisteröitynyt:
    15.02.2014
    Viestejä:
    194
    Itellä on aikalailla tämmönen ns. Juoksijan vartalo, että jaloissa on lihaksia mutta eipä sitte käsissä oikeen ole. Aattelin tässä alkaakin treenaamaan vähän, että saisi ylävartaloon vähän lihaksia, mutta miten se painon kasvattaminen käytännössä tapahtuu? (Ihan vaan syömällä vähän enemmän vai pitääkö ruokavaliota ym. vaihtaa johonkin tiettyyn jos tarkoitus on lihasmassan kasvattaminen?)
     
    Viimeksi muokattu: 30.07.2014
  2. zabaleta Banned

    Rekisteröitynyt:
    16.09.2009
    Viestejä:
    2 454
    Tottakai treenaat ja nostat painoa samaan aikaan...
     
  3. hkultala

    Rekisteröitynyt:
    18.06.2001
    Viestejä:
    8 270
    Turhan rasvan keräämisessä ei ole mitään järkeä. Jos alat vaan syömään enemmän aloittamatta treeniä, kaikki mitä tulee lisää on rasvaa.

    Jos treenaa ja syö maksimoiden lihaskasvun, samalla kuitenkin tulee sitä rasvaakin hiukan lisää, joten mitä vähemmän rasvaa on alkutilanteessa, sitä parempi.
     
  4. M4d4o

    Rekisteröitynyt:
    15.02.2014
    Viestejä:
    194
    Juuh tajusin juuri itekkin vastauksen tuohon ja editoinkin vähän alkuperästä postausta, mutta kiitos vastauksesta.

    Mites sitten tuo painon kasvatus? Syön vaa enemmän vai/ja muutan ruokavaliota? (Mitä ruokatuotteita olisi hyvä syödä?)
    +onko sitten jotkut ns. Optimaaliset treeni ajat vaiko onko se käytännössä ihan sama milloin treenaa?
     
  5. zabaleta Banned

    Rekisteröitynyt:
    16.09.2009
    Viestejä:
    2 454
    Edit...
     
  6. zabaleta Banned

    Rekisteröitynyt:
    16.09.2009
    Viestejä:
    2 454
    Aloita vaikkapa +300-500kcal / päivä. Jos ei painoa tule lisää pikkuhiljaa niin lisäät kaloreita. Ei ehkä eineksiä kannata ihan hirveästi työntää menemään. Tuolla Yleisen keskustelun puolella on kyllä ketju aiheeseen liittyen ja varmasti saat kaiken tiedon sieltä.

    Mutta kun treenaa hyvin ja syö hyvin niin vaikka rasvaa tuleekin siinä sivussa niin kehon rasvaprosentti todennäköisesti laskee silti.
     
  7. M4d4o

    Rekisteröitynyt:
    15.02.2014
    Viestejä:
    194
    Eli käytännössä riittä, että syön vaikkapa päivässä yhden 400g lihamakaroonilaatikon sen lisäksi mitä normaalisti syön?
     
  8. Scuup

    Rekisteröitynyt:
    01.02.2006
    Viestejä:
    743
    Suosittelisin ehkä kääntymään pakkotoisto.com aloittelijoiden treenivinkit/ruokavalio -puolelle, kerran asiat ovat vielä näin hakusessa. Sielläkin tietysti lähdekritiikki on sallittua, jopa suotavaa, mutta varmasti saat paremman tietopohjan niin treenien kuin ravinnonkin suhteen.
     
  9. M4d4o

    Rekisteröitynyt:
    15.02.2014
    Viestejä:
    194
    Juuh myönnän on kyllä aika hakusessa, että vähän hävettääkin.

    Kiitos suositusesta käynkin kattomassa tuota sivustoa.
     
  10. zabaleta Banned

    Rekisteröitynyt:
    16.09.2009
    Viestejä:
    2 454
    Kyllä varmasti, mutta jos niistä eineslootista puhut niin ehkei ihan paras vaihtoehto. Mutta jos muuten ruokavalio on kunnossa niin kyllä tuolla laatikolla ne ns.ylimääräiset kalorit saa. Koita saada proteiinia vaikkapa 1,5+ grammaa/painokilo.

    PS. Pakkotoistostakin saa aivan hirvittävästi suodattaa juttuja kun osa sielläkään ei tiedä mistään mitään. Mutta varmasti sieltä selailemalla enemmän irtoaa tietoa kun murosta.
     
  11. Rokkiizz

    Rekisteröitynyt:
    14.05.2014
    Viestejä:
    264
    Tarkkaile että saat proteiineja tarpeeksi, n. 2G / painokilo. Syö aamulla nopeita hiilareita ja ainakin pari kymmentä grammaa protskua. Iltapalalla pyri proteiinipainotteiseen ateriaan.

    Pyri syömään noin 3 tunnin välein. Treenin jälkeen nauti palautusjuoma tai ajoita ruokailusi siihen.

    Noilla pääset pitkälle. Olet löytänyt hienon harrastuksen pariin.
     
  12. zabaleta Banned

    Rekisteröitynyt:
    16.09.2009
    Viestejä:
    2 454
    Tässähän ne perusteet tulikin yksinkertaisuudessaan. Aamulla ei välttämättä tarvitse olla nopeita hiilareita. Mieluummin jopa ottaisin hitaita hiilareita, ellei treenaa aamuisin. Mutta molempi parempi ;)
     
  13. sala_poliisi

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2008
    Viestejä:
    1 358
    Olen huomannut että kun alkaa kunnolla salilla käymään ja itseä fyysisesti rasittamaan niin aineenvaihdunta ja sitä kautta ruokahalukin kiihtyy aika nopeaksi. Joten vasta-alkajalle amatöörimäisen neuvon antaisinkin että kunhan salilla opit toimimaan, oikealla tekniikalla liikkeet tekemään ja lihaksiston saat rasittumaan niin luonnollinen ruokahalun kasvaminen tuo ihan hyvin painoa lisää.

    Ihan toinen juttu on sitten nämä näyttelijät jotka repii lääkärin avustuksella ja aivan järjettömällä ruokamäärällä vuodessa 20 kiloa lisää. Ei olla enää terveellisen ja miellyttävän kuntoilun tasolla. Jotta pää ei hajoa ihan heti niin rauhallisesti kannattaa lähteä liikkeelle ja jättää gramman-tarkka ravinnonlaskenta siihen vaiheeseen kun on tottunut treenaamiseen ja se vaikein alku on ohitettu. Jossain vaiheessa huomaat jo että saleiluun on jäänyt koukkuun..
     
  14. molari

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Viestejä:
    7 738
    Nimenomaan lääkärin reseptillä määräämien hormonien avustuksella. Kasvuhormoni tuntuu olevan Amerikan ihmemaassahan yllättävän monipuolinen hoitokeino vaikka mihin näyttelijän vaivaan.
     
  15. GrimShifter

    Rekisteröitynyt:
    05.02.2014
    Viestejä:
    104
    Itellä ongelmana se että paino ei kasva oon 192/73 ja syön kuin hevonen (3500-5000kcal/pvä) mutta vaaka ei tunnu heilahtavan yhtään. Oisko jtn ideioita millä sais lihaa luitten ympärille ?
     
  16. sala_poliisi

    Rekisteröitynyt:
    23.09.2008
    Viestejä:
    1 358
    No istutko sä päivät koneella vai kuntoilet?
     
  17. GrimShifter

    Rekisteröitynyt:
    05.02.2014
    Viestejä:
    104
    Fudista 1-3krt/vk ja duunissa varastolla
     
  18. Embankment

    Rekisteröitynyt:
    02.12.2006
    Viestejä:
    1 267
    Mikä sulla on tavoitteena? 73 kg on ehkä hiukan alakanttiin, toisaalta jos on futiksesta ja enemmän juoksu- yms. aerobisesta liikunnasta kiinnostunut niin se on oikeastaan aika hyvä paino tuohon pituuteen.

    Jos massaa haluat niin vapailla painoilla erilaista nostotreeniä, erityisesti satsaa lyhyihin sarjoihin (lähes) maksimi painoilla.
     
  19. molari

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Viestejä:
    7 738
    Tuo on käänteisenä se, kun jotkut laihduttajat sanovat, että eivät laihdu, vaikka syövät näin ja näin vähän. Ei se energia mihinkään katoa, joten joko et syö niin paljon kuin luulet tai sitten kulutat enemmän kuin luulet. Laske kalorit joka päivä ja lisää tarvittaessa.

    Idea kasvuun on myös hyvin helppo. Ensin punttia ja sitten proteiinipitoista ruokaa sen jälkeen. Toteutuksesta ja geeneistä riippuu sitten se, että miten hyvin keho vastaa siihen.
     
  20. Rokkiizz

    Rekisteröitynyt:
    14.05.2014
    Viestejä:
    264
    Mutant Massia aamulla ja illalla annos (1000kcal) normaaliaterioiden sijaan, niin kyllä turpoaa.

    Todenteolla, hyvä vinkki tuli esiin, pidä päiväkirjaa. Laske todellinen kalorimäärä. Tuo 3000-5000kcal on niin epämääräinen arvo, ettei siihen voi ottaa kantaa. Epäilen ongelmaksesi sen, että luulet syöväsi kaloreina enemmän kuin oikeasti syöt. Kyllä se liha sieltä tarttuu, tosin toiset joutuvat tehdä enemmän töitä sen eteen.
     
  21. zabaleta Banned

    Rekisteröitynyt:
    16.09.2009
    Viestejä:
    2 454
    Mun mielestä tämän koko ketjun voisi jo lukottaa ja mikäli aloittaja tarvitsee vielä ohjeita yms niin tuonne yleisen keskustelun pötsi ketjuun. Käytännössä aivan samaahan tämä tulee olemaan...
     
  22. Kampele

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    22 805
    Mikä siinä on, että laihat luulee että syö paljon ja läskit luulee, että syö todella vähän? Kummatkin sitten ihmettelee kun paino ei nouse tai laske. :D
     
  23. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Noin pitkälle ei 73 kiloa ole missään tilanteessa hyvä, ihan sama vaikka ammattisi olisi leija mitä muut lennättää.
     
  24. Embankment

    Rekisteröitynyt:
    02.12.2006
    Viestejä:
    1 267
    Keskivertomies lihoo n. puoli kiloa per vuosi jonnekin 60 ikävuoteen saakka. Pidemmällä tähtäimellä on hyvä pitää mielessä myös ettei ala kertyä liikaa painoa. Ihminen pärjää yllättävän hyvin ns. hoikassa moodissa.
     
  25. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Veikkaisin, että suomalainen keskiverto mies ei harrasta edes kolmea tuntia viikossa aktiivisesti liikuntaa. Veikkaisin.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti