Sähkötupakka

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja retro, 18.01.2008.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Nadragh

Rekisteröitynyt:
    12.07.2006
    Jospa sulle sattui vaan joku maanantai-kappale? Pettynyt olen kyllä jos oikeasti noin heikko peli on. Jostain luin että sais tuohon 1,5ohm asti atojakin, en kyllä satavarma ole. Pitää odotella laajempia arvioita tuosta ja miettiä uudelleen :)

2. arskaj

Rekisteröitynyt:
    06.04.2004
    Mä olen vissiin aika ronkeli noiden kanssa, kaikkien laitteiden pitäis toimia kuten Nautiluksen :)

Cubiksen atopäät sopii kyllä tuohon, 0.5 ohm, 1.0 ohm ja 1.5 ohm Clapton... Sitä en tiedä toimiiko ne tuossa kun ei ole mitään säätöjä... Mut mulla ei ole mitään hyvää sanottavaa ainakaan noista 1.0 ja 1.5 ohmisista :facepalm:

Viimeksi muokattu: 19.03.2016
  3. Manakuski

Rekisteröitynyt:
    22.05.2004
    Saimpa viimeinkin pumpuloitua tän Kangerin toptankin rba:n oikein ja perhana kun tuli hyvä. Wickaa juuri sopivasti, makua ja höyryä tulee paljon paremmin kuin millään muulla tähänastisista. Sitten jos maanantaina tulisi uudet nesteet vielä <3

4. Bayster

Rekisteröitynyt:
    20.07.2009
    Jep! Nautilus minillä mentiin perkeleen kauan, kunnes sitten siirryttiin RBA-vehkeisiin. Aika mahdoton kyllä saada samaa imutiukkuutta ja höyryttelykokemusta Lemoilla kuin Nautiluksella. Samalla jännästi tullut siirryttyä suoraan keuhkoon hengittelyyn. :think: Drippereitä en ole vielä testannut, kun ei viehätä se jatkuva nesteen lisäily, plus sitten ne valtavat kyrpä driptipit. :D

Ei kyllä mitään noin luotettavaa ja helppoa atoa tullut vastaan. RBA-vehkeissä niin paljon säätämistä, mutta onhan nää tietty sinänsä kestävämpää kehitystä, kun ei enää atopäitä tarvitse ostaa! Tosin enpä niitä Nautiluksellekaan kovin usein ostanut, kun tuli kuivapolteltua, tosin uusilla atopäillä alko uudelleenkäyttöönotto olemaan vähän ongelmallisempaa, tai sitten maanantaikappaleita.

5. Recycle Banned

Rekisteröitynyt:
    19.08.2011
    Mitä taas olen aina käyttänyt pelkästään RBA-vehkeitä ja kertaakaan en ole omistanut atopäillä olevaa atoa. Tällä hetkellä käytössä Bellus ja ei ole pahaa sanottavaa. Pitäisi ostaa joku uusi katiska niin voisi kokeilla, että onko noista uusista mihinkään.

6. arskaj

Rekisteröitynyt:
    06.04.2004
    Minua ei nuo RBA:t oikein innosta.. Jotenkin olevinaan liikaa vaivaa opetella setupin teko, varsinkin kun näkö on jo vähän huono... Toki mulla on jemmassa kayfun 4 klooni ja toptank, jossa on RBA niinkuin pahan päivän varalle ja löytyy myös pumpulia, sekä lankaa jospa joskus kokeilis ;)

Tää Nautilus on vaan niin helppo.. Atopää kestää mulla kevyesti n. 100ml eli noin kk tuolla mun suosikki nesteellä (defun ryynänen)... Vielä kun Nautilus olisi päältä täytettävä, niin olis täydellinen mulle... Toki Triton mini olis päältä täytettävä ja Nautiluksen vastukset sopii, mutta 2ml tilavuus ei houkuttele, pitäis vielä täyttöpulloakin raahata duunissa.....

Pitää vielä testata Aspire Plato kunhan tulee myyntiin, pikkasen sottaiselta kyllä vaikuttaa vastuksen vaihto tuohon Platoon :(

7. Nikoza

Rekisteröitynyt:
    03.07.2008
  8. Recycle Banned

Rekisteröitynyt:
    19.08.2011
    Uskaltaa. Itselle tuli viime viikolla 200ml ja vielä pitää yksi tilaus lyödä sisään.

9. Nikoza

Rekisteröitynyt:
    03.07.2008
    Tilasitko Mix N' Matchilta vai mistä?

10. Recycle Banned

Rekisteröitynyt:
    19.08.2011
    Joo, M`n M:ltä. Tuli viikossa.

11. a.e

Rekisteröitynyt:
    07.03.2009
    Tänään tuli sähköpostia FinnVapelta avaa liikkeen Helsinkiin, Asematunnelin Kompassitasanteelle
    Sitä milloin liike avataan ei viestissä vielä ollut.
    :)

12. Threnody

Rekisteröitynyt:
    09.06.2013
    Ite oon varmaan vuoden päivät tässä höyrystelly Evic VTC Mini + SubTank Mini -kombolla, mutta nyt pitää uutta tupakkalakia silmälläpitäen alkaa valmistautumaan tuohon vääjäämättömästi lähestyvään vapegeddoniin. Pistinkin siis tilaukseen OBS Crius V3:n (Gearbest, ~15€), joka on ainaki arvostelujen perusteella yksi markkinoiden helpoimpia tankkeja setupoida velocity-tyylisen deckkinsä puolesta. Pitäis vielä katella toinen boksi tuon VTC:n rinnalle. Tällä hetkellä tuo Joyen 200W Cuboidi on aika vahva ehdokas. Tehot riittää oikeastaan millaiseen käyttöön tahansa ja onhan tuo nyt pirun komea ja kompakti laitos.

Nesteet oon aina kokkaillu itse. Niksat tulee tilattua Vapetalolta, Happyjuicelta ja M&M:ltä. Jos haluaa hyviä tiivareita halvalla, kannattaa tilata ranskalaisen Solub Aromen keitoksia semmoselta saitilta ku MasqueVapor. Postit on suolaset 14€, mutta itse tiivisteet ovatki sitte naurettavan halpoja. 30 ml maksaa 3,80€ ja 115 ml 6,60€. Tuo tavara toimii todella hyvin 10% sekoitussuhteella, joten tuollaisesta 115 ml purkista saa yli litran valmista tavaraa. Kallista? Joo ei. Noiden Fred Masteria, Snakea ja Mother Milkkiä voin suositella maailman tappiin saakka, kerrassaan loistavan makusia liemiä. Jos epäilyttää tilata isoja satseja Solubia tuolta Masquelta, niin suomalaisista kaupoista ainakin HappyJuice ja Elektrosavu myyvät Solubia 10 ml pulloissa hintaan 3,40 - 3,50 €. Ei muuta ku tutustumaan.

13. arskaj

Rekisteröitynyt:
    06.04.2004
    Vastahan tuo Vtc mini tuli viime syyskuussa myyntiin eli reilu puol vuotta sitten ;)

Itsekin aatellu hakea kokeeksi noita Solubaromen tiivareita elektrolta. Pikkupulloja aluksi testiin.. Jos joku on hyvää, niin vois tilata noita isompia puteleita kun saa halvalla :)

14. sawataqe

Rekisteröitynyt:
    29.07.2001
    Onko nuissa versioissa hirveitä eroja? Löytyy v1-v3 nesteistä mitä mainitsit

15. Threnody

Rekisteröitynyt:
    09.06.2013
    En usko että noilla versioilla on suurta eroa. Snake V1 ja V2 ovat ainakin lähes samanmakuisia. V2 on ehkä hieman makeampi kuin V1, mutta ero on käytännössä olematon. Tilailet vaan uusinta versiota, niin ei luulis pahasti menevän pieleen.

Nooo, kuukausi sinne tai tänne ;D Hyvä laite tuo kuitenkin on ollut. Kierteissä tosin olisi vähän toivomisen varaa, tankki tahtoo hieman heilua tuossa lootan nokassa.

16. sawataqe

Rekisteröitynyt:
    29.07.2001
    Tuli tilattua testiin 4x 115ml putelia. :)

17. rattari

Rekisteröitynyt:
    24.03.2016
    Onkos kukaan testannut elintarvikearomeita? Itsellä olisi saatavilla yli 100 erimakuista. Ne vaan ohjeen mukaan tarvisi keittää ennen käyttöä. Töissä laitetaan 2000kg annokseen 1dl aromia, joten tippa varmaan riittäisi.

18. arskaj

Rekisteröitynyt:
    06.04.2004
    Elitarvikearomeita tässä pääasiassa höyrytellään :)

Mut joo, periaatteessa mikä vaan elintarvikearomi käy, kunhan se ei ole öljypohjaista.. Öljy ei kuulemma sovi höyryttelyyn ?

Itse jättäisin kyllä väliin kaikki "viritykset" :)

höyrywikistä lainattu teksti:

Elintarvikearomit
    E-nesteet maustetaan normaaleilla elintarvikearomeilla. Makutiivisteitä löytyy valtava kirjo hedelmistä ja marjoista karamelleihin, tupakkamakuihin ja juomasekoituksiin. Makutiivisteistä suositellaan käytettäväksi ainoastaan vesiliukoisia arominesteitä. Öljypohjaiset tiivisteet saattavat haitata atomisaattorien toimintaa ja niiden sanotaan aiheuttavan keuhkojen terveysongelmia, joskaan asiasta ei ole olemassa lääketieteellisiä tutkimuksia.

19. splosh

Rekisteröitynyt:
    21.11.2009
    Tuli vasta mielee, että kai atopäitä voi tilailla netin välityksellä suomesta kieltolain jälkeen?

20. Lapsennappaaja- sossutäti

Rekisteröitynyt:
    10.12.2005
    Käykö Aspire Tritonin 1.2 ohmin puola Nautilus miniin?
    Ja mistä niitä saa Suomesta?

21. arskaj

Rekisteröitynyt:
    06.04.2004
    Viimeksi muokattu: 25.03.2016
  22. antinpoika

Rekisteröitynyt:
    06.03.2015
  23. Pre-cum

Rekisteröitynyt:
    21.11.2012
    Kyllä sitä välillä törmää sellaisiin helvetin idiootteihin tämänkin "lajin" porukassa, että miettii kuinka on saatu peruskoulu läpi. Jotkut vetää nikkeliä wattimoodissa ja ihmettelee, että onko aika vaihtaa coili. Porukka huutaa että älä nyt saatana kisko mitään nikkeliä wattimoodissa, mutta eikös ilmaannu lisää idiootteja komppaamaan, että "no miksei muka, kyllä mulla ainakin toimii". Joo voihan siitä höyryä saada, mutta turvallisuus on aika helvetin kaukana, kun höyrystyvää nikkeliä kiskoo keuhkoihinsa. Miten ihmiset eivät viitsi edes alkeellisia perusteita hommasta opetella, vaikka kaikki tieto on nykyään muutaman napinpainalluksen päässä? Oikein pelottaa, kun tälle porukalle myydään jotain mekaanisia boxeja, kun aivan varmasti joku luulee että niihin voi laittaa ne taskulampussa olevat patterit aivan huoletta, koska ovat fyysisesti saman kokoisia.

24. Rantakemisti

Rekisteröitynyt:
    07.06.2010
    Tämä on ihan oikea ongelma ja huoli jota olen itsekin monesti tällä palstalla ihmetellyt. Useampaan otteeseen olen kirjoitellut laadukkaista akuista, sähköopin perusteista ja subohmauksen riskeistä noviisien kohdalla. Silti samoja kysymyksiä kysytään uudestaan päivän jälkeen tai joku muu opastaa täysin päinvastaisesti. Ongelma on ehkä siinä ettei tätä tietoa ole missään järkevästi koottuna. E-savuke piti yllä eräänlaista manuaalia aloittelijoille, mutta tuo projekti on tainnut jäädä päivittämättä ja sisältö ei vastaa enää tätä päivää. Nyt joka tuutista on tarjolla subohmauksen aloituspakkauksissa ja itse manuaali muistaakseni opastaa egojen sekä muiden vanhempien tikkujen käyttöön. Kyseinen manuaali oli myös melko vaikealukuinen ja joskus vuosia sitten siihen tutustuessa ihmettelin miten ihmeessä nämä kaikki käsitteet ja tekniikat voi sisäistää. Kuukauden luin e-savukkeen forumia ja tutustuin aiheeseen syvällisesti ennen kuin tilasin edes ensimmäistä egotikkua. Sen jälkeen talossa on pyörinyt vaikka minkälaista laitetta, on ollut mekaanisia laidasta laitaan ja pienemmistä savukkeen näköisistä erolleista päälle sata wattisiin boksimodeihih.

Ehkä se on vain laiskuutta ettei jakseta tutustua laitteisiin kunnolla tai ei ymmärretä tekniikkaa vaikka yrittettäisiin. Puoliso kuuluu tähän jälkimmäiseen ryhmään. Höyryttelee jo kolmatta vuotta mutta itse tekniikkaa ei ole tutustunut ollenkaan. Kovasti olen yrittänyt opastaa mutta opetetut asiat menevät ohi ja lujaa. Psykologiassa on varttia vaille tohtori mutta tekniikasta tai luonnontieteistä ei ymmärrä hölkäsen pöläystä. :D Varmaan sanomattakin selvää ettei RBA-laitteet kiinnosta ja höyryttelee vieläkin clearoilla.

Ps. Minulla ei ole mitään subohmausta vastaan ja itsekin laitteita omistan. Kyseiset laitteet eivät vain minusta ole niitä ensimmäisiä laitteita joilla pitäisi tutustua tähän maailmaan. Oikein käytettynä riskit ovat olemattomat mutta väärin tai heikoilla akuilla käytettynä saattaavat kasvot olla vaarassa. Sama koskee piirittömiä mekaanisia modeja.

25. Sasseli

Rekisteröitynyt:
    06.06.2003
    Auttakaahan noviisia mäessä. Ajatuksena on jo pitään ollut siirtyä perinteisistä röökeistä sähköisiin. Muutama kysymys kuitenkin on askarruttanut:

Minkälainen setti olisi mahdollisimman aloittelijaystävällinen ja kestävä? Arvostaisin helppoa täyttöä ja vähintäänkin kohtalaista akkukapasiteettia.

Poltan noita aivan miedoimpia savukkeita (Vihreä Kent, vaaleimman vihrein Pall Mall, molemmissa nikotiinia 0,4mg). Minkä vahvuista litkua kannattaa siis tilata?

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen