Sähköskootteri !

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja L0b0, 22.01.2008.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. L0b0

    Rekisteröitynyt:
    22.02.2005
    Viestejä:
    257
    Toiselta foorumilta huomasin keskustelun sähkökäyttöisestä mopedista. Alkoi kiihottaa ja siksi haluaisin keskustella siitä täällä:

    http://www.myllymaki.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=TJM268

    Tällähetkellä on yksi bensavehje, eikä sekään kalliiksi tule, mutta tuo vois olla harkitsemisen arvoinen vehje keväällä.
     
  2. Sampsa Kurri

    Rekisteröitynyt:
    01.09.2007
    Viestejä:
    18
    Hanki mieluummin kuussatanen.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. L0b0

    Rekisteröitynyt:
    22.02.2005
    Viestejä:
    257
    Meinasin kyllä aluksi 90-luvun bemaria. Nyt vakavaa keskustelua sähkömoposta perkele!
     
  5. Jahas, alat jo itsekin trollaamaan omaa triidiäsi, häpeä! Sanoja vakava ja sähkömopo ei voi käyttää samassa lauseessa. Hommaa mieluummin polkypyörä niin kunto kasvaa ja sillein.
     
  6. Proc

    Rekisteröitynyt:
    09.11.2000
    Viestejä:
    2 147
    Tuota katselin itsekin, työmatkoja varten. Kiinnostaisi vaan mitä se oikeasti kulkee. Huippunopeus voi tottakai olla 45km/h mutta kun siihen istahtaa lähes satakiloinen köriläs ja tulee ylämäki niin pitääkö potkia jaloilla vauhtia? :)
    [signature]Thermaltake Kandalf . Abit QuadGT . Q6600 3.4GHz G0 . 4x1GB GSkill 4-4-3-5 . Calibre 8800GTX 650/1000 . Seasonic M12-700 . Bigwater 760i . 74GB Raptor . 2x320GB 7200.10 . 300GB 7200.8 . HP LP3065 . Logitech G15 V2 . Revolution MX / G5 . Twinhan 2033 DVB-C . Terratec Cinergy DVB-C . Vista Ultimate 64-bit[/signature]
     
  7. Tokomango

    Rekisteröitynyt:
    26.04.2007
    Viestejä:
    161
    Kannattaa harkita myös ns. sähköpolkupyöriä, jotka ovat periaatteessa polkupyöriä pienellä sähkömoottorilla varustettuna. Etuna ainakin se, että kunto kasvaa, on apu voimaa jos ei jaksa polkea ja saa ajaa pyöräteillä.

    Saatavuudesta tosin ei ole tietoa.
     
  8. E_Mustakari Banned

    Rekisteröitynyt:
    31.05.2006
    Viestejä:
    754
    Lukeehan tuossa linkin takana että se huippunopeus on rajoitettu 45:een. Voisi luulla että 1,5 kw:lla pääsee sitten kovemminkin eli vähän on tehoa reservissä ylämäkiä varten.
     
  9. Moreover

    Rekisteröitynyt:
    18.04.2005
    Viestejä:
    351
    "Akku kestää useitakin vuosia. Akulle myönnämme 1 vuoden takuun." Epäilyttävää...paljonkohan se uusi akku sitten maksaa, kun kapasitettiin yllättäen notkahtaa? Muuten kyllä hyvä idea. Tuossahan voisi olla vielä aurinkopaneelit pintoja peittämässä, niin kesähelteillä saisi pidennettyä toiminta-aikaa.
     
  10. monni-

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2002
    Viestejä:
    925
    Akkujen kesto laskennallisesti 1834 Wh ja skootterin ilmoitettu teho 1500W. Reilun tunnin ajon jälkeen akut finaalissa ja empä vespan ulkonäköäkään näkisi plussana, en kyllä itse lähtisi ostamaan.
    [signature]Paska reissu mutta tulipahan tehdyksi...[/signature]
     
  11. E_Mustakari Banned

    Rekisteröitynyt:
    31.05.2006
    Viestejä:
    754
    Täyttä tehoa ei tarvita kuin kiihdyttämiseen ja ylämäkiin ym. Väitän että todellinen ajoaika on helposti tuplattu ja ylikin.
     
  12. Nomber

    Rekisteröitynyt:
    15.07.2002
    Viestejä:
    4 910
    Ihan näppärä olis jos tolla vois ajaa vaikka joku 4h kaasu pohjassa ja lataus olis nopea. Ikävää vaan jos toi jämähtää jonnekkin ja vaikka olisi huoltoaseman piha missä jämähtää niin sieltä ei sitten tankkaamalla selviäkkään ja vaikka saisikin sähköä niin siinähän odottelet akkujen lataantumista. Eli pitää aika tarkkaan suunnitella milloin tolla on jonnekkin menossa ja miten pitkälle aikoo mennä.
    [signature]Epox EP-8RDA3I, [email protected]+, [email protected], 1Gb Dual DDR 400Mhz[/signature]
     
  13. Kerhard

    Rekisteröitynyt:
    30.09.2006
    Viestejä:
    1 628
    Paljonkos tuollaiselle tulisi hintaa per kilometri. Tai siis jos mopolla pääsee noin kolmella litralla 100km eli noin 4,5 ?/100km tai sanotaan nyt öljyineen ja eri kulutusten vuoksi tasan 5?/100km. Paljonko siis lataus tulee maksamaan, että pääsee tuon 100 km?
    [signature]Kyllä se tästä.[/signature]
     
  14. monni-

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2002
    Viestejä:
    925
    Niinpä tietenkin, eihän se tarviikaan täyttä tehoa muuten kuin kiihdytyksissä ja ylämäissä, en heti tullut ajatelleeksi koko asiaa kun mielessä oli se että vehkeellä on kuitenkin käytettävä kaasua onoff-periaatteella :p
    [signature]Paska reissu mutta tulipahan tehdyksi...[/signature]
     
  15. Rubbish

    Rekisteröitynyt:
    03.06.2003
    Viestejä:
    3 873
    Aika ruma
    [signature]P5N-E SLI | E6600 + Scythe Infinity| 8800GTS | 2GT DDR2 800mhz | P150 | S-12 430W[/signature]
     
  16. Out of Office

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2002
    Viestejä:
    1 865
    Miksihän tuota ei saa säilyttää ulkona pakkaskelillä, eikö akut kestä? Hankalaa kun monella kaupunkilaisella ei ole välttämättä lämmintävarastotilaa, ei ainakaan työpaikan päässä. Kylmällä muutenkin akkujen tehosta katoaa osa. Vaikuttaa aika kiina-laadulta jos takuukin on vain 4000km :|
    [signature]Viinaa voi olla ilman hauskaakin.

    --[/signature]
     
  17. karhuroope

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    355
    Samalla latauksella ajat noin 80 km. sitten pitää löytää ?töpseli?. Täytyyhän normaalikin skootteri ?tankata?. Tätä konetta myydään esim Hollannissa 20 000 kpl/vuodessa. Skootteri kiihtyy erittäin tehokkaasti.
    jos menee tuon 80km matkan niin normikäyttäjähän lataa työpaikan töpselislista ja ilmainen energia on keksitty, eikö tommosia alkanu joku firma rakentaan suomessa, tai piti alkaa muttevat menneet kaupaksi
     
  18. Don Kerosene

    Rekisteröitynyt:
    08.11.1999
    Viestejä:
    1 453
    Kyllähän tuolla ajelee kaikki työ-, kauppa- ja harrastematkat helposti(kuten polkupyörälläkin), muut ajot menee sitten taksilla . Auton ostosta säästyneet rahat voi sitten laittaa 20x ulkomaanmatkaan tms miellyttävämpään asiaan, kuin peltiloota parkkipaikalla.
     
  19. Proc

    Rekisteröitynyt:
    09.11.2000
    Viestejä:
    2 147
    Solifer alkanee tekemään (tai siis tuomaan maahan) samantyylistä, mutta NiMH-akuilla. Hinta on varmaan sitten kolminkertainen.
    Tuohon Fudeen ei varmaan ole vaikeaa säveltää uusia akkuja sitten kun vanhat hyytyvät.

    Äkkiäkös tuollaisen päivittää uudenaikaisellekin akkutekniikalle. Sähkömoottori siinä on varmaan lähes ikuinen.
    [signature]Thermaltake Kandalf . Abit QuadGT . Q6600 3.4GHz G0 . 4x1GB GSkill 4-4-3-5 . Calibre 8800GTX 650/1000 . Seasonic M12-700 . Bigwater 760i . 74GB Raptor . 2x320GB 7200.10 . 300GB 7200.8 . HP LP3065 . Logitech G15 V2 . Revolution MX / G5 . Twinhan 2033 DVB-C . Terratec Cinergy DVB-C . Vista Ultimate 64-bit[/signature]
     
  20. niskanen

    Rekisteröitynyt:
    06.04.2003
    Viestejä:
    111
    Tuon järjestelmät ei varmaan ole mitään kovin älykkäitä, varmaan jarrutusenergian talteenotto ja paremmat akut tekis ihmeitä, varsinkin jos käyttäjä on yhtään isoluisempi :P

    Jotkut li-ion -akut varmaan maksaa, mutta ton energian talteenoton kustannukset ei varmaan isot olisi?
     
  21. ite

    Rekisteröitynyt:
    15.08.2001
    Viestejä:
    840
    Ei ole koko 1.8 kWh käytettävissä, mikäli haluaa pitää laitteen ehjänä.

    Yhden vuoden takuu viittaa lyijyakkuun. Ne eivät kestä syväpurkautumista, jonka takia tuo ilmeisen lyhyt käyttöäaika (1 vuosi tai 4000 kilometriä). Käyttöikä on "vuosia" mikäli akkuja puretaan korkeintaan 20% kapasiteetista, eli 80 km kantamaan nähden viitisentoista kilometriä kerrallaan ja sitten täyttö.

    Mikäli akku puretaan joka kerta täysin tyhjäksi, eli ajetaan se 80 kilometriä, niin se kestää vain muutamia kymmeniä latauskertoja ja alkaa sitten hajota kiihtyvällä tahdilla. Siitä tulee tuo 4000 kilometrin takuu. On ilmeisesti oletettu, että keskivertokäyttäjä jyystää akkua sen verran rankasti, että 50 latauskertaa saa riittää.

    Vertailuna sitten litiumpohjaiset vehkeet, jotka kestää iloisesti 5000 latauskertaa.


     
  22. ite

    Rekisteröitynyt:
    15.08.2001
    Viestejä:
    840
    Ei paljoa mitään. Akusto vetää vajaa 2 kWh ja hyötysuhde pyörii varmaan siinä 60 - 70% välillä, joten töpselistä tarvii noin 3 kWh sähköä.

    Hinta on penneissä. Heitetään hatusta vaikka 10 senttiä kilowattitunti, niin sataselle tulee hintaa 38 senttiä.
     
  23. tteekkari

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2006
    Viestejä:
    51
    Ilmasto lämpenee, niin pian voi ajaa skootterilla läpi vuoden :)
     
  24. Formica

    Rekisteröitynyt:
    07.12.2000
    Viestejä:
    1 235
    Sähköauto Tesla Roadsterin tiedoista arvioituna li-ion akkujen kulumisesta koituvat kustannuksen olisivat paljon suurempia kilometriä kohti, kuin akkujen lataamiseen kuluvan sähköenergian hinta. Mutta jos tuo toimii lyijy- tai muilla akuilla, niin sitten akkukustannukset tietenkin voivat olla erilaiset. Toki skootteri kuskaa mukanaan autoa vähemmän ylimääräistä painoa, joten akutkin luulisi kuluvan vähemmän.
     
  25. Ezzy

    Rekisteröitynyt:
    20.03.2001
    Viestejä:
    3 928
    Hmm, jossaki mopouutisissa oli sähköinen moottoripyörä, joka oli aika pornon näkönen...mikäköhän hitto se oli.
     
  26. Hijodelaluna

    Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    43
    Mutta tässä on se että lyijyakut on jotakuinkin ilmaisia, auton akku maksaa vähemmän kuin kännykän ja voi vai arvailla monenko auton hinnan tuon kokoinen litiumakku maksaisi 8)


    [signature]ojoj[/signature]
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti