sähköpolkupyörä

Viestiketju alueella 'Elektroniikka ja HW-modifiointi' , aloittaja bruuz, 01.04.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. alapta

    Rekisteröitynyt:
    14.02.2010
    Viestejä:
    449
    Onko nuilla JumboJimeillä vaikutusta ajamiseen paljoa? Itse viimevuonna ostin tuommosen GZR sähköläskin, ja miettinyt että kannattaako nuita alkuperäisiä kumeja vaihdella? 4.0" taitaa olla maksimi mitä mahtuu?
     
  2. mzzj2

    Rekisteröitynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    2 888
    Ainakin sen mitä isän kauramoottorisella fatbikellä ajanut niin se liikkuu JumboJimeillä puolta vähemmällä vaivalla. Tosin on se 20kg kevyempi kuin radrhino ja laakeroinnit jne paremman pään komponentteja.

    Täällä on jotain mittauksia, mutta harmillisesti esimerkiksi noita kenda juggernaut sport gummeja ei ole testattu.
    https://www.bicyclerollingresistance.com/fat-bike-reviews
     
  3. P.a.s.i

    Rekisteröitynyt:
    13.10.2003
    Viestejä:
    499
    Pitäisi vaimon bilteman fillariin käyttöpaneeli vaihtaa mutta arvioitu toimitus aika heinäkuun puoliväli mutta en ala odottelemaan. Meinasin sitten vaihtaa kontrollerin ja pistää lcd näytön siihen mihin löytyy varaosiakin.

    Sitten kysymykseen.

    Moottorina tuossa on Bafangin SWXB etumoottori.

    Moottorilta tulee kuusi piuhaa kolme vaihetta ja onkohan nuo kolme muuta nopeus tiedolle vai hal anturille?

    Alkoi arveluttamaan esim. tuossa kontrollerissa pelkästään hal antureille menee 5 johtoa.

    https://www.aliexpress.com/store/pr...ml?spm=2114.12010612.8148356.7.6887382feSpRWz

    Vai tilaanko suoraan kontrollerin mikä ei tarvitse hal anturia?
     
  4. kkh

    Rekisteröitynyt:
    16.04.2015
    Viestejä:
    552
    Veikkaan että moottorissa on vain nopeusanturi.
     
  5. P.a.s.i

    Rekisteröitynyt:
    13.10.2003
    Viestejä:
    499
    Juu saman veikkauksen sain tuolla Facebookin puolellakin.
    Pistinkin jo controllerin mikä ei tarvitse hall anturia tilaukseen ja sille näytön.
     
  6. mzzj2

    Rekisteröitynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    2 888
    radroverin mukana tulleet gummit vastasivat kyllä enemmän traktorin tai moottoripyörän rengasta rullaavuudeltaan, jos en paljoo valehtele niin 20km/h nopeudessa polkemisen vastus puolittui kumien vaihdolla. Nyt tuolla pysyy ajamaan jopa ilman sähköavustusta, aikaisemmin sitä sai lähinnä työntää alamäkeen.

    Painoakin lähti ~2.5kg pois, Kendan traktorinkumit 2.6kg kappale ja jumbojimit 1.2kg
    (nuo kendat olivat vieläpä 30TPI jotkut kiinan mopokumit)

    MUTTA rengaspaineiden vaikutuksen huomaa jumbojimeillä vielä selvemmin, nuo kendan traktorinkumit olivat raskaat millä tahansa paineilla.
     
  7. -ahven-

    Rekisteröitynyt:
    16.02.2011
    Viestejä:
    90
    Miten leveät Jimit laitoit Radiin? Itsellänikin suunnitelmissa uusia renkaat, ihan sen takia että orkkikset ovat sulaneet asfalttitaipaleista aika sileiksi.
     
    mzzj2 tykkää tästä.
  8. mzzj2

    Rekisteröitynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    2 888
    4" kun en jaksanut mittoa mahtuisiko isommat. Ja niitä sai saksasta r2bikeltä erittäin kohtuulliseen 40eur hintaan (kai jotain ei-ihan-uusinta mallia)
     
  9. marse

    Rekisteröitynyt:
    26.08.2009
    Viestejä:
    1 428
    Mikä olisi kaupunkiajoon mahdollisesti myös talvella järki valinta alle 2k€ pyöräksi? Radrhino näyttäisi hienolta mutta juurikin tämä turhan raskas polkeminen ilman avustusta ei kiinnosta ja varmaan wide renkaille ei hyötykäyttöä itsellä löydy koska ei ole kiinnostusta hangille lähteä ajamaan ja metsässäkin lähinnä pururata semmoinen mitä voisi ajella. Eli pyörä jolla voisi ajaa pyöränäkin? Onko parempi tässä hintaluokassa noutaa vain Biltemasta vai mikä olisi hyvä?
     
  10. mzzj2

    Rekisteröitynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    2 888
    Tuohon hintahaarukkaanhan mahtuu esim KTM:n (maasto)pyörää jos vaan jäljellä olevat runkokoot passaa kuskille.
    https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...M3eD5M3Hv5M0A15V1nw5V1Gnhev2HheGxKh3tttNTyEjA
     
  11. -ahven-

    Rekisteröitynyt:
    16.02.2011
    Viestejä:
    90
    Kiitti vinkistä, pistin pari settiä tilaukseen. Meneeköhän nuo vanteelle kotikonstein? Ei ole kokemusta kuin kapeiden kumien vaihtamisesta.
     
  12. mzzj2

    Rekisteröitynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    2 888
    radin vanteelle kumin vaihto oli helpoin ikinä. Niin naurettavan helppo että ei voi kuin ihmetellä että kumit edes pysyvät vanteella. Vanhan kumin sai vedettyä yhdellä sormella pois vanteelta ilman mitään sen kummempaa vääntelyä ja uusi kumi meni melkein kun pudotti vanteen kumin päälle. :D

    Paineistaessa kannattaa vähän katsoa että vanne asettuu keskelle kumia kun noissa ei ole paljon mitään olaketta tai mitään muutakaan joka kumin keskittäisi. (ja josta johtuen kumin vaihto on ihan nauretttavan helppo.
     
  13. -ahven-

    Rekisteröitynyt:
    16.02.2011
    Viestejä:
    90
    Sehän kuulostaa helpolta. Toivottavasti renkaat ovat huomenna postissa niin pääsee jumppaamaan. Lähetyksen paino on seurannan mukaan paketoituna 4,36 kiloa ja tulossa on neljä rengasta joten nuohan eivät paina juuri mitään :O
     
  14. alapta

    Rekisteröitynyt:
    14.02.2010
    Viestejä:
    449
  15. -ahven-

    Rekisteröitynyt:
    16.02.2011
    Viestejä:
    90
    Kumit vanteilla, olikin vain tunnin homma. Eka kerta kun renkaat menee vanteille ilman työkaluja :D

    Onhan nuo Jimit kaikin puolin ihan eri planeetalta kuin alkuperäiset Juggernautit.

    Oliko sulla muuten mzzj2 EggRider käytössä RadRhinon kanssa?
     
  16. Atros

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2012
    Viestejä:
    878
    Itsellä meni 52 km/h parhaillaan alamäessä maastopyörällä myötätuuleen 3x10 pakalla nupularenkailla. Tasaisella pidemmät matkanopeudet olivat yleensä siinä 32-35 km/h keskinopeuksia. Kapearenkaisilla slikseillä kilpapyörillä jotkut vetelee 80 km/h tasaisella ja jokuhan muistaakseni onnistui nappaamaan Tikkurilassa moisella ihan sakotkin.

    Olen kyllä aina ihmetellyt miten jotkut selittelevät jostain 25 km/h kevyen liikenteen maksiminopeuksista, kun kuka tahansa aikuinen joka yhtään enemmän ajaa pyörällä saa helposti yli kolmen kympin keskinopeudet ja kun ei ole nopeusmittaripakkoa, niin miten noita voi edes valvoa. Ensimmäisenä yleensä tulee vastaan teiden huono kunto, jolloin ei enää vanteet tahdo kestää...
     
  17. mzzj2

    Rekisteröitynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    2 888
    Ei oo Eggrideriä, se oli joku muu murottaja.

    Jumbo Jimit on muuten sitten aika pirun liukkaat märillä kuusenjuurakoilla, en oo samoilla paineilla ja keleillä niillä kiinarenkailla ajanut mutta pitoa niissä oli mielestäni paremmin.
     
  18. -ahven-

    Rekisteröitynyt:
    16.02.2011
    Viestejä:
    90
    Jännä juttu noissa Jumbo Jimeissä. Juggernauteilla ei pystynyt ajamaan ilman avustusta koska oli niin pirun raskasta. Jumbo Jimeillä menee helposti eteenpäin kaikilla vaihteilla.

    Mulla on Eggrider mutta luovuin jossain vaiheessa käytöstä koska en saanut asetuksia sellaisiksi, että avustus olisi tullut yhtä pehmeästi mukaan kuin alkuperäisellä ohjausyksiköllä. Jos jollain on Eggrider RadRhinossa ja on löytänyt sopivat asetukset, saa pistää mulle lisää tietoa yksityisviestinä.
     
  19. Athos

    Rekisteröitynyt:
    14.12.2012
    Viestejä:
    2 362
    Verkkokaupan 3-4v vanhasta GoZero (Pedelec?) se niiden eka malli niin hävinnyt laturi ja Verkkokaupan sivulla laturit "tuote poistunut". Saakohan tohon jostain ulkomailta sopivaa vai käykö muut laturit? Kokeilin ajaa ilman niin aika raskas on ja 20" renkaat ei suosi pelkkää polkemosta.
     
  20. mzzj2

    Rekisteröitynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    2 888
    Jänniteen ja sopivan liittimen kun kattelee että täsmää niin ei pitäs olla sen suurempaa dramatiikkaa.
    Jos sopivan näköisiä liittimiä ei ole nykyisissä latureissa niin vaihtaa sen liittimen.
     
  21. Uivelo

    Rekisteröitynyt:
    24.08.2008
    Viestejä:
    186
    Minkälaiset fiilikset Radrhinon omistajilla on ko. fillarista?
    Itsellä kovassa harkinnassa joskos talouden toinen auto vaihtuisi sähköpyörään.
    Peukalokaasullinen läski ois kyllä mahtava työmatkakulkine ympäri vuoden.

    Ja toki jos jollain on heittää vinkkiä jostain muusta peukalokaasullisesta , alle 2000€ läskistä, niin saahan tuota vinkata.
     
  22. -ahven-

    Rekisteröitynyt:
    16.02.2011
    Viestejä:
    90
    Rhino on kyllä ollut huippu hintaisekseen. Omallani on nyt vuosi ja 1200 km takana ilman mitään moitittavaa. Olen testannut myös kalliimpia vastaavia ja en kyllä keksi mitään syytä maksaa enempää.

    Peukalokaasullinen fätti on hauska vehje läpi vuoden, korvasi itselläni oikeastaan kokonaan moottoripyöräharrastuksen.
     
  23. sohvaperunaa

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2008
    Viestejä:
    1 094
    Itsellä on verkkokaupan GZR Urban Ramblerilla (2018 malli) takana nyt vuosi ja pari kuukautta. Kilsoja tullut siinä ajassa hieman yli 13 000km. Peukkukaasu löytyy tietenkin. On sillä vaan hiton mukava ajaa työmatkat päivittäin (30km yhteensä), sekä tietenkin huviajelut jne.

    [​IMG]
     
  24. HuckJam

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2008
    Viestejä:
    256
    Vähän vanha nosto, mutta oletko tuolla radrhinolla ajellut maastoreittejä? Ei siis mitään täysjoustoa vaativia reittejä, vaan tyyliin pitkospuu/metsäpolkuja talvisin? Katsellut samaa pyörää, mutta olisi kiva tietää pärjääkö tuolla pienessä hangessa, vai onko pyörä kuitenkin enemmän kovalle tielle suunniteltu?
     
  25. -ahven-

    Rekisteröitynyt:
    16.02.2011
    Viestejä:
    90
    Kyllä tuolla pääsee läpi vuoden eikä ole vielä tullut vastaan sellaisia olosuhteita ettei kulkisi. Ajoni on pääosin maastossa, pelloilla ja metsäpoluilla. Lumikaan ei ole este, kunhan ei ole liian korkea ja upottava hanki.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti