sähköpolkupyörä

Viestiketju alueella 'Elektroniikka ja HW-modifiointi' , aloittaja bruuz, 01.04.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. kkh

    Rekisteröitynyt:
    16.04.2015
    Viestejä:
    552
    Ei onnistu. Laturin pitää antaa ulos oikea jännite (10S paketille 42V) ja rajoittaa latausvirta sopivalle tasolle sekä katkaista lataus akun täytyttyä. Tarvitaan siis ihan oikea laturi eikä mikä tahansa virtalähde, muuten saamme lukea lehdistä kuinka polkupyörän akun lataaminen sytytti talon tuleen.

    Kennoja kytketään rinnakkain niin monta, että haluttu kapasiteetti saavutetaan. Tossa oli 2200 mAh kennoja 4 kpl rinnan jolloin tuloksena on 8,8 Ah akku. Koska kennon maksimi purkuvirraksi on speksattu 4,4A voi akkua kuomittaa maksimissaan 17,6 A virralla.
     
  2. sähköeinari

    Rekisteröitynyt:
    03.06.2012
    Viestejä:
    88

    Mittaappa ajon aikana mihin noiden lyijyakkujen jännite laskee. Veikkaanpa että aika ales mänöö...
     
  3. Oltorno

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    7 623
    Tätä tullut muissa triideissäkin jo puitua, mutta pistetään tänne nyt kun on ensiajot otettu uudella rungolla ja uusilla akuilla.

    [​IMG]

    Vaikka aika perus kauraa vissiin olevinaan tuollaisen palapelin kokoaminen niin kyllä siinä jokanen kohta on sellanen ettei se mene täysin P&P. Joten aikaa mennyt aika reilusti ja paljon joutunut googlaamaan.

    Keskeneräisimmät asiat on:

    - takarenkaan keskitys ja mahdollinen levyjarrun poisto.
    -En saa jarrusatulaa istumaan paikkaansa ja levyn ja rungon välissä on 1mm rako. Keskiakseli on myös aivan haarukan takalaidassa ettei levy ota kiinni. https://www.dropbox.com/s/qddwht45v8nry6w/2017-08-20 13.04.50.jpg?dl=0 lyhyiden kokemusten perusteella regeni voisi riittää takajarruksi. Vaikka se ei ole portaattomasti säätyvä kuten vanhassa säätimessä oli.
    - Enkä saa ketjun kiristintä laitettua kun ratas on niin toisessa reunassa, että se ottaa moottoriin kiinni.

    - sulake/johdonsuoja/kytkin
    - Jos ja kun jotain kuitenkin käy niin ei lisäsuojista haittaa ole. Lisäksi säätimen konkat ottaa niin ison virran tyhjänä, että tulee huomattavaa kipinää, joten pitää saada turvallisesti kytkettyä.

    - CA V3 hankintalistalle. Pakko päästä seuraamaan dataa. Vaikka säätimen myyjä kyllä ilmeisesti tosissaan alkoi väsäämään softaa josta pääsee dataa seuraamaan. Säätäminen lennosta kännykällä toimiikin jo hienosti.

    - Lokarit pitää rakentaa syksyä varten.

    - Lämpötila anturin kytkentä. Motissa on anturi ja pitäs saada data sieltä pihalle. Tietääkö joku mitä lihasta jännittää :D? http://www.ebay.com/itm/50-110-Digi...hash=item1a11754b63:m:mELmYtFr7xsc-Z3raUwBqng tommonen ja sitten joutuis jonkun step down palikan hommaamaan. Ei kuulosta järkevältä?

    - Pitäisi löytää parempi no kytkin cut offille ja regenille. Nyt on virallinen viritys kun nc kytkin: https://www.dropbox.com/s/ez0zwpf7gg1f9gm/2017-09-04 21.50.57.jpg?dl=0 joka oletettavasti pettää ainakin ensimmäisistä nupeista

    - Harkinnassa toinen 100V 20Ah rinnalle

    Toiminnassa on 1,2,3 tehokytkin. Kahvanlämppärit (tosin erillisellä akulla mikä tulee tankoon kiinni). Regeni ja cut off sekä cruise. https://www.dropbox.com/s/tvarkvick6wfkut/2017-09-04 21.48.53.jpg?dl=0 tehokytkin on jostain syystä vähän piilossa :O https://www.dropbox.com/s/ba1t891442k14cu/2017-09-04 21.49.07.jpg?dl=0


    Läpivientejä löyty nätisti pohjasta: https://www.dropbox.com/s/tooj913iaaubpct/2017-09-04 21.50.35.jpg?dl=0 tosin tuossa piti olla kotelo säätimelle, mutta meikäläisen säädin on niin iso, että juuri mahtu tuohon alle ja kiinnitystä varten piti porata pultit rungost läpi.

    Rungon pohjaan tuli parit läpiviennit lisää ja sinne tettikumit: https://www.dropbox.com/s/8bpg6pntf5xre89/2017-09-04 21.50.24.jpg?dl=0 ja https://www.dropbox.com/s/aei6oqjuifk8mxg/2017-09-04 21.49.59.jpg?dl=0

    Säätimen liittimet: https://www.dropbox.com/s/rwiakxovngdg2k9/2017-09-04 22.10.31-2.jpg?dl=0 Idea oli, että irrottelen tuota kuvan XT150 liitintä kun lataan. Jotenkin ajattelin, että ei nappaa virtaa kun säädin pois päältä, mutta ottaahan tuo silti jos seisssyt sen aikaa, että elkot tyhentyneet. Eli nyt pitäisi saada joku asiallinen pääkytkin tuohon akun ja säätimen väliin. Mielellään en lähde johdolla pitkälle seikkailemaan, eli jos se tuonne ales jonnekkin sopisi. Fiksuin tosin olisi asentaa joku mikä tulee kyljestä läpi.

    Tässä tuli kyllä mukana latausporttikin ja sille on sopiva reikä rungossa, mutta tuumailin että enhän minä tuota voi käyttää kun varmaan tarkotettu johonkin BMS:ään kytkettäväksi. Eiku voinhan minä sitä käyttää jos vaan saan jonkun kytkimen katkomaan sähköt säätimeltä ensin. Ei liene tavoiteltavaa ladata säätimen ollessa mukana lenkissä vai onkohan tuolla edes väliä. Silti oman mielenrauhan vuoksi olisi hyvä olla joku nopea konsti erottaa akut säätimestä.

    En tiedä paljonko tälläinen johdosta taivuteltu ja tinattu silmukka kestää virtaa, mutta olettaisin että siinä mitä johdotkin. https://www.dropbox.com/s/vrgjqprwrlp0406/2017-09-03 19.40.46.jpg?dl=0 XT150 liittimet kannattaa 'juottaa' kaasupuhaltimella. Akuille menee awg8 ja motin vaiheille awg10.

    BMS virkaa ajaa nämä: https://www.dropbox.com/s/5jfgse5j0grmgk4/2017-09-04 22.11.03.jpg?dl=0 Aika kova ääni noissa oli, jotta toivottavasti kuuluu rungon sisältä. Positiivista kiinan kikkareeksi oli säädettävä low voltage alarmi.


    Paljon tuli kyssäreitä väliin, mutta jos joku niihin johonkin viitsii kommentoida tai muutenkin saa heitää kehitysideoita. Eiköhän tämä jonkinasteiseksi ikuisuusprojektiksi tule jäämään.


    Kevennykseksi tuli jo toimintasavutkin otettua:
    [​IMG]
    Rungon sisällä kytkin akkuja ja epähuomiossa oikkariin :)

    e: Mitä nuo jännitemittarit https://hobbyking.com/en_us/hobbykingtm-lipo-voltage-checker-2s-8s.html mahtaa viedä virtaa? Kun tyyliin ajattelin unohtaa ne rungon sisään eli ovat päällä kokoajan.
     
    Viimeksi muokattu: 04.09.2017
  4. velleri

    Rekisteröitynyt:
    27.02.2005
    Viestejä:
    14 247
    No mitä väliä, kun sulla on "vähän" yli 8S?
     
  5. velleri

    Rekisteröitynyt:
    27.02.2005
    Viestejä:
    14 247
    Aah, just noita paskoja ovat piipittimet näköjään. DX myy noita myös. 1S tulee schottkylla kennojänostä, 2S sarjan plussasta. Eli epäbalansoivat raivokkaasti. Joudut laittamaan niitä joka 2S välein. Siltikin varmaankin vastusjako kyttääjä-IC:lle löytyy, eli hidasta epäbalansointia tapahtuu.

    Lataa paketti suosiolla balansoiden 8S välein. Vieläkään kun ei ole mainittu että montako niitä kennoja on sarjassa :(

    Tuo kyllä hämää, kun hoppikunkussa ei mainita 1S:ää. No voihan siinä säästää, kun jättää schottkyn pois...
     
    Viimeksi muokattu: 06.09.2017
  6. Harkki

    Rekisteröitynyt:
    25.11.2010
    Viestejä:
    56
    Onko 36v/250W moottorista mitään hyötyä läskipyörän takarenkaassa, kuskikin painaa sen sata kiloa? Polkematta ei ole tarkoitus edetä, vain saada avustusta esim. ylämäessä ja kiihdytyksissä.
     
  7. hammer21

    Rekisteröitynyt:
    02.08.2015
    Viestejä:
    47
    Viimeksi muokattu: 07.09.2017
  8. Athlon4

    Rekisteröitynyt:
    05.03.2000
    Viestejä:
    9 822
    Keskimoottorisella 250w fätillä ajelen ja kyllä tuo ihan riittävästi vetää tosiaan jos on tarkoitus itsekkin polkea. Testimielessä meni vielä loivat 10-15 asteiset mäet pelkällä sähköllä. Tasaisella saa melkein aina ajaa isoimmilla vaihteilla ja lukuunottamatta jotain 45 asteen nousuja ei pienimmille vaihteille tarvitse mennä ja oikeastaan ikinä ei tarvitse penkiltä nousta ylös polkemaan. Nälkähän näissä hommissa aina kasvaa joten seuraavaan pyörään pitää kyllä sitten hommata isompi moottori. :kippis:
     
  9. Hyde

    Rekisteröitynyt:
    13.12.1999
    Viestejä:
    693
    45 asteen mäet onkin jo melkosia nousuja :p
     
  10. Harkki

    Rekisteröitynyt:
    25.11.2010
    Viestejä:
    56
    Eiköhän tuo sitten riitä, tarkoitus saada kuitenkin mieluummin pitkä toimintamatka kuin suuri huippunopeus. Vähän jakautuneesti tuntuu löytyvän noita diy-kittejä läskeihin, on joko 250W tai sitten jotaiin 48v/1,0-1,5kW sarjoja.
     
  11. velleri

    Rekisteröitynyt:
    27.02.2005
    Viestejä:
    14 247
    Katulaillinen "matkaaja" otti akusta rankimmillaan n. 780W, vaikka oli "250W" pyörä. Jos nuo ottotehot ovat se merkityksellinen "teho", niin eiköhän "1kW" laitokset mene vielä vääntöteholtaan 250W sisälle...
     
  12. sähköeinari

    Rekisteröitynyt:
    03.06.2012
    Viestejä:
    88
    Keskeneräisimmät asiat on:

    - takarenkaan keskitys ja mahdollinen levyjarrun poisto.
    -En saa jarrusatulaa istumaan paikkaansa ja levyn ja rungon välissä on 1mm rako. Keskiakseli on myös aivan haarukan takalaidassa ettei levy ota kiinni. https://www.dropbox.com/s/qddwht45v8nry6w/2017-08-20 13.04.50.jpg?dl=0 lyhyiden kokemusten perusteella regeni voisi riittää takajarruksi. Vaikka se ei ole portaattomasti säätyvä kuten vanhassa säätimessä oli.
    - Enkä saa ketjun kiristintä laitettua kun ratas on niin toisessa reunassa, että se ottaa moottoriin kiinni.

    Onko sulla jo kaikista pienin (140mm) jarrulevy takana. Jollei , niin sillä kai saat tilaa jonkun verran lisää.
     
  13. sähköeinari

    Rekisteröitynyt:
    03.06.2012
    Viestejä:
    88
    250W keskiömoottorilla mäennousukyky on vähän toista luokkaa kuin samankokoisella takamoottorisella, koska moottorilla on vaihteisto käytössä. Mutta onhan noita 250W takamoottoreita läskipyörissä käytetty, tosin tämä taitaa olla alennusvaihteella halkaisijasta päätellen.
    https://www.nettimyynti.fi/tuote/sa...-26-auttaa-maessa-ei-maen-alla/6438014149080/
    Näissä esitteissä ei useinkaan mainita säätimen antamaa max. ulostulovirtaa, joka on aika merkittävä tekijä kiihtyvyyden ja mäennousukyvyn kannalta. Jos akku on 36V, niin säätimen ulostulovirta voi vaihdella 12A-20A säätimestä riippuen.
     
  14. Oltorno

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    7 623
    160mm levy löyty ja tuli sellanen laitettua. Vielä odottelen joskus postin setä briteistä tuo sopivan adapterin niin sais palatkin paikkaansa.

    Samalla kun sen tuhtasin paikkaansa niin sain pari prikkaa myös toiselle puolelle väännettyä lisää ja renkula keskelle takahaarukkaa. Ketjun kiristinkin sopii mahtumaan, mutta ketjulekkureita myös odotellaan sieltä briteistä.

    Ei muuten kannata käyttää tuota lipovarotinta mistä aikaisemmin mainostin. Ite varotin syö kahdesta kennosta virtaa aiheuttaen sen, että yli 2s pakka menee epätasapainoon jos nuo jättää kiinni... Tällä on helppo (mutta hidas) keino tasapainottaa kennot https://hobbyking.com/en_us/hobbykingtm-battery-medic-system-2s-6s.html?___store=en_us näkee myös nopeasti yhdellä silmäyksellä kennojen tilanteen vs niihin mitä näyttää kennon kerrallaan.

    e: Vellerihän tuon oli heti perään todennut jo aikaisemmin... Yksi vaihtoehto olisi vetää 4x 6s balanceri johdot kotelosta ulos ja heittää varottimet jos on tiedossa lenkki missä akkujen oletetaan tyhjenevän. Kun ei sitä kylkeä aina jaksaisi ruuvata irti.

    C63 johdonsuoja tuli laitettua, tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä. Toimii ainakin virtakytkimenä nyt. Tosin kun on siellä kotelon sisällä niin käytännöllisyys ei ole oikein... Säätimen jälkeen tulee heti tälläiset: http://www.ebay.com/itm/Jeti-ASC-8-...117552&hash=item46412b382e:g:BG4AAOSwz~VZo9uR niin saavat luvan toimia normaalisti katkaisijana. Lisäksi on samal liitin reppuakussa niin saa senkin käyttöön. Tossa on + liittimessä 30ohmin vastus eikä oikein vastaava anti spark mallia tullut vastaan. Toisessa ebayssa ja hobbykinkussa myytävässä mallissa on 5ohm ja se kuulemma kipinöi isoilla virroilla.
     
    Viimeksi muokattu: 18.09.2017
  15. sähköeinari

    Rekisteröitynyt:
    03.06.2012
    Viestejä:
    88
    Laitatko vielä sivukuvan pyörän takapäästä jarrun puolelta. Tuosta ulkona otetusta kuvasta ei näe niin hyvin kuin mitä sisätilassa otetulla.
     
  16. Duunari

    Rekisteröitynyt:
    05.05.2002
    Viestejä:
    1 652
    Tuli eteen Egret One sähköpotkulauta josta kaasu/näyttö mykkä kastumisen vuoksi.
    Viaksi epäilen vain tuota tangossa olevaa ohjainta, oli kastumisen jälkeen pätkinyt kunnes kuoli kokonaan.

    https://www.my-egret.com/en/ersatzteile/gashebel-set-82.html?&token=EC-6KN463893U8457836
    Valmistajalta ei enää saa tuota kahvaa...


    Laitetta käytetään suljetulla alueella, joten ei haittaisi vaikka uudet olisi rajoittamattomat osat.
    Pitää ensin varmaan varmistaa millainen akku ja ohjain laitteessa on tällä hetkellä, kunhan pääsen kurkkaamaan sisuksiin mutta googlella löytyi nämä.

    https://www.my-egret.com/en/electric-scooters/egret-one-v3-123.html
    Katselin että kiinasta saisi saman näköistä kaasukahvaa mutta kuinka nuo käy yhteen, vai olisiko viisainta päivittää myös akun luona oleva ohjainkin.
    https://www.aliexpress.com/item/24v...96571916.html?spm=2114.search0304.4.16.h7o78l

    Mitä tulee huomioida säädintä valitessa ja mitä asetuksia säätimeen pitää asettaa?
    Onko raadilla vinkkejä?
     
    Viimeksi muokattu: 21.09.2017
  17. Oltorno

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    7 623
    Tällästäkö tarkotit:

    [​IMG]

    Palikat tuli muttei motivaatiota :). Pikasella silmäyksellä pitäis sopia hyvin.

    Kauhia laite se on kyllä. Ei sentään tarjoile sitä keulaa enää, mikä vanhalla setillä oli aika pelottavaa.

    Jaaha sieltä se appi tuli mistä puhuin aikaisemmin.

    [​IMG]

    https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=31&t=89847

    Kyssäriä tekijälle jotta onnistuuko asennus meikäläiseltä ja myykö.
     
    Viimeksi muokattu: 21.09.2017
  18. sähköeinari

    Rekisteröitynyt:
    03.06.2012
    Viestejä:
    88
    Johan on viritys jarrusatulan kiinnitykseen.
    Onko jarrulevysi paksuus normaalia luokkaa? Mulle tuli kerran saman näköinen kun tuo ja oli sen vertaa paksut silmämääräisestikin, ettei sopinut jarrupalojen väliin kunnolla vaan laahasi koko ajan.
    Onko jarrulevy suoraan navassa kiinni vai onko käytetty adabteria?
     
    Viimeksi muokattu: 22.09.2017
  19. Oltorno

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    7 623
    Tarkotatko tätä osaa: http://www.ebay.com/itm/All-Sizes-M...hash=item2f03c64737:m:mWEOOV42XagcXTZQluw1W0g vai sen kiinnitystä runkoon?

    Tuo on 203mm levyjarrulle sopiva ja aika paksu. Edellinen omistaja oli jo hionut siitä sivuilta pois. Itse hioin lisää kun yritin sitä saada sopimaan sillä 203 levyllä. Uusi 160 adapteri näyttää olevan kaposempi jo valmiiksi. Nythän olen jarrutellut vaan regenillä ja ollut tuolla kiinni ettei tarvitse mitään purkaa ja hyvä vaan jos sen käyttöönkin sielä saa. e: onpi kuvassa myös väärin päin, että tuli kauemmas levystä.

    Ei ollut adapteria tai siis oli adapteri, mutta sen kun ottaa pois niin alkaa tulla sisuskaluja näkyviin.
     
    Viimeksi muokattu: 22.09.2017
  20. sähköeinari

    Rekisteröitynyt:
    03.06.2012
    Viestejä:
    88
    https://www.my-egret.com/en/ersatzteile/gashebel-set-82.html?&token=EC-6KN463893U8457836
    Valmistajalta ei enää saa tuota kahvaa...
    Onkohan nää vaan tilapäisesti loppu varastosta? Siitä alempaahan voi pyytää ilmoituksen tulemaan kun tavaraa taas on saatavilla.


    Katselin että kiinasta saisi saman näköistä kaasukahvaa mutta kuinka nuo käy yhteen, vai olisiko viisainta päivittää myös akun luona oleva ohjainkin.
    https://www.aliexpress.com/item/24v...96571916.html?spm=2114.search0304.4.16.h7o78l

    Mitä tulee huomioida säädintä valitessa ja mitä asetuksia säätimeen pitää asettaa?
    Onko raadilla vinkkejä?[/QUOTE]

    Tarkista meneekö moottorille 3 vai 8 napainen liitinjohto? Jos on 3 , nii on ilman Hall- sensoreita ja säädin sen mukaan. Vanhasta säätimestä näet säätimen virta-ja jännitearvot. Ohjauspaneelit ja säätimet(controllerit) ovat valmistajakohtaisia, eivätkä yleensä käy muiden kanssa. Itse korvaisin nuo uudella kaasulla (peukalo, puolikaasu tai kokokaasu) ja uudella säätimellä. On säätimiä jotka toimii ilman näyttöäkin joten näyttö ei olisi pakollinen hankinta.
    Uuden säätimen pitäisi myös sopia ulkomitoiltaan vanhan tilalle.
     
  21. sähköeinari

    Rekisteröitynyt:
    03.06.2012
    Viestejä:
    88
  22. Duunari

    Rekisteröitynyt:
    05.05.2002
    Viestejä:
    1 652
    Täytyy tutkailla asiaa kun näkee sisälle. Kiitos
     
  23. kkh

    Rekisteröitynyt:
    16.04.2015
    Viestejä:
    552
    Iltasanomissa oli juttu sähköpyörien rekisteröinnistä ja vakuuttamisesta. Tämä herätti kysymyksen jota olen joskus pohdiskellut, eli miten teho sähköpyörissä on määritelty? Onko se mottorin akusta ottama teho, moottorin akselilta mitattu, vetävästä pyörästä mitattu vai joku muu? Onko jollekkin selvinnyt tämä asia?

    http://www.is.fi/autot/art-2000005372801.html
     
    Viimeksi muokattu: 22.09.2017
  24. HyrskynMyrskyn

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    3 045
    Se pitäisi penkittää, että se oikea nettoteho saadaan mitattua. Vääntö ei taas ole teho vaan se tulee teho x kierrosnopeus joten siitä saadaan se antoteho. Itse pyörän nopeus ei kerro sitä tehoa tietenkään.

    Itse polkemalla olven vetänyt 10km pätkiä 400-500W tehoilla ja jyrkempiä nousuja sitten huipulle asti 1000-1500W tehoilla siis ilman avustusta. Toki pyörä painaa paljon vähemmän, kuin sähköpyörät ja rullaa hyvin niin ylitettyä 1000W menee jyrkemmätkin mäet yli 30 km/h nopeuksilla ylös :)
    Joku avustin olisi kiva laittaa pyörään niin voisi vetäistä vielä rajummin mäet ylös vaikkei paljoa tehoa antaisi ulos.


    Tämmönen voisi sopia siihen satunnaiseen boostin käyttöön. Saisi koko paketin alle 2kg painoon akkuineen niin että akkukestokin olisi riittävä pidemmille ajoille esim. kaupungista toiseen (100-200km suunta).

    Voisi sitten polkea tasamaat ja loivat nousut lihasvoimin 30-40 km/h nopeuksilla ja ylämäissä pitää saman nopeuden samalla teholla (jaloista) ottaen vähän lisää tehoa moottorilta nousun ajaksi.
    Korvaisi auton aika hyvin ja tulisi roimasti lisää vuotuisia pyöräilykilometrejä.

    Lyhyemmät 10-30 km lenkit nyt menee ilman moisiakin ihan vain lisäämällä tehoa jaloista edellä mainitulla tavalla pitäen nopeuden lähellä tasamaanopeuksia :)

    Vaikkei asento mikään aerodynaamisin olisi ja isompi reppu selässä joka painaa ~ 5kg on sellanen 42km/h vielä ihan hyvä matkanopeus lihasvoimin kun menee lyhtyitä siirtymiä eli luokkaa 10km suunta. :)
     
    Viimeksi muokattu: 22.09.2017
  25. Oltorno

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    7 623
    Runko on ebaysta. Tämä jamppa oli myyjänä: https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=31&t=81828 normisti toimittaa jenkeistä, mutta tämä tuli suoraan tehtaalta kiinasta. Löytyy näitä euroopastakin niin ei tartte tulleja maksaa. Halusin vaan saada todella ison tankkirungon ja niitä ei paljoa löydy. Kaikkiin ei edes mahtunut tämä nykyinen 100V 20Ah ja tähän menee tuplana.

    Ei ole hajuakaan paljonko watteja. Teho valitaan 0-140 väliltä ja mulla 70. Jarruttaa kyllä aika tehokkaasti, mutta ei kuitenkaan lukkoon mene.



    Kyllä se nyt osaa... joka osa olla sellanen ettei sovi suoraan. Eipä tuo 160mm adapteri ollut lähellekkään sopimassa:

    [​IMG]

    Paksuutta oli puolet liikaa ja lisäksi olisi pitänyt saada reilusti taakse.

    Onneksi töistä löytyy joitain koneita ja materiaalia niin sai palikan kiinni:

    [​IMG]

    Pitää joskus hommatta kuusiokolo ruuvit sopivan mittasena ja maalailla mustaksi...

    Ketjut sain paikkaansa, mutta ei saa linjaan ja rattaat hyppii yli:

    [​IMG]

    Vinkkejä miten ratkasen? Kiristäjää ei voi siirtää milläkään lähemmäs tai ottaa moottoriin kiinni. Yksi mitä tuli mieleen olisi jos tuon kiristäjän varren kulman saisi väännettyä kun ei sellasia tehtaalta varmaan saa? Ei ole isosta heitosta kiinni, mutta napsuu kuitenkin kun polkasee. Toinen on kyllä, että välitykset on aika miedot. Edessä 46T ja takana 16T. Eteen ei voi kasvattaa kun ottaa runkoon kiinni enkä kyllä näe miten taakse saisi pienempääkään. Nyt välitykset on sellaset, että aivan turha polkea jos menee yli 20kmh.


    Latailin säädin apinkin luuriin jo valmiksi:

    [​IMG]

    Aika hienoa jos tuohon saa vielä BMS:n niin pääsee vahtimaan kennoja livenä. Pitäs jotain pulldownia miettiä myös. Sais kännykän lataukseen, valot sekä kahvalämppärissä on nyt oma 4s akku.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti