Sähköhammasharjat

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja TkmS, 16.04.2008.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Merenantimet JiM

Rekisteröitynyt:
    08.10.1999
    Noin viikko Diamondcleanin kanssa. Voin vain suositella.

2. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002

Kyllä, kertoo milloin vaihtaa harjauskohdetta, eli sitä "neljännestä".

Minun mielestä hyvä ominaisuus! Tulee tasaisesti saman verran harjattua joka puolelta. En ite osta enää noita halvempia malleja, joista puuttuu ominaisuuksia...

3. Willeh

Rekisteröitynyt:
    07.08.2009
    Tulipa tässä ketjussa olevan maininnan perusteella ostettua kyseinen laitos. Suuhygienisti oli sitä mieltä, että sähköhammasharja pitäisi olla ja koska aiemmin olen omistanut jonkun parinkympin rimpulan, josta ei ollut mitään iloa, niin ajattelin, että investoidaanpa nyt.

Syy juuri tämän harjan ostoon oli juurikin tuo akuttomuus. Olen niin moneen laitteeseen hukannut laturit tai laiminlyönyt lataukset niin, että laite ei ole käyttövalmis kuin sitä tarvitsi, että ajattelin langallisen olevan minulle paras vaihtoehto.

Brändäämisessä tämä firma ei minusta ole millään palkintojakkaralla. Laite on ruma kuin mikä ja markkinointi on ihan tv-shop tyyliä. Huvittavaa on, että vielä pakkauksessa tulee mukana laserprintterillä printattuja mainosprujuja, joissa vertaillaan bakteerien määrää orabrushissa ja philipsin sonycaressa. Ihan puhtaasti mielikuvamarkkinointia, jossa ei mitenkään edes pyritä selittämään onko näillä bakteerimäärien eroilla jotain käytännön merkitystä.

Hammaharja - tai niin luulin, tuli minulle hemmetin isossa pahvilaatikossa. Syy suureen pahvilaatikkoon oli se, että pahvilaatikossa oli varsinaisen tuotteen lisäksi erillinen kirjekuori, jossa oli mainoiskynä. :) Tuotepahvilaatikosta paljastuikin sitten jokin aivan toinen laite kuin olin tilannyt. OraJets -hampaiden kastelulaite (irrigator). Meni aikansa, kun ihmettelin, että millä osalla tässä on tarkoitus harjata. No ei muuta kuin reklaamatiota, tuote takaisin tehtaalle ja korvaava tuotetta odottelemaan.

Tänään, vihdoin viimein, hain postista oikean paketin. Tuote vastasi kuvia. Se on hyvin simppeli laite. Harja tärisee matalilla taajuuksilla ja värähtelyn voimakkuutta saa säätää asteikolla 1-3. Hetken aikaa piti hakea oikeaa otetta, että harjat todella harjaavat, eikä vain värisytä kalloa (ei siis saa painaa liikaa). Nyt kuitenkin, ensimmäisen käyttökerran ja pienen opettelun jälkeen fiilis on: mainio vekotin! Ei ole suussa tuntunut ikinä näin puhtaalta tavanomaisen harjauksen jälkeen. En osaa sanoa ajaako asiansa paremmin kuin oral-b:t tai philipsit, mutta ei varmasti ainakaan huonommin.

Joten firman kömpelyydestä huolimatta suositus tälle, ainakin jos akuttomuus on arvo.

4. DDT

Rekisteröitynyt:
    01.08.2002
    Itsellänikin on tuo Braunin kallein malli. Ei mua tuo ajastus nyt varsinaisesti haittaa, mutta onhan se hassua että 6-osainen harjausprosessi on ajastettu neljään 30 sekunnin osaan ja harja sitten sammuu sen 2 minuutin kuluttua. Kuuluu sarjaan: "suunnittelemme ja valmistamme laitteita, mutta emme käytä niitä itse ja emme siksi tiedä että niiden ominaisuudet ovat idioottimaisia".

Hyvä harjahan tuo on, mutta en enää koskaan osta edes periaatteesta, koska ei ole vaihdettava akku. Eli ihan paska laite mutta hampaat sillä saa puhtaiksi. Halpismalleissahan kierrosnopeudet ovat hyvin paljon alhaisemmat.

Viimeksi muokattu: 20.03.2017
  5. pmatil2

Rekisteröitynyt:
    02.07.2008
    ^ Sammuu 2 minuutin kuluttua? Ei saakeli, tuommoista en ostaisi koskaan. Menee useinkin nuo harjaukset yli kahden minuutin.

6. Finadeon

Rekisteröitynyt:
    22.12.2004
    Sammuuko se oikeasti? Mulla ei ole sitä näytöllistä mallia, mutta taisi olla aikoinaan kallein ei-näytöllinen. Tuo tärisee 30 sek välein ja 2 minuutin kohdalla tärisee vähän pidempään, mutta sen jälkeen jää kyllä vielä päälle ihan normaalisti.

7. Kamake

Rekisteröitynyt:
    21.01.2016
    Ei olis kyllä koskaan ajatellut että hammasharjan vaihdolla on niin suuri merkitys kun vanhan Oral B:n vaihtoi uuteen Philips Soniccare Platinumiin, kuvittelis ettei millään saa puhtaampaa tuntumaa hampaisiin, ihan 10+ tuote!

8. hoffmann

Rekisteröitynyt:
    18.10.2010
    Mistä Oral-B vaihtoharjat edullisimmin? Nyt tilaamassa CDON:ista muutakin ja 6-pack refiller (25,90e) tulis siinä samalla postikuluitta (yli 100e ostokset). Lisäksi voin hyödyntään vielä 10e alennuksen (yli 60e ostoksesta). Mitään Tokmannin jne merkittömiä halpisharjoja en välttämättä haluais tilata..

9. n0vac

Rekisteröitynyt:
    28.05.2004
  10. Atmosphee

Rekisteröitynyt:
    29.08.2012
    On toi kyllä kova bisnesmalli mikä oralillakin on ja hirveen hintaset harjat. Sama nerokas bisnesmalli mikä nespressossa ja muissakin on. Ostat aluksi laitteen, ja sitoudut ruokkimaan firmaa näiden harjapäiden kautta mahdollisesti loppuelämäsi. Samassa veneessä sitä itsekin toki ollaan, mutta eipä sitä kai parempaakaan ja edullisempaa kuviota ole tarjolla. Vai onko? Philipsiä kehuttu, mutta sielläkin harjat kaiketi saman hintaisia ja muiden valmistajien harjapäät voi sopia mutta ovat laadultaa paskoja.

11. masaf1

Rekisteröitynyt:
    16.12.2000
    Verkkokaupan Ströme-harjat ei tunnu juurikaan eroavan Sonicaren orggis-harjoista. Lapsille oli tarjouksessa 1,90 €/4 kpl tjsp. ja aikuisille 4,90 € / 4 kpl tjsp.

Sonicaret kyllä kutitti Oral B:n jälkeen kahden viikon ajan niin pirusti, paljon tehokkaampi khyl. Oli joku toisiks paras malli valmistajan nettikaupassa alessa, sit koodilla vielä -25% ja yli 100€ tilaus rahtivapaasti ja kieliharjaspäät kielisuihkeineen kaupan päälle. Tilasin siis koko perheelle, on kyl Oral B:iden jälkeen hampaat tuntunu eri puhtaalle. Riittää 2 minuutin harjaus ihan hyvin, lapsilla lyhempikin ohjelma. Lasten harjoissa Bluetoothi ja anterosovellus :D

Painava syy valinnalle oli moninkertainen akun kesto. Kestää 2 x päivässä harjauksia noin kuukauden.

12. duck

Rekisteröitynyt:
    14.10.2002
    Hmm, pitäisiköhän sitten seuraavaksi vaihtaa tuo nykyinen Oral-b Sonicareen (alkaa akku vedellä viimosiaan). Aika kalliita ovat vain. Muuten en kyllä ikinä vaihtaisi sähköhammasarjaa enää tavalliseen.

13. masaf1

Rekisteröitynyt:
    16.12.2000
    Kyttää Philipsin nettikauppaa, varmaan taas joulun jälkeen aleja. Sit viel googlaat Philips alennuskoodi, mulla toimi kuin toimikin vielä alennuksien päälle sekin, joten sai 4 harjaa puoleen hintaan (+rahtivapaa kotiin tuotuna ja oheiskrääsää kielille...) siitä mitä seuraavaksi halvimmassa kaupassa olis ollut (Gigantti).

Lapsia on hyvä huijata/innostaa niillä Sonicare Kidsin vaihtokuorilla ja tarroilla...

14. bluedrool

Rekisteröitynyt:
    22.07.2005
    Olen itse tyytyväinen Sonicaren käyttäjä. Ostin itse Sonicaren vs. Oral-B, koska ainakin silloin Sonicaren akkuteknologia oli parempaa (Li-ion) vs. Oral B (NiMh). Oman kokemukseni mukaan harjoista väsyi aina NiMh-akku. En silloin tiennyt akuttomia valmistettavan enää. Silloin mulla oli vaikutelma, että Sonicarella ja Oral-B:llä ei ole tutkimuksen tasolla eroa.

Nyt kuitenkin olen havahtunut siihen, että näyttö suosii kuitenkin tuollaista Oral-B -tyyppistä harjaa:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15190692

Tuo on siis laadukas systemaattinen katsaus eli yhteenveto parhaasta tutkimustiedosta. Ongelmana tuossa on, että vertailevaa tutkimusta on vähän ja se on huonolaatuista. Myös Helsingin neuvolassa suositeltiin tuollaista pyöriväharjaksista ennemmin.

Olen siis tyytyväinen Sonicaren käyttäjä kuitenkin. Jos päädyt Sonicareen, niin suosittelisin niiden halpismallia (speksit on samat kuin paremmilla eli 31000 harjausliikettä minuutissa):

https://www.clasohlson.com/fi/Sähköhammasharja-EasyClean-Sonicare-Philips/44-1535

Mulla on tuo ja Flexare+. Flexcaressa on vaan turhaa tauhkaa lisänä. Easycleania saa Amazon.de:stä useni n. 40 eurolla kotiin tuotuna.

Jos päädyt Oral-B -harjaan, niin ota sellainen versio jossa on Li-ion -akku. NiMh-akku on toisaalta helpompi vaihtaa itse. Broxodent (aiemmin ketjussa positiivinen käyttäjämielipide) on hyvä Ranskassa suosittu vaihtoehto, jos ei ole tarvetta akulle ollenkaan. Kannatta myös tosiaan tarkistaa harjapäiden hinta ja ostaa tarjouksista aina parin vuoden tarpeisiin.

Viimeksi muokattu: 19.12.2017
  15. Filpos

Rekisteröitynyt:
    27.11.2008
    Lidlissä oli blackfridayna myynnissä 15€:lla heidän "sonic" harjaa, sis. 8 lisäpäätä.
    Varmaan about sama peli kuin tuo Phillipsin, siis periaatteeltaan, eli n. 30000kier/min värisee vehje ja ikeniä kutittaa aluksi aivan perkeleesti verrattuna perinteiseen Oralin pyörivään sähköharjaan.
    Li-ion akulla oli myös tuo Lidlin peli. Ei valitettavaa kojeesta ja tuohon hintaan erittäin hyvä hinta-laatu-suhde.

16. duck

Rekisteröitynyt:
    14.10.2002
    Mitään ylimääräistä tauhkaa en itsekkään kaipaa harjaani. Nykyinen Oral-b on "halvin" malli jossa samat speksit kuin kalleimmissa ilman näitä älytoimintoja ynm.
    Jopa tuo kahden minuutin ajastin ärsyttää, nykyään en toisaalta edes huomioi sitä vaan harjaan oman fiiliksen mukaan.

Jos tuo halvin sonicare on muutoin sama kuin nuo kalliimmat ilman ylimääräisiä toimintoja, niin tuota voisi kyllä kokeilla seuraavaksi.
    Akkua en jaksa alkaa vaihtamaan jos ~viidellä kympillä saa uuden koneen.

17. kabanOSSI66

Rekisteröitynyt:
    19.10.2013
    Nyt loppuviikon tarjouksessa sähköharjat -25% clas ohlssonilla. Meni soniccare tilaukseen foorumin kokemusten perusteella. Vanha harja oli Oral B halvin versio. Ärsytti tuo vanha akkumalli ja sen erittäin hidas latautuminen. Erityisesti kun peilikaapista lähtee sähköt pistokkeista kun valot sammuttaa.:mad:

18. PhillyNott

Rekisteröitynyt:
    06.03.2013
    Omien kokemusteni mukaan sähköhammasharjasta ei kannata ostaa sitä halvinta versiota. Meidän ekan (Braunin 'huippumalli') ostin Amazonilta tarjouksesta. Kun siitä loppui akku, ajattelin ettei niissä nyt niin suuria eroja voi olla ja ostin halvimman mallin. Varsinkin, kun älyominaisuudet ovat minustakin turhia. Mutta ero oli niin suuri verrattuna vanhaan, että parin kuukauden päästä piti ostaa taas kalliimpi (kun tuli taas tarjous vastaan). Nyt ollaan taas tyytyväisiä.

Meillä on käytetty vain Braunia, Philipsiä pitäisi ehkä seuraavaksi kokeilla.

19. PatrikSelin Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    24.07.2011
    Braun Oral-B PRO700:lle pitäisi löytää jatkaja. Nykyiseen olen ollut tyytyväinen, mutta voisi olla paljon hiljaisempi. Hintaa voisi olla olla 150 €:n paikkeilla.

20. Juize-78

Rekisteröitynyt:
    27.04.2009
    Olisi tulossa Oral B tiensä päähän ja pitäisi pukin konttiin hommata uutta laitetta. Seuraavaksi vehkeeksi olen miettinyt Philipsin Sonicarea. Miten tuon Philipsin latauslasi käytännössä toimii? Tarvisiko sen olla piuhan nokassa vai ladataan sekin erikseen?

21. juhat1000

Rekisteröitynyt:
    16.08.2014
    Pari vuotta vanha oral b silloin tällöin käynnistelee itsekseen. Onko muilla ollut samanlainen ilmiö?

22. 9600pro

Rekisteröitynyt:
    02.02.2006
  23. EAQ

Rekisteröitynyt:
    16.01.2013
  24. [email protected]

Rekisteröitynyt:
    05.03.2016
    Mulla on kahdessa samanlaisessa Braun/Oral-B 8500 series rungossa ongelmana akselin jumittuminen sen kuivuessa muutaman päivän. Viikon päästä on jo niin jumissa, että moottoria pitää auttaa sormin ja uittaa rungon päätä vedessä. Onko täällä kellään kokemusta samanlaisesta ongelmasta? Mietin, kokeilenko puhdistaa sitä liottamalla etikkavedessä, sitruunahappoliuoksessa tai kalkinpoistoaineessa. Luulen siis, että jumittumisen aiheuttaa kalkkikertymä akselin ympärillä ja kuivuessaan se ottaa sisällä olevaan tiivisteeseen kiinni. "Märkänä" toimii hyvin vuodesta toiseen. Kysyin asiasta jo Oral-B:n asiakaspalvelusta ja heidän neuvomasta huoltoliikkeestä, mutta mitään hyödyllistä neuvoa en saanut. Googlata yritin, mutta en löytänyt ollenkaan juttua samanlaisesta ongelmasta.

25. hpguru

Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Kyllä nuo sähköhammasharjat kaikki tuollaisia, pari vuotta ja akku huono, vaihtoon. Mitä sanoo maapallo, kun kahden vuoden välein joutuu vaihtamaan sähköhammasharjan akun? Philips Sonicare 49 eurolla, tajuttoman kalliit harjaspäät €5 kappaleelta ja sitten vielä huono akku.

Uutena 2 vko, kahden vuoden jälkeen alle 4 päivää, eli noin kuusi harjauskertaa. Sitten akun merkkivalo ja harjaus tuossa tilassa niin laiskaa, plus lataukset yli 24 h ettei voisi vähempää kiinnostaa käyttää. No minä ostin Oral-B:n, tässä uutena akku on hyvä, mutta tehokkuus tässäkin laskee.

Viikon kun harjaa, niin teho hiipuu, sitten tulee akun merkkivalo ja taas saa ladata. Ainoa positiivinen juttu 49 euron harjassa on se, että akku latautuu sentään 12 tunnissa. Silti toivoisi parempaa, saa nähdä onko tuokin sitten kahden vuoden päästä akku nollissa ja vaihtoon.

Harjakset kohtuuhintaisia vk.comissa, kun saa 17,90 eurolla 5 kpl.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen