RVS moottorinkunnostus aineet

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja samunoz, 15.02.2016.

  1. samunoz

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2010
    Viestejä:
    1 320
    Millaisia kokemuksia tehon palautumisesta ja polttoaineen kulutuksen laskusta teillä jotka olette käyttäneet normikuntoisiin moottoreihin?
     
  2. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    929
    Placebovaikutus?
     
  3. Bowtie81

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2002
    Viestejä:
    6 779
    laitoin edellisen keppivaihteistoon, tarkka kulutuspäiväkirja ei ainakaan antanut mitään eroa, eikä vaihteiden ajoittainen rusahtelu vähentynyt. Ei vakuuttanut.
     
  4. Corex

    Rekisteröitynyt:
    14.07.2001
    Viestejä:
    3 890
    Eihän sillä nyt mitään vaikutusta ole kuluneisiin synkronirenkaisiin. Aivan väärää metallilaatua pinnoitukseen. Kuluneisiin hammastuksiin ja laakerointiin jotain apua voisi ollakin jos loota ujeltaa. Ehkä.
     
  5. Manne

    Rekisteröitynyt:
    10.09.2000
    Viestejä:
    1 635
    Lainataan nyt sitten tätä aihetta itsekkin.
    Itsellä tuommoinen -95 Jagge suoralla kutosella ja se ei käy ehkä ihan niin silkinpehmeästi kuin voisi, niin onko noista motonetin ja vastaavien suuttimienpuhdistusaineista mitään hyötyä?
     
  6. Bumper

    Rekisteröitynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    969
    Jos suuttimet ovat erityisen likaiset, niin voi ollakin. Veikkaan silti että ei ole, polttoainesuodatin blokkii aika hyvin niitä partikkeleita.
     
  7. kurkimies

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    6 303
    Itse testasin edellisessä autossa suuttimien puhdistusainetta ja mitään eroa en kyllä huomannut.
     
  8. konvehteja

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Viestejä:
    4 166
    Kyllä ne suuttimet parissakymmenessä vuodessa vaihtokuntoon kuluu.

    RVS:ää olen käyttänyt moottorissa, vaihteistossa ja perässä. Perästä alkanut hienoinen jollotus loppui ja perstuntumalta moottorin vääntö hieman parani ja mahdollisesti polttoaineenkulutuskin hieman väheni. Mitään jeesusluokan ihmeitä nyt ei kuitenkaan.



    Kyllä tämä puskurin video sai ainakin minut vakuuttuneeksi. Viime pakkasilla hajosi yksi moottori, kun tyrkkäsi öljyt pihalle huohottimen jäädyttyä auton käydessä vartin tyhjäkäyntiä pihalla. Varmaan olisi RVS senkin pelastanut.
     
  9. Mawerick

    Rekisteröitynyt:
    23.04.2002
    Viestejä:
    2 671
    Harrasteen ~80 vauhdissa äännellyt perä ainakin hiljeni RVS-käsittelyllä, on ollut jo jokusen vuoden äänetön.
     
  10. samunoz

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2010
    Viestejä:
    1 320
    Varmaan 150tkm ajetussa ei tekis ainakaan huonoa. Flushit koneeseen ja sen jälkeen tuo RVS jonka jälkeen kunnon öljyt.
     
  11. ApeeApina

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2008
    Viestejä:
    1 204
    Eikö sitä RVSsää suositeltu laitettavaks vanhoihin öljyihin koska toimii silloin parhaiten kun voitelu "huonoimmillaan"? Uusiin öljyihin jos laittaa niin voi kai olla ettei koko vaihtovälin aikana tee paljoa mitään jos ylipäätään edes tekee.
     
  12. Habazon

    Rekisteröitynyt:
    07.10.2013
    Viestejä:
    960
    oikea tapa on 400km ennen vaihtoa pistää purkillinen koneeseen, sitten uudet öljyt koneeseen ja taas purkki rvsssää mukaan. Käsittely on sitten parin tonnin jälkeen valmis, rvssät koneessa sitten normi öljynvaihtoon asti.

    Primera p10 1.6 koneeseen tuon käsittelyn tein kerran, kyllä se "mekaanin ääni" vaimeni huomattavasti. Myös silmin nähtävissä oli nokka akseleiden kiillottuminen puhtaan näköseks mitäs siis näki öljyn lisäys korkista, kulutukseen on paha mennä sanomaan mitää. Kaupunki ajoa 90% kaikista ajoista joten muuttujia niin paljon että ei voi kyllä tankkauksia vertailla toisiinsa, matkassa meni käsittelyn jälkeen 5,7l/100 joka omasta mielestä kyllä kelpo lukeman 95 vm bensa koneeksi :) Tämä siis kesä aikana
     
  13. konvehteja

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Viestejä:
    4 166
    Käsittelyn aikana ei myöskään mitään synteettistä öljyä kannata käyttää ja vanhaan koneeseen kannattaa käsittely tehdä 2-3 kertaa.
     
  14. Poppah

    Rekisteröitynyt:
    18.05.2000
    Viestejä:
    2 779
    Autona Bmw e91 320da riittävillä kilsoilla. Oireina ollut aaltoileva tyhjäkäynti "kylmänä" eli startin jälkeen jopa kesällä ja erityisen ärsyttävänä paikoillaan ollessa D päällä, eli kytkimen luistaessa. Jotenkin tuntunut että kone käy raskaasti ja tyhjäkäynti vaeltaa esim valoissa odotellessa joten on tullut tavaksi pistää vapaalle.
    Tänään ostin D6 paketin RVS:ää, ja ohjeen mukainen asennus. Öljyt on alle 2000km sitten vaihdettu 5-40 Shellin täyssyntinen joku perus. Oikein ohut ei pysy koneessa ainakaan näin kesällä.

    Päivä 1 huomiona koneen tyhjäkäynti pysyy vapaalla ja D päällä aivan tasan tarkkaan samassa kohdassa. Liemen lisäyksen jälkeen ajettu vain se ohjeen sisäänajo. Olen hämmästynyt varsinkin kun pitäis ajaa huonoilla öljyillä ja paljon enemmän et vaikuttais. Ehkä oli kulumaa paljon et se sai heti tarttumapintaa tjsp. Voihan se olla et autolla oli vain hyvä päivä mut kerron miten huomenna käy. Jos tämä sama jatkuu niin olihan 82€ hyvin investoitu. Ehkä laitan uuden satsin loppuvuodesta kun suunnittelin talveksi ohuempia öljyjä.

    Öitä.
     
  15. Habazon

    Rekisteröitynyt:
    07.10.2013
    Viestejä:
    960
  16. konvehteja

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Viestejä:
    4 166
    Sinne olisi kyllä kannattanut laittaa mineraalit käsittelyn ajaksi tai lisätä aine vasta öljynvaihdon lähestyessä. Ei oikein pääse aine metallipinnoille synteettisen kanssa. Tuossa ei varmaan muuta ole vielä tapahtunut, kuin öljy laimentunut ja paskaa irronnut.

    Kannattaa kyllä tehdä toinen käsittely heti perään, eikä odotella syksyyn.
     
  17. konvehteja

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Viestejä:
    4 166
    Onkohan noissa litkuissa mitään eroja? bensa, diesel yms. Kaikissa ostamissani on ollut samankokoinen tuubi sisällä ja aivan samalle on näyttänyt. Tahnan määräkin tuubeissa mielestäni ollut samanlainen vaikka ollut eri litraisille dieseleille ja vaihteistoon.

    Eräs RVS myyjä kerran sanoi, että sitä on mahdollista korjaamoille tilata joku isompi tuubi, mistä voi annostella. Voisi tuosta päätellä, että samaa paskaa myydään eri hintaisissa paketeissa.
     
  18. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 421
    Niin, tuo ainehan toimii kitkan avulla ja mineraalit/vanhat öljyt aiheuttavat enemmän kitkaa. Käsittelyn jälkeen sitten liukkaampaa tavaraa.

    Ja kyllä, kannattaa tehdä molemmat käsittelyt peräkkäin.
     
  19. Poppah

    Rekisteröitynyt:
    18.05.2000
    Viestejä:
    2 779
    Tarkoitatko sitä ohjeessa sanottua jotain 3000km jälkeen tehtävää uusintaa? Jossain sanottiin et se olis enemmän kuluneille koneille, toisaalla et aina. Molemmat valmistajan ohjeita, ärsyttävää.

    Muutenkin noissa nettisivuissa typoja yms niin vaikka tuote vakuuttaa niin kirjallinen materiaali ei.
     
  20. PartII

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2013
    Viestejä:
    2 351
    No eikös toi sun bemaris ole väljä kuin mikä, jos kerran tuo johonkin tyhjäkäyntiin on olevinaan auttanut.
     
  21. Poppah

    Rekisteröitynyt:
    18.05.2000
    Viestejä:
    2 779
    Ilmeisesti. Ja noin halvalla kokeilemaan ehdottomasti.
     
  22. JoLe

    Rekisteröitynyt:
    19.06.2001
    Viestejä:
    88
    Vanhaan 1.9TDI Seat Toledoon tuli kokeiltua kun nostajat naputti jo melkoisesti. Hiljeni naputus ja ei palautunut 80 000km aikana.
    Voisin jopa suositella. :)
     
  23. nacke

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Viestejä:
    1 236
    Minkä väristä tuubissa oleva RVS-mömmö muuten on? Näitähän on muitakin vastaavia aineita, kuten molybdeenisulfidi. Sitäkin myydään Motonetissä, sopii kuluneille vähäarvoisille koneille.
     
  24. Habazon

    Rekisteröitynyt:
    07.10.2013
    Viestejä:
    960
    muistaakseni sellaista kellertävää tahnaa se oli

    Edit: tossa joku aikasitten lueskelin foorumeita niin tuo XADO lisäaine pitäis olla vissiin aika samaa tavaraa ?

    Esim: http://urly.fi/CYM tuossa tulee vaan siis tuo pelkkä tuubi, kannattanaa varmaa sekoittaa pieneen määrää oljua enenkö kaataa koneesee
     
    Viimeksi muokattu: 10.06.2016
  25. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    331
    Joskus muinoin olen laittanut kyseistä tavaraa erinäisiin autoihin. Joissain autoissa olen huomannut pienen vaikutuksen kun polttoaineen syöttö tyhjäkäynnillä pienempi käsittelyn jälkeen ja toisessa autossa ei lämmöt enää noussut niin korkealle(visko-ropeli ei lähtenyt enää niin usein mukaan samoissa olosuhteissa).

    RSV-tuubit on värikoodattu. Jokunen vuosi sitten ostin samalla ohjaustehostimen ja moottorin g4-paketin, niin molempien RSV-tuubit oli samalla värikoodilla (keltaisia), g4-paketissa oli se toinen pullo mukana (joka on moottoriöljyä). Hinta moottorile tarkoitetulla on noin tuplat. Viime syksynä nykyiseen autoon laitoin käsittelyn moottoriin ja voimalinjaan, niin sillä kertaa tehostimen paketissa ollut tuubi oli erivärillä. Laitoin silti senkin moottoriin kun tuli ostettua (öljytilavuus suuri, tarvii pari pakettia per käsittely). Tässä autossa en huomannut mitään vaikutusta (tuplaturbo), tosin en polttoaineen suihkutusta ole edes katsellut, kun seos vaihtelee viinablendin/virityksien mukaan kuitenkin ja ei ollut samanlaisia olosuhteita ennen/jälkeen käsittelyiden.

    Varmasti sama "vaikuttava" aine on kaikissa tuubeissa ja määräkin on ollut sama kaikissa mitä ostanut (aut.vaihteisto, tehostin ja g4-moottori). Voihan se olla, että eri värisissä tuubeissa sitä "vaikuttavaa" ainetta on enemmän kuin toisessa, esim. tehostin vs g6-bensa ja tahnan seassa on jotain täytemömmöä tarpeellinen määrä jotta tuubissa sama määrä.

    Varmaan se jotain vaikuttaa, mutta en usko että korjaa mitään "rikkinäisiä" moottoreita, tms. taikoja tekee. Ehkä on totta, että kitkapinnoille voi tehdä jonkinmoisen, eräänlaisen keraamisen suojan kun polttoaineen kulutus ja lämmöntuotto hieman pienempiä. Joissain kaasarivehkeissä joutunut lukeman mukaan laskemaan tyhjäkäyntiä käsittelyn jälkeen. Eikös se puskurin testi ollu jossa ajovat ilman öljyjä ja kesti ajaa kunnes joku stefa petti ja rupes savuamaan, tms.

    Varmasti on kate kohdallaan tuossa mömmössä RSV:llä...
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti