Rommit

Viestiketju alueella 'Ruoka ja juomat' , aloittaja JaakkoT, 27.06.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. OMGmercedes

Rekisteröitynyt:
    12.03.2004
    Niin, tuo toinenhan ei ole kuin 20volttista. Hintaa jokunen euro ja colan kanssa oikein pehmeitä nautiskella. Eihän nämä ihan Spiced Goldin veroisia ole, mutta hintaisekseen juon mielellään.

2. poroGOD

Rekisteröitynyt:
    22.10.2002
    Ilmeisesti tuollapäin joku juttu tuo rommi hunajalla, kun on kahta merkkiäkin.

3. OMGmercedes

Rekisteröitynyt:
    12.03.2004
    Jos nyt en ihan väärin muista, niin taisi olla ilman hunajaakin. Itse tykästyin tuohon kanarialla joskus, mutta mantereelta löysin nyt vain noi kaksi pulloa ja nekin sattui tuurilla silmään yhdestä kaupasta mistä menin hakemaan Morgania.

4. ketunhäntä kainalossa

Rekisteröitynyt:
    01.03.2009
    Kyllä Bacardin 8 menee mulle ihan kuivanakin, vaikkei se mitään maailman hienointa rommia olekaan. Kuitenkin selkeesti normibacardia sofistikoituneempi tuote.

5. Kristo-

Rekisteröitynyt:
    11.05.2009
    Ei ainakaan Suomessa myytävä halvin Bacardi ole, ja sen huomaa maustakin. Tulee tosiaan mieleen enemmänkin Jallumainen maku kuin rommi. Tietenkin kalliimmat Bacardit ovat jopa autenttisia mutta Havana Club on huomattavasti parempaa kun Suomessa myytävät Bacardit, vähän kalliimpaa vaan.

Saahan Suomesta toki muitakin hyviä rommeja kuten Angosturaa, mutta tota Caciqueta on kyllä ikävä. Espanjassa kun tilaat rommikolan, saat läsin lähes täyteen hyvää rommia ja pikkupullon kokista jota sitten lisätä oman maun mukaan, mutta 70/30 suhteellakin maistui todella hyvältä. (Siis 70% rommia ja loput jäätä ja kokista)

6. Kristo-

Rekisteröitynyt:
    11.05.2009
    Onko tuo tummaa vai vaaleaa? Mun mielestä vaalea sopii paremmin rommikolaan kun taasen tumma menee kuivana. Normaali vaalea Bacardi on suoraan sanottuna tylsän makuinen, mutta nuo ikääntyneet versiot varmastikin maistuvat paremmalta.

7. ketunhäntä kainalossa

Rekisteröitynyt:
    01.03.2009
    ...
    Ei kai kukaan sentään vaaleata rommia kisko paljaaltaan?
    Bacardi 8 Yr Old Rum The Rum Howler Blog

8. Vanos Jalmunen

Rekisteröitynyt:
    09.12.2006

Henkilökohtainen suosikki Alkon hyllytuotteista. Pitäisi taas täydentää varasto. Ovatko muut pitäneet?

9. ketunhäntä kainalossa

Rekisteröitynyt:
    01.03.2009
    Eikö toi oo sen viiskybää pullo? En oo kehdannut ostaa, eikä ole baarissakaan tullut vastaan. Sen sijaan osassa baareista saa tätä nykyä cask strength -rommeja. Kyllähän noita joutuu vedellä jatkamaan. Kaislassa ja Amsterdamissa on ainakin ollut, sekä jo edesmenneessä Senaatin Hiilessä.

10. AkuKo90

Rekisteröitynyt:
    26.07.2007
    Onkos kellään kokemusta superalkostakin saatavasta Old Pascas 73%:sta. Täytyy varmaan seuraavalla reissulla napata tuota ja Malibua mixeriksi rommikoliin ja Caribou Lou:hin.

11. poroGOD

Rekisteröitynyt:
    22.10.2002
    Zacapa on kyllä erittäin maukasta. Se on makeaa mutta erittäin hyvää. Sellaista konulasi pyörittely tavaraa oikein. Ei drinkkeihin tietenkään tuollaista voi käyttää.

Normi old pascas on ainakin todella kelpo rommi kolan kanssa länträttäväksi. Alkosta saa 1l pulloa parilla kybällä. Tuota 73% en ole ennen tavannut.

Hahha.. tuolla superalkossa oli kanssa vanha tuttu:
    SuPerAlko On-line alkoholi- ja tupakkakauppa Viinarannasta.ee - Alkoholi, alko, viina, vodka, konjakki, brandy, brandy, viski, whisky, olut, viinit, liköörit, savukkeet,juomat
    Ehkä maailman karuin ja pahin rommi mitä olen ikinä maistanut. Kuulemma sellaista mitä ennenvanhaan oli laivoilla päiväannokset..

12. OMGmercedes

Rekisteröitynyt:
    12.03.2004
    En ole muistaakseni tuota juonut, mutta tämä ainakin oli erinomaista

Itse kuulun myös siihen joukkoon joka ei voi sietää Bacardin vaaleaa. Bacardin Oakheart just ja just menee, jos muuta ei ole tarjolla, mutta siinäkin Bacardin paska/pistävä jälkimaku mikä meinaa saada hissin liikkeelle.

13. Vanos Jalmunen

Rekisteröitynyt:
    09.12.2006
    Itseltä on vielä XO kokeilematta, odotukset ovat kyllä suuret.

Olen aina pitänyt vaaleaa rommia yleisesti kohtuuttoman perverssinä tuotteena. Alan ostaa heti kun joku tuo markkinoille hyvää vaaleaa viskiä. :smoke:

14. Kristo-

Rekisteröitynyt:
    11.05.2009
    Havana Club Añejo Blanco on varsin oivaa, mutta se on vain oma mielipiteeni.

15. Kovalant

Rekisteröitynyt:
    09.10.2000
    Pari uutta tulokasta taas.

ja

sekä vielä

20th anniversary on ehkä hieman parempaa kuin normi Plantation Barbados, joka on 9v. Plantation Grenada lähti maistiaisiin tänään.
    Jeremy on jotenki laimeahkoa ensi maisteluilla, jonkinlaista jälkimakua kyllä tulee. Ihan OK. Jeremykin on 7v Panamalaista rommia

16. poroGOD

Rekisteröitynyt:
    22.10.2002
    Joo, Jeremy on itseasiassa aika hyvä.

Toinen mitä kannattaa kokeilla jos pitää maukkaasta ja makeasta on El Dorado 12v. Ei maksa alkossa kuin reilu 38€ (verrattuna Zacapa 50€) ja on varsin hyvää.

t. morganin spiced gold + pepsi max menossa...

17. Toivan

Rekisteröitynyt:
    02.05.2006
    Ei tuo spiced gold oikein iske. Mieluummin normi blackia, vaikka sitten Coken kanssa. Liikaa vaniljaa, joka ei kuulu rommiin, ei sitten millään.

18. poroGOD

Rekisteröitynyt:
    22.10.2002
    Spiced gold on todella makeaa ja hieman imelää... mutta lighti limun kanssa menee kun vähän totuttelee. Sailor Jerry on neutraalimpi.

Ei tietenkään vedä vertoja oikealle rommille. Mutta B black on kyllä hieman karua. Mieluummin HB Especial 5 años (oma suosikki) tai esim. vaikka halpa pascas tai pampero 5v.

19. Toivan

Rekisteröitynyt:
    02.05.2006
    Pointti olikin, että jos ostaa rommia, niin ostaa sitten Blackia laitto sitä colaan tai sitten ei. Tuo spiced gold ei kyllä omalta osalta omaa paikkaa missään rommitaivaassa.

20. poroGOD

Rekisteröitynyt:
    22.10.2002
    Älä käsitä väärin, ei morganin spiced gold ole mitenkään lempparikamaa, otin pienen pullon alkosta vaihteeksi kun oli siinä. Mutta samalla mainittakoon että blackia juon kyllä itse lähes viimeisenä, Jerryn, goldin ja oakheartin jälkeen vaikka ovat maustettuja sekoituksia. Ennemmin tietenkin oikeaa rommia. Nämä spiced jututhan on muutenkin mielestäni drinkkeihin tarkoitettu. Makuasioita tietenkin nämä.

21. moottoripyoramies

Rekisteröitynyt:
    12.11.2012
    Onko kenelläkään tullut vastaan ongelmia rommien laadun kanssa jotka on ostettu superalkosta? Mulle on tullut vastaan superalkosta ostettu Havana Club 7 ei ole todellakaan samaa tavaraa ku esim ruotsinlaivalta ostettu. Kaadoin molempia laseihin 4cl ja laivalta tuotu on huomattavasti tummempaa ja parempi aromista sekä makeampaa. Tota superalkon tuotetta vastaa lähinnä se halvin suomen alkosta ostettu tumma Havana Club.

Toinen vastaava esimerkki on Suomesta ostettu Ron Zacapa ja superalkosta ostettu Ron Zacapa Xo. Taas kaadoin viereisiin laseihin ja kappas väri, aromit ja kaikki maut ovat täysin identtisiä. Eli näistä kahdesta ei löydy mitään eroa.

Olen ihastunut juurikin Havana Club 7 ja Ron Zacapa rommeihin. Ovat vaan hieman kalliita kokeiluja hakea superalkosta jos ne eivät olekkaan alkuperäisiä. Tällaiset asia askarruttavat.

22. ketunhäntä kainalossa

Rekisteröitynyt:
    01.03.2009
    No itseasiassa Tallinnan jostain viinamarketista ostamani Angostura 1919 on kyllä mielestäni selvästi eri makuista kuin edellinen pullo, joka oli tuliainen ruotsinlaivalta. Rinnakkain en valitettavasti päässyt maistelemaan, vanha oli juotu jo kun uusi tuli korkattua. Pullo sen sijaan oli tallella, ja kun googlettelin silloin joskus että mitäs mitäs, niin taisin päätyä jotenkin siihen, että sitä on vaan jotenkin muutettu. uudessa
    pullossa ei enää ole mainintaa 8 vuoden kypsyttämisestä ym.

Kyllä se vähän härskiltä kuulostaa jos siellä jotain väärennettyä viunasta myytäisiin.

23. poroGOD

Rekisteröitynyt:
    22.10.2002
    Jos näin tosiaan on, niin esim. alkon kannattaisi tarttua tuohon ja tehdä jutuntynkää pönkittääkseen omaa varmaa laatua ja tallinnasta ostamisen riskeistä. Mutta eihän ne markkinoinnista mitään tajua... :)

24. Enskako

Rekisteröitynyt:
    21.09.2010
    Ei rommien osalta, mutta viskeissä on kokemusta moisesta. Olen tainut kirjoittaa siitä jo tuonne viski osioon, mutta lyhyesti eli Alkosta ostettu Tullamore Dew ja Tallinnasta tuotu sama tuote. Väri ja maku aivan erilaisia kolmen henkilön toteamana. Olin yhteydessä Irlantiin ja lähetin tuon Tallinnan pullon suomalaisen maahantuojan kautta tehtaalle. Vastausta ei kuulunut, mutta lähetin uuden kyselyn ja joku laborantti vastasi, että ihan oikea tuote ja ei vikaa. :confused:
    Tosin hyvityksenä sain kaksi pulloa maahantuojalta. :D

Itse kyllä suosin tuota spiced goldia eli sellaisenaan jäiden kanssa tai totina kuuman veden kanssa. Alkoholit tapaan juoda "raakana" kuten limutkin enkä sekoittele niitä keskenään. Korkeintaan jäitä tai vettä. Ainoa poikkeus on Malibu kolalla hyvin harvoin.

25. Catrik

Rekisteröitynyt:
    15.03.2008
    Itse yritin kans noita rommikolia Captain Morganista tehdä vaikka millä mittasuhteella, mutta aina meni molemmat juomat pilalle :confused:

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen