Rise of the Tomb Raider (Xbox One, Xbox 360 julkaistu, PC 28.1.16, PS4 "Holiday 2016"

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Dragonheart^, 18.02.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Fincer

    Rekisteröitynyt:
    18.08.2011
    Viestejä:
    857
    Linux-pelaajille tiedoksi:

    Peli ei toimi. Garbagea. Wine 1.9.7. Kellekään kys. järjestelmiä käyttäville tuskin yllätyksenä tuli, ettei DX11 vielä skulaa, mutta arvelen homman tyssäävän Denuvoon tai johonkin puutteelliseen koodinpätkään Winessä, eli edes DX11-toimivuutta ei pysty vielä testaamaan.

    Lisää testailustani Winen Application Databasessa:
    Rise of The Tomb Raider (Steam version) - Wine Application Database

    Tällä tahdilla arvioisin, että menee jokunen vuosi, ennen kuin pyörii - ellei natiivia porttausta tule ennen sitä. Näiltä osin tämä peli on pure Linux-käyttäjiltä rajattu pois eli ei tarvitse arpoa tai odottaa kuin kuuta nousevaa, että toimiiko se vai ei. End of the story - for the time being.
     
  2. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 704
    Laitettaan tähän kun liittyy raideriin:
    http://www.pelaajalehti.com/uutiset...julkaistiin-ensimmaista-kertaa-julkisesti-kat

     
  3. Nushi

    Rekisteröitynyt:
    26.02.2011
    Viestejä:
    576
    Tuli näytönohjaimen kylkiäisenä hankittua ROTTR myös PC:lle ja niinhän siinä kävi että heti ensimmäisenä iltana vedin peliä pidemmälle kuin Xbox Onella puolen vuoden aikana. "Ilta" tarkoittaa tässä yhteydessä n. klo 19-05 välistä aikaa.

    Olin todella yllättynyt huomatessani että peli tukee side-by-side 3D:tä eikä täten vaadi nVidian 3D Vision systeemeitä. Ja 3D-elämys tässä pelissä on paikoin todella vaikuttavaa. 55-tuumaiselta 4K-TV:ltä 4K-tarkkuudella 3D:nä pelattuna (toki oikeasti puolella vaakatarkkuudella kun side-by-side 3D kyseessä) peli on aivan järjettömän komea.

    En tiedä sopiiko ketjun aiheeseen, mutta nyt haluaisin tietää onko muita pelejä jotka osaavat tuottaa 3D:tä isolle ruudulle jotenkin muuten kuin maksullisten apuohjelmien avulla? nVidian 3DTV Play lähti heti TR-kokemuksen innoittamana kokeiluun ja sehän oli täyttä kuraa kun 60 fps oli rajattu 720p-tarkkuuteen.
     
  4. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 704
    Nytten ajattelin aloittaa uudestaan pelin ja saan tälläisen ilmoituksen kun avaan pelin:
    "This pack could not be opened right now because your inventory is full. Your credits have been refunded" painan ok ja voin pelata, toi tulee aina kun käynnistää pelin.
     
  5. Nushi

    Rekisteröitynyt:
    26.02.2011
    Viestejä:
    576
    Sama vika ollu itsellä PC-versiossa alusta asti eli n. Huhtikuun viimeiseltä viikolta. Ei mitään hajua kyllä mistä on kyse.
     
  6. Apinamakina

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2013
    Viestejä:
    486
    Ite aloitin pelaamisen pari päivää sitten ja olen jo nyt melko kyllästynyt peliin. Pelin alku oli hemmetin hyvä ja mielenkiintoinen, mutta kun päästiin sinne vanhaan Neuvostoliiton tukikohtaan ja peli alkoi vasta kunnolla, niin mielenkiinto rupesi laskemaan.
    Peli on ihan edellisen osan toistoa jousipyssyineen ja materiaalien keräämisineen luonnosta. Ei noita maastosta löytyviä muinaisjäänteitäkään jaksa mielenkiinnolla kerätä, kun ei vaan nappaa ne dialogin pätkät mitä niistä tulee. Edellisessä pelissä ne oli sentään mielenkiintoisia kuunnella.
    Ja tuo luminen Siperia pelin tapahtumapaikkana ei oikein lämmitä ;), olisin enemmän tykännut vaikka sen Syyrian tapaisesta raunioista mitkä uhkuu Indiana Jones-meininkiä.
    Ei ole kyllä mitään mielenkiintoa jatkaa pelaamista.
     
    Viimeksi muokattu: 08.05.2016
  7. Quantum

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2003
    Viestejä:
    9 126
    Pelissä on alun kentät todella mielenkiintoisia mutta sitten vähän lässähtää edellisosan tyyliseksi tasapaksuksi selviytymisjuoksenteluksi. Onhan tuo kokonaisuudessaan hyvä ja ennenkaikkea hieno peli mutta alun fiilistelyn jälkeen jäi lievä pettymyksen maku.
     
  8. Apinamakina

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2013
    Viestejä:
    486
    Katsoin ihan suosiolla youtubesta pelin juonen, kun mitä turhaan rupean itseäni rääkkäämään juonen takia jos gameplay ei nappaa, eikä kyllä kaduta etten ruvennut vaan juonen takia pelaamaan loppuun.
     
  9. madmaxmel

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2008
    Viestejä:
    3 310
    30h laitoin peliin, ja kyllähän se vaan maistui. Silti edellinen oli minusta jopa parempi, en sitten tiedä että oliko tuo neuvostoaikainen paikka itsellänikin hieman sellainen tunnelman laskija, ja siinä kohtaa oma pelini jopa käväisi tauolla (muutaman päivän).
    Siitä huolimatta pitää kehua immersioita, ne salaiset aarreluolat oli mielikuvituksellisia ja "arkkitehti" tai kenttien suunnittelija on todella osanneet luoda kaikkialle erilaista tuonnelmaa.
    Pisin miinus tulee hieman latteasta lopputaistelusta sillä
    olisin halunnut käyttää siinä monipuolisemmin aseita, nyt vain loikittiin hakun kanssa trinityn niskan takana. Ehkä sitten se taistelukopterin pudottaminen kolme kertaa armeijan rynniessä
    niskaan oli osa sitä, en tiedä. Loppupainista jäi kuitenkin hieman pettynyt maku

    Mutta erinomaista viihdettä 25 eurolla, mitä tuosta maksoin. Laraa on nautinto ohjata xbox-ohjaimella, ja tällainen paatunut mouse/näppis- mieskin oli hyvin sinut kontrollien kanssa.
    Erikoinen fiilis jäi muuten itselleni, eli se että puhdasta taistelua olisi voinut olla enemmänkin? Se voi toki johtua siitäkin, että keräsin (melkein kaikki) aarteet ja tein sivutehtävät, kahta lukuunottamatta.
    Jonkun rätin seinällä jätin löytämättä ja yksi hiton walking talkie ei vaan löytynyt. Tuli vaan lopuksi sellainen olo että miksi tässä kaikkea etsin?
    Ja luonne ei anna periksi tsekata youtubesta vinkkejä asiaan :D
     
  10. escalibur

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2000
    Viestejä:
    22 725
    Tulipa tämäkin peli vedettyä läpi...

    Jostain syystä peli ei sytyttänyt missään vaiheessa. Tuntui siltä että pelasin "ensimmäistä" Tomb Raideria hieman muutetussa ympäristössä. Lopussa läpipäässyprosentti on noin 76%, enkä jaksa keräillä kaikkia turhakkeita. Tarina oli hyvin naiivi, vaikka pelillä olisi ollut potentiaalia vaikka mihin. Liilaiset pew-pew kohtaukset olivat tylsiä, osittain kömpelöiden kontrolleiden takia, osittain ettei Lara sovi Gears of War sekoiluihin. Puzzlet olivat aivan liian helppoja ja olisi hienoa saada tälläisillä grafiikoilla ensimmäisten Tomb Raidereiden kaltainen seikkailu, jossa pääroolissa eivät ole aseet ja päätehtävänä "tapa kaikki" meininki.

    Tykkäsin "ekasta" vaikka se yllittänytkään alkuperäisten tasolle, mutta tämä tuntui lähinnä samalta peliltä.
     
  11. Quantum

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2003
    Viestejä:
    9 126
    Vaikka tämä uusin onkin varsin hyvä peli niin sarja kaipaisi paluuta suurempiin arvoituksellisiin maisemiin/luolastoihin kuten alkuperäisten henkeen kuuluu sekä paljon vähemmän taistelua. Nyt nämä tombit ovat lähinnä pakollinen lisuke siellä aivot narikassa pyssyt paukkuen etenemisessä.
     
  12. Fincer

    Rekisteröitynyt:
    18.08.2011
    Viestejä:
    857
    Erittäin samoilla fiiliksillä mentiin täälläkin. Ennen neuvostotukikohtaa homma oli ihan mielenkiintoista, mutta just tuollainen large wasteland/puuhakenttä megakaivoksineen, jossa täytyisi vielä ravata edes takaisin toisella puolella aluetta sijaitsevien typerien esineiden perässä sitä mukaa kun edistyt pelissä...meh. Ei kiinnosta. Jaksoin tuon alueen vetää aika hyvillä prosenteilla läpi, mutta ei se mitään mielenkiintoista puuhaa ollut. Itsekin olisin ollut paljon tyytyväisempi, jos olisivat nakanneet nuo Siperian roudat ikkunasta ulos ja tuoneet Syyrian aavikot ja vuoristoseudut muinaisraunioineen ja aavikkoelukoineen tilalle. Ja tiivimpää tai nopeatempoisempaa kenttäsuunnittelua.

    Mä jaksoin kuunnella noi dialogit, vaikka joskus kyllä ei olisi kiinnostanut. Materiaalien keräys nyt ei itseäni hirveästi kiinnostanut, koska inventory oli liki jatkuvasti täynnä. Vaikeimmalla vaikeustasolla pelasin kuitenkin.

    Itselläni oli tarkoitus kerätä kaikki esineet sun muut härpäkkeet pelin edetessä, mutta kun peli ilmoitti, että viimeinen tehtävä on edessä ja paluuta taaksepäin ei ole, ajattelin, että vitut ihan sama. En jaksa joidenkin roinien perässä juosta siksakkia, juonen takia tätä peliä pelataan. 89% tuli pelattua läpi.

    Juoni oli jossain määrin naiivi, yllätyksetön. Pystyi aika hyvin ennustamaan tapahtumien kulun, mitään suuta auki loksauttavia käänteitä ei ollut. Olisin myös loppuskeneltä odottanut enemmän, nyt jäi vähän sellainen fiilis, että homma jäi kesken ja goali saavuttamatta. Loppuskenelle kyllä annettiin selitys tarinan edetessä kohti loppua, mutta silti aika tylsä. Ei mitään tajunnanräjäyttävää loppua, jota olisin monen kymmenen pelitunnin jälkeen odottanut.

    ----------------------------------

    Sekä Tomb Raider 2013 että Rise of the Tomb Raiderin läpipelanneena sanoisin, että tuo vuoden 2013 versio oli mielenkiintoisempi ja tiiviimpi kokonaisuus, jossa harvemmin tuli meh-fiilistä. Molemmat ovat välikohtauksilla höystettyjä tarinavetoisia putkijuoksuja, joissa kuolet, jos hyppäät pelin mielestä väärään paikkaan.

    Yksi skene alkoi pelissä turhauttamaan niin paljon, että bugitin hieman tekoälyä: Tilanteessa pelaajan olisi tarkoitus yksi kerrallaan sniputella vihollisia hengiltä. Noh, tilanne ei ihan näin mennyt, vaan ammuin kilometrin päästä niin, että kaikki viholliset huomasivat kaverinsa kuoleman. Tämän jälkeen viholliset lähtivät ryntäämään minua kohden, mutta hyppäsin erään sellaisen rakennuksen sisään, johon tekoäly ei osannut tulla. Tekoäly kumma kyllä, tiesi täsmälleen, missä olin, vaikka menin rakennuksen sisään hyvissä ajoin. Tilanteessa pisti silmään se, kuinka viholliset yrittävät etsiä Laraa vaikka 15 minuuttia lähiympäristön pensaikoista. Seinän takaa kuului vain "Check the bushes", "She must be somewhere" toistuvana looppina, ja viholliset eivät lopettaneet etsintää vaikka meteoriitti olisi tippunut taivaalta. Ammuin nuo viholliset kaikki seinän raoista hengiltä, osa taisi tappaa myös itsensä.
     
    Viimeksi muokattu: 14.05.2016
  13. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 704
    http://www.pelaajalehti.com/uutiset...upaa-jannittavia-uutisia-pelisarjan-tiimoilta

     
  14. Mavericc

    Rekisteröitynyt:
    02.07.2000
    Viestejä:
    1 586
    Pelin läpäisyn jälkeen lataamalla uudelleen viimeisimmän autosaven pääsee näkemään vielä uuden lyhyen cutscenen ja sen jälkeen voi roamata kaikkia alueita vapaasti keräten missatut kamat. Aika turhaahan se sinänsä on, mutta jostain syystä itse tuli 2 kertaa vedettyä peli 100%:lla läpi järjestyksessä kahdella vaikeimmalla vaikeutasolla ;-) .. ja vaikeimmalla tuli vielä kerättyä XP:tkin täyteen (avaten kaikki skillsit).
     
  15. Fincer

    Rekisteröitynyt:
    18.08.2011
    Viestejä:
    857
    Hmm okei. Tuo cutscene nyt taisi tulla missattua. Mutta mutta. Tavallaan kun olin jo selvittänyt jumalalliseen lähteeseen (The Divine Source) liittyvän mysteerin eli pelannut juonen läpi, niin itse törmäsin kysymykseen: Miksi keräisin kaikki esineet, kun olen kuitenkin selvittänyt koko peliä eteenpäin vievän mysteerin? Ihmiset varmaan pelaa eri syistä näitä pelejä, ja jotkut vetävät useamman kerrankin läpi. Minulta ei taivu. On silti hyvä, että pelit antavat jossain määrin joustovaraa pelityylien suhteen. :)

    Skillit olivat itselleni lähinnä vaan käytettävää hyötykamaa pelin eri vaiheissa, esineiden keräys jaksoi innostaa niin kauan kun ei tarvinnut aivan kohtuuttomia määriä nähdä erikseen vaivaa niiden eteen.
     
  16. dragon age

    Rekisteröitynyt:
    12.01.2014
    Viestejä:
    805
    Liekinheitinmies oli sen verran ärsyttävä vihollinen että se ei kuollut millään. Onneksi netistä sitten löytyi savegamet ja voi sitä onnen autuutta kun pääsi jatkamaan peliä mistä kohdasta haluaa. :D Silti peli on vieläkin kesken mutta jatkuu kyllä.
     
  17. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 704
    Sunhan piti vain ampua niitä säiliöitä niin kuoli.
     
  18. Mavericc

    Rekisteröitynyt:
    02.07.2000
    Viestejä:
    1 586
    Aivan, erittäin hyvä pointti ja olen samaa mieltä. Pelin juonen läpäisyn jälkeen tuntuu aina todella köyhältä vain roamata "päämäärättömästi" pitkin jo tutkittuja kenttiä etsien jotain tavaroita tai tehden mihinkään liittymättömiä sivutehtäviä tms. Sen takia mulla tulikin kerättyä kaikki mahdollinen aina siinä juonen peluun ohessa - naurettavan helppoa, kun pelistä löytyy kartat ym, jotka näyttää aika tarkalleen mistä kaikki löytyy.

    Peliä alotellessa niiden vaikeustasojen kuvauksia lukiessa ajattelin, että se vaikein voisi olla turhankin hankala, kun halusin vähän leppoisamman pelikokemuksen... huomasin kuitenkin vähän ajan päästä, että se toiseksi vaikein oli ihan naurettavan helppo, mutta ei viitsinyt enää siinä vaiheessa alottaa alusta. Mutta sitten piti ihan achievementin takia vetää se myös vaikeimmalla - ja kun "Avid Shopper" achievement ei lauennut ensimmäisellä pelikerralla ;)
     
  19. Slayer^

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Viestejä:
    202
  20. P c L A Y E R

    Rekisteröitynyt:
    08.11.2010
    Viestejä:
    2 987
    Viimeksi muokattu: 11.07.2016
  21. Solace

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2008
    Viestejä:
    1 796
    Eipä tuo VXAO ole vieläkään saatavilla DX12-moodissa
     
  22. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 704
    http://www.tilt.fi/uutiset/ylistetyn-rise-tomb-raiderin-julkaisupaiva-ps4lle-saattoi-juuri-selvita/

    Taisivat kyllä tämän pelin kanssa mennä perse edellä puuhun mutta toivottavasti tekijät lopettavat toin ramboilun seuraavissa osissa, noi vaihtoehotiset tombit olisi ollut hyvä jos ne olisivat olleet tarinassa.
     
  23. JSM

    Rekisteröitynyt:
    26.05.2002
    Viestejä:
    980
  24. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 704
    [​IMG]

    Toisin en tiedä tuleeko sitten perus versiokin myyntiin samalla vai yksi ja sama peli.
     
  25. Slayer^

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Viestejä:
    202
    Jos ei ole täyden pelin hintainen ja pyörii paremmin kuin xbone-versio, niin voisi harkita ostamista jouluksi.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti