Pitää olla oikea kartio ja pituus pulteissa. Jos molemmat vanteet on alkuperäisiä, niin silloin ne pitäisi olla samanlaisia. Se muovirinkula taitaa korjata keskireiän kokoa. Jos niin, vanteita on vaikea saada oikein kohdilleen, eikä myöskään ole alkuperäisiä. Kantsisi aina kokeilla myös momentit jonkun muun suorittaman asennuksen jälkeen. Erityisesti jos kyseessä aluvanteet.
Viimeksi muokattu: 22.10.2017
Kannattaa siis olla suht tarkkana. Pahimmillaan ne pultit irtoilee kesken matkan.
Irrota vaikka yksi pultti ja vertaa sitä toisiin pultteihin. Sen kyllä näkee ihan silmämääräisesti. Ja vertaa myös sitä muovirinkulaa (joka on siis vanteiden keskittäjä) kesävanteiden keskelle.
Viimeksi muokattu: 22.10.2017
Jep.
Itse jouduin aikanaan hankkimaan alumiinivanteisiin mutterit, kun peltivanteissa oli erillaiset eli oli pidemmät ja enemmän kartiota alumiinivanteissa.. Tai siis niistä vanteista puuttui mutterit.
Viimeksi muokattu: 22.10.2017
Lyhyesti: Laita / laitata siihen oikeat pultit, kiristysmomentti 120nm, tarkista vaikka 100 kilsan jälkeen. Ja se muovirinkula paikalleen, niin ei tule ongelmia.
Jos haluaa hifistellä niin kuparitahnaa pulttien kierteisiin. Lähtevät helpommin irti keväällä. Ei tarvitse vääntää avaimia rikki metrin mittaisella apuvarrella. Itselläni joku auto tartti sen verran vääntöä, että yksi 17mm avain hajosi. Ei tosin ollut mitään laatumerkkiä mutta kuitenkin.
Viimeksi muokattu: 23.10.2017
Aina on hyvä oppia uutta
Siis mitä tervaa? kenties tätä http://www.motonet.fi/fi/tuote/607070/Motox-Pultti--ja-mutteriterva-400-ml
Pitää varmaan kuparitahnat heittää menemään vaikka onhan se ihan kohtuullisesti toiminut.
Viimeksi muokattu: 24.10.2017
Totta. Silloin kun itse laittaa ne kiinni. Itsellä vaihtunut autot niin tiheään, että ei koskaan tiedä millainen mestari ne on vääntänyt raivolla kiinni.
Justiinsa vartti sitten laitoin toiseen autoon talvirenkaat ja kesävanteet lähti ilman repimistä helposti irti. Tosin se on ollut jo pari vuotta niin sen tiesikin.
Viimeksi muokattu: 24.10.2017
Tuo on kotikäyttäjälle hyvä, korjaamoilla(lähinnä raskaan kaluston) vedetään sitten ihan paksua tervaa pensselillä.
Kuoaritahna on alunperin kehitetty rumpujarruihin ja alkaa olla aikansa elänyttä tavaraa, kierteisiin sitäkään ei tarkoitettu vaan liukupinnoille. Nykyään on sitten keraamiset yms. jotka toimii sata kertaa paremmin
Kuten tossa aiemmissa kommenteissa jo puheltiin niin puhtaisiin kierteisiin ei mitään ylimääräistä tarvi. Jos on laiska tai kierteet vaan kerää pölyä niin terva/voitelu on hyvä kikka eikä kummastakaan mitään haittaa ole. Itsellä tulee aina ammuttua renkaan pultit koneella auki ja kiinni, enkä ikinä niihin ole mitään laittanut. Alustan pultteihin tulee sitten laitettua tervaa jos on pienikään epäilys että joudun ne joskus vielä avaamaan
Viimeksi muokattu: 24.10.2017