Itellä se P11-144 vieläkin, heitin nastat alle ja kulutus oli 7,48 litraa satkulle. Köröttelen aika tarkalleen 90-95 km/h.
Edit: 450 kilsaa, josta 40 kilsaa "kaupunkia" -- öisessä Helsingissä ei paljoa tarvitse valoissa kupata.
Viimeksi muokattu: 04.11.2014
90-luvun lopun Passatin 1.9 TDI -moottoreita oli viittä eri tehoversiota (66-85 kW), verrokiksi uudemman auton 1.6 TDI -moottoria vastaan pitäisi valita 1.9 TDI 81 kW. Vanhemmassa autossa ei ole hiukkassuodatinta, mikä uudemmassa lisää kulutusta. Lisäksi vanhempi malli on noin 140 kiloa kevyempi, eli uudempaa mallia ajaessa periaatteessa takapenkillä on koko ajan pari 70-kiloista kaveria kyydissä lisäämässä massoillaan kulutusta.
Uudemman mallin paino on tuonut lisäturvaa. Kumpi kuljettaja seuraavista haluaisit itse olla (Passat B5 vs. B7)?
![[IMG]](http://www.euroncap.com/cache/assessmentresults/1199/100px.gif)
![[IMG]](http://www.euroncap.com/cache/assessmentresults/6296/100px.gif)
Omakohtaisia kokemuksia moottoritekniikan kehittymisestä on vuoden 2003 IV- ja vuoden 2008 V-Golfeista. Näistä ensimmäisessä oli 1.6 77 kW, keskikulutus 7,1 l sadalla. Jälkimmäisessä 1.4 TSI kaksoisahdettu 103 kW, keskikulutus 6,6 l. Enemmän suorituskykyä pienemmällä kulutuksella.
Viimeksi muokattu: 08.11.2014