Rde.fi kokemuksia

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Frozti, 02.03.2017.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Frozti

Rekisteröitynyt:
    08.03.2012
    Viimeksi muokattu: 02.03.2017
  2. juhat1000

Rekisteröitynyt:
    16.08.2014
    Telkkaria olen katellut sieltä mutta epämääräinen vastaus kyseisen mallin saatavuus, postituskulut ja lafkaVirossa ei ollut riskien arvoista.

3. kabanOSSI66

Rekisteröitynyt:
    19.10.2013
    Rde.fi
    Onko tuosta baltialaisesta(?) lafkasta kokemusta tai kuulopuheita? Lg 55uh605v olisi kovasti emännän, ja isännänkin, mielestä sopiva telkku meidän tarpeisiin. Gigantissa kyseinen malli maksaa 749€ ja rde.fi:ssa satasen halvempi...
    Eu-maista ostettu laitteen takuulla ei pitäisi olla ongelmia...

Itse tilasin panasonicin mikrohifi setin tuolta.
    Ei ongelmia.

LCD tv ketjusta..

Viimeksi muokattu: 02.03.2017
  4. RomanWesley

Rekisteröitynyt:
    26.02.2014
    Itse tilasin dellin näytön sieltä 27.2 ja sain puhelimeen viestin heti seuraavana päivänä että tilaus on käsittelyssä, arvioitu toimitusaika on 5-8 päivää! No ei oo paljon vielä näyttöä näkynyt ja tällä viikolla laittanu sähköpostia heille mutta ei vastausta! Perjantaina koitin muutaman kerran soittaa mutta numero varattu tai ei vastausta! Jossei ensi viikon aikana kuulu vastauksia, niin kai tässä on sit otettava kuluttajaasiamieheen yhteyttä ja kysyttävä mitäs tehrää!

Näillä kokemuksilla en kyllä suosittele tilaamaan mitään heiltä! Mahrankohan olla ainoa jolla on ollut ongelmia tilauksen kanssa?

5. Juhalius

Rekisteröitynyt:
    09.10.2010
    RDE uittaa kamansa Latvian ELKO:lta... Meilläkin on sinne soppari, ei ole vaan vielä varsinainen komponenttikauppa auki mut... soooooon

6. MuumiPappa

Rekisteröitynyt:
    22.03.2001
    Viikko sitten laitoin sivujen kautta kysymystä. Vielä ei ole vastausta kuulunut, mutta eipä ole enää väliäkän.
    Ei mennyt ainakaan mulla jatkoon tämä toimittaja.

7. RomanWesley

Rekisteröitynyt:
    26.02.2014
    Älkää tilatko! Itse yrittäny koko viikon soittaa kyseiseen firmaan, ja ei vastausta! Kokoajan vaan varattua! Huomenna aamusta soitan kuluttajaasiamiehelle ja toivon että saisin joskus rahat takasin edes :D paska pulju, ei voi muuta sanoo!

8. Juhalius

Rekisteröitynyt:
    09.10.2010
    Ottakaa huomioon nyt sit et asioitte virolaisen firman kanssa joka toimittaa vaan suomeen, suomen kuluttaja-asiamiehellä voi mennä sormi suuhun aika nopeasti.

9. shaminy

Rekisteröitynyt:
    10.12.2000
    Kyllä heillä on ihan suomalainen Y-tunnus, joten heihin pätee Suomen kuluttajansuojalaki.

Y-tunnus: 2777195-6
    Alv-numero: FI27771956

Viimeksi muokattu: 21.03.2017
  10. Juhalius

Rekisteröitynyt:
    09.10.2010
    Toki pätee ja toki se kuluttaja-asiamies varmasti kantaa asiaan ottaakin, mutta erittäin vaikea sieltä virosta on mitään "perimään lähteä"

11. Legge

Rekisteröitynyt:
    17.01.2004
    Millä maksoit? Jos kortilla, niin turha vaivata päätä sen enempää. Soita kortin myöntäneeseen tahoon ja peru maksu.

12. MuumiPappa

Rekisteröitynyt:
    22.03.2001
    Ja tuon takia ainoa oikea tapa on maksaa kortilla tai Paypalilla, jotta rahojen takaisinsaaminen ongelmatapauksissa on helpompaa.

Ko. pulju oli reilusti omissa vertailuissa muita halvempi, joten itsellä jo sekin soitti varoituskelloja. Onneksi en näköjään tilannut sieltä.

13. Juhalius

Rekisteröitynyt:
    09.10.2010
    Mutuilen vähän mutta selvittelin näitä (tämänkin) firman toimintaa kun tein soppareita tuolle meidän uudelle komponenttikaupalle joka saadaan ehkä auki tässä kevään mittaan :)

rde (ja joku toinen eestifirma jonka nimeä en muista nyt) pitää hinnat erittäin alhaisina, molempien toimintatapa näyttäisi olevan sama eli myyvät Latvian ELKO:n varastosta SUORAAN, nappaavat siitä välistä sen pari euroa itselleen ja ELKO toimittaa tuotteen suoraan asiakkaalle.

En tästä nyt päätäni laita pantiksi mutta 95% varma olen että tuo toimii juurikin noin ja hitaus johtuu myös tästä, Latvian ELKO kun ei todellakaan ole mikään sulavaliikkeisin pulju mitä sinne ollaan parit testitilaukset itse tehty :)... Itse en usko että RDE kusettaa, se on vaan joku "pöytälaatikkofirma" jonka toiminta perustuu "passiivisiin tuloihin" eikä siellä ole ketään puhelimeenkaan vastaamassa. Uskoisin että RDE:ltä tilatut kamat tulee perille mutta niissä voi kestää heittämällä kuukauden tilauksesta.

14. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Mikäs siinä, tuohonhan esim. E-Villenkin toiminta vuosia perustui, niillä katteet vaan "vähän" enemmänkin kuin pari euroa.

15. RomanWesley

Rekisteröitynyt:
    26.02.2014
    Sain näytön minkä tilasin, käytännössä syy ei ollut kyseisen puljun vaan postin! Postista ei ollut lähetetty saapumisilmoitusta! Toistaalta rde ei lähettäny ikinä lähetystunnusta eikä vastannut yhteydenotto pyyntöihin, yks kaks tuli viesti rde:ltä noin kuukautta myöhemmin missä kerrottiin seuranta tunnus, no ei muutaku postin sivuilta katsomaan niin paketti oli tullut noin viikossa postiin ja oli viimestä päivää säilytyksessä! Äkkiä postiin ja paketti pois. firmalta tuli vielä tämän jälkeen sähköposti viesti jossain kohtaa missä pahoilteltiin ruuhkaista asiakaspalvelua...

16. Kennet_83

Rekisteröitynyt:
    14.04.2017
    Tilasin Dellin näyttö, 8 arkipäivää kesti postitus mutta tuli perille ehjänä ja niin kuin luvattu. Ei mitään ongelmia muuten. Suosittelen!

17. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Dellin näyttöä kans ajatus tilata. Uskaltaako vai ei. Mitä kautta noilta kannattaa kysyä toimitusajoista?

Toisaalta jos ne tulee jostain hevon*itusta ja kestää kuukauden niin ehkä maksan sen 20e enemmän ja ostan suomesta.

Viimeksi muokattu: 26.04.2017
  18. Tomppa_045

Rekisteröitynyt:
    11.12.2007
    Samsungin näytön tilasin sunnuntaina. Maanantaina tuli ilmoitus, että postitettu+lähetystunnus ja tänään sai hakea postista. Melkein 50€ halvempi kun suomesta. Ainakin tämä tilaus meni kuten piti.

19. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Oliko sen tuotesaldo "varastossa", "saatavilla" vai "ota yhteyttä" ?

20. Tomppa_045

Rekisteröitynyt:
    11.12.2007
    Saldo oli silloin muistaakseni varastossa. Nyt kun katsoin samaa näyttöä oli hinta tippunut 10€ ja saldoksi muuttunut ota yhteyttä.

21. t44vetti

Rekisteröitynyt:
    30.10.2011
    Täälläkin ihan positiiviset kokemukset kyseistä kaupasta. Sähköpostiin vastaileevat ja jopa puhelimessakin sai suomeksi palvelua vaikkakin joku suomea vääntävä virolainen naikkonen siellä vastasi.

22. Signa

Rekisteröitynyt:
    21.11.2016
    Millä tavalla maksoitte ja pitääkö näistä maksaa jotain tulli tms. maksuja?
    Näyttöä aatellut tilata, kun sais 42€ halvemmalla kuin Suomesta, mutta "Varastomäärä: Ota meihin yhteyttä" (eivät ole vastanneet vielä) ja tämän ketjun kokemukset vähän jarruttanut...

23. Juhalius

Rekisteröitynyt:
    09.10.2010
    EU alueelta tulevat eli ei toki mitään tullauksia.

Noiden varastosaldot on mun käsittääkseni Latvian ELKO:n saldot suoraan, omasta kokemuksesta ELKO Latvian kanssa asioiden voin sanoa että ei kannata tilata mitään mitä ei ole saldoilla.

24. Signa

Rekisteröitynyt:
    21.11.2016
    Kiitos :) Taidan tilata suosiolla Mindfactorysta...

25. iplo20022

Rekisteröitynyt:
    23.03.2003
    itse tilasin tänään benq w2000 projektori, tuli nopeasti perille ja juuri sitä mitä tilasin. kyselyyn vastattiin viiveellä mutta vastattiin kumminkin. itse ainakin suosittelen tätä.firmaa

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen