Itse tilasin pari kk sitten tämä:
http://www.ebay.co.uk/itm/High-Speed-Realtek-RTL8188cus-USB-150M-Wireless-WiFi-adapter-Network-Lan-Card/251959264367?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid=222007&algo=SIC.MBE&ao=1&asc=20140107083358&meid=461438e4fe8d4a1e8ddaddda59fb0c62&pid=100011&rk=3&rkt=10&sd=221719438129
http://www.ebay.co.uk/itm/271758749378
Kummatkin siis Realtekin piireillä (RTL8188eus / RTL8188cus, tosin toinen saattoi kuvauksesta poiketen olla 8172:lla). Ensimmäinen vaati firmistiedoston asentamisen yhteen hakemistoon (Raspbian) ja toimii kuin junan vessa, toinen ei edes sitä (OpenElec, esim).
Edit: Mitä ohjaamiseen tulee, niin 100% puhtaat mediaplayeri -distrot kannattaa ohjata HDMI CEC:n kautta television kaukosäätimellä...
Viimeksi muokattu: 22.05.2015
Parcolta löytyy Ordoit ja Bananapi molemmissa on Sata jos muistan oikein (tosin eivät taida olla edullisia tuolla).
HummingBoard Carrier Pro + MicroSOM i4Pro (C1000QM-D2048-GE-W) - olisi aika houkutteleva siitä löytyy neliytiminen Arm 9, 2Gt 64bit DDR1066, 1G Lan, MiniPCIE ja MSata liitännät, siihen kun laittais Msata SSD:n ja MiniPCIE liitimeen kaksi Sata liitäntää antavan korttin niin olisi melkoinen NAS kasassa (eikös tuo riittäisi vaikka ZFS toteutukseen), valitettavsti se vain maksaa melkein parisataa.
Itsekkin olen tässäjuuri ostanut Raspi kakkosen niin kun etsin noita parhaita tarjousia niin löytyi kahdesta paikasta joita en itsekkään alunperin osannnut epäillä pari hyvää tarjousta.
Data-Systems
Raspi 2 B 1Gt 39,90€
Cdon
Raspi B+ 512Mt 24,95€
Raspi A+ 256Mt 19,95€
Itse ostin tuolta Data-Systemssisä (sieltä löytyi myös edullisia ja nopeita SD kortteja).
Sitten olis tälläinen kysymys
Openelec Youtube
Subscriptions kohtaan ei tule lisäsivuja joten kaikki tilaukset ei ole valittavissa (kun mulla on niitä yli sen 50 kapaletta mitkä se pystyy näyttämään yhdellä sivulla) minkälisäksi myös ne ylimenevät tilaukset ei näy Mysubsciptions listassakaan vaikka siinä ne lisäsivut toimii.
Noi lisäsivut toimii kaikkialla muualla paiksi tuossa Subscriptions listassa, ne toimi mulla tuossa Subscriptions listassakin hetkenaikaa ensimmäisellä asennuskerralla n. viikko sitten mutta sen jälkeen ei ole toiminut edes puhtaalla asennuksella.
Mihin Youtuben välimuisti asetus vaikuttaa, tarkoittako se Ram välimuistia vain SD kortilla olevaa välimuistia.
Onko mitään keinoa saada Youtube toimimaan siten että se hakisi Katsomyöhemmin listalla olevia videoita etukäteen muistiin (joko SD kortti, USB tikku tai kovalevy).
Viimeksi muokattu: 23.05.2015
Itse ajattelin tuota A:ta varashälyttimeksi kun sen laittaisi B:n koteloon niin kotelonsisään saisi piilotettua kameran, varavirtaupsin ja Wlantikun tai mokkulan.
Niin tuli mieleen vielä yksi Openelec kysymys, kun OE raspi on LG telkarini HDMI 4 liittimessä (joka on tarkoitettu PClle) ja OE:n käynnistää niin TV käynnistyy HDMI 1 liitimessä jonka kautta CEC ohjaus toimii mutta kuva näkyy HDMI 4 liittimessä jos taas laitan OE raspin HDMI 1 liitimeen (joka on tarkoitettu vahvistimelle) niin tv ei käynnisty OE raspin käynnistyessä. Eli voiko OE raspi kertoa jotenkin tveelle että missä HDMI porttissa sen pitää käynnistyä myös kuvan osalta.
PS en ole viellä kokeillu että käynnistyykö OE raspi HDMI 1 liitimessä ollessaa kun käynnistää tveen.
Viimeksi muokattu: 24.05.2015
Riippu vissiin siitä kuinka optimoidusti teet sen, kun mitä minä olen katsonun Pi:n owncloud ohjeita netistä niin niissä on yleensä käytetty vakio Raspian käyttistä ja lätkäisty siihen päälle vakion LAMP jolloin mukana tulee paljon turhaa tauhkaa (sama koskee muitakin Pi:lle löytyviä ohjeita niissä yleensä käytetään vakio Raspiania jonka päälle lätkäistään vakio lisukkeita).
Itse ottaisin lähtökohdakksi jotain "MINIBIAN: MINImal raspBIAN image for Raspberry Pi" tuon kaltaista ja lisäisin siihen vain ne osat jotka on vältämättömiä tuon oman kokonaisuutesi kannalta.
Eikö tuo NAS hitaus johdu osittain siitä että lan liitin on tosiasiasa piirilevylle integroitu usb lan sovitin.
Olen myös lukenut että Windows CIFS jaon sijasta jos käyttää Linuxsin natiivia NSF jakoa nopeus on hurjasti parempi, eli jos jaat Pistä Pihin käytä NSF jakoa tai jos sulla on joku kaupasta ostettu NAS siinäkin on todennäköisesti Linux joten saat siinäkin (jollaintavalla) NSF jaon käyttöön.
Viimeksi muokattu: 30.05.2015
Juu se on pelkkä IoT käyttis ei Windows työpöytä käyttis.
Viimeksi muokattu: 07.06.2015
Yritä kaivaa tikusta tietoja toimiiko linuxissa. Silloin mahdollisuudet toimia paremmat. Openelecissä on valmiina aika hyvä tuki wlan tikuille.
Androidilla voit ohjata kun olet saanut kaikki toimimaan.Ei oikeastaan ole kuin yksi http://yatse.tv/redmine/projects/yatse ,siihen kannattaa ostaa unlocker. Silloin voi katsoa myös fimejä striimattuna tabletilla ja myös tekstit toimii.
Television kauko-ohjain toimii perusvalintojen kanssa. Jos jotain speciaalia tekee voi näppiksen liitää siksi aikaa.
Kyllä joku tällänen on kätevä, hiukan turhan iso vain.
http://www.jimms.fi/fi/Product/Show/98131
Viimeksi muokattu: 12.06.2015