Rannekelloja

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Masi1000, 27.11.2005.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Qristian

Rekisteröitynyt:
    03.02.2009
    En nyt ymmärrä mitä tuo viimeinen lause tarkoittaa?

Stoker tykkää tästä.
  2. am8119

Rekisteröitynyt:
    03.07.2014
  3. Marshal

Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    Huh epäselvästi tuli kirjoitettua tosiaaan..kai mä tarkoitin sitä että rolexin harmaan markkinan hinnat on nyt pilvissä ja kaupoista niitä et tästä syystä löydä (jos löydät kaupasta niin voit myydä eteenpäin 1000-5000e voitolla suoraan. Tästä syystä niitä osittain ostetaan.) Tavallaan ihan hullu tilanne.

EDIT : Siis teräksisiä sport malleja ei liikkeistä löydä, sea dweller, submariner, deep sea. Muita malleja liikkeet on pullollaan.

Viimeksi muokattu: 27.02.2020
  4. Rumsfeld

Rekisteröitynyt:
    27.04.2016
    Palasin juuri lomalta ja huomasin siellä ollessa että 3 Rolex kauppaa kivenheiton päässä toisistaan. Eri malleja oli ikkunat täynnä joka liikkeessä. Suomessa tilanne toinen kun uuden Rollen ostajat melko harvassa ja kauppiaita vain muutama.

5. Marshal

Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    Katso tarkemmin, veikkaan että yhtäkään teräksista sport mallia ei noissa liikkeissä ollut, olen tästä 95% varma.

6. Rumsfeld

Rekisteröitynyt:
    27.04.2016
    Perus subbaria, Yacht masteria, Sky-Dwelleria, Daytonaa, Sea-Dwelleria ja Deep-Sea:ta oli, ihan laidasta laitaan. Kaupoissa oli asiakkaita (tai lattian likaajia) useita keskellä päivää, tosin lomakohde kyseessä. Aina kun olen Lindroossilla käynyt niin olen ollut ainoa asiakas liikkeessä...

Viimeksi muokattu: 29.02.2020
  7. heyrst

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Jos haeskelee tyylikästä edullista mekaanista automaattia Miyöta japanikoneistolla ruostumattomalla rungolla, umpimetallirannekkeella ja safiirilasilla niin tässä hyvä vaihtoehto jossa rungon ja rannekkeen laatu todella hyvä.

https://www.aliexpress.com/item/4000185690816.html

Alla olevan videossa aikaisempi malli huonommalla koneistolla. Videon lopussa kelloseppä vaihtaa koneistoon joka linkin mukainen. Valmistaja kun ilmeisteti otti onkeensa videosta alkean samalla myymään.

Tuota Miyota/Citizen koneistoa on useampien satasien kelloissakin. Ja vaikka onkin vain yhteen suuntaan automaattisesti niin piisannut itsellä työpäivien aikainen pitäminen. Toki viikonloppuna pitää antaa vähän nupista vetoa jos ei pidä kädessä. Heitto näyttää olevan täsmällistä +4,6s/day kun antaa itse kelautua käytössä eikä pakota täyteen vetoon. Käsin täyteen väännettynä kiihdyttää hiukan tahtiaan. Niin ja lasi on tosiaan safiiria.

8. Marshal

Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    Tarkoitat varmaankin kauppoja jotka _eivät ole_ virallisia Rolexin myyntipisteitä (Rolex AD) ? Tai sitten myytiin käytettyjä kelloja? Jos kyse ei ollut käytetyistä ja Rolexin AD:stä , minun on kyllä henkilökohtaisesti vaikea uskoa tuota mutta hyvä jos oikeasti näin on ja teräksisiä sporttimalleja saa nykyään Rolexin AD:ltä. Mikä maa ja paikka oli muuten kyseessä?

Tässä on vähän erilainen auteettinen otos esim. japanin Rolexin AD:istä, jossa siis suosittujen mallien osalta myydään "ei-oota", kaveri kävi toteamassa tämän kymmenessä eri Rollon ADssä. :

9. heyrst

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    On muuten niin laadukkaita kopioita liikkeellä nykyisin ettei maallikkona enää toivoakaan tunnistamiselle avaamatta kelloa. Parhaimmat kopiot tuottaa jo ammattilaisillekin päänvaivaa joutuen sarjanumeroista selvittämään. Vähän kehittyneet noi rantarolexit vuosien saatossa. Lomakohde ja liian hyvä valikoima kuulostaa tältä vaihtoehdolta.

Viimeksi muokattu: 01.03.2020
  10. Galfond

Rekisteröitynyt:
    18.01.2009
    Myyty

Viimeksi muokattu: 26.03.2020
  11. sattanen

Rekisteröitynyt:
    24.07.2009
    Tuommonen snowflake se tuli hankittua. Oli kyllä hyvä, että skippasin sen Omegan. Tässä Seikossa on kyllä viimeistely kuin eri planeetalta. Saa sen Omega Moonphasen näyttämään melkein markettikellolta.

Lisäksi tuo sekuntiviisarin tasainen liike on suorastaan hypnoottista katseltavaa.

Krnoaby saattaa jäädä hyllyn koristeeksi. Ei mitään pahaa sanottavaa siitä silti. Hyvä kello.

Tossa vielä video "kylmäkäynnistyksestä". Siististi koneisto alkaa jarruttamaan sekuntiviisaria 10 sekunnin kohdalla.

Viimeksi muokattu: 09.04.2020
    tth78 tykkää tästä.
  12. tth78 Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    09.08.2012

Olet oikeassa, tuo sekuntiviisarin liike on hypnoottista. Oliko viimeistelyn laatu ainoa syy skipata omega ja katsella seikoa?

Onko tuo Kronaby älykello?

13. sattanen

Rekisteröitynyt:
    24.07.2009
    On se semmonen semiällikello. Ajanottoa ja askellaskuria ja automaattista ajanpäivitystä ja soittimen ohjausta. Ei tullut käytettyä oikeastaan muuta kuin musiikinohjausta (Volumea isomalle, pienemmälle, seuraava edellinen jne.)
    Kyllä ensimmäiseksi syyksi Omgen skippaamiselle tuli Snowflaken viimeistely ja heti perän ulkonäkö. Kun vielä sekuntiviisarin liike on ainutlaatuinen, niin uskalsin SNowflaken tilata ilman, että olin sitä edes luonnossa nähnyt.

Viimeksi muokattu: 09.04.2020
    tth78 tykkää tästä.
  14. Marshal

Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    Seuraa oma mielipide,älköön kukaan pahastuko.

Minä olen tuohon snowflake leiriin kuulunut ja kovasti hypistellytkin kyseistä kelloa ennen mutta kyseenalaistaisin nykyään kuitenkin tuon ulkonäköväittämän, kellohan ON aikalailla saman näköinen kun suurin osa valkotauluisista kelloista välimaastossa leijona-seiko-citizen jos ei tarkastella lähempää kelloa ja yleensä tavallisessa elämässä ei tarkastellakkaan. Lähempää tarkasteltaessa eroina on tuo "snowflake" taulu ja kello on erityisen kiiltävä , mutta siihen ne ulkonäölliset seikat sitten jäävät minusta, päivän päätteeksi mielestäni kello on kuitenkin ihan halvan perusseikon näköinen kello suurelle yleisölle (mikä voi olla toisaalta ihan hyväkin juttu) Mutta itse en nostaisi tuota ulkonäköä mitenkään tapetille, ulkonäkö on minusta vaan hieman tylsä seikomaisine tunti-indekseineen ja viisareineen, eikä taulu pelasta sitä.

Mutta tosiaan, makuasioista ei voi kiistellä, siinämielessä kirjoitukseni on turha - kelloasioissa pääasia lienee kuitenkin se että omistaja itse pidtää kellostaan ja hyvä niin.

Viimeksi muokattu: 05.05.2020
  15. jyzzzy

Rekisteröitynyt:
    23.06.2009
    Vain makuasioista voi kiistellä, kaikki muu on faktaa.

Yleensä ottaen, ei kellojen ulkonäössä ole mitään erikoista mikä heijastuisi suoraan
    hintalappuun. Monelle Patek Philippen kellot näyttävät ja ovat samanlaisia kuin Daniel Wellingotonit. Ja he ovat oikeassa, kello näytää vain kellolta. Kelloista enemmän innostunut antaa enemmän arvoa käsityölle ja viimeistelylle. Kuten joku ei näe mitään järkeä maksaa Samppanjasta ylimääräistä verrattuna Proseccoon. Tai onko oikeastaan kenellekään mitään väliä kiihtyykö auto 0-100km/h 7 vai 8 sekunnissa tai 6:ssa? Kuinka nopeasti auto kiertää Nürburgringin? 8 minuuttia vai 8.15? Miksi maksaa aidosta taulusta uskomattomia summia kun saman kuvan saa julisteena? Toinen pitää älyttömänä maksaa satoja euroja illallisesta josta pahimmillaan jäädä vielä nälkä ja joutuu vielä kurvaamaan Hesen kautta kotiin.
    Toiselle tietoa siitä siitä että ranteessa on viimeisen päälle tehty mekaaninen tuote tuottaa tiettyä tyydytystä, kuten toisille putkivahvistimet musiikkia kuunnellessa. Kuitenkaan millään tällä ei ole oikeasti väliä jos ei näitä asioista ei koe itselleen tärkeäksi tai mielekkääksi. Kuka mitäkin arvostaa.

Mutta jos oikeasti haluat WTF fiiliksen kellosta joka ei näytä miltään mutta maksaa 50.000£ niin kurkkaa tämä video Grand Seikon yläpuolelle asettuvasta Credosta:

Kaveri selittää hyvin miksi tuo on oikeastaan edullinen.

Viimeksi muokattu: 05.05.2020

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi