Rannekelloja

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Masi1000, 27.11.2005.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. iwm

Rekisteröitynyt:
    30.04.2015
    Pukukoodit on niitä varten jotka ovat syntyneet toisten käskettäviksi. Muut tekevät miten itse tykkäävät.

2. Opera00

Rekisteröitynyt:
    02.08.2009
    Olisiko kellään tiedossa luotettavaa kellomyyjää ebayssa / amazonissa? Hakusessa olisi siis Seikon ns. "Orange Monster".

Kumpaa suosittelisitte SKX781 vai SRP309? Onko ylipäätään järkevä hankinta arkikelloksi?

3. LJ123 Banned

Rekisteröitynyt:
    16.09.2011
    Jos on tosi sporttinen tyyppi, joka harrastaa vesiurheilua, niin miksei.

4. Paapaa

Rekisteröitynyt:
    14.04.2005
    Ei nyt sentään. Varmaan kaikki meistä noudattavat jotain pukukoodistoa jollain tasolla. Töihin ei mennä aamutakissa tai yöpuvussa, vaan jossain muussa joka sopii työpaikan pukeutumiskulttuuriin. Suurin osa laittaa häihin puvun eikä farkut. Jotkut laittaa kravatin ja osa miettii jopa väriä. Ei siinä mistään käskettävänä olemisesta ole kyse, vaan normien vapaaehtoisesta noudattamisesta ja toisten kunnioittamisesta. Rannekellokoodistoa noudattaa varmaan hyvin marginaalinen vähemmistö. Omasta mielestäni kellokoodin rikkominen on huomattavasti pienempi "paha" kuin vaikkapa farkut hautajaisissa/häissä. Mutta tämä toki subjektiivinen asia.

5. varonen

Rekisteröitynyt:
    16.12.2012
    Tämä. Tosin minkä takia sitä pukukoodia ei sitten voi noudattaa loppuun saakka? Eihän puvun kanssa käytetä lenkkareitakaan vaan pukukenkiä niin miksi kelloasiassa pitää sitten luistaa?

6. Allah

Rekisteröitynyt:
    13.07.2002
    Nnooh. Ekana tulisi mieleen, että jos on arvokkaampi aikarauta, sitä tykkää käyttää ja näyttää myös juhlissa. Kaipa joku sukelluskello on väärä valinta juhlapuvun yhteyteen, mutta toisaalta erillisen puvunkellon ostaminen yhtä arvokkaassa hintaluokassa ei vältsisti houkuttele monia. Tapauksessa, jossa ei ole syystä tai toisesta halua latoa fyffeä arvokasta puvunkelloa varten, vaihtoehtoja on:

A. Käyttää jo omistamaansa, "vääränsorttista" mutta hienoa kelloa
    B. Ostaa oikeansorttisen halpiskellon ja käyttää sitä
    C. Ei käytä mitään.

Kieltämättä itseänikin noista vaihtoehdoista eniten houkuttelisi varmaan A. Etenkin kun pukukooditiukkuus on muutenkin väljentynyt kovasti vuosikymmenten kuluessa.

edit: Näköjään puhe ollut Speedmasterista eikä sukelluskellosta kuten luulin. Mutta sama periaate pätee.

7. MadPike

Rekisteröitynyt:
    08.03.2016
    D) Ostaa vaikka nahkainen ranneke siihen kelloon!:)

Itse kyllä valkkaisin C, ei häissä kelloa tarvitse, mutta aika niuho saa ihminen olla, jos paikanpäällä hääparin kelloihin kiinnittäisi huomiota.

8. Mmatti

Rekisteröitynyt:
    29.05.2010
    Eipä se "työkalu" ranneketta vaihtamalla muuksi muutu.

9. Alex70

Rekisteröitynyt:
    13.04.2011
    Testailin Watch tracker softalla Rolex BLNR tarkkuutta.
    1,3s/4päivää. Tyytyväinen saa olla.

10. Grithawarlord

Rekisteröitynyt:
    17.07.2001
    Minä ajattelen että pukukoodi on niille jotka on syntynyt käskytettäviksi. Itse en ole niitä, teen niin kuin haluan.

EDIT: Olipas joku vastannut aika samanlain. hassua mulla on joku sielunkumppani tässä asiassa.

11. Nks

Rekisteröitynyt:
    16.02.2008
    Koska kukaan tuskin loukkaantuu, jos hautajaisissa on metallinen ranneke vs. farkut jalassa? Tai mistä minä tiedän, täälläkin tuntuu olevan sellaisia mielensäpahoittajia, että huhhuh....

12. JSoi

Rekisteröitynyt:
    29.01.2014
    Itse en ole koskaan kuullutkaan, että puvun kanssa kuuluisi käyttää vain taskukelloa. Kyllähän noita "sääntöjä" voi seurata ihan autistisuuteen asti, mutta ei siitä kukaan mitään kostu. Kyseessä oli kuitenkin kaikin puolin asiallinen Speedy, eikä esimerkiksi räikeän värinen G-Shock tai sykemittari.

13. jakk

Rekisteröitynyt:
    23.07.2011
    Kieltämättä appiukon hautajaisissa tuntui hassulta, että poika ei ollut pukeutunut mustaan, eikä ollut hattua (talvi). Arkun laskun jälkeen ei muut seisahtaneet haudalle ja ottaneet hattua pois. Oman faijan olin kuukausi aiemmin haudannut ja neuvoin kaikille kantajalleen pukukoodin ja hatun päästä otot. Häät on iloinen juhla ja jos morsiuspari haluaa pukeutua vaikka uimahousuihin se on heidän asia. Eli vähän tilanteen mukaan. Kellolla ei ole merkitystä, onko kädessä tai taskussa, siihen en löytänyt ns ohjeistusta. Eipä silti kummatkin hautajaiset oli ihan yhtä arvokkaat ja vainajaa kunnioittavat. Tässä iässä noita hautajaisia tuntuu olevan enemmän kuin muita "juhlia".

14. mikosa

Rekisteröitynyt:
    14.07.2013
    Olen aikeissa ostaa ensimmäisen automaatti rannekelloni. Olen miettinyt jotain tämän tapaista.
    Seiko Diver automaattia:

Tai

Longinesin Hydroconquest

Mitä muita vaihtoehtoja suosittelette ensimmäiseksi automaatti kelloksi? Hinta voisi olla maks noin 1500-2000€ mielellään hieman halvempi.

15. jakk

Rekisteröitynyt:
    23.07.2011
    Osta Seiko

16. Inferno

Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Kannattaa ehkä lähteä hieman halvemmalla kapineella alkuun, ainakin omasta mielestä. Itsellä oli seikon ja steinhartin automaatit ennen Hydroconquestia. Stenussa ja Lonkussa sama koneisto, mutta stenun homagemaisuus rupesi kaihertamaan liikaa. Kaikille automaatti ei vaan ole se juttu. Kaverille kävi juuri noin. Osti minulta automaatin ja ihmetteli kun ei pidä aikaa. Ei vaan ymmärtänyt, että 2 kertaa viikkoon ranteessa ei riitä. Itse olen ollut tähän 39mm siniseen (vanhakoppaseen) lonkkuun erittäin tyytyväinen ja sopii minun naruranteeseenkin hyvin. Seuraavana ostoslistalla onkin Omegan Seamaster Aqua Terra 38,5mm:n koossa =)

17. Harri-tku

Rekisteröitynyt:
    17.07.2016
    Kannattaa tsekkaa myös TH Aquaracer.

18. Myocyte

Rekisteröitynyt:
    26.07.2008
    Seiko ja HC on snadisti eri kategorioissa, Seiko on aika entry-auto, kun taas lonkku joku alakeskiluokka ja hintaa on triplat Seikoon nähden.

Jos hinta on pääkriteeri, osta Seiko. Tuohon mainitsemaasi haarukkaan saattaa tippua myös jotkut Oriksen malleista, kannattaa käydä katselemassa.

19. teppo mörkö

Rekisteröitynyt:
    30.10.2010
    Pukukoodi on ok, etenkin jos erikseen mainittu kutsussa, ja se on tietenkin oma päätös noudattaako vai ei.

"Etikettivirhe" sen sijaan on joku 50-lukulaisten juttu. Ja mielensäpahoittajien. Tyyliin minkälainen kello tai minkälainen nenäliina pitää olla jne. Tai ketä kätellään ensin. Koko sanan voisi deletoida. Menneen maailman juttuja.

20. Myocyte

Rekisteröitynyt:
    26.07.2008
    Kyllä mielestäni arkipuvun seuraksi esim. just Speedy tai muu sporttikello käy ihan OK, sillä tuohan on pääasiallisesti työvaate. Juhlissa tumman puvun seurana en itse pitäisi muuta kuin klassista pukukelloa. Toisaalta en ole myöskään koskaan käyttänyt minkään puvun kanssa valkoista vyötä enkä myöskään ole tai koskaan tule omistamaan Bossin pukuja.

21. jakk

Rekisteröitynyt:
    23.07.2011
    Ei voi noin suoraan yleistää. Tuskin itsenäisyyspäivän vastaanotolla kukaan lampsii presidentin ohi kättelemättä ja sanoo morjes. Kaikki menneen maailman asiat ei ole huono asia. Kyllä etikettikirjaa kovasti luettiin vielä 1980 luvulla. Joo sellainen kirja on olemassa.

22. teppo mörkö

Rekisteröitynyt:
    30.10.2010
    Isompi yleistys on se että nostat linnan juhlat tähän. Ja se porukka mikä jaksaa kohista siitä että linnan juhlien kutsuttu ja avec tuli väärässä järjestyksessä kättelyyn on juurikin sitä 50-luku porukkaa. Tai että avec olikin samaa sukupuolta. Kyllä tas joku mielensä niin pahoitti.

Ja kai sitä kirjaa luit 80-luvulla kun sait sen 50-lukulaisilta vanhemmiltasi lahjaksi.

Toki aina on joitain jotka halua pönöttää ja tehdä kaikki jutut "niin kuin aina on ja niin kuluu", mutta maailma on mennyt eteenpäin. Mun puolesta kukin eläköön mitrn haluaa mutta turha pahoittaa mieltään turhaan toisten tekemisistä ka selittää jostain keskiajalta lähtöisin olevista etiketeistä.

Lopetan nyt omalt osaltani tämän täydellisen offtopkin tähän.

23. anselmipanda

Rekisteröitynyt:
    15.06.2010
    Itsellä oli Casio ca53w ranteessa häissä. Tätä kantaessa ei etikettejä tarvitse kumarrella.

24. LJ123 Banned

Rekisteröitynyt:
    16.09.2011
    Jos budua on yli tonninkin, niin suoraan uudempi Seikon daiveri, jossa sekkari häkkää. Eli ne Turtle-mallit SRP-jotain. 300€ CW:ltä kuulemma. Minkä kokoinen ranne @mikosa lla on?

25. jakk

Rekisteröitynyt:
    23.07.2011
    Olen ihan perustyyppi. Silti etiketit kuuluvat tiettyihin tilanteisiin. Ehkä pitäisi puhua hyvistä tavoista joka on lienee sama asia.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen