PSVR:hän on tosiaan ollut loppuunmyyty esimerkiksi Amazon.comissa:
![[IMG]](https://i.imgur.com/II8zjKQ.png)
Normihinta on siis sen $399. Ja kamppeen kyllä saa jos maksaa ~50% lisähintaa välistä.
Mutta paljonko sitä loppuunmyytyä kampetta voi oikein myydä? Se ,että onko Sonylla ryssitty resurssiallokoinnin kanssa on sitten mielenkiintoisempi kysymys.
Varmasti vähittäismyynnissä työskentelevänä tiedät, että Black Fridayna juostaan niiden alennusten perässä eivkä normihintainen kulutuselektroniikka ole se kuumin artikkeli tuolloin (vaikka sattuisikin olemaan hyllyssä) .
Viimeksi muokattu: 11.12.2016
Olet ymmärtänyt varsin väärin. Eikä niitä valmistajat purista tai suosi vaan devaajat päättävät mitä haluavat käyttää ja toki miten heidän enginensä tukee.
Xbox One = D3D 11.X. Xbox Onen oma rajapinta joka on matalan tason rajapinta. 11.X ei tarkoita DX11:sta.
PC DX11 = korkean tason rajapinta PC:lle
PC DX12, Windows10 (ja Vulkan) = matalan tason rajapinta PC:lle, joka myös toimii Xbox Onessa.
Kun katsoo niin Sonyn kuin Microsoftin 1st party pelejä esim. Forza Horizon 3 ([email protected]), Gears of War ([email protected] + moninpeli [email protected]) niin näissä on nimenomaan matalan tason rajapinta käytössä myös PC:llä ja Xbox Onella (DX12/D3D) ja jälki on sen mukaista toki mainittakoot vielä Halo5, joka oli @60fps vakaasti dynaamisesta resosta huolimatta vs. esim. Battlefield 1, joka ei tähän kykene.
Forza Motorsport 5 ja 6 perustuivat tosin vielä DX11:een vaikka molemmat pyörivät [email protected] lukittuna ja oletettavasti Forza Motorsport 7 nyt ensi syksyllä [email protected] Xbox Scorpiolla kuten myös PC:llä.
Vastaavasti Gran Turismo Sportin on kerrottu olevan 4K vaikka todellisuudessa tähtäävät [email protected] PS4 Prolla.
Viimeksi muokattu: 11.12.2016
Kerro toki paljon MSllä paloi rahaa tuoda Japaniin Xbox One konsoli vs. Sony PSVR jonka kehitykseen on uponnut satoja miljoonia ja toiset päälle valmistukseen ja tuloksena vaivaiset 68 000 kpl:een myynti jenkeissä?
Ei se ole MS:ltä mitenkään mistään pois jos japskeja ei Xbox-kiinnosta, kun se PS4:enkaan siellä nyt ei niin hirveästi siellä loista ja tuskin Failstation 4 Pro yhtään sen paremmin, kun muutenkin tuntuu tuolla Aasiassa kiinnostavan vain ja ainoastaan mobiilipelit.
Tästä syystä Nintendon Switch todennäköisemmin on mikä on enkä sille hirveästi taputtele, koska sen markkinat on varsin selkeästi suunnattu tuonne.
Tosin koko Switchin idea on siäli outo, että kuka tuota jaksaa raahata enää kännykkän ohella mukanaan.
Viimeksi muokattu: 11.12.2016
Eli Sony rajoittaa keinotekoisesti laitteiden toimitusta kauppoihin, jotta sinun kaltaisellesi kuluttajalle syntyisi käsitys "erittäin kysytystä tuotteesta"? 
Jos tuote on "loppuunmyyty" ja kauppoihin saatiin 68 000 kpl laitetta koko kuukaudeksi, niin eikö tuo ole aika saatanan vähän? Puhutaan P-Amerikasta, joka on maailman suurin yksittäinen markkina-alue. Jos tavaraa toimitetaan samassa suhteessa muuallekin myyntiin, niin Suomen markkinoille PSVR:ää riitti varmaan 5kpl, joista murot osti 4. 
Tai vaihtoehtoisesti Sonykin tiesi, että ei maailmassa ole niin paljoa urpoja, jotka rahansa tuohon moskaan haaskaisivat, joten pukkaavat laitetta tehtaalta laiskasti ulos. 
Jos tuota vehjettä joku oikeasti ostaisi, niin kyllähän siitä uutisoitaisiin jo pelkästään Sonynkin toimesta ihan eri tavalla ja isommin = "PSVR SOLD OUT EVERYWHERE!". Sen sijaan ei kerrota mitään numeroita, vaan todetaan vain aneemisesti että "sales are on track": http://www.ign.com/articles/2016/11/01/psvr-sales-are-on-track-according-to-sony 
Tähän mykkäkouluunhan peliaiheiset sivustot tarttuivat jo ennen PSVR-julkaisua: http://www.gamesindustry.biz/articles/2016-10-07-is-psvr-sonys-quietest-launch-ever
No, kohtahan siellä osakkeenomistajat alkavat kysellä ihan raakoja numeroita, niin silloinpa siinä ei ole vaihtoehtoja muuta kuin möläyttää katastrofi koko maailman tietoon.
Viimeksi muokattu: 11.12.2016
On itsestäänselvyys, että Sonylla on laajamittaisempi totuudenkieltokamppanja menossa PSVR:n suhteen. Pron suhteen voi olla sama tilanne ja järkytystila on suuri.
Viimeksi muokattu: 11.12.2016
Tämän avauksen jälkeen VR:stä kiinnostui monikin tekijä. Mutta kuinka pitkään tätä ensimmäistä VR:n sukupolvea jaksetaan kehittää ja ylläpitää? Eiköhän suurin panos ole jo siirtynyt seuraavan sukupolven VR-laseihin, ja moni pelintekijä jättää pelinsä julkaisematta tämän sukupolven laseille, kun 2-3 vuoden päästä ilmestyvät (hatusta heitetty nuo vuodet) ovat jo paljon kehittyneempiä. Tämä on toki aina ensimmäisen sukupolven kirous. Itse Oculusta ja PSVR:ää testanneena en ollut vielä niin vakuuttunut, että olisin itselleni kotiin ostanut. Kuitenkin hienoa uutta tekniikkaa ja suosittelen kaikille kokeilemista. Älkää tuomitko tätä tekniikkaa turhana ennen kokeilemista. Kun saadaan kunnon pelejä, jotka aidosti käyttävät tätä hyödykseen, olematta pelkkiä teknologiademoja, niin ollaan aivan uuden tyylisen pelaamisen äärellä.
Aito yläpeukku kaikille nykyisille VR-laseille antamastani kritiikistä huolimatta, tätä kaivataan jos halutaan kehittää pelaajille parempia laitteita.
Viimeksi muokattu: 11.12.2016
Paljon tekstiä, erittäin vähän sisältöä. Korjataanpa nämä:
- DX11.X on DX11.1 + pari lisäfeaturea jotka Microsoft otti käyttöön DX12. Eli XboxOnen DX ei ole mikään matalan tason rajapinta vaan korkean tason DX11 josta microsoft haluaa eroon äkkiä.
- DX12 matalan tason rajapinta PC:lle jota voidaan käyttää abstraktion läpi XboxOnessa. Tästä johtuen XboxOne ei saa DX12:n tarjoamia matalan tason hyötyjä mitä PC saa.
- Vulkan on to-the-metal grafiikkarajapinta PC:lle.
Ei näissä teknisissä asioissa varsinkaan kannata alkaa valehtelemaan. Niistä jää kiinni.
Viimeksi muokattu: 11.12.2016
Onko ylläpito sitä mieltä että puhdas trollaus on hyväksyttävää?
Enempää en viitsi näitä oikein kommentoida koska samat asiat on käsitelty jo monta kertaa, mutta no_way2000 soittaa vaan samaa trollilevyä.
Jos tälle touhulle ei tule ylläpidon toimesta mitään rajoja niin alan itse jossain vaiheessa copy pasteilemaan foorumille tasaisin väliajoin tekstinpätkää: Quantum Break floppasi, Xbox One on susi, Xbox One S on susi, alle 1080p-pelit, Kinect floppasi - ketään ei kiinnosta, 10 vuotta odotettu mielenkiintoista exclua Xboxille, mutta tulee surkeita jatko-osia toinen toisensa perään, eikö MÄSÄ keksi mitään uutta ikinä. Kaiken lisäksi jälkeenpäin paljastunut Cloud-tehot kusetukset, joilla annettu ymmärtää että Onella pyörisi mikään peli 1080p. Riittäähän näitä. Varsin hyvä paketti.
Viimeksi muokattu: 11.12.2016