PS4 Pro, PSVR, PS5, Xbox One X, Xbox Scarlet, Switch, PC - väittelyketju

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja kodachi, 20.10.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Hesemonni

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    3 477
    PSVR:hän on tosiaan ollut loppuunmyyty esimerkiksi Amazon.comissa:

    [​IMG]
    Normihinta on siis sen $399. Ja kamppeen kyllä saa jos maksaa ~50% lisähintaa välistä.

    Mutta paljonko sitä loppuunmyytyä kampetta voi oikein myydä? Se ,että onko Sonylla ryssitty resurssiallokoinnin kanssa on sitten mielenkiintoisempi kysymys.

    Varmasti vähittäismyynnissä työskentelevänä tiedät, että Black Fridayna juostaan niiden alennusten perässä eivkä normihintainen kulutuselektroniikka ole se kuumin artikkeli tuolloin (vaikka sattuisikin olemaan hyllyssä) .
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2016
  2. no_way2000

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Viestejä:
    6 772
    Olet ymmärtänyt varsin väärin. Eikä niitä valmistajat purista tai suosi vaan devaajat päättävät mitä haluavat käyttää ja toki miten heidän enginensä tukee.

    Xbox One = D3D 11.X. Xbox Onen oma rajapinta joka on matalan tason rajapinta. 11.X ei tarkoita DX11:sta.
    PC DX11 = korkean tason rajapinta PC:lle
    PC DX12, Windows10 (ja Vulkan) = matalan tason rajapinta PC:lle, joka myös toimii Xbox Onessa.

    Kun katsoo niin Sonyn kuin Microsoftin 1st party pelejä esim. Forza Horizon 3 ([email protected]), Gears of War ([email protected] + moninpeli [email protected]) niin näissä on nimenomaan matalan tason rajapinta käytössä myös PC:llä ja Xbox Onella (DX12/D3D) ja jälki on sen mukaista toki mainittakoot vielä Halo5, joka oli @60fps vakaasti dynaamisesta resosta huolimatta vs. esim. Battlefield 1, joka ei tähän kykene.

    Forza Motorsport 5 ja 6 perustuivat tosin vielä DX11:een vaikka molemmat pyörivät [email protected] lukittuna ja oletettavasti Forza Motorsport 7 nyt ensi syksyllä [email protected] Xbox Scorpiolla kuten myös PC:llä.

    Vastaavasti Gran Turismo Sportin on kerrottu olevan 4K vaikka todellisuudessa tähtäävät [email protected] PS4 Prolla.
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2016
  3. Keskustelu jatkuu ilmoituksen jälkeen
  4. no_way2000

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Viestejä:
    6 772
    Kerro toki paljon MSllä paloi rahaa tuoda Japaniin Xbox One konsoli vs. Sony PSVR jonka kehitykseen on uponnut satoja miljoonia ja toiset päälle valmistukseen ja tuloksena vaivaiset 68 000 kpl:een myynti jenkeissä?

    Ei se ole MS:ltä mitenkään mistään pois jos japskeja ei Xbox-kiinnosta, kun se PS4:enkaan siellä nyt ei niin hirveästi siellä loista ja tuskin Failstation 4 Pro yhtään sen paremmin, kun muutenkin tuntuu tuolla Aasiassa kiinnostavan vain ja ainoastaan mobiilipelit.

    Tästä syystä Nintendon Switch todennäköisemmin on mikä on enkä sille hirveästi taputtele, koska sen markkinat on varsin selkeästi suunnattu tuonne.

    Tosin koko Switchin idea on siäli outo, että kuka tuota jaksaa raahata enää kännykkän ohella mukanaan.
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2016
  5. M_M

    Rekisteröitynyt:
    21.02.2002
    Viestejä:
    2 542

    :facepalm:
    Kommenttisi kertoo karulla tavalla sen, ettet ymmärrä mitä VR-laitteet ovat nykypäivänä.
    Jos ymmärtäisit, et mainitsisi tämän keskustelun yhteydessä vuonna 1995 markkinoille tullutta Virtual Boytä.
    "Joulun toivelahja" -unelmat murskautuvat monen kohdalla siksi, että moni suuri jälleenmyyjä (, kuten esim. Amazon) on myynyt PSVR:n loppuun.
    Ja esim. Amazon.co.uk ei edes lupaa uusia PSVR-laitteita myyntiin ennen joulua:
    http://www.thewolfhall.com/ps4/2318/
    Et taida lainkaan seurata uutisointia ja tuotteiden saatavuutta? :think:
    Nimittäin tällä hetkellä tilanne näyttäisi olevan se, että Move-tikkujen saatavuus on vielä heikompi kuin PSVR:n.
    Siinä missä PSVR-laitteita saattaa sentään vielä löytyä Suomesta joidenkin kauppojen varastosta/hyllyiltä, ovat Move -ohjaimet käytännössä loppuneet kaikkialta.
    Siinä vaiheessa, kun useat suuret jälleenmyyjät raportoivat myyneensä kaikki myyntiin saadut PSVR:t loppuun on vain ja ainoastaan typerää puhua huonosta suorituksesta ja huudella floppia. :hammer:
    Esimerkkinä tilanne jenkeissä tällä hetkellä:
    http://www.nowinstock.net/videogaming/accessories/playstationvr/
     
  6. no_way2000

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Viestejä:
    6 772

    Sehän se vitsi on, että VR kypärät kehittyy ja PSVR on niin paljon jo nyt jäljessä. Varmasti seuraavan 3kk aikana ellei jo Tammikuussa CES:issä julkaista uudet lasit niin Oculukselta ja HTC:ltakin.

    Siinä on kiva upottaa nuo GEN 1 PSVR:t suohon kun kehitysloikkaa tulee PC:lle isoin askelin sekä Xbox Scorpiolle vielä tarvittaessa siinä sivussa.
     
  7. M_M

    Rekisteröitynyt:
    21.02.2002
    Viestejä:
    2 542
    Eiköhän jokainen ymmärrä, että tekniikka kehittyy ja parempia laitteita tulee markkinoille tulevaisuudessa.

    Kommenttiasi mukaillen:
    Sehän se vitsi on, että pelikonsolit kehittyy ja XBOX One S on niin paljon jo nyt jäljessä.
    Siinä on kiva upottaa nuo XBOX One S:t suohon kun kehitysloikkaa tulee PC:lle isoin askelin sekä Xbox Scorpiolle vielä tarvittaessa siinä sivussa.

    Tuollaisten idioottimaisuuksien laukominen on lähinnä typerää trollailua! :rolleyes:
     
  8. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 693
    Mikkiksellä meni pelkästään X360 suojeluun miljardi dollaria:
    http://www.v2.fi/uutiset/pelit/2255...atos-joka-pelasti-Xboxin/?quotecomment=262101

    Jos ei toisten sano niin ei sonylla satoja milliä ole uponut VR:ään koska sonylla ei ole VARAA.

    Sony nostaa 5 dollarin setelin ja mikkis samalla 500 dollarin setelin.
     
  9. no_way2000

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Viestejä:
    6 772
    Ihan tosissasi otat X360 RRODen tähän threadiin mukaan? Otetaanko PS3 Fat mallin virtalähteet ja BR-asemat myös?
     
  10. Liekeissä

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2009
    Viestejä:
    4 713
    Eli Sony rajoittaa keinotekoisesti laitteiden toimitusta kauppoihin, jotta sinun kaltaisellesi kuluttajalle syntyisi käsitys "erittäin kysytystä tuotteesta"? :think:

    Jos tuote on "loppuunmyyty" ja kauppoihin saatiin 68 000 kpl laitetta koko kuukaudeksi, niin eikö tuo ole aika saatanan vähän? Puhutaan P-Amerikasta, joka on maailman suurin yksittäinen markkina-alue. Jos tavaraa toimitetaan samassa suhteessa muuallekin myyntiin, niin Suomen markkinoille PSVR:ää riitti varmaan 5kpl, joista murot osti 4. :D

    Tai vaihtoehtoisesti Sonykin tiesi, että ei maailmassa ole niin paljoa urpoja, jotka rahansa tuohon moskaan haaskaisivat, joten pukkaavat laitetta tehtaalta laiskasti ulos. :think:

    Jos tuota vehjettä joku oikeasti ostaisi, niin kyllähän siitä uutisoitaisiin jo pelkästään Sonynkin toimesta ihan eri tavalla ja isommin = "PSVR SOLD OUT EVERYWHERE!". Sen sijaan ei kerrota mitään numeroita, vaan todetaan vain aneemisesti että "sales are on track": http://www.ign.com/articles/2016/11/01/psvr-sales-are-on-track-according-to-sony :D

    Tähän mykkäkouluunhan peliaiheiset sivustot tarttuivat jo ennen PSVR-julkaisua: http://www.gamesindustry.biz/articles/2016-10-07-is-psvr-sonys-quietest-launch-ever

    No, kohtahan siellä osakkeenomistajat alkavat kysellä ihan raakoja numeroita, niin silloinpa siinä ei ole vaihtoehtoja muuta kuin möläyttää katastrofi koko maailman tietoon. :kahvi:
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2016
  11. jwp

    Rekisteröitynyt:
    17.01.2007
    Viestejä:
    3 632
    On itsestäänselvyys, että Sonylla on laajamittaisempi totuudenkieltokamppanja menossa PSVR:n suhteen. Pron suhteen voi olla sama tilanne ja järkytystila on suuri.
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2016
  12. no_way2000

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Viestejä:
    6 772
    No eihän tälle vuodelle muutenkaan mahdu mitään muuta positiivista kuin Uncharted 4, jonka myyntilukujakaan tosin ei ole tunnuttu hehkutettavan missään, kaikki muut ovat flopanneet, joten järkytys on aika suuri.

    No Man's Sky floppasi, PS4 Pro on susi, PS4 Slim on susi, ei UHDta eikä optista porttia, PSVR floppasi - ketään ei kiinnosta, 10 vuotta odotettu jumalan ylösnousemusta eli The Last Guardiania, joka onkin PS3 graffoilla ja 20 FPS:llään. Kaiken lisäksi jälkeenpäin paljastunut E3 messujen kusetukset, missä TLG peli pyöri 15FPS, mutta videot pyöritetty 2x nopeammin.

    Riittähän näitä. Varsin hyvä paketti.
     
  13. M_M

    Rekisteröitynyt:
    21.02.2002
    Viestejä:
    2 542
    :facepalm:
    Kukaan ei ole puhunut "erittäin kysytystä tuotteesta", vaan todennut vain, että PSVR on myyty monessa paikassa loppuun!
    PSVR on kallis lisälaite, mikä luonnollisesti vaikuttaa laitteen odotettuun kysyntään - ja tämänhän useimmat myös ymmärtävät.

    Voisit edes yrittää pitäytyä faktoissa. Joten kerroppa lähteesi, jonka perusteella väität, että "Sony rajoittaa keinotekoisesti laitteiden toimitusta kauppoihin"!
    Vai että oikein "urpoja" ja "moskaan"... Menet sitten trollailun puolelle, kun et järkevään keskusteluun kykene... :facepalm:
    Jos et itse ole jostain laitteesta kiinnostunut, ei se tarkoita sitä, että ne, jotka kyseistä laitteesta pitävät ja sitä käyttäen mielellään pelaavat olisivat "urpoja"!

    Maailmalta näyttäisi kuitenkin löytyvän paljonkin "urpoja", jotka eivät ymmärrä, että lähtökohtaisesti kallis 400 euron lisälaite ei tule lähtökohtaisesti myymään yhtä paljon kuin jotkut monta kertaa halvemmat, satasen maksavat lisälaitteet kuten XBOXin Kinect tai Wii Fit.
    Toisaalta järkevät ja asiantuntevat tahot tajuavat myös hinnan merkityksen:
    https://www.strategyanalytics.com/s...016-on-just-13-of-unit-shipments#.V_Kuu9x4yfs
    Jos ja jos...:think:
    Fakta on se, että Sonyn mukaan myynnit ovat odotetunlaisia ja samaan aikaan monessa paikassa PSVR on todistetusti loppuunmyyty.
    Sony on todennut, että PSVR on myynyt odotetusti, mikä ei ole sama asia kuin mykkäkoulu! :hammer:
     
  14. M_M

    Rekisteröitynyt:
    21.02.2002
    Viestejä:
    2 542
    Jospa trollailun sijaan kertoisit millaisella "paketilla" (mikä pelikonsoli, mikä TV ja mitä pelejä) itse pelaat, niin pääsemme vertailemaan eri "paketteja" ja sitä millaisia kokemuksia "paketit" tarjoavat nyt ja lähitulevaisuudessa! ;)
     
  15. tagman

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2004
    Viestejä:
    3 401
    90% Pokemon GO:n pelaajistahan poisti heti AR:n käytöstä, kun se kuulemma vain hankaloitti pokemonien nappaamista. Eli sellainen AR-peli :D
     
  16. svrn

    Rekisteröitynyt:
    06.02.2004
    Viestejä:
    1 845
    Koska laite on suunniteltu "tavalliselle käyttäjälle", joka ei osaa käyttää edes ruuvimeisseliä oikein. Helpompi tökätä ulkoinen levy kiinni.
     
  17. svrn

    Rekisteröitynyt:
    06.02.2004
    Viestejä:
    1 845
    Eihän Bloodborneen mitään päivityksiä voikaan tulla. Se on valmis peli, pelintekijän näkemys @ 20fps.
     
  18. svrn

    Rekisteröitynyt:
    06.02.2004
    Viestejä:
    1 845
    Tai sitten pelaa PC:llä, joka on aina ja ikuisesti markkinoiden paras pelilaite :D
     
  19. kodachi

    Rekisteröitynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    3 068
    Microsoft vaatii kaikilta kehittäjiltä DirectX:n käyttöä, mitä sekoilet?
     
  20. svrn

    Rekisteröitynyt:
    06.02.2004
    Viestejä:
    1 845
    Tämän avauksen jälkeen VR:stä kiinnostui monikin tekijä. Mutta kuinka pitkään tätä ensimmäistä VR:n sukupolvea jaksetaan kehittää ja ylläpitää? Eiköhän suurin panos ole jo siirtynyt seuraavan sukupolven VR-laseihin, ja moni pelintekijä jättää pelinsä julkaisematta tämän sukupolven laseille, kun 2-3 vuoden päästä ilmestyvät (hatusta heitetty nuo vuodet) ovat jo paljon kehittyneempiä. Tämä on toki aina ensimmäisen sukupolven kirous. Itse Oculusta ja PSVR:ää testanneena en ollut vielä niin vakuuttunut, että olisin itselleni kotiin ostanut. Kuitenkin hienoa uutta tekniikkaa ja suosittelen kaikille kokeilemista. Älkää tuomitko tätä tekniikkaa turhana ennen kokeilemista. Kun saadaan kunnon pelejä, jotka aidosti käyttävät tätä hyödykseen, olematta pelkkiä teknologiademoja, niin ollaan aivan uuden tyylisen pelaamisen äärellä.

    Aito yläpeukku kaikille nykyisille VR-laseille antamastani kritiikistä huolimatta, tätä kaivataan jos halutaan kehittää pelaajille parempia laitteita.
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2016
  21. Juginabi

    Rekisteröitynyt:
    07.07.2004
    Viestejä:
    10 213
    Paljon tekstiä, erittäin vähän sisältöä. Korjataanpa nämä:

    • DX11.X on DX11.1 + pari lisäfeaturea jotka Microsoft otti käyttöön DX12. Eli XboxOnen DX ei ole mikään matalan tason rajapinta vaan korkean tason DX11 josta microsoft haluaa eroon äkkiä.
    • DX12 matalan tason rajapinta PC:lle jota voidaan käyttää abstraktion läpi XboxOnessa. Tästä johtuen XboxOne ei saa DX12:n tarjoamia matalan tason hyötyjä mitä PC saa.
    • Vulkan on to-the-metal grafiikkarajapinta PC:lle.
    Ei näissä teknisissä asioissa varsinkaan kannata alkaa valehtelemaan. Niistä jää kiinni. :)
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2016
  22. no_way2000

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Viestejä:
    6 772
    D3D11.X on oma Xbox Onen rajapinta.

    Lähinnä kiinnitin huomiota tuohon, että muka Xbox Onen rajapinnat olisi jotenkin korkeantason rajapintoja, joka nyt on täysin huuhaata.
     
  23. kodachi

    Rekisteröitynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    3 068
    Mutta nehän ovat! Haloo, rekisteröi vaikka ilmaiseen [email protected] ja lataa ne SDK:t. Mitä sieltä löytyy? Ihan täysin PC:llä toimivia DirectX-esimerkkiohjelmia ja -profiileja!
     
  24. no_way2000

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Viestejä:
    6 772
    Puhut nyt palturia, D3D11.X on kyllä matalan tason rajapinta.

    Sitä en tiedä onko D3D11.X korvaantunut jo D3D12.X:llä.

    Artikkeli vuodelta 2013:

    http://www.anandtech.com/show/7420/...antle-support-names-xbox-one-api-direct3d-11x

    Ja edelleen se DX12 toimii Xbox Onessa, kuten myös Xbox Scorpiossa.
     
  25. no_way2000

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Viestejä:
    6 772
    Se on juuri se pointti, mutta se ei edelleenkään tee Xbox Onen D3D11.X:stä tai PC:n DX12:sta mitään korkeantason rajapintaa.
     
  26. SMB

    Rekisteröitynyt:
    25.07.2009
    Viestejä:
    9 922
    Onko ylläpito sitä mieltä että puhdas trollaus on hyväksyttävää?
    Enempää en viitsi näitä oikein kommentoida koska samat asiat on käsitelty jo monta kertaa, mutta no_way2000 soittaa vaan samaa trollilevyä.

    Jos tälle touhulle ei tule ylläpidon toimesta mitään rajoja niin alan itse jossain vaiheessa copy pasteilemaan foorumille tasaisin väliajoin tekstinpätkää: Quantum Break floppasi, Xbox One on susi, Xbox One S on susi, alle 1080p-pelit, Kinect floppasi - ketään ei kiinnosta, 10 vuotta odotettu mielenkiintoista exclua Xboxille, mutta tulee surkeita jatko-osia toinen toisensa perään, eikö MÄSÄ keksi mitään uutta ikinä. Kaiken lisäksi jälkeenpäin paljastunut Cloud-tehot kusetukset, joilla annettu ymmärtää että Onella pyörisi mikään peli 1080p. Riittäähän näitä. Varsin hyvä paketti.
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2016

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti