PS4 Pro, PSVR, PS5, Xbox One X, Xbox Scarlet, Switch, PC - väittelyketju

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja kodachi, 20.10.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. no_way2000

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Viestejä:
    6 772
    Päinvastoin. Devaajat ei ole kerinneet ottamaan huomioon ollenkaan PS4Prota siinä määrin kun voisivat ottaa.

    Square Enix myös totesi näin Final Fantasystään ettei sovi heidän aikatauluunsa ainakaan launchiin.

    Tästä syystä Xbox Scorpion E3 julkaisu oli erittäin tärkeä, jotta se kerkeää hyvissä ajoin ensivuoden pelien kanssa ja viimeistään sen launchiin 3rd party-pelien kanssa. Näinhän Spencer myös sanoi tuossa julkistuksessa.

    Final Fantasy 15 PS4 Pro Version Will Not Have Many Improvements Over The Base Version
    Square Enix does not have the time to do it.

    http://gamingbolt.com/final-fantasy...-have-many-improvements-over-the-base-version

    Tästä syystä tuo PS4 Pron hyödyt tullaan näkemään vasta ensivuonna jollain Scorpio on jo ovella ja valmiina myöskin tuoltakin osin.
     
  2. Man1ac

    Rekisteröitynyt:
    24.01.2003
    Viestejä:
    4 976
    NW taas leijuu omissa maailmoissaan, jos kerran tosissaan olettaa scorpion ykköskierrokselle tulevien julkaisujen olevan jotenkin teknisesti kypsempiä, kun kunnollinen dev kit -rauta puuttuu edelleen. Scorpiosta ei ole vielä muuta konkreettista kuin epämääräinen speksi performance targetista, jonka pohjalta pitäisi sitten alkaa pelejä kehittämään.
     
  3. Keskustelu jatkuu ilmoituksen jälkeen
  4. tagman

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2004
    Viestejä:
    3 401
    Those who attended highly praised the high resolution, splendid texture, and smooth and stable framerate of Final Fantasy XV on PlayStation 4 Pro. Additionally, they said that the texture of the trees and plants on the field were really impressive, making it look like a completely different game from the original.
    Read more at http://www.siliconera.com/2016/09/1...asy-xv-playstation-4-pro/#QjQlvlckLSzlX8XC.99
    http://www.siliconera.com/2016/09/16/early-impressions-final-fantasy-xv-playstation-4-pro/

    Kuulostaa hyvälle, jos peli näyttää selvästi paremmalta PRO:lla ja kaikkia sen tehojakaan ei viellä hyödynnetä.
     
  5. no_way2000

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Viestejä:
    6 772

    DX12:sta päästään jo varsin pitkälle, niin Xbox Onen kuin Xbox Scorpion kanssa. GTX980 pakettiin vaan. Olihan ne Xbox Onen ekat dev-kitit ihan PC:eitä parisen kuten ne on myös PS4:llakin oli ja varmasti PS4 Prolla. Nykyään taas Xbox Onen saa suoraan Devkitiksi ja en ihmettelisi yhtään jos vaikka normi Scorpparinkin saisi heti launchissa.
     
  6. M_M

    Rekisteröitynyt:
    21.02.2002
    Viestejä:
    2 542
    Se, että jollain devkit:illä peli voidaan kääntää jotain yksinkertaista optiota käyttäen uudelle targetille, ei tarkoita sitä, että peli ja/tai pelin käyttämä pelimoottori tukisivat automaattisesti kaikkia uuden raudan mukanaan tuomia muutoksia, jotka mahdollistavat koodin aiempaa tehokkaamman optimoinnin tai vaikkapa laadukkaamman grafiikan tuottamisen. Siksi raudan optimaaliseen hyödyntämiseen kuluu yleensä aikaa, vaikka pelkkä suorituskyvyn lisäys saataisiinkin kohtuullisen tehokkaasti hyödynnettyä.
    Jos lähtökohtana on 4K, syö tarkempi resoluutio äkkiä todella paljon tehoja - varsinkin, jos tavoitteena on omasta mielestäni varsin turha natiivi 4K.

    Kun otetaan huomioon millaisia telkkareita valtaosa ihmisistä omistaa, konsoleilla kovin harva lopulta hyötyy kunnolla 4K:sta tai varsinkaan HDR:stä...
     
    Viimeksi muokattu: 24.10.2016
  7. Kuningashillo^2

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2003
    Viestejä:
    2 235
    PC:lläkin 4K pelaaminen vaatii käytännössä 700 euron näytönohjaimen niin aika kummalliselta tosiaan tuntuu miksi parin sadan matolaatikkoon yritetään väkisin tuoda tätä resoluutiota. Itse ostin reilun 400 euron GTX 1070:n 2K/60FPS pelailulle. Siinä olisi järkevä (ja kenties jopa realistinen) maali PS4 Prolle ja Scorpiollekin.

    Veikkaan, että uusien konsoleiden julkaisun jälkeen pettyneitä 4K-telkut hankkineita konsolisteja taas riittää, kun käy ilmi että ainoa asia mikä peleissä jaksaa pyöriä television natiiviresolla on alkuvalikko.
     
  8. ojisama

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2006
    Viestejä:
    5 074
    Toki, mutta pc:llä usein tähdätään siihen 60hz, ja konsolilla valitettavasti ei. Tuo jo käytännössä puolittaa tehon tarpeen. Ja sitten, kun niitä varjoja ja pelottavaa foliagea tiputtaa alaspäin, niin tehoja vaaditaan jo vähemmän.

    1070 tässä itselläkin harkinnassa, jos en jaksa Vegaa odotella, ja katsoa miltä se näyttää.
     
  9. no_way2000

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Viestejä:
    6 772
    Näinhän se on. Ei konsoleilla mennä 60FPS:ssä koskaan joka pelissä vaan ne on edelleen ne harvat ja valitut, jotka siihen [email protected]:ään pääsee tai se on niissä ensimmäisenä olemassa kuten myös nykyäänkin [email protected]:ään konsoleilla.

    Se kuitenkaan ei sulje sitä vaihtoehtoa pois, että devaajat voisivat sen [email protected] antaa vaihtoehtonakin.

    Eiköhän Forza 7 tule olemaan Natiivi [email protected] tuossa launchissa kuitenkin ja kuten on myös kerrottu ainakin MS:n 1st partyjen olevan Natiivia 4K:ta oli sitten 30FPSllä tai 60:llä.
     
  10. gillbert

    Rekisteröitynyt:
    25.10.2004
    Viestejä:
    1 933
    Koita nyt päättää.
    Tässä genissä vaahtoat freimien ratkaisevan vaikka resot skaalautuu 720p:hen.
    Nyt on sitten toinen ääni kellossa, että naatiivia 4K:ta oli freimit mitä vain..?
    Eikö DC ollut täysin pelikelvoton 30fps?
     
  11. no_way2000

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Viestejä:
    6 772
    En oikein tiedä mikä nyt hiertää, mutta DCtä en ole pelikelvottomaksi ainakaan 30FPSn takia sanonut. 30FPS on Forza Horizon 3:enkin.

    Yhteenveto:
    Forza Horizon-sarja on ollut aina 30FPS
    Forza Motorsport taas 60FPS
     
  12. no_way2000

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Viestejä:
    6 772
    Näyttäisi Xbox Scorpiokin olevan ihan hyvin aikataulussaan:

     
  13. Juginabi

    Rekisteröitynyt:
    07.07.2004
    Viestejä:
    10 213
    Hmmm, eli spencerista "tuntuu hyvälle" että saatetaan pysyä aikataulussa. Jokainen ottaa sen omalla tavallaan, kait...
     
  14. ojisama

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2006
    Viestejä:
    5 074
    Ottaen huomioon, että tuo oli vastaus kysymykseen "Is there a chance that project scorpio could be released early?", niin tulkintasi on vähintäänkin outo.
     
  15. tagman

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2004
    Viestejä:
    3 401
    Jos on sama tiimi kyseessä kun X1:n takana oli, niin en luottaisi tuohon liikaa :rofl:
    Aika juupas-eipäs-juupas meininkiä oli silloin.
     
  16. no_way2000

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Viestejä:
    6 772
    Warhammer Vermintide To Support PS4 Pro with Non-Native 4K Hybrid Solution, HDR & Smoother Frame Rate


    While the game runs at [email protected] on both PlayStation 4 and Xbox One, Fatshark confirmed that Warhammer Vermintide will get a PlayStation 4 Pro patch providing both superior visual quality (that includes HDR support) and smoother frame rate.

    "We will not run native 4K, but we are looking into a hybrid solution for 4K (not necessarily Checkerboard rendering though) as well as supporting HDR technology. Yes, an updated PS4 Pro version of the game would run at smoother frame rates."

    http://wccftech.com/warhammer-vermi...e-4k-hybrid-solution-hdr-smoother-frame-rate/
     
  17. kodachi

    Rekisteröitynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    3 071
    Toisaalta, silloin oli se Don Mattrick pyörittämässä orkesteria. Visio oli siinä ihanteellisessa amerikkalaisessa olohuoneen viihdekeskuksessa, joka hoitaa kaiken maan ja taivaan väliltä mukavasti ja helposti. Olihan se hieno visio, mutta pelikonsolin pitäisi olla nimenomaan pelikonsoli -- näin kuluttajat reagoivat ja lopputuloksena oli Sonyn läpilyönti "this is for the players" -iskulauseella. Tilannetta toki auttoi sekin, että Microsoft ei osannut kertoa selkeästi DRM-suunnitelmastaan ja alkuaikoina Xbox One oli saatavilla vain Kinect-bundlen kera. Näennäisesti hinta oli sen 100 dollaria / euroa kalliimpi kuin PS4, koska vastakkaisen puolen konsolin pystyi ostamaan ilman kameratarviketta.

    Nyt ollaan tilanteessa, jossa Phil Spencer on saanut ottaa ohjat käteen ja ohjata Microsoft parempaan suuntaan Xbox-brändin parissa. Siitä näkyy jo tulos mm. taaksepäin yhteensopivuuden ja Xbox Play Anywheren muodossa kuin myös siinä, että Project Scorpio julkistettiin varhaisesti. Epäilen, että esim. Elite-ohjain on myös kiitos Spencerin ja totta kai Xbox One S, jonka markkinoinnissa erityisesti keskitytään pelaamiseen (ja pelaamista parantaviin ominaisuuksiin kuten HDR:ään). Don Mattrick taisi sanoakin, että täytyy olla "backwards" ajattelutapa, jos haluaa taaksepäin yhteensopivuuden. Tässä mä itse olen kuitenkin elävänä esimerkkinä tyytyväisestä kuluttajasta, kun pelasin vielä hetki sitten Lost Odysseytä konsolillani. Toimii myös paremmin kuin Xbox 360:llä! Ei valittamista.

    Eli tietyssä mielessä uskallan pistää luottamukseni Spencerin visioon Xboxista. En tiedä yhtään, mikä Project Scorpio tulee todellisuudessa olemaan, mutta olen siitä kaikesta huolimatta hyvin kiinnostunut. Toivon myös, että Sonyn strategia PS4 Pron kohdalla saa porukan heräämään, että PS4 ei ole mikään jumalkonsoli ja kilpailu on itse asiassa hyvästä. Tuntuu, että moni otti sen huonolla tavalla, kun Sony väitti kilpailevansa uudella konsolilla PC:tä vastaan. Itse pidän tuota heittoa tyhmänä. Siinä mielessä Sony myös teki tilanteen helpoksi Microsoftille, koska julkaisevat PS4 Pron näin nopeasti, kun nykyinen "konsolipolvi" on vasta puolivälissä -- historialliseen konsolipolven pituuteen verraten. Molemmat yritykset kuitenkin ehtivät varoittaa tästä ajoissa, mutta nyt kun Microsoftin tuotos tulee vasta vuoden päästä, tuntuu se paljon maltillisemmalta kuin Sonyn hätäily PS4 Pron kanssa ja uskon juuri tämän seikan vaikuttavan Project Scorpion myyntilukuihin positiivisesti. Toki kompastua aina voi ja minua huolestuttaa hinta. Oikeastaan hinta on aina tärkeä tekijä, esim. Nintendo Switch voi joko menestyä tai kaatua ihan vain sen nojalla. Sony haluaa selkeästi korvata nykyisen PS4:n uudella Pro-mallilla, mutta Microsoft on vähän kuin puhunut "premium-konsolista" kaiken ajan. Mitähän se sitten tarkoittaa?

    Joka tapauksessa väitän, että se on hyvä jos Phil Spencer voi tiimiään valvoen sanoa, että kaikki menee aikataulun mukaisesti. Ei sinänsä kiinnosta, saadaanko uusi konsoli aikaisemmin vai ehkä jopa myöhemmin. Minua kiinnostaa kuluttajana se, että saan eniten vastinetta rahalleni (ja tämän takia omistan myös PC:n). Olisi myös hienoa nähdä, saisiko nykyisistä yhteensopivista Xbox 360 -peleistä enemmän irti Project Scorpiolla, esim. parannetun kuvanlaadun muodossa. Blue Dragonin tuloa BC:hen odotellessa.
     
  18. no_way2000

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Viestejä:
    6 772
    En ymmärrä miten kuvanlaatu voi parantua kun edelleenkin nuo ovat alkuperäisiä x360 pelejä. Korkeintaan frame-rate voi vakaantua joissain sovelluksissa eli peleissä. Tuo kuvanlaatu vaatisi remasteroinin/remaken tekijöiltä ja silloin sillä olisi hintalappu päällä.

    Toki jos puhut 4K skaalauksesta, niin tähän tarvitaan Xbox One S tai Xbox Scorpio, koska originaali Xbox One ei skaalaa 4K resoon.
     
  19. ^¼Ïb|öVy禺Êëá:sü«g»

    Rekisteröitynyt:
    24.01.2016
    Viestejä:
    220
    Kuvanlaatuhan parantuu esimerkiksi resoluutiota nostamalla ja filtteröintejä parantamalla. Näinhän PC:llä on tehty jo vuosikymmenet, että pelataan vanhoja pelejä mega isoilla supersamplauksilla. Esimerkiksi 8000x4000 resoluutiolta voidaan ottaa alas 4k tai 1080p resolle. Nintendon pelejäkin emuloidaan PC:llä "backwards compatibilitynä" ja renderöidään natiivisti öky resoilla ja käytetään tekstuureille 16xAF vaikka nintendolla se ei ollut vissiin edes mahdollista. Framerate valinnaisesti 60/120/144/165Hz.

    Tietenkin kun puhutaan nykyisistä sähellyskonsoleista niin nuo varmaan hajoavat kuin ankan paska pitkin asfalttia jos jotain mennään muuttamaan koska on niin kovakoodattua ohjelmakoodia.
     
  20. Topsu1

    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    85
    Mitä sanotte, kun Nintendo switch aikoo käyttää uusinta ATIs ja arkkitehtuuria siis Xavier tai koodinimi "Parker" jossa on koodinimi "Pascal" arkitehtuuria eikä Nvidia tegra x1? Niin sano Nvidia blogi joka kertoo siitä Nintendo switch jossa voi olla seuraavan sukupolven juttuja
     
  21. ^¼Ïb|öVy禺Êëá:sü«g»

    Rekisteröitynyt:
    24.01.2016
    Viestejä:
    220
    En ymmärtänyt puoliakaan mitä yritit kirjoittaa, mutta oletetaan että käsikonsoliin tulisi täysi Tegra X2 (jota ei siis tule) niin se olisi tehoiltaan noin puolet hitaampi mitä PS4/XboxOne.
     
  22. Topsu1

    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    85
    Ei tulisi täysi vaan kustomoittu Nvidia Tegra prossessori jossa voi olla Pascal tai Voltan arkitehtuuria. Toiseksi Nintendo ei halua myydä siitä laitetta tappiolla siksi se tekee edullisesti tehokkaan konsoli niin sanoo Nintendo nykyinen pressa http://gonintendo.com/stories/26743...-switch-at-loss-but-listening-to-consumer-con
     
  23. ^¼Ïb|öVy禺Êëá:sü«g»

    Rekisteröitynyt:
    24.01.2016
    Viestejä:
    220
    Ahaa, eli nyt se on jo Volta arkkitehtuuria, siis sitä arkkitehtuuria joka nVidialla on tulossa 1000€ tehonäyttiksiin vuonna 2018. Niin ja Nintendo ja tehokonsoli ja kaikenlisäksi kannettava. Joops...
     
  24. Topsu1

    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    85
    Ainakin se on varmaan ettei Nintendo myy siitä Nintendo switch tappiolla eikä oo varma minkäänlaista uutta teknologiaa siihen tulee sieltä Nvidialta siksi mä sanoin tuollainen
     
  25. ExPReS

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2012
    Viestejä:
    848
    Ei varmaan kannata jatkaa tuota pulushakkia tämän tapauksen kanssa, floodaus ollut aika kattavaa foorumeilla jo pari päivää...
     
  26. Takumi-

    Rekisteröitynyt:
    07.12.2015
    Viestejä:
    2 668
    Ei yleensä jaksa leikkiä kielipoliisia, mutta väsyneet aivot meinasi aidosti sulaa tätä lukiessa :D
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti