Power.fi kokemukset

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Palautemies, 06.05.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. PePi

    Rekisteröitynyt:
    20.06.2015
    Viestejä:
    112
    Tulee mieleen kohtaus Tankki Täyteen-sarjasta :
    - Ja yks paketti nenäliinoja!
    - 1,50mk.
    - 1,50mk?! Lähikaupassa ne maksaa 0,70mk!
    - Ostakaa sieltä sitten.
    - No kun ne on sieltä loppu.
    - Jaa, no ei ne meilläkään maksa kuin 0,50mk silloin kun ne on loppu.
     
  2. jokutech

    Rekisteröitynyt:
    02.05.2013
    Viestejä:
    461
    Ei hyvää päivää, meikä tilasi 831 euroa maksavan GTX 1080 TI näytönohjaimen Powerista ja arvatkaa mikä sieltä tuli? Perkele GTX 1080!!!!! Saman valmistajan GTX 1080, mutta ei todellakaan TI. Kuka on niin laiska varastolla ettei jaksa katsoa mitä pakkaa? Tänään selvitän asian, saan varmaan oikean tuotteen mutta erittäin "huvittava" erehdys.

    Samalla kys. näytönohjaimen hinta on pompannut 831 eurosta 949,90 euroon. Joutuvat varmaan kuitenkin veloituksetta kysyisen gtx 1080 ti:n kun olen tuotteenkin jo maksanut :) Mukana tullut prosessori oli sentään oikea.
     
    Viimeksi muokattu: 15.09.2017
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Mikitys73

    Rekisteröitynyt:
    19.01.2016
    Viestejä:
    408
    Surkea kokemus.
    Myymälässä myyjät kävelivät kauas pois tuijottaen seinään. Saatuani myyjän kiinni tuote oli loppu ja ehdoteltiin vastaavaa tuotetta puolta kalliimpaa.
    Verkkokaupassa varastosaldot näyttää omiaan. Takuu puoli ei toimi kummassakaan hyvin. 30 päivän palautus koskee vain avaamattomia tuotteita.
    Sain lahjakortin kun koneen huollossa kesti kaksi kuukautta korjauksessa... Kone oli vain viikon vanha ja sen jälkeen näyttö kuoli....
    En uudelleen osta mitään enään sieltä. On se elämä taas vaikeeta. :mad:
     
  5. Pargaspoliisi

    Rekisteröitynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    1 899
    Itse myös kerran käynyt. Piti ostaa Huawein p10 päivätarjous 399. Astuin myymälään niin "ei löyry" mutta täs olis honor 8 vähän reilut 400e. Kysyin että onko vastaava kun p10, niin "kyllä"

    Onko sama kamera myös? "Kyllä ihan identtiset kamerat"

    Pääsin kotiin, niin heti ekana selvisi että p10 on optinen kuvanvakain joka honorista puuttuu. Kävin seuraavana päivänä Gigantissa hakemassa 399e hintaan kun siellä myös päivätarjouksessa oli.
     
  6. Kikero

    Rekisteröitynyt:
    15.07.2002
    Viestejä:
    366
    Olen itse huomannut suuria paikkakuntakohtaisia eroja asiakaspalvelussa sekä palautuksissa!
     
  7. Avrupada Yasam

    Rekisteröitynyt:
    04.10.2017
    Viestejä:
    1
    Maailman huonoin kauppa. Juuri ostin läppärin, tulin kotiin avasin sen ja pakkauksen sisällä oli vanha ja käytätty tietokone. Kävin kaupassa taas ja he eivät halua ottaa sen takaisin vaikka he myönsivät että se oli esityskappale ja oli käytössä heidän kaupassa monta kuukautta. :)
     
  8. duck

    Rekisteröitynyt:
    14.10.2002
    Viestejä:
    418
    Ei Poweri voi myydä käytettyä konetta uutena. Jos ei ole ilmoitettu että kyseessä on esittely kappale, niin kyllä palautuksen pitäisi onnistua (tai näin ainakin ideaali maailmassa).
     
  9. mystikkogames

    Rekisteröitynyt:
    12.03.2017
    Viestejä:
    150
    Kannettavan laatikossahan on sinetti, josta näkee onko se avattu. AInakin omassa Acerissa oli. Luki että jos rikki niin palauta. Ei kai Power ole lyönyt omia teippejään lootaan? Pakko se kannettava on ottaa takaisin ja rahat 100% takaisin myös. Ei asiakkaalle voi myydä esittelykoneita uutena,

    Mutta joo enpä ole ostanut Powerista ikinä yhtään mitään. Jos ostan jotain niin Gigantista. Kannettavaa kyselin Powerista, mutta kukaan ei osannut sanoa toimiiko Linux missäkin koneessa. Tälläistä tiedon ja osaamisen tasoa Suomessa 2017. Ei se nyt iso vaiva olisi.
     
  10. Bowtie81

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2002
    Viestejä:
    6 841
    itsellä hyvät kokemukset, tuote meni rikki noin 6kk päästä, odotin uutta saapuvaksi takuuseen, mutta aina viivästyi, jolloin kysyin voiko kaupan purkaa, niin se onnistui ja sain rahat takaisin, jäi hyvä maku. Itiksen powerissa yleensä asioin ja ei pahaa sanottavaa.

    Arvosta kauppoja jotka tarvittaessa palauttaa rahat, eikä vaan anna vastaavan arvoista lahjakorttia.
     
    Viimeksi muokattu: 04.10.2017
  11. teme

    Rekisteröitynyt:
    26.09.1999
    Viestejä:
    1 608
    Ettei nyt ois jääny Avrupadalta jotain kertomatta tai vähän väritetty tarinaa. En ainakaan itse uskoa hetkeäkään että ois myyty esittelymasiina uutena, eikä kerrottu tätä asiakkaalle...
     
  12. ie1

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Viestejä:
    6 523
    Kieltämättä kuulostaa jokseenkin erikoiselta tarinalta.
     
  13. jOONAS150

    Rekisteröitynyt:
    12.05.2012
    Viestejä:
    123
    Kävin tänään Power-kaupassa ensimmäistä kertaa. Elektroniikka- ja kodinkonepuolella sain todella huonoa asiakaspalvelua. Myyjät katselivat kattoon ja kysyttyäni onko tuotetta saatavilla, yrittivät tuputtaa liittymänvaihdosta useaan otteeseen, vaikka sanoin heti aluksi että haluan vain laitteen. Kassalla sain osakseni hyvää palvelua. Siitä iso plussa. Tuo visiitti ei vakuuttanut. Taidan tästedeskin jatkaa Gigantin ja Verkkiksen parissa.
     
  14. Jack Lime

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2017
    Viestejä:
    8
    Surkea paikka, en suosittele kenellekään. Reilu vuosi sitten kävin ensimmäisen kerran ja olin etsimässä 4g-reititintä. Kysyin Asuksen 4G-reitittimestä, että onko hyllyssä. Kuulemma ei ole kun on poistuva malli. Myyjä sanoi, että tilaa netistä eli ei voinut sitä tilausta kuulemma tehdä myymälän kautta. Täysin paskaa asiakaspalvelua, täysin puuttui asiakaspalveluhenkisyys ja minkäänlaista tietämystä ei tuntunut mistään olevan.

    Kävin muutama viikko sitten mielenkiinnosta kysymässä, että millaista 4G-reititintä myyjä suosittelee, siis ei saatana täysin samaa mallia tarjosivat. Yli vuosi sitten jo piti olla poistuva malli....

    Gigantin propagandasivuakin kun katsoo niin Powerin kohdalla tuo pitää varmasti paikkansa:
    https://www.gigantti.fi/cms/20140729_075347/palautusoikeus/
     
  15. Poistunut keskustelija 0063

    Rekisteröitynyt:
    27.02.2011
    Viestejä:
    229
    Mulla ei ole Powerista mitään pahaa sanottavaa. Aina on saanut halvalla hyviä tuotteita ja palvelua. Toisin kuin Gigantissa, jossa on yksi myyjä sataa tuhatta asiakasta kohti. Siellä ei saa palvelua kyllä millään. Tai saa, jos on 2 tuntia aikaa odottaa.
     
  16. muronsyöjä142

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2015
    Viestejä:
    1 206
    4G reitittimet ja kaiken muunkin pienen elektroniikkatavaran saa helpoimmin ja edullisimmin netistä. Kivijalkakaupasta ostan vain isoja koneita ja niitäkin alan jatkossa katsomaan yhä enemmän ulkomailta.
     
  17. ie1

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Viestejä:
    6 523
    Powerin palautusehdot ovat oleellisesti huonompia kuin Gigantissa ja Verkkokaupassa. Esim käynnistettyä tietokonetta ei saa palauttaa. Kannattaa huomioida tämä!
     
  18. Jack Lime

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2017
    Viestejä:
    8
    Tuo on paha! Gigantin ja Verkkokauppa.comin kanssa ei ole ollut koskaan mitään ongelmia huoltojen tai palautusten kanssa.
     
  19. ie1

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Viestejä:
    6 523
    Mainostavat kovasti kattavaa palautusoikeuttaan, mutta kannattaa oikeasti tarkastaa onko sitä käytännössä. Mitä esim tekee tietokoneen palautusoikeudella, kun sitä ei voi edes testata? Kauniit kuoret siis käy mulle?
     
  20. Jack Lime

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2017
    Viestejä:
    8
    Muistan jo tuon asiakaspalvelun ja osaamisen surkeustason Veikon Kone/Expert aikaan kun haettiin Veikon Koneesta mutsilleni Acerin kannettava. Määritin asetukset ja asensin tarvittavat ohjelmat ja n. tunnin käytön jälkeen kannettava sammui. Tämän jälkeen ei enää käynnistynyt kuin muutamaksi sekunniksi. Prossutuuletin ei pyörinyt ollenkaan eli prosessori oli ylikuumentunut ja kone sammui. Noin kolme tuntia ostotapahtumasta vein takaisin liikkeeseen ja selitin tilanteen. Myyjä alkoi vittuilemaan ja kysyi tiuskien, että sammutinko väkisin. Tuollainen asenne ja kysymys paljastavat, että minkään tason tietotaitoa Expert/Veikon kone-ketjun (nykyinen Power) myyjillä ei ollut aiemminkaan. Äärimmäisen vaikealta vaikutti antaa uusi kone viallisen tilalle.

    Hyvänä esimerkkinä Kodin Anttilasta aikoinaan ostin läppärin, jossa oli paketista vedettäessä ongelmia niin vein liikkeeseen ja selitin tilanteen. Myyjä ei edes yrittänyt alkaa pätemään tai kyselemään tyhmiä ja oli erittäin ystävällinen sekä antoi uuden läppärin tilalle.

    Powerissa välillä ollut kyllä hyviä tarjouksia, mutta itse en suosittele ostamaan sieltä mitään pelkän hinnan perusteella.
     
  21. juhat1000

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2014
    Viestejä:
    1 696
    Mä nykyään suosin ns.kasvoton myyntiä/ostoa eli käytännössä verkossa tilaamista. Jos tuote ei miellytä tai muuten vaan syystä toisesta täytyy palauttaa niin takaisin postiin tai suoraan myymälään asiakaspalautus. Ei tule myyjä itkee tai vattuilee koska ei ole hänen provikasta pois.
     
  22. Jack Lime

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2017
    Viestejä:
    8
    Tätä "tilaan netistä"-metodia itsekin suosin suurimmaksi osaksi, mutta joskus ei jaksa johonkin tuotteeseen perehtyä tai tuote on kiire saada niin tulee ostettua se suoraan liikkeestä ja kysyttyä tarvittaessa myyjältä neuvoa. Mielestäni se, että on ammattitaitoinen myyjä näkyy myös siinä provikassa, myynnintasoakin se nostaa kun tietää mitä myy. Harvoin tulee tosiaan myyjiltä kysyttyä neuvoa mistään tuotteesta, korkeintaan vain missä joku tuote sijaitsee, mutta jos sen kerran kun tarvii kysyä niin myyjä ei tiedä mistään mitään niin se alkaa vituttamaan.
     
  23. tico junior

    Rekisteröitynyt:
    15.03.2013
    Viestejä:
    45
    Semmoista ongelmaa ollut lähinnä, että kassa on todella ruuhkautunut ja saattaa joutua odottelemaan vartinkin. Lähistöllä seisoskelee toimettomia myyjiä, mutta ilmeisesti toimenkuvat eivät ole joustavia. Välillä lehdessä mainostetuista tarjoustuotteista on puuttunut myymälässä päivän tarjoushinta, ettei kukaan vahingossa osta halpaa tuotetta ellei erikseen tiedä päivän hintaa.
     
  24. Mielikala

    Rekisteröitynyt:
    22.12.2017
    Viestejä:
    6
    Kaksi kuukautta vanhasta kannettavasta tietokoneesta hajosi kovalevy ja vein sen huoltoon myymälän palautuspisteen. Sain 5 päivää myöhemmin tekstiviestin, jonka mukaan vikaa ei korjata ja InfoCare vaatii kovalevyn palauttamisesta 80€. Lähetin Powerille sähköpostin, mutta siihen ei ole vastattu kahden päivän aikana. Soitin aamulla Powerin asiakaspalveluun ja he lupasivat heti selvittää asian. Nyt on myöhäinen iltapäivä enkä ole kuullut asiakaspalvelusta mitään. Tämä taisi olla viimeinen kerta, kun ostan mitään Powerilta.
     
  25. Oriental

    Rekisteröitynyt:
    10.07.2008
    Viestejä:
    848
    Tuossa on vaan se ongelma, että usein myyjät ei tiedä hevonpaskan vertaa tuotteista, korkeintaan lukeneet paketin kyljestä merkin ja mallin :D

    Toki osa lienee kiinnostuneita esim elektroniikasta ja ottaa niistä vapaalla selvää.

    Itse tuppaan ottamaan ostettavasta tuotteesta selkoa 1-4 viikon ajan jos kyseessä satasien hankinta, ja halvemmistakin yleensä se viikon harkinta&etsintä tapahtuu ennen ostopäätöstä.

    2-4 x olen ajatellut että ei jaksaisi nyt olla kuin yksityisetsivä, vaan mennäänpäs ostamaan liikkeestä ilman ihmeempiä taustatutkimuksia. Ja joka kerta olen saanut pettyä kun myyjät myy jotain huonompaa tuotetta kuin rahalla saisi, tai on vaan ihan puutaheinää jutut.

    Esim ostin lasertulostinta, samaan hintaan olisi saanut wifillä olevan mallin samalta valmistajalta, vaan eipä nuo siitä sanallakaan maininnut kun kyselin vähän eri malleista. Kotona sitten huomasin ja en jaksanut enää raahautua powerille kun ei ollut autoa.

    Sitten olen myös kuunnellut sivusta huvikseni esim gigantin myyjien myyntipuheita tietokoneita ym myydessä niin ihan täyttä valehtelua ja kusettamista jotta saadaan koneet myytyä. Tyyliin markkinoiden hitain prossu/näyttis = oivallinen pelaamiseen, pakko ostaa 100€/vuosi virusturva koska ilmaisia ei kuulema edes ole ym.

    Näitä höpöjuttuja kun kuulee melkein joka kerralla kun sattuu liikkeissä käymään, niin mikäli haluaa oikeaa tietoa tuotteesta = pakko etsiä itse koska myyjiin ei vaan voi tai kannata luottaa.

    Ja onhan se sinällään loogista, jos liikkeessä on esim 5000 tuotetta niin kumpiko tietää tietystä tuotteesta enemmän:

    Ostaja joka lukee arvosteluja&kokemuksia esim 5 tuntia
    Myyjä jonka pitäisi tietää sadoista tuotteista jotain

    No eipä me me myyjät taida tuntikausia lukea jokaisesta tavarasta juttuja :D

    Itse olisin todennäköisesti yleisellä tasolla 10x enemmän perillä elektroniikasta kuin suurin osa myyjistä täällä päin, kun lueskelen alaa ihan huvikseni päivittäinkin.

    Eli jos 1/10 myyjistä on noita ammattitaitoisia niin ei kuluttajana vaan voi muuta kuin tutkia itse tai ottaa iso riski.

    Paras kombo on lienee juurikin se, että tutkii itse asiat ja sitten vaan etsii halvimman liikkeen, jos ei jouda odottamaan tilausta
     
    Viimeksi muokattu: 11.02.2018
  26. lolleropallero

    Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Viestejä:
    1 148
    Toimin itse aikanaan Stockmannin viihde-elektroniikassa myyjänä, ja täytyy myöntää, että kovin usein saa ostaja katsoa peiliin, jos lopputulos ei miellytä. Sisään tullaan maailman omistajan elkein hakemaan ”parasta mitä rahalla saa” ja kun esim. paras telkkari olikin jotain muuta kuin se tarjouslehtisen 32-tuumainen hinnat alkaen -Philips, niin mukaan lähti tietenkin se halvin. Siihen aikaan meillä oli tapana, että kaikki telkkarit olivat samassa tulolähteessä kiinni ja mitään kalibrointeja ei tehty, eli pitkälti juuri siinä kunnossa kuin ne olisivat kotonakin. Ja sitten paikalle tulee näitä kaikkitietäviä uunoja, jotka ovat niin vitun perillä kaikesta, mutta joilla ei pinkka riitä ostamaan edes sitä toisiksi halvinta. Eikä siinäkään ole mitään vikaa, mutta kun on jo valmiiksi tiedossa, mikä se budjetti on, niin sen voisi tuoda hyvissä ajoin vähän tarkemmin esille kuin sanoen ”parasta mitä rahalla saa”.

    Väitän, että myyjän kannalta ketjusta riippumatta yleisin ongelma on, että asiakkaalta ei osata kysyä eikä tämä osaa oma-aloitteisesti kertoa, mitä haluaa. Usein kyse on siitä, että asiakas ei vain yksinkertaisesti tiedä. Esimerkiksi juniorille pelaamiseen tarkoitettua tietokonetta ostava perustallaaja ei ihan oikeasti tiedä, mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon. Pelata kun voi kovin monenlaisella kokoonpanolla, ja hommaan voi käyttää vaikka 400€ tai 4000€.

    Toki mukaan mahtuu, etenkin provisiopalkattujen joukkoon, paljon myös oikeasti ammattitaidottomia myyjiä. Siis hyviä myyjiä, jotka eivät ymmärrä teknologian päälle. Henkilöitä, jotka osaavat myydä mitä hyvänsä, mutta eivät osaa teknistä jargonia. Ostavan asiakkaan kannalta tuollainen myyjä ei ole hyvä asia, koska tällainen myyjä ei rakenna pysyviä asiakassuhteita, vaan hakee nopeita pikavoittoja. Myyjäliikkeen kannalta tuo on valitettavasti aika yhdentekevää, koska asiakkaat juoksevat hintojen perässä.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti