Postaa tänne kun auton korjaus vituttaa !

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Inhuman, 30.01.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. _Jep_

    Rekisteröitynyt:
    25.03.2003
    Viestejä:
    29
    Jos tulee tämä keissi jollekin vastaan niin, kannattaa heti (jarrujen deaktivointi starilla tietty ensin) ottaa kulmahiomakone tms. ja vetää nuo tapit poikki. Sitten irrottaa satula ja ottaa palat pois. Sen jälkeen on tilaa lyödä tapit pois vaikka isommallakin vasaralla. Satulan puhdistus ja mäntien puristus sisään ja koko komeus kasaan.

    Lopuksi starilla sbc -jarrujen aktivointi ja kovaa ajoa.
     
  2. Jymmi

    Rekisteröitynyt:
    08.04.2008
    Viestejä:
    947

    Totta tuokin. Volvosta kun muinoin kytkin kilkkeineen piti vaihtaa, niin se maksoi Volvon omilla osilla töineen 860€. Tarvikeosat olisi ollut paljon paljon halvempia.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 462
    niin, mitä se hyödyttää jotain ebayn linkkejä laitella korjaamoille, ei ne sieltä rupea tilaamaan. Systeemi vaan toimii niin että heillä on joku vakiotukku tms mistä osat tulee ja sillä sipuli..
     
  5. Jymmi

    Rekisteröitynyt:
    08.04.2008
    Viestejä:
    947

    Näinhän se menee.

    Mutta kannattaako tuon nokka-akseli sarjan tilaamisen nähdä vaivaa , vai hankkia Opelin oma? Mahtaako alkuperäisosilla vs. Tarvikevaraosilla olla suurtakin eroa? Jotkut on ajanut tarvikeosilla 40k kun taas toiset vissiin pidempään. Kun Motonetistä saisi 399€ ja jos jotain tulee niin varmasti takuu pelaa paremmin, kun vertaa jos tilaa esim eBaysta.
     
  6. Jims

    Rekisteröitynyt:
    14.10.2006
    Viestejä:
    335
    Ilmeisesti Jymmi vaikutat Turun seudulla?

    Jos kohtuullisen halvalla haluat sen Opelin korjaamisen kanssa päästä, niin suosittelen että tilaat osat Ebay:stä ja sen jälkeen kun ne ovat saapuneet menet Autolife nimiseen korjaamoon Raisiossa.
    He asentavat sinulle itse ostamasi osat sopuhintaan paikoilleen.

    Toinen vaihtoehto on hakea osat Hötönetistä, mutta aika kiitettävästi ovat takuuasiat menneet ainakin Brittiläisten varaosamyyjien kanssa, joilta olen Ebays:tä ostanut osia harrasteautooni.
    Ainut ongelma takuuasioissa on ollut siinä, että joskus vanha rikkinäinen osa on pitännyt lähettää takaisin, mistä on muutama kymppi tullut kuluja.
    Joskus ovat lähettäneet uuden pelkän kuvan perusteella.
     
  7. Tctic

    Rekisteröitynyt:
    30.11.1999
    Viestejä:
    661
    Minun corollan tankkausongelmat ratkesivat antamalla toyotalle 83,60€. Tankkausputkessa oleva kolariläppä oli jumissa ja se vaihdettiin uuteen. Läppä maksoi 7,90€, pari klemmaria kympin kappale ja työt loput. Olisi tuon itsekin vaihtanut mutta en jaksanut tapella umpiruosteisten klemmarien kanssa auton alla.
     
  8. JiiVee92

    Rekisteröitynyt:
    07.05.2012
    Viestejä:
    586
    Mitäs kullitettuja klemmareita ne siellä oikeen käyttää?
     
  9. Tctic

    Rekisteröitynyt:
    30.11.1999
    Viestejä:
    661
    Samaa ihmettelin, mutta en jaksanut rueta inttämään asiasta. :eek:
     
  10. konvehteja

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Viestejä:
    4 165
    Kyllä semmoinen laadukkaampi haponkestävä +50mm klemmari yli vitosen maksaa muuallakin. Ovatko sitten moisia käyttäneet on toinen asia.

    Offtopic. Meidän firmassa laskuun lisätään 40€ pientarvikelisä, jos vaikka yksi ruuvi tai nippuside menee.
     
  11. luukkonen Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    5 506
    Maksaa, mutta en jaksa uskoa että toyota käyttäisi hst klemmareita... Positiivista asiassa on se että tuon läpän voi sentään vaihtaa, monessa merkissä pitää varmaan vaihtaa koko hiton täyttöputki ja pahimmillaan tankki ja kaikki!:D

    Vetarin klemmareina toimii hyvin ABA:n HST-klemmarit, ei ihan heti hajoa... :D
     
  12. Jultsu

    Rekisteröitynyt:
    04.02.2007
    Viestejä:
    3 717
    Vitun vittu, monitoimiratin asentelut jatkuu jo ties kuinka monennetta päivää. Sain vihdoin ja viimein vakkarin napit toimintaan, seurasin jenkkifoorumin ohjeita mutta ne olivat muutaman karvan osalta väärin, piti vetää esiin johtosarjan mukana tulleet Gernglish -ohjeet ja koittaa seurata niitä.

    Ongelmaksi jäi vielä radion nappien toiminta, tuo monitoimirele haluaa ilmeisesti jutella väylää niille vaikka käsitin että tuo vanhempi 452-rele ei puhu canbussia vaan toimisi ihan perinteisesti vastusarvoja muuttamalla. Ilmeisesti pitää jostain pieraista yksi laatikko vielä lisää joka muuttaa tuon väylädatan resistanssiksi. Tämän lisäksi pitäis vielä VCDS:llä koodata yksi ratin nappi (puhelin) messiin mutta kontrolleri ei hyväksy mitään arvoa vaikka mitä sille antaisi.
     
  13. Tctic

    Rekisteröitynyt:
    30.11.1999
    Viestejä:
    661
    Ei mahda tosiaan hst:tä olla klemmarit mutta tärkeintä on että tuo tuli kuntoon. Enää olisi riesana hajalla oleva ilmastoinnin kompura. Uusi oli saksassa 440€ posteineen, toyon hinta olisi ollut noin 850€. Huoltomiehet osaavat paikallisessa toyon huollossa hommansa mielestäni oikein hyvin, mutta osahinnoittelu on mitä on.
     
  14. Chimera

    Rekisteröitynyt:
    20.05.2003
    Viestejä:
    433
    Pieni vika ja helppo korjata, mutta tuottanut pari kertaa turhaa harmia. Peugeot 307 SW -04 on vuotanut kahteen otteeseen öljynsuodattimen kotelon kautta öljyt pihalle. Tämän on huomannut siinä vaiheessa, kun häijy savu nousee konepellin alta ja tulee toki räppänöistä sisätiloihinkin. Ainoa hyvä puoli on se, ettei näin ole käynyt esimerkiksi moottoritiellä vaan aika lähellä kotiani. O-rengas suodattimessa on vaikuttanut olleen kumpanakin kertana kunnossa, mutta voisiko siinä "suojakotelossa", jonka alapuolella on jousi, olla jotain rakenteellista, joka moiseen johtaa?

    Koppa on profiililtaan kummastakin päästä kupera lieriö, jonka ylempi puolisko menee kierteillä alempaan kiinni, eikä kierteissä ole mitään vikaa. Ei ole ollut ongelmaa kiertää yläpuoliskoa oikeille jengoille suodattimen vaihdon yhteydessä. Sitä paitsi kummankin tapauksen välillä ehdin ajaa satoja kilometrejä.

    Kiinnostaisi tietää juurisyy, koska en usko kahden suodattimen olleen valmistusvirheellisiä. Appiukko epäili, että kun ajan pääasiassa lyhyitä matkoja, tulisi käyttää täyssynteettistä öljyä, jollaista autossani itse asiassa onkin. Tämän enempää en oikein tuosta tekniikasta tiedäkään, joten voiko joku aiheuttaa niin suuren öljynpaineen, että suodattimen kotelon o-rengas antaa periksi, vaikka kotelon yläpuoliskon auki ruuvaamisen jälkeen se näyttääkin istuvan paikoillaan ihan mukavasti ja tiiviisti? Sieltä vuoto kuitenkin tulee, eikä öljytikun kautta.

    Pelkään seuraavaa kertaa, joka voi tapahtua jossain kauempana kotoa. Kaiken varalta hankintalistalla on yläpuoliskon avaamiseen käyvä avain tai ihan tavan jakari ja varasuodatin (tai vaikka pari) matkaan, koska vaihto ei tosiaan ole tuossa moottorissa (onneksi) hankalaa ihan tien päällä.
     
  15. konvehteja

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Viestejä:
    4 165
    ^Olet pannut kopan liian löysälle tai liian kireälle ja rengas pettää. Olethan voidellut tiivisteen ennen paikalleen laittoa ja tarkastanut kopan kireyden ensimmäisen ajon jälkeen. Voihan se tiivistekin olla ollut jotain luokatonta paskaa, joka ei käyttämääsi öljyä kestä.
     
  16. Maisteri de Broglie

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    625
    Se on muuten näissä kivaa, kun satulat on siinä roikkumassa ilman paloja, ja sitten esim. menee avaamaan oven :)
     
  17. Recycle Banned

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2011
    Viestejä:
    2 689
    Motonet myi sitten väärät osat meikäläisen paholaiselle, vaikka kaveri kävi rekisteriotteen kanssa asioikseen ostamassa. Olivat myyneet jäähdyttämättömät jarrulevyt, vaikka piti olla jäähdytetyt. Lisäksi jarrupalat olivat kuulemma täysin väärät. Toivotaan, ett palautus onnistuu postin kautta sillä ostopaikkaan on yli 200km :(
     
  18. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385
    Motonetin varaosa myyjät tietää osista saman ku sika satelliitista, pitää aina itse tietää tasan mitä tarvii.
     
  19. kermis

    Rekisteröitynyt:
    22.02.2001
    Viestejä:
    945
    komppaan!!

    möivät meidän äidille peltikuorisen suodattimen vaikka piti olla panos suodatin
     
  20. Jultsu

    Rekisteröitynyt:
    04.02.2007
    Viestejä:
    3 717
    Motonetin myyjät tietää tasan sen verran mitä niiden nettisivujen kuvauksissa lukee. Jos ne on virheelliset niin paha syyttää myyjää. Vai ihanko oikeasti odotitte että siellä on jotain puolijeesuksia joka ikinen myyjä tiskin takana jotka muistaa ulkomuistista että '02 Astrassa oli 17mm öljyproppu ja sisäpanos ja ulkovetarin booritukset oli 33/27 jne jne.
     
  21. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385
    Oikeassa varaosa liikkeessä olevat myyjät usein kyllä tietää nuo nippeli tiedotki hämmentävällä tarkkuudella.

    Mulle on motonetin myyjä tarjonnut tyhjäkäynti venttiiliä termostaatin tilalla, kun oli väärässä lootassa, eikä meinannu uskoa kun sanoin että tuo ole termaria nähnytkään. Kyllä varaosa myyjän pitää erottaa edes osat toisistaan.
     
  22. Jultsu

    Rekisteröitynyt:
    04.02.2007
    Viestejä:
    3 717
    Juu en sitä väitäkään etteikö tuon kaltaisia puolijeesuksia löytyisi. Mutta että jokaikinen myyjäkö olisi sellainen? Yleensä nuo väärät osat johtuu facelifteistä ja omasta tietämättömyydestä (Tai myyjän huolimattomuudesta), katsotaan että auto on vm2003 jos se on otettu käyttöön marraskuussa 2003 mutta saattaa hyvinkin olla jo vm2004 tekniikaltaan ja juuri siihen rakoon on muutettu jarrulevyjä tai suodinta.
     
  23. Rypsiporsas

    Rekisteröitynyt:
    10.07.2015
    Viestejä:
    521
    Ne onkin opiskelleet varaosamyyjän ammattitutkinnon. Motoneteissa työskenteleviltä tuskin vaaditaan minkäänlaista koulutusta.
     
  24. Canttu

    Rekisteröitynyt:
    06.01.2008
    Viestejä:
    928
    Kannattaa kans itse tarkistaa, että mitä saa. Ennen kun on sitä osaa auton vieressä vaihtamassa... Miettikää mikä kokemus/ammattitaito noilla myyjillä pitää olla, jotta virhemyyntejä ei tulisi, varsinkin noin laajassa merkki/varaosavalikoimassa. Ei sillä, kyllä itseäkin vituttaisi, jos väärän osan saisin.
     
  25. teppemies

    Rekisteröitynyt:
    07.04.2005
    Viestejä:
    3 804
    Broidi oli vaihtamassa Aveen jarrulevyjä. Motonetistä myytiin kyllä oikeat levyt. Kun tämä työpaikalle palattuaan aukaisi laatikot, oli yhdessä levyssä ulkokehältä lähes sisäkehän reunaan ulottuva halkeama. Ei siinä mitään, lähellähän tuo ja hyllystä löytyy, eikun vaihtamaan. Eikä tuo millään lailla myyjän vika ole, jos laatikossa on viallista tavaraa, näitä vaan silloin tällöin sattuu. Hämmästys oli ollut suuri, kun ensimmäinen kommentti tiskillä oli "Haittaako nyt tuollainen pintanaarmu mitään?". :D

    Kyllä varaosamyyjän soisi tunnistavan myös vialliset osat, ainakin mikäli tämä viallinen osa ei ole jarrulevyä kummempi palikka.
     
  26. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 462
    kaverille meinas väkisin tyrkyttää neljää sytytystulppaa, viispyttyseen koneeseen.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti