Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja laoz, 15.05.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 662
    Tähän mennessä kun on viereen jäänyt kuulosteleen ni aina toiminu ja ajossa tosiaan toimii aina. 730d möhkö lämpee miellyttävää vauhtia weban kans. Noh, tutkintaan menee. Sunnuntaina testaan kun mökiltä kotia lähtö että mitä tekee.
     
  2. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 662
    Jeps, tuli mitattua ja 11.71v liittimeltä ku webasto polttaa. Polttoaineen seassa ei näkyny ilmaa. Röpeltäen polttaa ja ekalla yrityksellä sammuu, näin tuntuu tekevän ku jäin kuunteleen auton vierelle pitempään.

    Kortti lähti hovikorjaajalle syyniin ja tilasin myös kaapelit itelle, että voi webastoista lukea jatkossa.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 662
    Kortti korjattu, kylmä juotoksia oli, mutaäta ei vaikutusta. Käynnissäkin röpeltäen polttaa ja liekki tuntuu katoavan muutaman minuutin polton jälkeen. Kuitenkin sitte ajossa jää palamaan ja pöhisee.

    Koodejakaan ei ollut saanu ulos, kun korttiin ei pääse sisälle. Ideoita otetaan vastaan?

    Webastoja on 2ylimäärästä, joten osia on. :D
     
    Viimeksi muokattu: 14.02.2017
  5. miqu80

    Rekisteröitynyt:
    01.10.2006
    Viestejä:
    82
    Viimeksi muokattu: 14.02.2017
  6. Lauri Luppa

    Rekisteröitynyt:
    10.10.2011
    Viestejä:
    112
    Aikaisemmassa autossa webasto oireili seuraavasti: Kovalla pakkasella ei lähtenyt ollenkaan käyntiin, naksutti hetken, hurinaa kuului vähän ja sitten ei mitään. Tai sitten hörähti käyntiin, kävi hetken ja sammui nopeasti näyttävän savun saattelemana. Yleensä n.10 minuutin autolla ajon jälkeen webasto toimi kuitenkin normaalisti. Vikakoodeista ei irronnut muuta kuin "Ei liekkiä".

    Pari eri huoltoa sitä ihmetteli, mutta eivät keksineet mitään. Sitten laitoin kokeeksi tankkiin jotain diesel injector cleaner tms. putsausainetta, ja jonkun ajan jälkeen webasto alkoi toimimaan moitteettomasti.
     
  7. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 662
    Omakin epäilys on nyt että ei saa tarpeeksi polttoainetta ja sittenkun ajossa neste lämpiää, niin jaksaa puoliteholla webasto palaa.
     
  8. JiiVee92

    Rekisteröitynyt:
    07.05.2012
    Viestejä:
    586
    Eli voi olla vaikkapa kuolemaa tekevä polttoainepumppu, linjassa osittainen tukos, etsimällä löytänee, että monta milliä pitäisi tulla ainetta yhden käynnistysyrityksen aikana, ja ei kun mittamaan.
     
  9. tuplajuusto

    Rekisteröitynyt:
    31.05.2016
    Viestejä:
    10
    5kw bensa eberi savuttaa paljon käynnistyksen jälkeen ja haisee aika pahalta. onko tolle jotain tehtävissä itse vai tarviiko viedä korjaamoon?
     
  10. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 662
    Noniin, pumppu vaihdettu ja ainakin aamulla webasto pöhisi nätisti ku laitoin ajastuksen. Ei enään kakostele ja ryi poltto. Seurataan tilannetta, ekasta en usko että korjaantu. Sen verran pettymyksiä nämä webastot tuottanu toiminnan osalta.
     
  11. Underground

    Rekisteröitynyt:
    21.11.2006
    Viestejä:
    598
    voisi olla hehkun sihti mennyt, helppo ja halpa korjata, mutta vaatii laitteen irroituksen ja purkamisen.
     
  12. tuplajuusto

    Rekisteröitynyt:
    31.05.2016
    Viestejä:
    10
    Jaahas tänä aamuna ei sitten antanut enää savua tai oikeastaan mitään ei tapahdu ja kaukosäädin kertoo vikakoodin F14. Onko toi nyt seurausta siitä että oon antanu sen käydä savutellen vai onko toi vika sama kuin se mikä aiheutti ton savutuksen?

    ja nyt F15 ku unohtu sammuttaa se näyttäessä err. onko se nyt lukossa?
     
    Viimeksi muokattu: 23.02.2017
  13. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 662
    Ei tuu tolkkua. Webasto pöhisee kyllä nyt nätisti esilämppärinä ja ajossa. Tänä aamuna -20c pakkasta ja puol tuntia pöhisi... Nesteen lämmöt +1c. Eh, mihinhän se lämpö nyt sit menee.
     
  14. Duunari

    Rekisteröitynyt:
    05.05.2002
    Viestejä:
    1 647
    5Kwh*0.5h =2,5kwh.
    730d eli lähes normaalin henkilöauton massa vettä, täysin eristämätöntä metallia, ja vielä se sisäpuhallus eli raakaa ilmaa ulkoa sisä"syyläriin", delta T=21 astetta.
    Viisaammat fyysikot laskekoot, perstuntumalla kuulostaa ihan normaalille.
    Ei mopolla mahottomia, lisää aikaa tai tehoa.
     
    Viimeksi muokattu: 27.02.2017
  15. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Juu kyllä itelläki on noissa lämmöissä omissa autoissa ollut 30min kohdalla lähinnä lehmän henkäys sisällä ja lämpömittari ehkä vähän värähtää.

    Eiköhän noi tehdaslämppärit on tommoisia pieniä 5 kW kapineita kans?
     
    Viimeksi muokattu: 27.02.2017
  16. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 662
    Vertaus tohon 728i ja 5kw eber yhdistelmään. Kyllä se reilusti lämmitti kovemmillakin pakkasilla useamman kymmenen asteen nesteet vaikka sisäpuhallus. Tuo sisäpuhallus on kyllä turha ja joutaisi pois, harmikun ei onnistu koodaamalla.

    Eikä tuo yllämainittu tulos ole edes linjassa ex. E39 530d:n tuloksiin, että joku tuossa kyllä mättää.
     
    Viimeksi muokattu: 27.02.2017
  17. naula

    Rekisteröitynyt:
    28.05.2000
    Viestejä:
    138
    onko täällä Ardic tietäjiä? Itsellä on autossa edellisen omistajan toimesta joku kootut teokset Ardic lämmitin. Alunperin on ollut diesel, mutta muutettu bensalle, ainakin osittain. Mallimerkintä on 952-D. Turbulaattori on bensavehkeestä. Paineentasaimesta ei kuulemma päälle päin näe, kumpi on. Ohjausboksissa lukee diesel ja numero 3730816-3.

    Viime syksyn lämmitin toimi moitteetta, mutta jossain vaiheessa talvea se oli sammunut kesken lämmityksen. Silloin tuota yritin uudelleen käyntiin, ei lähtenyt, koska hehkutulppa oli palanut. Vaihdoin tulpan ja taas mentiin jonkin aikaa ilman ongelmia. Sitten se teki taas sen, että sammui kesken polton, joten otin lämmittimen pöydälle osiksi. Mitään näkyvää vikaa ei löytynyt, karstaakin vain aivan olemattomia määriä. Puhdistelin sen kuitenkin ja kasasin paikalleen. Taas se toimi viikon tai pari ja alkoi jälleen sammuilla kesken polton, vaikka kellossa aikaa jäljellä. Kertaakaan en ole onnistunut olemaan paikalla, kun se sammuu, joten ei tietoa mitä tapahtuu. Näissä tapauksissa se on kuitenkin lämmittänyt, ettei ole tarvinnut kylmällä autolla lähteä. Bensa on yleensä haiskahtanut, kun se on kesken kaiken sammunut. Tähän asti se kuitenkin useimiten toimi ongelmitta.

    Viime viikonlopulla se alkoi temppuilla useammin. Epäonnistuneen polton jälkeen käynnistyksessä kuului jonkinlaista kolahtelua/raksahtelua, joka sitten hiljeni. Eilen purin sen taas ja tällä kertaa epäonistuneen polton jälkeen. Nytpä karstaa olikin niin paljon, että todennäköisesti turbulaattorin siipi on osunut näihin karstakertymiin ja siitä tuo sivuääni. Paloilmapuhaltimen moottorin laakerin tuntuivat olevan kunnossa, välyksiä ei tuntunut. Pöräytin sitä 12 voltilla irrallaan, niin mitään sivuääniä ei kuulunut. Puhalsin siihen polttoaineputken liittimeen, niin paineentasaimesta tuli tasainen suihku bensaa.

    Mikä voi aiheuttaa noin pahan karstoittumisen? Bensaa liikaa suhteessa ilmamäärään?
     
  18. Heikki82

    Rekisteröitynyt:
    11.10.2010
    Viestejä:
    26
    Onko kyseessä Volvo? Itse vaihtaisin paineensäätimen/suuttimen uuteen ei kuitenkaan maksa ihan älyttömästi. Pumppuhan on erillinen ardicissa ja jos on volvo niin pumppu on oikealla takamatkustajan jalkatilan alla, niitäkin on joskus vaihdettu huonon paineen takia...

    Muista myös puhdistaa liekkivahdin linssi.
     
  19. naula

    Rekisteröitynyt:
    28.05.2000
    Viestejä:
    138
    Ei ole Volvo, joten vikakoodejakaan ei ilman Ardicin omia testilaitteita lueta. Tuota paineentasainta olen itsekin miettinyt, jos sen raskisi kokeilla. Tuo on samanlainen kuin tietyn ajan Volvojen Ardicit. Laitos ei kuitenkaan ole Volvosta peräisin, vaan on ihan erillinen jälkiasennuslämmitin mihin tahansa autoon.

    Voiko huono polttoaineen paine saada näissä aikaan karstoittumista?
     
  20. Heikki82

    Rekisteröitynyt:
    11.10.2010
    Viestejä:
    26
    Kyllä huono paine vaikuttaa liekin palamiseen. Aloita sillä paineensäätimellä/suuttimella.
     
  21. jape5

    Rekisteröitynyt:
    21.12.2015
    Viestejä:
    80
    Paljon puhutaan epäluotettavista lisälämmittimistä, usein tulee mieleen että onko ne oikeasti niin epäluotettavia vai onko käyttäjissä vikaa?
    Eikö oikeasti kannattaisi lukea vikakoodit ennenkuin vaihtaa summissa osia?
    Monet tuntuu olevan valmiita vaihtamaan mututuntumalla 150e osan mutta viittäkymppiä ei voi ammattilaisen vikakoodinluluun laittaa :eek:
     
  22. naula

    Rekisteröitynyt:
    28.05.2000
    Viestejä:
    138
    Pitäisi vain löytää se ammattilainen, jolla olisi Ardicin testeri.
     
  23. Underground

    Rekisteröitynyt:
    21.11.2006
    Viestejä:
    598
    Autocom testerillä olen itse noista lukenut vikakoodeja, onnistuu kyllä jos volvo kyseessä ja alkuperäinen asennus. Onhan noita ollut vissiin audissakin, siinäkin toiminee tuo autocomi. Nopeasti kun lukasin, niin et maininnut mikä auto kysessä? Periaatteessa onnistunee ainakin jossain tapauksissa jos suoraan ohjainboksin pinniin saa kytkettyä karvan, vaatinee vain vähän testailua tuossa testilaitteeen softassa, että minkä auton alta valitesee "lisälämmittimen". Volvossa taisi kyllä mennä keskuselektroniikan kautta. Parhaimassa tapauksessa vikakoodeja saa siis ulos suoraan obd-liittimen kautta. En tiedä onko edes olemassa ardicin omaa softaa, jos on niin siinäkin voisi toimia ihan perus k-linja adapteri. Että sinänsä jos säätäminen kiinostaa niin ainakin kokeilemisen arvoista voisi olla. Noita testereitä saa kiinasta edullisesti. Vaatinee sen windows pohjaisin läppärin kyllä. Onhan siitä sitten muutakin iloa myöhemmässä vaihessa vaikka muiden vikakoodien lukemisessa ym...
     
    Viimeksi muokattu: 05.03.2017
  24. Pakana

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2000
    Viestejä:
    4 474
    Tuossahan se juuri sanoo että on alunperinkin jälkiasenteiseksi myyty.

    Bonuksena modattu sitten vielä muutamasta eri laitteesta kasaan ja muutettu osa diesel articin laitteesta bensakäytölle.
     
  25. naula

    Rekisteröitynyt:
    28.05.2000
    Viestejä:
    138
    Tuli ihan puun takaa tuo k-linja, koskaan kuullukaan. Mulla on ELM323 adapteri ja tuo näyttäs tukevan k-linjaa. Eli meniskö tuo, niinkin helposti, että kytketään Ardicin diagnostiikka karva tuon adapterin pinniin 7 (k-linja) ja tämän lisäksi tietysti maa ja käyttöjännite? Mitä softaa tuossa pitäisi sitten käyttää? Kelpaako wOBD, jolla olen onnistuneesti moottorin vikakoodeja lukenut ja nollannut eri autoista?
     
  26. Duunari

    Rekisteröitynyt:
    05.05.2002
    Viestejä:
    1 647
    Lukijan K-linjaan minäkin kytken eberini diag liittimen käyttöjännitteen lisäksi.
    Lisäsi että pääsee kiinnni pitää olla Edith ohjelma, joten ardicille lienee sitten vastaava omansa.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti